Rok výroby:2000Typ motoru:1.4 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:15. 2. 2010
Honda Civic je můj první vůz. Zakoupili jsme jej nový za 380 tisíc Kč (ve výbavě klima+ABS, elektrická okna, zrcátka atd.) a nyní s ním jezdím již desátý rok. Za tu dobu mě Honda nikdy nezklamala. Toto auto potřebuje jen dolívat benzín, kapalinu do ostřikovačů a občas nechat vyměnit olej. Jinak šlape jako nejlepší švýcarské hodinky.
Co se týče motoru, je lehce sportovně naladěný. V nízkých otáčkách dost nuda, nad 4.000/min se probudí k životu a příjemně člověka zatlačí do sedačky. Tento motor miluje otáčky, dá se točit bez problémů do 7.000/min a není problém ujet většině vozů pohybujících se po českých silnicích. Pro klidnou jízdu je tato čtrnáctistovka ideální a když na člověka přijdou závodnické sklony, také si přijde na své. Motor perfektně startuje, stačí "brnknout" a běží. Mimochodem, akumulátor je pořád původní, slouží už deset let.Motor není nastaven na extra nízkou spotřebu, ta se pohybuje 6 - 7 litrů / 100km, což je pohoda. Třeba u motorů TDI se sice dostanete o litr níž, ale jedna výměna čerpadla nebo turba za 30 tisíc a kde jsou uspořené peníze?
Praktičnost vozu je dobrá, na některé věci si však člověk musí zvykat - jde tady o rozdíl evropan-japonec. Například sklápění sedadla spolujezdce (jedná se o třídveřák) je vyloženě na dvě věci (sedadlo se nevátí do původní polohy a musí se znova nastavovat po každém zklopení). Jinak prostor ve voze je na třídveřák opravdu velký. Jednou jsme z dovolené jeli: 3 dospělí + zavazadla, 2 jízdní kola, 1 pes, kempingový stolek a židličky, vařič, nádobí a plno dalších krámů - vše naskládané uvnitř vozu!
Svezení je dobré, sedadla a interiér perfektní a praktické co se týče čištění. Vůz je perfektní na krátké i dlouhé vzdálenosti. Už kvůli tomu, že je to třídvéřák, je toto auto vhodné hlavně pro dvoučlennou posádku,ale 5 lidí se vejde taky v pohodě. Auto sedí perfektně na vozovce, přesto je odpružení komfortní. Trochu výhrady mám k hlučnosti, motor i zvuky od kol by mohly být utlumeny lépe.
Antikorozní ochrana je bezchybná až na výfuk, ten jsem již měnil. Lak je super, nikde ani známky po korozi, auto je pořád jako nové. Nikdy jsem s autem nebyl v myčce, vždycky ho myji ručně, požívám autošampón s voskem.
Na tomto autě mi velmi vyhovuje, že nemá žádnou otravnou elektroniku. Např. když přetáhnu servisní interval, tak ho přetáhnu a žádný palubní počítač mě kvůli tomu nebuzeruje - ne že by se to stávalo pravidelně, ale jestli na jeden olej najedu 20 nebo 21 tisíc km není takový rozdíl. Do servisu jezdím k Hondě, např. výměna oleje vyjde levněji než když si ho člověk koupí sám a sám si ho vymění. Vyhovuje mi, že na autě provádějí opravdu jen důležité úkony jako je výměna spotřebních dílů, svíček nebo ve 100 tisících rozvody a nemusím platit za zbytečnosti.
Tomuto autu není celkem co vytknout. Oceňuji hlavně jeho naprostou spolehlivost a nenáročnost na údržbu. 130 tisíc km bez jediné poruchy hovoří za vše!
Koukam po cicvicu, ale tohle muzu napsat i o fabii 1.2 htp 2005, do 150000 bez zavady, pak jsem menil civky a vlnovec vyfuku :) zere olej, ale jinak nic
akorát že honda nežere olej, nemění cívky, a jízda mezi 4000-7000 otáček by se s HTP přeměnila v texaský masakr motorovou pilou :-) tedy že vaše ježdění a svezení hondou je naprosto odlišná liga. A o servisu škoda - nebo honda se asi nebudeme bavit vůbec.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic
Fabia
Koukam po cicvicu, ale tohle muzu napsat i o fabii 1.2 htp 2005, do 150000 bez zavady, pak jsem menil civky a vlnovec vyfuku :) zere olej, ale jinak nic
14.03.2017 | 21:36:42 | MARTY | 84.244.117.* Reagovat
RE: Fabia
akorát že honda nežere olej, nemění cívky, a jízda mezi 4000-7000 otáček by se s HTP přeměnila v texaský masakr motorovou pilou :-) tedy že vaše ježdění a svezení hondou je naprosto odlišná liga. A o servisu škoda - nebo honda se asi nebudeme bavit vůbec.
14.03.2017 | 22:29:55 | | 89.176.46.* Reagovat