Rok výroby:1999Typ motoru:D16W3Stav km při koupi:160 000 kmStav km nyní:185 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:26. 3. 2012
Podvozek Vynikající motor Ochrana proti korozi vše v elektrice + střešní okno celkové zpracování a vzhled auta
Slabé stránky
přední blatníky - slabší materiál náročnější údržba zadní nápravy - silentbloky pro někoho absence klimatizace méně prostoru na zadních sedadlech lehce snížený strop kvůli střešnímu oknu
Závady a opravy na autě
Při zkušební jízdě praskla poloosa - mechanik co auto projížděl řekl, že u tohoto modelu častá závada - odtaženo a opraveno Dále zadní brzdy - kotouče na odpis, zadní brzdy brzdily kov o kov Tyto dvě první závady byly odhaleny při koupi auta a byla domluvena sleva 5000Kč Dále jsem řešil: kolísání teploty motoru - přechodový odpor na teplotním čidle -únik oleje přes spojku a fleky pod autem, byla zakoupena nová spojková sada Exedy a všechna gufera byla přetěsněna. Dokonalé utěsnění se povedlo až na potřetí po dvou reklamacích u mechanika. Od té doby auto suché. -výměna těsnění víka ventilů -výměna těsnění olejové vany -výměna dvou čepů řízení -po roce užívání auto přestalo řadit ze 4 na 5, sundání převodovky a kontrola spojky pro ujištění že je v pořádku, výměna spojkových válečku. Auto teď řadí perfektně. -po roce a půl výměna středního a zadního dílu výfuku Walker Od té doby už jenom jezdím
Výměnu rozvodů, vodní pumpy, svíček, kabelů ke svíčkám Bosch, termostatu, chladící kapaliny, oleje a filtru neberu jako závadu auta, ale jako nezbytnou věc při nákupu ojetého vozu co už má něco za sebou a u kterého počet ujetých km nemusí vůbec souhlasit. Auto bylo asi lehce bourané na zadek, u jednoho zadního sloupku je trochu vidět, že byl opravovaný. ale po důkladné prohlídce podvozku a karosérie s mechanikem se už na nic nenarazilo. Auto bylo zakoupeno poměrně levně kvůli uvedeným nedostatkům a běžně se v té době pohybovala v lepším stavu o 20 - 30 tisíc dráž. Já jsem se dostal s autem po opravách přibližně na 77000Kč s tím rozdílem že v autě bylo hodně dílů nových.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výbava: 2x airbag, centrál, vše co jde je v elektrice, elektrické střešní okno, abs, tažné zařízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant. Klimatizaci jsem nechtěl, protože ji nesnesu Mlhovky mam koupené a čekají na montáž.
Interiér: Palubní deska působí i na dnešní dobu velmi moderně. Je vyrobena s kvalitních plastů a ani po dvanácti letech nikde nic nevrže. Velmi dobře hodnotím sedadla vozidla, která mají dostatečné boční vedení a díky tomu že jsou tvrdší a dobře tvarovaná, tak jsou pohodlná na delší cestování. Nebolí z nich záda. Trochu horší je prostor na nohy při sezení na zadních sedadlech. Je potřeba počítat i s menším prostorem nad hlavou, pokud kupujete auto s šíbrem.
Motor: Obsah 1.6 s výkonem 85kw je dostatečnou motorizací pro běžné ježdění ve městech i dálnicích a to při průměrné spotřebě osmi litrů na 100km. Motor dobře zabírá i z nízkých otáček a nad 3500rpm se v něm probouzí malej ďáblík. Maximální rychlost jsem zkoušel 180km/h a ještě měla rezervu. Spotřebu oleje 0,2 - 0,4 litrů na tisíc neřeším. Vše záleží na stylu jízdy a je pravda že si motůrek rád vytočím:-) Je mi jasné že spousta lidí by si i při minimální spotřebě oleje začala rvát vlasy. Musí se počítat s tím, že motor má po dvanácti letech něco natočeno a dokud šlape jak má, vrtat se v něm vážně nebudu :-) Toyota brala to samé a měl jsem jí čtyři roky:-) Jinak doporučuji olej Motul 10w40 6100.
