Recenze Honda Civic 5D 2.2 i-CTDi
“Působí na mě dojmem levného auta, šetřilo se, od Hondy bych to nečekal.”

Autor recenze: Milan (35 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.2 i-CTDi Stav km při koupi:3 km Stav km nyní:124 800 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 25. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 45 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Passat

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Výměna zadních tlumičů Sachs - údajně byla vadná celá série.

Nešlo otvírat víčko palivové nádrže.

Cvakání ve spojkovém pedále - opět prý vadná série.

Vrzání prosklené střechy ve styku s čelním sklem.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil nové, v únoru 2006, zatím najeto 124 800 km, verze Executive, 620 000 Kč. Bohužel má recenze nebude příliš příznivá:
Všechny níže uvedené vady bych Hondě nakonec odpustil, ovšem dominantní handicap, tedy chování naftového motoru, mě trápí celou dobu. Mám na mysli jeho zpoždění při záběru! Skutečně katastrofa. Předtím jsem jezdil s Oktávkou a pak i s Passatem (oba v naftě). Passata mi ukradli, tak jsem šel do Japonce s tím, že se nekradou. Ale celkem jsem si naběhl. U nafťáků od Volkswagnu totiž když se sešlápne pedál plynu, tak se motor prakticky okamžitě dostává do záběru. U Hondy to tak není (údajně tímto neduhem prý trpí i francouzské motory). Chvíli se nic neděje a pak sice přijde ukrutně silný záběr, ovšem to už je celkem pozdě. Markantní to je při předjíždění: vytočím 4 rychlost. stupeň, který už pak v točkách kolem 4000 nemá sílu (princip naft. motorů obecně), takže se řadí 5ka, jenže ta doba než to znovu zabere, je dlouhá. Nebo výjezdy ze zatáček v kopcích: než se auto po sešlápnutí plynu rozjede, tak to trvá. Zpoždění odhaduji v rozpětí 0,5 až 1,0 vteřina. Někdo by řekl, že půl vteřiny nic není, ale zkuste si to v provozu. Je to prostě nepříjemné. Zkusil jsem to reklamovat, technici mi v Hondě ale řekli, že to je normální a dali k vyzkoušení jiný Civic: ano, potvrzuji, je to normální, i tento vůz měl zpoždění v záběru. Takže jsem po 30 000 km nevydržel permanentní nas.ání a hledal řešení v chipu: řídící jednotka BOSCH šla krásně načipovat (7 000,-), záběr motoru je od té doby až brutální, ovšem opět až po onom zpoždění, které zůstalo v původní podobě... Naproti tomu už jsem dosáhl rychlosti 223 km, měřeno navigací.

Další nepříjemností je stále povrzávání/poklepávání z několika míst interiéru, zejména palubky: už to neřeším, zvykl jsem si. Je to takové "lagric".

Při vysokých rychlostech (řekněme 170 a víc) je auto při brždění nestabilní, jakoby se rozvlní zadní část - podle některých recenzí to je dáno tuhou zadní nápravou. Nebo když je v zatáčce nerovnost, tak odskakuje jako kdyby už tlumiče nesloužili (ovšem dělá to od začátku). Mimochodem, do ČR se tohle auto moc nehodí, je skutečně velmi tvrdé, na komfort zapomeňte. Dal jsem16´ místo originál 17´, ale pomohlo to jen trochu.

Mám xenony, nejdou z interiéru nijak výškově seřídit, občas na mě protijedoucí řidiči bliknou v domnění, že mám zapnutá dálková světla.

Dálkovým ovládáním nelze auto zamknout dokud jsou otevřené některé dveře, což je nepříjemné když máte plné ruce tašek. Musíte tašky položit na zem, uvolnit si tak ruku a pak dálkovým zamknout. Za deště velmi komfortní...

Půl karoserie je z plastu, to je ale holt současný trend. Ovšem slícování ubohé, občas dokonce u předního levého světla musím lehce zatlačit blatník aby znovu dosednul na své místo.

