Rok výroby:1999Typ motoru:1997Stav km při koupi:186 000 kmStav km nyní:235 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:11. 1. 2009
- po koupi jsem nechal vyměnit rozvody - 5.000 Kč (2 x řemen, 2 kladky, vodní pumpa)
- také jsem vyměnil všechny náplně, filtry a svíčky, vyšlo to celkem na 8.500 kč s prací - náhradní díly nebyly originál Honda, ale druhovýroba.
- později jsem měnil jen náplně, jednou brzdové desky a horní čepy přední nápravy - cena za čep 400 kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
Celkově mě tohle auto v ničem nezklamalo a v něčem předčilo očekávání, které jsem měl při výběru auta.
Spotřební díly(v náhradě) jsou na dobré cenové úrovni, ostatní díly jsem nepotřeboval, protože je to opravdu bezporuchové auto(samozřejmě, sem tam se něco pokazit musí, ale mě se to zatím nestalo ani v předchozím civicu). Hodně lidí mi třeba nechce věřit, že tak staré auto může mít ještě originál neměněný výfuk. Pokud se rozvažujete nad koupí tohoto auta, tak se nemusíte bát drahých nahradních dílů, protože většina se dá sehnat v náhradě za přijatelné ceny.
Spotřeba benzínu je v dlouhodobém průměru 9l/100 km. A to jezdím v běžných prac. dnech 80% město a 20% okrsky, běžně jen malé úseky do 7 km a popojíždění po městě. Nejezdím na spotřebu. Když jsem ze začátku zkoušel jezdit ekonomicky, tak jsem se dostal asi na 8l/100 km, ale vůbec mě to nebavilo. Po cestě po dálnici je taky spotřeba 9l/100 km a to když na spotřebu nehledíte. Když jsem jednou značně spěchal, jel téměř pořád přes 200 km/h, tak se spotřeba nedostala přes 9,5l/100 km. Dá se říct, že ať jezdíte jak chcete, tak spotřeba je stále kolem devíti litrů, takže se nějak omezovat nemusíte.
Když jsem jel na dovolenou do Chorvatska, tak jsme jeli po dálnici kolem 160 km/h, přes den s klimatizací a za celou cestu byl průměr spotřeby 7,8l/100km.
Motor má velmi kultivovaný chod, bez vibrací, které tlumí vyvažovací hřídel. Velmi tichý, při vytočení nad 4400 ot/min, kdy system VTEC zapne všech 16 ventilů zní celkem sportovně, ale bez výrazného řevu.
Motor je relativně dost průžný, na pětku můžete jet po rovině i 50 km/h. Nemusíte opravdu moc řadit, což je výhoda pětistupňové převodovky a rozsahu benzínového motoru. Pokud byste ale čekali nějaký větší zátah z nízkých otáček, tak nebudete potěšeni. Jestli chcete prudčeji akcelerovat, tak motor musíte více vytáčet. Pro sportovní jízdu musíte udržet otáčky nad 4400 ot/min, kdy se vám motor odvděčí slušným zrychlením a dobrým zvukem.
Omezovač zapíná v 6800 ot/min. Oproti předchozímu civicu je to celkem málo, tam spínal v 7200 ot/min.
Pro "sprinty" z křižovatek zjistíte, že je nedostatek v pětistupňové převodovce, kde je dost velký rozdíl mezi jedničkou a dvojkou a při přeřazení na dvojku se dostanete na otáčky 4000 ot/min a motor razantně zabere až při otáčkách 4400. Ostatní rychlosti už sednou dobře, ale kdyby byla ještě šestá rychlost, tak by dálkové cesty mohly být ještě úspornější.
Řazení je přesné.
Podvozek je opravdu výtečný a v zatáčkách vám dává pocit důvěry i na originálních kolech 195/60R15. Auto se chová relativně neutrálně na to, že má v předu uložen motor. Většině běžných aut v zatáčkách ujedete. Naklání se neznatelně a přitom díry ho taky extra nerozhodí, což je dáno nezávislým zavěšením všech kol. Letní pneumatiky používám Bridgestone Potenza a jsem spokojen.
Brzdy jsou přiměřené, brzdná síla se dávkuje dobře.
Interiér má na svůj ročník pěkný, měkké plasty, i když nemám rád imitaci dřeva, tak zde mi nevadí, protože je tam využita jen na malé ploše v přijatelné barvě. Neozývá se žádné vrzání jak z palubovky tak ani ze dveří.
Sedadla jsou s velmi dobrým bočním vedením, mají dlouhé sedáky a i na dálkové cesty jsou velmi pohodlné.
Vnitřní prostor asi nepatří k největším ve své třídě, když do auta sednu tak, abych měl max pohodlí, tak vzadu moc místa nezbývá.
Plusy auta: - bezporuchovost - spotřeba nepřesáhne 10l/100km při jakékoliv jízdě - velmi dobře sedí v zatáčkách - skvělé utlumení hluku v interiéru - dobrá výbava
Mínusy auta: - méně prostoru na zadních sedadlech - motor od Hondy by měl točit přes 7000 ot/min
Tuto recenzi jsem napsal pokud možno objektivně, ale samozřejmě se subjektivním názorem. O dalších mínusech jsem uvažoval, ale na nic jsem nepřišel, i když by se možná najít ještě něco dalo. Osobně bych příští auto chtěl jěště o něco silnější, nejspíš to bude novější model accordu 2,4i.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Accord
Pěkné
Ahoj, pěkně napsaná recenze. Mám Accorda 1,8 r.v.2000 a v podstatě mám na auto úplně stejný názor. Moje příští auto bude taky 2,4 Accord.:-)
01.01.2010 | 18:46:51 | Pavel Reagovat