Podvozek: Podvozek nabízí komfortní svezení a výborně drží stopu i pří ostřejší jízdě. Vynikající podvozek se zadní víceprvkovou nápravou auto podrží i v náročnějších situacích, ale zároveň musíte počítat s tím, že vyžaduje pozornost a údržbu. Zejména silentbloky zadních ramen. A že jich tam je :-)Pokud se jedná o brzdy, tak mají plynulý nástup a nevadnou. Obrovským plusem jsou kotoučové brzdy na zadní nápravě. Jak posilovač brzd, tak posilovač řízení není ani poddimenzovaný a ani příliš citlivý. Auto se řidí perfektně a cítíte kontakt s vozovkou.
Karosérie: Ani po dvanácti letech není na autě žádná koroze. I lak je poměrně zachovalý. Co hodnotím jako mínus je síla plechu předních blatníků. Sebemenší ťukanec od kámínku je na blatnících hned vidět a to nemluvím o tom, když se nějaký šikula při parkování v Praze do něj lehce nárazníkem opře... Auto má kosmetické vady, ale v Praze se tomu bohužel nevyhnete.
Celkově hondičku hodnotím velmi kladně. Je to auto kterému se občas musí něco odpustit, ale při troše starání vás odmění super svezením a slušnou spolehlivostí. Přiznám se, že do jiných aut než Japonských už asi nepůjdu. Příští auto to bude zase Honda nebo Toyota:-)
Pisali ste že ste spokojny,,,, dať 77000 za auto na ktrorom sa urobia opravy manimalne za 30000kč ako ste napisali a to neviete ešte čo vás čaká a príšerná spotreba 8l že dovi. Mal som už viacej áut diesel aj benzin ale z Vašou voľbou sa neviem stotožniť. Spotreby oleja 0,4l na 1000? preboha!:-) ved ste pisali že má auto 160tisic, ja to vidim na 300:-D Zbavte sa ho pokym je čas, ale prerobili ste už ked ste ho kupovali:-) ZDRAVIM PEPA
Auto Stalo 52000, km podle servisu honda sedí a od napsání této recenze auto jezdí v poho bez dalsi investice uz dalsich 15000km. Spotreba 0,4l na 1000km pri ostrejsi jizde je u tohoto motoru v norme.
To "odporúčanie" oleja ma zaujalo: To odporúča výrobca, alebo recenzent? Pretože ak je to
iba ODHAD majiteľa auta, tak to netreba brať vážne, max. iba ako odporúčanie na zničenie si motora....:))
Jedine to, čo hovorí výrobca!!Žiadne pokusy-hokusy na vlastnom aute.
Mimochodom, obdivujem odvahu a nadšenie pre auto, ak by sa mne na skúšobnej jazde rozpadla poloos, tak pýtam peniaze od predávajúceho, že ma vytiahol kupovať auto, ktoré je pojazdný vrak...pretože to už bol iba vrak. Nič v zlom, časom sa naučíš.
Nechápu co je špatného na Motulu 10w40 6100 Synergie+ Mám s nim víceleté zkušenosti a pro tento motor se hodí!!! Doporučení platilo pro tyto auta co recenzuji a ne pro rok starý Superby... Tam je snad jasný že patří jiný olej! Nebo si někdo plete Motul s Mogulem a ani Mogul přece nepatří mezi špatné oleje. Vrak jsem rozhodně nekoupil. U těchto hond bohužel častější závada ale drahá. Stalo se to v plném rejdu při otáčení v křižovatce. Mechanik se razantněji rozjel, s kolem to cuklo a bylo to. Prodávající to nemohl vědět... Mechanik mi stejně řekl, že by to vzal, protože ty auta zná a věděl o co jde... Mám ho dva roky a je vychytané.
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Čo sa týka oleja: Podobne som uvažoval, keď som si niekedy v 1992-3 ? doniesol P 405 TD..., kde mi "odporučili" v miestnom servise TURBO madit plus....:)), keďže je to "turbo", tak to musí byť OK...a stačiť.
