Rok výroby:2000Typ motoru:2.0 iTDStav km při koupi:159 800 kmStav km nyní:163 950 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:4. 9. 2009
Předchozí auto:Panav Partner 1.6Oasa Astra 1.6 16vRover 418 SDRenault R19
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Budu měnit brzdové desky, asi přední tlumiče a možná jestě něco na přední nápravě. (Rychle se mi rozsypává geometrie). Preventivně jsem samozřejmě vyměnil rozvody, filtry a olej(cca 8tis).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po přečtení různých recenzí jsem se na Hondu docela těšil, obzvlášť když jsem měl dobré zkušenosti se starším dieslovým Roverem.
Mám ji jen chvilku, tak zatím první dojmy.
Musím říct, že jsem byl trochu zklamán výkonem. 74kW na tenhle kombajn není asi úplně to "pravý ořechový". Maximálka na dálnici jen 170 :o !!! (Takhle jezdí i Partner 1.6, i když pravda, vezme si za to i 12l :) Dalším důvodem proč jsem měl zvolit nějaký silnější benzinový motor, alespoň dle mého soudu, je větší hmotnost na čumáku. Autu se do zatáček nechce, při vyšších rychlostech hodně nedotáčivé.
Asi skočím na diagnostiku k nějkým klukům tunerům, ať mi checknou průběh výkonu a momentu, ale zdá se mi, že motor není úplně v nejlepší formě. Myslim, že by měl táhnout hezky odspodu a zatím je cítit docela velký skok od 2000rpm výše. Nicméně pak táhne docela hezky rovnoměrně až daleko za 4000rpm.
Na předjetí někde v kopci to bohatě stačí, ale na trochu razantnější jízdu mezi vesnicema po klikaté cestě je třeba mít trochu nervy a hlavně vycítit bod zlomu, kde předek prostě ustřelí.
Prostě tahle Honda není stavěná na Diesel od Roveru a basta! Pozdější CTDI jsou asi někde jinde..
Jinak proti iTD od Roveru nic nemám, že je motor trošku hlučnější než například koncernové TDI ze stejného roku mi nevadí a po předchozích zkušenostech si myslím, že bude i spolehlivější (ano opravdu nejsem zastáncem českého/polského fetiše Škoda resp. VW).
Za svezeni si iTD vezme 6,1 mimo a 7,7 litrů ve městě. Nutno dodat, že nejezdím na spotřebu, naopak mu hned po zahřátí docela šlapu na krk a klima si taky něco bere.
Celkový verdikt: vpohodě autíčko, ale koutkem oka už pošilhávám po něčem trošku agresivnějším :)
když Honda tak benzín a když benzín, jedině VTEC .. ;)
.. nazdár samíku ...
.. Myslím že ten skok od 2000rpm je +- standartní vlastnost turbodieselů.
Mám zkušenosti s 1.9TDi oktávkou a do dvou tisíc nejede. Bráchá si pořídil čipnutou fabku 1.9 má to kolem 100kW, kopanec neskutečný až s toho jde mráz po zádech, ale trvá jen chvíli a motor rychle vadne.
Nějakou dobu jsem uvažoval o stejné civicu ale 1.8 VTi (124kW) který točí až někde k 8000 .. :) Což už samo o sobě i na neutrál nějaký agrenalin do žil vyplaví. Nevýhodou však je, že jich se velmi málo ... a ti co je mají je jen tak neprodají. Navíc už jim všem bude skoro 10 let .. Byl jsem už kousiček od koupi faceliftované verze v tmavěmodré až černé perleti, minojiné má hezčí interiér, od jedinoho typa z Prahy a v podstatě mě od něj dělilo jen mé rozhodnutí. Nakonec jsem ho do toho nešel a teď s jistotou vím, že jsem kupovat němel.
Teď se mi docela líbí Stream, což je MPV pro sedm lidí, které nevypadá jak klasické MPV jak sme zvyklí, s 2.0 iVTEC, který kombinuje jak VTEC tak systém na stejném principu jako VVT od Toyoty (asi to neobšlehli, ale nevím jak tomu Honda říka) a ktomu ještě variabilní délku sacího traktu.
