Rok výroby:2004Typ motoru:2000Stav km při koupi:29 000 kmStav km nyní:39 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5 - 5,5 l/100 kmVloženo:24. 1. 2007
Nemělo poruchy, provedl jsem jen běžné servisní úkony.
Bylo nutno ihned vyměnit sjeté přední brzd. destičky, pro jistotu palivový filtr, motorový olej API CF minerál (pravděpodobně na původní náplň z výroby 1. majitel najel téměř dvojnásobek kilometrů - zatím bez následků).
Ve větším chladu motor při startování někdy neudrží volnoběh, nutno 2 až 3 x startovat. Problém v žhavicích svíčkách, asi 1 nefunkční. Řízení velmi mírně táhne vpravo, řeším rozdílným tlakem v předních pneu (0,2 atm). Z motor. prostoru se ozývalo v chladu velmi jemné pískání, po dvou třech minutách, když se zahřeje mot. olej, pískání zmizí (výměna pal. filtru nepomohla, nyní už tento jev téměř neznatelný).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz se vznětovým motorem už nový v ČR nekoupíte, ale nabídka ojetin s touto motorizací je značná a cenově až překvapivě výhodná. Obzvlášť, když víte, že elantru CRDi netrápí chronické bolesti motorů TDI (váha vzduchu, dvouhmotové setrvačníky....) a podle názoru odborníků je agregát dostatečně odolný a spolehlivý. S autem se dá bez problémů a zdržování v silničním provozu jezdit za pět litrů nafty. Může sloužit jako levná substituce octavie TDI, přitom přidá majiteli mnohé bonusy.
Škodovka má jen tyto výhody - vyšší cena ojetého automobilu při prodeji (mínus při koupi), větší kufr, lepší řazení, nižší hluk motoru, uspořádání a provedení ovládacích prvků pro řidiče, image značky zejména v ČR. Naopak elantra nabídne proti octavii I více místa pro cestující, kvalitnější motor common - rail s 16 ventily s vyšším výkonem a dobrým zátahem v širším spektru otáček, lepší jízdní vlastnosti díky většímu rozvoru 2610 mm a zadní nápravě multilink (jen vyměňte původní gumy Kumho!), bohatou výbavu v základní ceně a pasivní ochranu proti zlodějům (není po nich poptávka).
S autem jsem se rychle sžil, výborně se mi řídí a slouží spolehlivě a dokonale. Po sklopení sedadel dozadu naložím 2 bicykly bez jejich demontáže. Řízení, řazení a sezení bych označil za dobré - neurazí ruce, mozek, zadek, ale znám i lepší. Kvalitní je tovární zpracování (výjimkou je konstrukční vada přístrojové desky - všechny elantry v dieselu v oblasti 1800 ot. rezonují, na což se dá zvyknout). S vozem se dá jezdit velmi úsporně pod 5 litrů, ale i svižně, když se roztočí turbo - (mimochodem turboefekt nijak výrazný).
Motor původem italský zn. VM Motori je pružný, má sílu odspodu i chuť zrychlovat do 4 tis. otáček, malinko hlučnější, ale zvuk si oblíbíte nebo zapnete rádio. Vývoj však nezastavíš a dnes už Korejci dodávají do accentu a sonaty lepší vkastní motory s variabilní geometrií lopatek. Je vidět, že se rychle učí také motoráři a jejich produkty už patří ke špičce.
Elantru CRDi z druhé ruky dnes koupíte od cca 150 tisíc Kč. Zaplatil jsem před necelým rokem o 90 tis. víc, ale vůz měl najeto málo a byl téměř jak nový. Nelituji a doporučuji všem, kdo není "značkový" jezdec. Víc informací o voze můžete najít na klubovém fóru hyundaiclub.net.
S recenzí souhlasím. Mám Elantru o obsahu 1,6 již dva roky, r.v. 2001, najeto 182 tis., a závady jsou běžné, provozní opotřebování materiálu, nic extra. Snadná na údržbu. Jezdím poměrně hodně i do zahraničí, kde lze jezdi i všší rychlostí a Elantra mne nikdy nezklamala. Tak, jak píše recenzent, doporučovala bych vřele každému, kdo nechce nebo nemůže investovat vyšší částky a holduje pohodlné a relativně rychlé jízdě, až kolem 200/hod.
