Rok výroby:2001Typ motoru:1,6 VTECStav km při koupi:52 000 kmStav km nyní:61 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:7,01 l/100 kmVloženo:18. 2. 2009
Konečne po niekoľko násobnom odkladaní som si konečne našiel čas aby som sa s Vami podelil o skúsenosti s mojou podľa mňa úžasnou aj keď určite nie bezchybnou Hondou Civic 1,6 VTEC sedan. Mojim predchádzajúcim autom bol Peugeot 406 1,9 TD 66 kW r.v. 1996 a pomerne dosť km. som najazdil s Octaviou 1,6 74 kW r.v. 1999.
Hondu Civic som kúpil koncom júla 2008. Auto bolo vyrobené r. 2001, kupoval som ju od prvého majiteľa u nás na Slovensku. Pri preberaní auta na tachometri svietilo cca 52 000 km auto bolo ako nove. Momentálne po viac ako pol roku ma auto najazdených 61 000 km, čo myslím je dostatočná doba a aj vzdialenosť na jeho hodnotenie. Za celý čas čo auto vlastním Honda „sklamala“ len raz. Dôvodom bola pôvodná autobatéria ktorá túto zimu nadobro vypovedala službu. Motor a prevodovka je podľa mňa bezchybná, japonský inžinieri si zaslúžia velikánsku pochvalu a uznanie. 110k z 1,6 l – motora nie je žiaden výkonový zázrak ale môjho sedana dokáže rozhýbať z 0-100 km/h za 9,2 s čo znamená že autá s väčším objem a niekedy aj vyšším výkonom ostávajú pozadu. O spotrebe sa moc rozpisovať nebudem, uvediem len tri čísla max(na 1 nádrž): 8,01 / min(na 1 nádrž): 6,33 / priem(celkový): 7,01 l/100km viac o spotrebe nájdete tu(http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/297442.html). Motor je kultivovaný (žiadne vibrácie), do 3500 ot/min. tichý na týmito otáčkami sa za začína dosť hlasne prejavovať. Vytáča sa z radosťou nárast výkonu je lineárny až po zásah obmedzovača (niečo cez 6000 ot./min.). Spotrebu oleja som nezaznamenal. Prevodovka – radenie: presné, ľahké, bezchybné – niet čo vyčítať. Interiér priestranný, objem batožinového priestoru je pre mňa dostatočných 450 l, horšie je to z jeho využitím keďže sa jedná o sedan. Všetky ovládacie prvky vozidla sú rozmiestnené tak že ich ovládanie je intuitívne a bezproblémové. Výhrada smeruje ku kontrolke ktorá signalizuje ohrievanie vonkajších spätných zrkadiel ktorú žiaľ nie je z pozície šoféra vidieť. Ďalšiu vec ktorú len ťažko odpúšťam Japoncom je kontrolka signalizujúca zapnuté stretávacie svetlá, ktorú tam jednoducho nedali. Posledná výhrada týkajúca sa elektroniky a interiéru smeruje k automatickému sťahovaniu okien, ktoré funguje len na šoférovom okne a to len smerom dole, pri vyťahovaní okna naspať je potrebné držať ovládacie spínač tak dlho kým sa okno nezavre. Riadenie, podvozok, jazdné vlastnosti. Riadenie je dosť preposilované a nekomunikatívne čo je zrejme spôsobené elektrickým posilovačom riadenia. Inak povedané musel som si naň zvykať. Naladenie podvozku je kompromisom medzi húpavým pohodlím a nepríjemným naskakovaním. Obrovská výčitka tu smeruje k odhlučneniu podvozku, inak by som sa dalo napísať že interiér nie je od kolies a podvozku odhlučnený. Jazdné vlastnosti sú na veľmi dobrej úrovni a nie je im čo vyčítať.
Na záver by som chcel napísať že s týmto autom som spokojný a šiel by som do Hondy opäť. Veci ktoré ma na tomto aute tešia (motor, prevodovka, jazdné vlastnosti), omnoho viac prevyšujú hore popísané nedokonalosti.
níže píše kolega "auto není žádné žihadlo, ale do města stačí", no, ukažte mi konkurenci se srovnatelným obsahem, která má zrychlení na 100 za 9.2s (údaje výrobce), a já nemám důvod tomu nevěřit.