Dokonce jsem v tom jel a i řídil na rudné. Ten zvuk nad 5000 je skvělý. Sice tě to nekopne do zad jako TD, necítíš vlastně krom plynulého "mírného" zátahu nic extra co se tohoto týče, ale jen si tak nějak všimneš že ručička je za 180km/h .. :) protože autu nedochází dech a pořád jakoby stejně zrychluje takže nečekáš že můžeš jet tak rychle, .. a ten zvuk ... aach :) Nebo pak je ještě zajímavé Subaru. Konstrukce pohonného ústrojí a podvozku je unikátní a pohon 4×4 je asi jeden z nejpohročilejších vůbec. Jen jsou kapánek dražší ....
Podla mna tam tieto motory velmi nepasovali, aj ked boli spolahlive a celkom tocive, priebeh vykonu ani kultivovanost nic moc. V tych casoch to bolo len vychodisko z nudze aby zaplatali dieru po diesli. Mal si radsej volit ktorykolvek z benzinakov..vsety boli perfektne, aj ked do kombi najskor tie vykonnejsie VTEC, alebo rovno VTi...to je celkom ina basen. A k tym jazdnym vlastnostiam..tazko povedat...podla mna nieco nebude v poriadku..bud zly stav prednej napravy celkovo, alebo zle poravena buracka...tieto auta jazdili na limite ukazkovo.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
když Honda tak benzín a když benzín, jedině VTEC .. ;)
.. nazdár samíku ...
.. Myslím že ten skok od 2000rpm je +- standartní vlastnost turbodieselů.
Mám zkušenosti s 1.9TDi oktávkou a do dvou tisíc nejede.
Bráchá si pořídil čipnutou fabku 1.9 má to kolem 100kW, kopanec neskutečný až s toho jde mráz po zádech, ale trvá jen chvíli a motor rychle vadne.
Nějakou dobu jsem uvažoval o stejné civicu ale 1.8 VTi (124kW) který točí až někde k 8000 .. :) Což už samo o sobě i na neutrál nějaký agrenalin do žil vyplaví.
Nevýhodou však je, že jich se velmi málo ... a ti co je mají je jen tak neprodají. Navíc už jim všem bude skoro 10 let ..
Byl jsem už kousiček od koupi faceliftované verze v tmavěmodré až černé perleti, minojiné má hezčí interiér, od jedinoho typa z Prahy a v podstatě mě od něj dělilo jen mé rozhodnutí. Nakonec jsem ho do toho nešel a teď s jistotou vím, že jsem kupovat němel.
Teď se mi docela líbí Stream, což je MPV pro sedm lidí, které nevypadá jak klasické MPV jak sme zvyklí, s 2.0 iVTEC, který kombinuje jak VTEC tak systém na stejném principu jako VVT od Toyoty (asi to neobšlehli, ale nevím jak tomu Honda říka) a ktomu ještě variabilní délku sacího traktu.
Dokonce jsem v tom jel a i řídil na rudné. Ten zvuk nad 5000 je skvělý. Sice tě to nekopne do zad jako TD, necítíš vlastně krom plynulého "mírného" zátahu nic extra co se tohoto týče, ale jen si tak nějak všimneš že ručička je za 180km/h .. :) protože autu nedochází dech a pořád jakoby stejně zrychluje takže nečekáš že můžeš jet tak rychle, .. a ten zvuk ... aach :)
Nebo pak je ještě zajímavé Subaru. Konstrukce pohonného ústrojí a podvozku je unikátní a pohon 4×4 je asi jeden z nejpohročilejších vůbec. Jen jsou kapánek dražší ....
06.02.2010 | 10:48:41 | Pajka z Havru Reagovat
Horsia volba
Podla mna tam tieto motory velmi nepasovali, aj ked boli spolahlive a celkom tocive, priebeh vykonu ani kultivovanost nic moc. V tych casoch to bolo len vychodisko z nudze aby zaplatali dieru po diesli. Mal si radsej volit ktorykolvek z benzinakov..vsety boli perfektne, aj ked do kombi najskor tie vykonnejsie VTEC, alebo rovno VTi...to je celkom ina basen. A k tym jazdnym vlastnostiam..tazko povedat...podla mna nieco nebude v poriadku..bud zly stav prednej napravy celkovo, alebo zle poravena buracka...tieto auta jazdili na limite ukazkovo.
10.09.2009 | 20:16:57 | kmirko Reagovat