Rok výroby:1991Typ motoru:1342ccmStav km při koupi:91 000 kmStav km nyní:109 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5-7,5 l/100 kmVloženo:5. 5. 2005
Předchozí auto:Škoda 125 FavoritSeat Ibiza 94 ,Ford Sierra (92)
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Auto mám více než rok a zatím jsem měnil pouze náplně a filtry. Před časem jsem si ale všiml, že mám celý motor, vanu a okolní součásti postříkané olejem. Pravděpodobně už dosloužilo těsnění pod hlavou válců a vany s olejem, takže to stříká všude okolo.
A jako každé auto je celé výfukové potrubí zralé na výměnu. Navíc, nějaký dobrák přede mnou, si výfuk svařil dost možná i z lešenářských trubek. U průchodky (střední tlumič) mám výfuk zlomený napůl a v průchodce je díra jako golfový míček, takže auto vydává už dost nepříjemné zvuky a ztratilo část výkonu. To jsou ale všecho běžné věci.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem přijel na inzerát na koupi tohoto auta, řekl jsem že tohle i nesmí přes práh. Chtěl jsem původně kupovat na leasing civica z roku 1996 sedana a tohle bylo úplně mimo toho, co jsem od auta očekával (navíc ještě třídveřový). Ale první svezení v tomto voze vše změnilo. I pohled na japonské vozy. Nedostatek financí udělal své a já auto koupil. Majitel se s těžkým srdcem s autem loučil a záhy pochopil proč.
Je to nadmíru spolehlivý vůz i na své stáří (14 let) předčí daleko mladší vozy. I v těch největších mrazech stačí otočit klíčem a okamžitě motor naskočí. Nikdy mě nezklamal.
Ač se jedná o nejslabší pohonou jednotku, je motor velice žíví a silný,až do chvíle, než zařadím 4. a 5. rychlostní stupeň, kdy auto trochu ochladne. Nemám sice otáčkoměr, ale slyšet Hondu v otáčkách je slastný pocit (pokud ovšem nemáte prasklý výfuk). Občas si dopřeji svižnější jízdu tak, že např. na trojku jsem jel téměř 140km/h, což se jen tak nevidí.
Design auto mi moc nadčasový nepříjde, ale tvar karoserie je naprosto geniální. Při vysokých rychlostech je zřetelně cítil, že odpor vzduchu je minimální a šípovitý tvar karoserie tlačí vůz k zemi, takže čím rychleji jedete, tím lépe auto sedí na silnici.
Jizdní vlastnosti auta jsou obdivuhodné. S svými 870 kily se vznáší na silnici s naprostou lehkostí. Tvrdé pérování nedovolí autu se příliž naklánět, takže auto sedí v zatáčkách jako přibité. Na naše silnice to není moc ideální. Musím číst silnici před sebou, protože sebemenší díra v silnici, kterou v jiném autě sotva zaregistrujete, se i civicu ozve mohutná rána do pozvozku. Nic příjemného.
Na to, jak je vůz malinkatý, je uvnitř až přebitek místa. To se samozřejmě projevilo na zavazadlovém prostoru. Interiér je sice poněkud zastaralý, ale na svou dobu měl své kouzlo. Sedačky jsou pohodné s vynikajícím bočním vedením. S autem se mi jezdí velice příjemně. Ve srovnání s mými přechozími vozy se po dlouhé době cítím za volantem pohodně.
Je ale pár zásadních věcí, které mi opravdu vadí. Např. ukazatel stavu paliva ukazuje i po vyndání klíčku ze zapalování. Takže když natankuji plnou, tak to každý vidí a dostat se do nádrže, na to stačí jen šroubovák a máte prázdnou nádž. Dalé parabolická zrcátka - i když je auto velice malé, mám i po roce velký problém zaparkovat. Dost zkreslují a do teď jsem si nezvykl.
S vozem jsem spokojený tak na 95%. Otevřel mi cestu k japonským vozům a už bych nic jiného než japonce nechtěl.
Jen jsem chtěl dodat, že i téměř po 3 letech tuto hondu stále vlastním. Je už mi sice trochu malá, ale co se dá dělat. Za tu dobu jsem musel vyměnit čepy na přední nápravě a kompletně přetěsnit motor. K dnešnímu dni mám najeto asi 130tkm a auto stále nádherně šlape.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
Dodatek 2008
Jen jsem chtěl dodat, že i téměř po 3 letech tuto hondu stále vlastním. Je už mi sice trochu malá, ale co se dá dělat.
Za tu dobu jsem musel vyměnit čepy na přední nápravě a kompletně přetěsnit motor. K dnešnímu dni mám najeto asi 130tkm a auto stále nádherně šlape.
25.01.2008 | 13:08:01 | Skopy Reagovat