Tak tady čtu reakce a nestačím se divit, sice poslední 2 roky starý ale trošku to oživíme :) Přesně ten samý model mám cca 2,5roku. S autem nejsou žádné problémy, to jen na úvod. Baterka je dokonce ještě původní a i v kruté zimě bezproblémová. Souhlasím, že je honda hlučnější, tak to byly všechny hondy. Taky váží pouze 1070Kg takže je znát, že tlumící materiály tam téměř nejsou, přesto se musím zasmát když čtu, že při 150tce je hrozně hlučná :D Při takové rychlosti je srovnatelně hlučný i passat téhož roku výroby, který má mnohem lépe utlumený interiér. Co se týče podvozku. Motor je hlučnější od nějakých 3500ot, pořád to ale nemá na TDI od WV a navíc zvuk je příjemný. Spotřeba kolem 7l, záleží kde a jak se jezdí. U mně do 6 okrsky delší trasy, cca 7,5 město/dálnice. Moje maximálka na tachometru 220, ale otáčkoměr už byl daleko v červeném poli (těsně před omezovačem). reálně něco přes 200, i v této rychlosti je auto dobře ovladatelné a drží stopu. Jezdit se tak samozřejmě nedá, to by motor ani vaše uši dlouho nevydržely. Absence palubního počítače je u hondy až donedávna pravidlem, nevím čemu se tady jeden kolega diví, auto jezdí skvěle i bez něj, každý to k životu nepotřebuje. Zadní sedadla jsou pohodlná a místa na nich je hodně (s oktávií neporovnatelné). Takže to shrnu, nejde o žádnou suprkáru která by byla nabitá elektronikou. Je to spolehlivé, pohodlné a poměrně úsporné auto s dostatečným výkonem i na dlouhé cesty po dálnici. V jednoduchosti je krása, žádné turbo, žádná zbytečná elektronika :) U mně spokojenost.
No ja som mal tiež dosť japoncov a fakt som bol spokojný. Teraz som kupil túto hondu za dobrú cenu /3960€/ a už asi viem prečo bola taá lacná. Všetky autá tohto roku výroby už majú štandart na palubný počítač /aj dacia ho má/ a HONDA nič. Ďalej šok rádio na magnetofonovú pásku, tak to som fakt prekvapený a ešte k tomu s takým tvarom, že sa nedá vymaniť bez špecialnych úprav za normálne. Jazda v mazde 626, v almere, primere... bola aj pri rýchlostiach nad 150 tichá a pohodová. V honde je hrozný hluk od podvozku ako keby japončíci zabudli navariť podlahu. Motor nieje žiadne žihadlo, ale na jazdu po meste stačí. ale tá spotreba priemerne vysoko nad 9 litrov tak to už je moc a civic pôjde z domu. Tuším sa vrátim naspäť k mazde.
Je to můj pátý vůz, předtím jsem měl Seat Ibizza, i Suzuki swift 1,3. Suzuki bylo menší a lehčí a rozjíždělo se taky docela dobře. Jezdím často po Německých dálnicích (většinou neomezená rychlost) a s autorem recenze mohu jenom souhlasit. Moje spotřeba 7,3 l i při poněkud ostřejším jezdění v našem provozu není nic moc, ale za ten pocit, při přišlápnutí plynu na dvojku, to stojí. I předjíždění náklaďáků na trojku v našem provozu je na ten obsah paráda. Honda "táhne" v celém rozsahu otáček - zejména těch nižších. Právě řeším výměnu předního spínače airbagů (cca 3 000.- Kč s prací a DPH ve značkovém servisu), jinak pouze údržbářské práce úměrné věku a počtu ujetých kilometrů. Maximální rychlost (195 km/hod) jsem několikrát vyzkoušel, (myslím, že tachometr ukazuje o trochu víc) a už bylo znát, že je to hranice možností auta. Dost podstatný podíl výkonu "sežere" zapnutá klimatizace, tak ji používám jenom při pohodové jízdě. Jinak jsem velice spokojen. A taky jsem zaregistroval určitý respekt ostatních řidičů - nikdo se přede mne tolik necpe.
Mnoho aut mně prošlo pod rukama ale japonci - jezdil jsem s Toyotou, Hondou a Mazdou - byli nej, naprosto bez poruch, výborné živé motory a s ostatními - Škoda, Renault a Ford se v nejmenším nedali srovnat. U Suzuki si myslím, že měli zůstat u motorek, bude jim trvat dlouho než se dostanou na úroveň "slavných" japonců. Prostě nejspolehlivější auta, kdo tvrdí že ne lže, nebo japonce nikdy neměl.