Teď po 124 000 km je už motor v interiéru celkem hlučný, ale už to není nové auto, chápu.

Za klad považuji spotřebu: dlouhodobý průměr 6,5 l/100 km po chipu, při celkem svižné jízdě. Mrkněte pro zajímavost na www.spritmonitor.de.

Dalším kladem je samozřejmě vzhled jak z venku, tak zevnitř. Skvělé sedačky, na dlouhé jízdy super. Naprosto vynikající chování (zásahy) stabilizace ESP, na zasněžených silnicích budete králem.

Ovšem když už se pro Civica rozhodnete, tak jedině v benzínu.

Celkové hodnocení: působí na mě dojmem levného auta, šetřilo se, od Hondy bych to nečekal.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 45


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic

Vložit komentář

Jiný vůz

Autor na mě působí dojmem, že civica viděl jen na obrázku. Jezdím s týmž vozem 11 let a oktávkám a passatům nemám problém v 5 vteřinách na dálnici ujet. U vozu jsem řešil jen 2 závady, po 9 letech výměnu předních tlumičů a výměnu relé (jediné porouchané ve střední Evropě). Točivý moment je excelentní na 11 let staré auto, při technických kontrolách si mého auta téměř nevšímají, prý proto, že u Hondy nikdy nic nenajdou...Spodek vozu vypadá po 11 letech jako by vyjel z linky.

22.03.2017 | 19:35:30 | Encopres  | 78.108.155.* Reagovat

RE: Jiný vůz

Mne sa páči táto veta z recenzie:
Dálkovým ovládáním nelze auto zamknout dokud jsou otevřené některé dveře, což je nepříjemné když máte plné ruce tašek. Musíte tašky položit na zem, uvolnit si tak ruku a pak dálkovým zamknout. Za deště velmi komfortní...

Čo je to za blbosť? Na ktorom aute sa dajú zamknúť diaľkovým ovládaním otvorené dvere???

23.03.2017 | 09:02:25 | Toky  | 195.146.10.* Reagovat

hehe

Vtipne je ze tato stara negativna recenzia ma nasmerovala ze by som okamzite do tohto auta "siel". Tie popisovane chyby mi prave zili netrhaju, nie som darca organov. A ked niekto objeha tak ze mu je 0,5sek. vela, chodi rychlo ako popisuje u nas na SK je to blb.. nehnevajte sa. Ohrozuje seba aj ostatnych. Tychto pretekarov moc nemusim ...

25.10.2016 | 15:50:21 | Miso  | 188.167.160.* Reagovat

xenony

este som nevidel aby sa u orginalnych xenonoch nastavovala vyska svetiel s kabiny ,robi to automatika t.j. snimace na ramenach na naprave podla zatazenia auta.

26.11.2013 | 13:35:09 | ala g bar  | 88.212.37.* Reagovat

Brzdy, motor

Mám Civica 2.2 r.v 2007. Ze všech vlastněných aut mě teprve toto ukázalo, ze nemusím trávit čas po servisech nebo služebnach PČR. Návštěv v servisu jsem absolvoval celkem 4, vždy při servisním intervalu (naj 98000km). Měl jsem pouze jednu závadu, kdy došlo vinou špatně údržby( samozřejmě v autorizovaném servisu) ke zničeni brzdného trmenu. U Civica je nutné provádět pravidelne čistění brzd a u jednoho kola nebylo čistění provedeno. Oprava byla provedena po zaruce na náklady servisu v rámci pravidelných servisních prohlídek, zádné peníze ani čas navíc. Motor je úžasný, co se píse v recenzi nechápu. Mám porovnání se služebním Golfem 2.0 TDI CR a Octavii 2.0 TDI PD a vždy se těším do svého o 5 let staršího Civica. Kdo vlastní Civica 2.2 ví o čem mluvím.