No, nestačilo a postupne som si odfajčil motor... Odvtedy nedám nič iné, než len to, čo odporúča výrobca, myslím viskozitu a triedu, ani oleje z hypermarketu neznámych značiek. A nepoznám čo je to spotreba oleja.
K tej poloosi: ak by predch. majiteľ venoval čas a NEŠETRIL na údržbe, tak by sa to nemalo stať, aspoň môj mechanik tak robí, že mi hovorí vopred, čo treba meniť, čo by odporúčal, príp. sa opýta na limit financií..., pretože auto pozná a vie, čo sa môže pokakať..., takže často mením preventívne, čakať, až sa niečo úplne "rozhrká", je zlý prístup a prísľub drahej opravy.
A fakt si neviem predstaviť, ak by sa Ti poloos zlomila niekde v 100 km/h na ceste..., reku, že to naposledy robili Š 105-120, ale mýlil som sa. Neviem, ale autá sa NESMU kupovať srdcom, iba hlavou, pretože za tie dva roky a málo km..., dosť drahý špás.
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Já chápu tvojí reakci :-) Olej odpovídá specifikaci výrobce a celkově Motul patří mezi top značku. Hodně věcí jsem si o olejích přečetl. Auto jsem kupoval s tím že do něj budu muset něco vrazit, taky po slevě stálo 52000Kč. Kdybych si ho nechal přítáhnout z Německa, stálo by 70-80 tisíc a bylo sice v lepším stavu, ale to co by bylo v dobrým stavu mam já teď úplně nové a jsem spokojen. Auto je v provozu každý den - 9km do práce a 9km z práce a víkendové jízdy na chatu a zpět. Auto mi zatím plně stačí. A ono upřímně koupit ojetinu, aby byla bez investic pod 100000Kč podle mě nejde.
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Aha, tak to bola slušná cena a za ten Motul sa ospravedlňujem..:))
Nech dobre jazdí, zvuk vytočeného benzíniaka od Hondy je prudko návykový...., nad 4.000 akurát začína, nad 5.000 otáčok je to pravé orechové..., akurát mať sponzora na tie šialene drahé PHM....
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Však za Motul se neomlouvej, spousta lidí ho nezna :-) Ja ho taky neznal:-) Máš pravdu že když se otáčkoměr blíží k 5000 otáčkám, tak je to žrádlo :-) A to to není vtec. Chtěl bych někdy vyzkoušet 1,8Vti, to pak musí bejt pravej orgasmus :-)) Jinak k benzínu se raději vyjadřovat nebudu, je to zlodějna...
Tak sice ojeté auto.Ale těch závad v celku dost!:)Zase na druhou stranu když se vše opraví tak to bude OK.Ale mě osobně ta prasklá poloosa by mě odradila navíc hned při zkušební jízdě.A za 77 000Kč si myslím že se dá sehnat už kousek do kterého by jsi nemusel tolik investovat.Tak to vypadá že jsi koupil auto které stojí do 70 000Kč.Za čtvrtinu ceny ale ten zbytek si doplatil opravou aby jsi měl to za těch 70 000Kč.Dle čtení to tak vypadá.:)Což nedává moc smysl.Závady v celku závažnější těsněný ventilů olejové vany výměna válečků apod.Ale zase já sám jsem dal za auto co stálo necelých 40 Kč skoro dalších 50 000Kč..takže nemám moc co říkat.:)Ale naštěstí to nebylo auto na běžné užití.Jinak at dobře slouží a najede ještě hodně Km.:)
Problém byl že když jsem auto kupoval tak v nabídkách byly samé 1,4 55kw a 65kw. Chtěl jsem něco silnějšího ale na 1,8Vti jsem neměl a 1,5 Vtec 84kw mě taky lákala, ale mechanik co dělá Japonce mi více doporučil 1,6 non vtec. Prý zabírá lépe z nižších otáček a nemusí se prý tolik točit a taky 1,5 měly problémy s praskajícími svody u lambdy. 1.6 u nás moc nejezdí, tak jsem do téhle šel :-)Byla jediná v inzerátech. To těsnění víka ventilů jsem měnil preventivně při rozvodech, musí se sundat kvůli krytu rozvodů. Poloosy praskají v místě gumového závaží nebo jak to popsat:-)Držela se tam voda a koroze udělala své :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
SPOKOJNY?