Suzuki se trochu z japonců vymyká. Tuto značku v žádném případě nezatracuji, ale myslím si že na Toyotu, Mazdu, Hondu zrácí. Já sám jezdím na Hondě 2.3 VTEC a můžu potvrdit......když už něco řeším, jsou to opravdové banality typu prasklá žárovka atd. Nejvážnější závadu jsem měl přidřený posuv zadního brzdového třmenu, promazáno vyčištěno a OK. Vůz má najeto 270 tis. km.
nie som skodafil, ani nemam nijaku oblubenu znacku, momentalne mame doma jedneho japonca - Suzuki SX4 4x4 1.9DDiS a podla mna to Japonci trosku po... Zrejme im v tom pomohli aj kolegovia z Ostrihomu. S autom jazdi prevazne zena, ale ked ho soferujem mam pocit ze jazdim s traktorom. Ked presadnem do Corsicky znovu nadobudnem pocit ze soferujem auto. Nie som nijak narocny, ja som bol spokojny aj s Renaultom Thalia, to tiez nebolo vyrobene vo Francuzsku, takze argument, ze dobry je len orig. Japonec sa mi zda chory. Ked tam raz prilepia svoj znak, malo by to splnat aj ich kvalitativne poziadavky. Zacinam mat pocit ze na tom mojom japonskom aute je najlepsi taliansky motor, to nehovorim ironicky.
A já jsem si zase myslel že píšeš o mojí Mazdě...Kluci je moc dobře že řešíme takové"důležité"věci jako špatná viditelnost nějaké nepodstatné kontrolky atd.U jiných aut majitelé po 8 letech řeší úplně jiné problémy viz. diskuze zde.Je dobře že někteří zde uvidí že opravdu existují auta co vydrží jezdit 8-10let a 100-150 tisíc km BEZ ZÁVAD!
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
ještě jeden
níže píše kolega "auto není žádné žihadlo, ale do města stačí", no, ukažte mi konkurenci se srovnatelným obsahem, která má zrychlení na 100 za 9.2s (údaje výrobce), a já nemám důvod tomu nevěřit.
08.06.2011 | 07:58:36 | JFH Reagovat
zkušenosti
Tak tady čtu reakce a nestačím se divit, sice poslední 2 roky starý ale trošku to oživíme :)
Přesně ten samý model mám cca 2,5roku. S autem nejsou žádné problémy, to jen na úvod. Baterka je dokonce ještě původní a i v kruté zimě bezproblémová.
Souhlasím, že je honda hlučnější, tak to byly všechny hondy. Taky váží pouze 1070Kg takže je znát, že tlumící materiály tam téměř nejsou, přesto se musím zasmát když čtu, že při 150tce je hrozně hlučná :D Při takové rychlosti je srovnatelně hlučný i passat téhož roku výroby, který má mnohem lépe utlumený interiér. Co se týče podvozku. Motor je hlučnější od nějakých 3500ot, pořád to ale nemá na TDI od WV a navíc zvuk je příjemný. Spotřeba kolem 7l, záleží kde a jak se jezdí. U mně do 6 okrsky delší trasy, cca 7,5 město/dálnice.
Moje maximálka na tachometru 220, ale otáčkoměr už byl daleko v červeném poli (těsně před omezovačem). reálně něco přes 200, i v této rychlosti je auto dobře ovladatelné a drží stopu. Jezdit se tak samozřejmě nedá, to by motor ani vaše uši dlouho nevydržely. Absence palubního počítače je u hondy až donedávna pravidlem, nevím čemu se tady jeden kolega diví, auto jezdí skvěle i bez něj, každý to k životu nepotřebuje. Zadní sedadla jsou pohodlná a místa na nich je hodně (s oktávií neporovnatelné).
Takže to shrnu, nejde o žádnou suprkáru která by byla nabitá elektronikou. Je to spolehlivé, pohodlné a poměrně úsporné auto s dostatečným výkonem i na dlouhé cesty po dálnici. V jednoduchosti je krása, žádné turbo, žádná zbytečná elektronika :) U mně spokojenost.
08.06.2011 | 07:55:16 | JFH Reagovat
No ja som mal tiež dosť japoncov a fakt som bol spokojný. Teraz som kupil túto hondu za dobrú cenu /3960€/ a už asi viem prečo bola taá lacná. Všetky autá tohto roku výroby už majú štandart na palubný počítač /aj dacia ho má/ a HONDA nič. Ďalej šok rádio na magnetofonovú pásku, tak to som fakt prekvapený a ešte k tomu s takým tvarom, že sa nedá vymaniť bez špecialnych úprav za normálne. Jazda v mazde 626, v almere, primere... bola aj pri rýchlostiach nad 150 tichá a pohodová. V honde je hrozný hluk od podvozku ako keby japončíci zabudli navariť podlahu. Motor nieje žiadne žihadlo, ale na jazdu po meste stačí. ale tá spotreba priemerne vysoko nad 9 litrov tak to už je moc a civic pôjde z domu. Tuším sa vrátim naspäť k mazde.