12.11.2012 | 20:59:04 | Buchal  | 89.177.35.* Reagovat

Honda forever

No... na moj vkus troska prehnana recenzia, ale beriem to... az na to ze motory od Hondy su a vzdy budu lepsie ako nejaky trapkny VW, Audi... treba sa ist spytat do servisov a tam vam kazdy povie ze 95% aut na servis tam chodia Audi, VW a SKODA.... Honda si tam pride max tak vymenit gumy... :).. vlastna skusenost... nemozem na znacku Honda povedat nic zle... Mam uz druheho civika... a naproti znami ma uz nejakeho stvrteho nemca... a zakazdym ma s tym nejaky problem...

24.03.2012 | 09:15:33 | Immortal  | 78.98.26.* Reagovat

RE: Honda forever

Odjezdil jsem už dva civiky 8g,oba nafta, dohromady na obou přes 200OOO km a jstli tady někdo kritizuje tento motor tak do něj asi leje benzín místo nafty....
Pro ty,kteří jsou v obraze si myslím,že nemá cenu to dál rozvádět.

06.05.2012 | 18:34:26 | hondik  | 90.182.197.* Reagovat

2,2 i-CDTi

Reagujem na Milana!!!
Mám už 3 Civica 8G, ak tam je nejaké opozdenie v zátahu , tak to moje auto darujem charite!!!??? Skús zmeniť servis, lebo to čo popisuješ mi pripadá ako neskutočné. Plasty-súhlasím, zadná náprav súhlasím, ale motor? Kde sa hrabú od VW.

20.01.2012 | 09:53:58 | Pepan  | 78.99.140.* Reagovat

Máme v rodině jak peugeot 407 sw hdi a passat variant tdi-pd.Je pravda že se mě z passatem líp jezdí,protože jde hned za plynem.407 je v tomto ohledu línější ale až se rozjede tak taky jede.Toto je s ohledu na bezpečnost nebezpečné.To že tu někdo napíše že PD je na nic a poruchové je jenom ten co o tom nic neví.

19.05.2011 | 11:11:35 |  Reagovat

Další recenze, která pomáhá pomalu odhalovat současnou pravou tvář Hondy. V jedné věci se začla velmi podobat koncernovým vozům. Totiž, že pokud zrovna není nějaká super akce, při které se poskytují slevy až 150 000 Kč, nabízí jinak Honda naprosto přdražená auta, jejich kvalita v tété době absolutně neodpovídá ceně. Vlastní bohatá zkušenost s Hondou.

19.05.2011 | 09:29:12 | Adam Reagovat

Mimo mísu

No nevím stěžovat si na tento motor může jen člověk co ničemu nerozumí.... a ještě vyzdvihovat TDI PD.No hrůza...zbytek problemů existuje.Ale nejsou zásadní a jdou vyřešit...

18.05.2011 | 18:29:11 | IMHO Reagovat

PAKO

Proc jezdis 170 ????? Chces nekde na D1 shoret s dalsimi nevinymi lidmi suline.....???????

02.11.2008 | 21:00:35 | Hulvat Reagovat

Blbost,slaba nieje vobec. Ovsem nejake to oneskorenie tam skutocne je. Jazdil som aj tento motor aj 1.8V-tec. Podvozok je dobry ale bohuzial na nase konciny fakt trocha tvrdy,to ze sem tam poskakuje je bohuzial dane prave tym.Ale k veci,motor 2.2 i-CTDI ja osobne povazujem za hodne podareny ale na pohon Civica naprosto zbytocny. Ako stvoreny pre toto auto povazujem 1.8 ktora ide velmi pekne a vobec nezere. Kamarat ju ma,jazdi dost svizne a ma dlhodobi priemer 6.9litra co je myslim super. Velky podiel na tom ma aj 6 stupnova prevodovka.

