Rok výroby:1989Typ motoru:2.0 16VStav km při koupi:190 000 kmStav km nyní:284 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:13. 1. 2009
Pár se jich, za cca 10let co toto auto máme, vyskytlo. Ale povětšinou to byly jen drobnosti. Spíš naše chyby. Tu jsme ulomili nejaky plast, tam něco odřeli.
Nutnost opravy spíše způsobovaly jiné vlivy než auto samé. Dvakrát nám auto nabourali na sídlišti, jednou vykradli a poslední věc, že ho ukradli celé. Naštěstí ho policie našla po 3měsících s kufrem plným "espézetek" na nákladovém nádraží. Špinavé s vylomenými zámky, ale vrátilo se do rodiny.
Nejzávažnější co se stalo, byl problém s elektrikou. Accordu prostě zničeho nic za jízdy zhasnul motor a s ním celá elektrika. Stačilo znovu natočit a bez problémů se pokračovalo v jízdě. Po zkontrolování všeho možného, jsme zjistili, že byla vadná spínací skříňka. Stačilo vyměnit a jezdilo se dál.
Z dalších věcí co se na autě pokazilo bych vyjmenoval, například alternátor, který bylo nutné nechat převinout. O celkových drobných problémech s elektrikou se moc vyjadřovat nebudu, protože jsou poměrně nepodstatné a týkají se věcí, které byly namontované dodatečně- el. okna a jejich vadné spínače, a občas nezamykající se jedny dveře u centrálu. Ale nic co by zabraňovalo jízdě.
Nyní je problémem, klepající kolo za vyšších rychlostí. Podle mechanika by to mělo být kloubem na hnací hřídely. A odcházející spojka, to jsou všechno spotřební věci. Při dnešních cenách dílů by oprava několikanásobně převyšovala cenu auta. Takže jeho osud je zpečetěn.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se Accord 2.0 16V model 90" což znamená černé nárazníky a bez el.ovládaných zrcátek a dalších věcí.
Motor je ještě s karburátorem a poskytuje necelých 66kW, což představuje dosti slabé jízdní výkony. Ale i tak to není tak špatné, auto plynule zrychluje od volnoběžných otáček až k červenému poli. Díky tomu není potřeba motor tolik vytáčet a proto se dá spotřeba udržet na poměrně rozumné spotřebě. Při šetrné jízdě se nám podařilo se dostat na průměr 6litrů, při normálním ježdění se pohybuje mezi 7-8litry a po městě či nějaké divočině není výjmka, že si řekne o 10litrů.
Jízdní vlastnosti jsou příjemné, podvozek je tvrdší, ale nijak extrémně. Díky poměrně složitému zavěšení kol krásně sedí. Za celou dobu co vůz máme nebylo nutné měnit tlumiče ani péra, stejně tak čepy a ložiska jsou bez problémové, jedině snad vymačkaná guma stabilizátoru je trochu znát.
Prostornost interiéru není závratná, ale i vzadu je za vzrostlým řidičem dostatek místa, palubovka je na tehdejší dobu moderní ne-li nadčasová, protože ani dnes nevypadá zastarale. Kufr je prostorný, ale hůře přístupný kvůli víku, asi jako každý sedan. Co je nepříjemné, že jsou už vytahané torzní tyče držící víko v horní poloze. Je to z důvodu, že původní majitel měl na víku poměrně těžké křídlo, které nám při zcizení auta taky odmontovali. Ale stačilo přimontovat plynové vzpěry z jiného auta a drží bez problémů.
Co říci na závěr, auto poctivě sloužilo 10 let téměř bez závad pouze s minimální péčí. Akorát kvůli vysokým poplatkům při přehlašování dost možná skončí na vrakovišti, i když by mohlo dělat radost někomu jinému.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Accord