24.05.2009 | 21:56:26 | Reagovat
Mám ji taky
Je to můj pátý vůz, předtím jsem měl Seat Ibizza, i Suzuki swift 1,3. Suzuki bylo menší a lehčí a rozjíždělo se taky docela dobře. Jezdím často po Německých dálnicích (většinou neomezená rychlost) a s autorem recenze mohu jenom souhlasit. Moje spotřeba 7,3 l i při poněkud ostřejším jezdění v našem provozu není nic moc, ale za ten pocit, při přišlápnutí plynu na dvojku, to stojí. I předjíždění náklaďáků na trojku v našem provozu je na ten obsah paráda.
Honda "táhne" v celém rozsahu otáček - zejména těch nižších.
Právě řeším výměnu předního spínače airbagů (cca 3 000.- Kč s prací a DPH ve značkovém servisu), jinak pouze údržbářské práce úměrné věku a počtu ujetých kilometrů. Maximální rychlost (195 km/hod) jsem několikrát vyzkoušel, (myslím, že tachometr ukazuje o trochu víc) a už bylo znát, že je to hranice možností auta. Dost podstatný podíl výkonu "sežere" zapnutá klimatizace, tak ji používám jenom při pohodové jízdě.
Jinak jsem velice spokojen.
A taky jsem zaregistroval určitý respekt ostatních řidičů - nikdo se přede mne tolik necpe.
08.03.2009 | 19:32:17 | gerg Reagovat
japončíci
Mnoho aut mně prošlo pod rukama ale japonci - jezdil jsem s Toyotou, Hondou a Mazdou - byli nej, naprosto bez poruch, výborné živé motory a s ostatními - Škoda, Renault a Ford se v nejmenším nedali srovnat. U Suzuki si myslím, že měli zůstat u motorek, bude jim trvat dlouho než se dostanou na úroveň "slavných" japonců. Prostě nejspolehlivější auta, kdo tvrdí že ne lže, nebo japonce nikdy neměl.
19.02.2009 | 17:22:11 | Tomik Reagovat
To: Pepa
Suzuki se trochu z japonců vymyká. Tuto značku v žádném případě nezatracuji, ale myslím si že na Toyotu, Mazdu, Hondu zrácí. Já sám jezdím na Hondě 2.3 VTEC a můžu potvrdit......když už něco řeším, jsou to opravdové banality typu prasklá žárovka atd. Nejvážnější závadu jsem měl přidřený posuv zadního brzdového třmenu, promazáno vyčištěno a OK. Vůz má najeto 270 tis. km.
19.02.2009 | 17:04:02 | Pavel Reagovat
Motor JTD je opravdu špička. Možná to chtělo koupit místo SX4 dvojče Sedici.:-))
19.02.2009 | 14:43:43 | Radek Reagovat
"japonci"
nie som skodafil, ani nemam nijaku oblubenu znacku, momentalne mame doma jedneho japonca - Suzuki SX4 4x4 1.9DDiS a podla mna to Japonci trosku po... Zrejme im v tom pomohli aj kolegovia z Ostrihomu. S autom jazdi prevazne zena, ale ked ho soferujem mam pocit ze jazdim s traktorom. Ked presadnem do Corsicky znovu nadobudnem pocit ze soferujem auto. Nie som nijak narocny, ja som bol spokojny aj s Renaultom Thalia, to tiez nebolo vyrobene vo Francuzsku, takze argument, ze dobry je len orig. Japonec sa mi zda chory. Ked tam raz prilepia svoj znak, malo by to splnat aj ich kvalitativne poziadavky. Zacinam mat pocit ze na tom mojom japonskom aute je najlepsi taliansky motor, to nehovorim ironicky.
19.02.2009 | 14:37:06 | pepa Reagovat
A já jsem si zase myslel že píšeš o mojí Mazdě...Kluci je moc dobře že řešíme takové"důležité"věci jako špatná viditelnost nějaké nepodstatné kontrolky atd.U jiných aut majitelé po 8 letech řeší úplně jiné problémy viz. diskuze zde.Je dobře že někteří zde uvidí že opravdu existují auta co vydrží jezdit 8-10let a 100-150 tisíc km BEZ ZÁVAD!
18.02.2009 | 20:33:32 | MIREK Reagovat
Skoro som si myslel ze pises o mojej TOYOTE corolle . Japonci dobili cely svet ///autami/// a to im nikto nevezme.ani skodafili
18.02.2009 | 20:03:02 | Reagovat