10.10.2008 | 07:49:39 | Roman Reagovat

honda s timto motorem bude asi slabá, má malý výkon, však octávka 1,9 TDi má 170 koní, ukáže tomu záda

23.09.2008 | 16:56:39 |  Reagovat

RE:

záda v servise ty vole ... povedz mi , odkedy ma seriovka 1,9tdi 170koni ??? a ak sa bavi o chipe ,tak táto 2,2 ma s chipom 208koni .....

19.07.2014 | 13:12:19 | Kunyfer  | 84.47.54.* Reagovat

Já moc překvapený nejsem. Honda vždy vynikala ve výrobě špičkových benzinových motorů a pevně se jich držela. Kdybych si kupoval Hondu, tak jedině v benzinu, už kvůli ceně pohoných hmot a za druhé s konstrukcí naftových motorů mají pramálo zkušeností.

23.09.2008 | 16:05:43 | makao Reagovat

RE:

Jo, a proto byl tento motor výhlášen jako jeden z nejlepších dieselů a motorem roku. Sra*kovej diesel z koncernu mi nesmí do baráku.

19.04.2013 | 08:50:48 | Stierr  | 213.62.126.* Reagovat

Na predvadzacej jazde sa ti nezdalo ze to je spomalene? Robi to filter pevnych castic to spomalenie, niekedy pomohol update firmwaru riadiacej jednotky, to ti v hodne neponukli?

26.06.2008 | 09:56:21 | olso Reagovat

RE:

tento model nemá filter pevných častíc. Vie euro4 aj bez neho. Ak teda nebolo toto konkrétne dovezene zo záp.EU. Pre niektoré tieto trhy PDF bolo. Našťastie HONDA CR/SR múdro dovažala len bez PDF. vsak to bolo aj lacbnejšie a nikto to u nas nežiadal ( legislatíva).
Každopádne , to opozdenie za plynom je na každej I-TDCI 2.2 ale nie je to až taká katastrofa.
Zavedenie PDF sa tu trochu s ťažkosťami rodilo...najprv ho dali dosť ďaleko za motor, čo boli samé problémy. Bolo vidieť , že je to len akoby dorobené na základe požiadavky trhu. Druha generácia tohoto dieslu to už mala inak - japonci jednoducho proste otočili motor - sanie vpredu, výfukové parohy vzadu.

13.12.2018 | 21:16:55 | Jarson  | 176.112.187.* Reagovat

Vážne?

to si ma teda prekvapil Milan s tou nespokojnosťou,ja mám tiež 2,2 i-ctdi ale v Accorde,a tam je naprosté ticho a pazvuky proste neexistujú.Viem že Accord je vyššia trieda,ale som prekvapený s toho Civicu.Je pravda že som v ňom nešiel,ale nečakal by som to.Inak k motoru len toľko,že s tým oneskoreným nástupom máš pravdu,tiež som to v mojej recenzii spomenul,ale je to sposobené aj tým,že Hondácky motor má neskutočne plynulý nábeh od nízkych otáčok a rovnomerne zaberá v celom pásme,kým nemci sú veľmi nevyrovnaný v priebehu krútiaceho momentu,od spodu nič,potom kopanec a za hranicou 3 500 otáčok zvädnú...nafta od hondy sa chová viac ako benzín...Ja osobne som spokojný,zvykol som si na jeho charakteristiku.A čo sa týka toho predbiehania na vytočenej štvorke,tomu som celkom nerozumel,veď v Accorde ide štvorka takmer 190km/h tam už asi nie je veľmi kam sa ponáhľať.P.S.na koľko si to nechal čipnúť? krúťak a výkon?

26.06.2008 | 09:53:07 | kakafko Reagovat

RE: Vážne?

vieš v čom základný je rozdiel? Pozri si vin - krajina výroby . Tvoj ACCORD je made in japan. Popisované UFO je vyrobene v anglicku. Preto. Smutná realita. Nejde len o vyššiu triedu.

13.12.2018 | 21:21:02 |   | 176.112.187.* Reagovat