Pisali ste že ste spokojny,,,, dať 77000 za auto na ktrorom sa urobia opravy manimalne za 30000kč ako ste napisali a to neviete ešte čo vás čaká a príšerná spotreba 8l že dovi. Mal som už viacej áut diesel aj benzin ale z Vašou voľbou sa neviem stotožniť. Spotreby oleja 0,4l na 1000? preboha!:-) ved ste pisali že má auto 160tisic, ja to vidim na 300:-D Zbavte sa ho pokym je čas, ale prerobili ste už ked ste ho kupovali:-) ZDRAVIM PEPA
13.10.2012 | 06:42:53 | PEPA | 178.41.95.* Reagovat
RE: SPOKOJNY?
Auto Stalo 52000, km podle servisu honda sedí a od napsání této recenze auto jezdí v poho bez dalsi investice uz dalsich 15000km.
Spotreba 0,4l na 1000km pri ostrejsi jizde je u tohoto motoru v norme.
30.12.2012 | 21:00:47 | Jirka | 89.176.109.* Reagovat
To "odporúčanie" oleja ma zaujalo: To odporúča výrobca, alebo recenzent? Pretože ak je to
iba ODHAD majiteľa auta, tak to netreba brať vážne, max. iba ako odporúčanie na zničenie si motora....:))
Jedine to, čo hovorí výrobca!!Žiadne pokusy-hokusy na vlastnom aute.
Mimochodom, obdivujem odvahu a nadšenie pre auto, ak by sa mne na skúšobnej jazde rozpadla poloos, tak pýtam peniaze od predávajúceho, že ma vytiahol kupovať auto, ktoré je pojazdný vrak...pretože to už bol iba vrak. Nič v zlom, časom sa naučíš.
26.03.2012 | 21:28:29 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: To
Nechápu co je špatného na Motulu 10w40 6100 Synergie+ Mám s nim víceleté zkušenosti a pro tento motor se hodí!!! Doporučení platilo pro tyto auta co recenzuji a ne pro rok starý Superby... Tam je snad jasný že patří jiný olej!
Nebo si někdo plete Motul s Mogulem a ani Mogul přece nepatří mezi špatné oleje.
Vrak jsem rozhodně nekoupil. U těchto hond bohužel častější závada ale drahá. Stalo se to v plném rejdu při otáčení v křižovatce. Mechanik se razantněji rozjel, s kolem to cuklo a bylo to. Prodávající to nemohl vědět... Mechanik mi stejně řekl, že by to vzal, protože ty auta zná a věděl o co jde... Mám ho dva roky a je vychytané.
26.03.2012 | 22:00:25 | Jirka | 94.112.86.* Reagovat
RE: To
u té poloosy jsem chtěl napsat ne drahá závada :-)
26.03.2012 | 22:10:49 | Jirka | 94.112.86.* Reagovat
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Čo sa týka oleja: Podobne som uvažoval, keď som si niekedy v 1992-3 ? doniesol P 405 TD..., kde mi "odporučili" v miestnom servise TURBO madit plus....:)), keďže je to "turbo", tak to musí byť OK...a stačiť.
No, nestačilo a postupne som si odfajčil motor... Odvtedy nedám nič iné, než len to, čo odporúča výrobca, myslím viskozitu a triedu, ani oleje z hypermarketu neznámych značiek. A nepoznám čo je to spotreba oleja.
K tej poloosi: ak by predch. majiteľ venoval čas a NEŠETRIL na údržbe, tak by sa to nemalo stať, aspoň môj mechanik tak robí, že mi hovorí vopred, čo treba meniť, čo by odporúčal, príp. sa opýta na limit financií..., pretože auto pozná a vie, čo sa môže pokakať..., takže často mením preventívne, čakať, až sa niečo úplne "rozhrká", je zlý prístup a prísľub drahej opravy.
A fakt si neviem predstaviť, ak by sa Ti poloos zlomila niekde v 100 km/h na ceste..., reku, že to naposledy robili Š 105-120, ale mýlil som sa.
Neviem, ale autá sa NESMU kupovať srdcom, iba hlavou, pretože za tie dva roky a málo km..., dosť drahý špás.
26.03.2012 | 23:07:19 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Já chápu tvojí reakci :-) Olej odpovídá specifikaci výrobce a celkově Motul patří mezi top značku. Hodně věcí jsem si o olejích přečetl. Auto jsem kupoval s tím že do něj budu muset něco vrazit, taky po slevě stálo 52000Kč. Kdybych si ho nechal přítáhnout z Německa, stálo by 70-80 tisíc a bylo sice v lepším stavu, ale to co by bylo v dobrým stavu mam já teď úplně nové a jsem spokojen. Auto je v provozu každý den - 9km do práce a 9km z práce a víkendové jízdy na chatu a zpět. Auto mi zatím plně stačí. A ono upřímně koupit ojetinu, aby byla bez investic pod 100000Kč podle mě nejde.
26.03.2012 | 23:49:39 | Jirka | 94.112.86.* Reagovat
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Aha, tak to bola slušná cena a za ten Motul sa ospravedlňujem..:))
Nech dobre jazdí, zvuk vytočeného benzíniaka od Hondy je prudko návykový...., nad 4.000 akurát začína, nad 5.000 otáčok je to pravé orechové..., akurát mať sponzora na tie šialene drahé PHM....
27.03.2012 | 00:49:12 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: To : Čestne priznávam, že som si ho pomýlil s Mogulom..:)), ale Motul fakt nepoznám.
Však za Motul se neomlouvej, spousta lidí ho nezna :-) Ja ho taky neznal:-) Máš pravdu že když se otáčkoměr blíží k 5000 otáčkám, tak je to žrádlo :-) A to to není vtec. Chtěl bych někdy vyzkoušet 1,8Vti, to pak musí bejt pravej orgasmus :-)) Jinak k benzínu se raději vyjadřovat nebudu, je to zlodějna...
27.03.2012 | 01:13:41 | Jirka | 94.112.86.* Reagovat
Tak sice ojeté auto.Ale těch závad v celku dost!:)Zase na druhou stranu když se vše opraví tak to bude OK.Ale mě osobně ta prasklá poloosa by mě odradila navíc hned při zkušební jízdě.A za 77 000Kč si myslím že se dá sehnat už kousek do kterého by jsi nemusel tolik investovat.Tak to vypadá že jsi koupil auto které stojí do 70 000Kč.Za čtvrtinu ceny ale ten zbytek si doplatil opravou aby jsi měl to za těch 70 000Kč.Dle čtení to tak vypadá.:)Což nedává moc smysl.Závady v celku závažnější těsněný ventilů olejové vany výměna válečků apod.Ale zase já sám jsem dal za auto co stálo necelých 40 Kč skoro dalších 50 000Kč..takže nemám moc co říkat.:)Ale naštěstí to nebylo auto na běžné užití.Jinak at dobře slouží a najede ještě hodně Km.:)
26.03.2012 | 20:57:56 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
Problém byl že když jsem auto kupoval tak v nabídkách byly samé 1,4 55kw a 65kw. Chtěl jsem něco silnějšího ale na 1,8Vti jsem neměl a 1,5 Vtec 84kw mě taky lákala, ale mechanik co dělá Japonce mi více doporučil 1,6 non vtec. Prý zabírá lépe z nižších otáček a nemusí se prý tolik točit a taky 1,5 měly problémy s praskajícími svody u lambdy. 1.6 u nás moc nejezdí, tak jsem do téhle šel :-)Byla jediná v inzerátech. To těsnění víka ventilů jsem měnil preventivně při rozvodech, musí se sundat kvůli krytu rozvodů. Poloosy praskají v místě gumového závaží nebo jak to popsat:-)Držela se tam voda a koroze udělala své :-)
26.03.2012 | 21:19:36 | Jirka | 94.112.86.* Reagovat