Výměna brzdových destiček není závada, je to spotřební materiál. Vadná žhavící svíčka závada je, ale není problém ji vyměnit - viz záruka, která platí i při změně majitele. Sám mám Elantru 2001 2.0 CRDi, ročně najedu asi 35 tis. km a po zkušenostech s Octavia I musím říct, že je to velmi pohodlné a spolehlivé vozidlo s rozumnými náklady na údržbu. Jediná nevýhoda je, že značka působí jako červený hadr na koncernové řidiče, kteří si musejí dokazovat, že své (?) peníze investovali správně. Příklad, který nedokáži vysvětlit: Do prudkého kopce je TDI se červenými DI odpovídající soupeř, ale jen na Octavii, Passat je už příliš těžký, nechytá se. Jistě, není to jen o rychlosti, co jede musí brzdit. Brzdy jsou proti Oct měkčí, ale 4 kotouče dokáží tohle vozidlo zastavit na neuvěřitelně krátké dráze. (Tichá vzpomínka na Oct 1 1.9 TDI s bubnu vzadu.) 4x airbag není v dnešní době zázrak, ale kdo vám to dá ve standardu? A tak by se dalo pokračovat dále. Jezdím jako prase za 6,15 l/100 km. Můj závěr: Naprostá spokojenost a chápu rozhořčení lidí, kteří si nejsou schopni připustit, že za stejné prachy můžou jinde dostat více muziky se stejnou, nebo větší kvalitou. :-)
Tak u vaší recenze jsem se musel smát . Píšete bez závad a vzápětí píšete závady.. No na auto které mělo 29000 km je toho trochu dost. Srovnání se škodou, ač škodu nemusím sám jmenuje tolik výhod, že bych radši koupil škodu...Po přečtení vaší recenze bych Elantru obcházel velkým obloukem.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Elantra
důvěřovat ne,ale prověřovat
Při koupi je důležité si prověřit historii vozu!!!Tak se mi zdá ,že tady někdo přetočil tachometr....
31.03.2012 | 11:32:20 | Diesel | 89.24.48.* Reagovat
S recenzí souhlasím. Mám Elantru o obsahu 1,6 již dva roky, r.v. 2001, najeto 182 tis., a závady jsou běžné, provozní opotřebování materiálu, nic extra. Snadná na údržbu. Jezdím poměrně hodně i do zahraničí, kde lze jezdi i všší rychlostí a Elantra mne nikdy nezklamala. Tak, jak píše recenzent, doporučovala bych vřele každému, kdo nechce nebo nemůže investovat vyšší částky a holduje pohodlné a relativně rychlé jízdě, až kolem 200/hod.
31.01.2009 | 14:14:49 | Sue Reagovat
Bez smíchu
Výměna brzdových destiček není závada, je to spotřební materiál. Vadná žhavící svíčka závada je, ale není problém ji vyměnit - viz záruka, která platí i při změně majitele.
Sám mám Elantru 2001 2.0 CRDi, ročně najedu asi 35 tis. km a po zkušenostech s Octavia I musím říct, že je to velmi pohodlné a spolehlivé vozidlo s rozumnými náklady na údržbu. Jediná nevýhoda je, že značka působí jako červený hadr na koncernové řidiče, kteří si musejí dokazovat, že své (?) peníze investovali správně.
Příklad, který nedokáži vysvětlit: Do prudkého kopce je TDI se červenými DI odpovídající soupeř, ale jen na Octavii, Passat je už příliš těžký, nechytá se. Jistě, není to jen o rychlosti, co jede musí brzdit. Brzdy jsou proti Oct měkčí, ale 4 kotouče dokáží tohle vozidlo zastavit na neuvěřitelně krátké dráze. (Tichá vzpomínka na Oct 1 1.9 TDI s bubnu vzadu.) 4x airbag není v dnešní době zázrak, ale kdo vám to dá ve standardu?
A tak by se dalo pokračovat dále.
Jezdím jako prase za 6,15 l/100 km.
Můj závěr: Naprostá spokojenost a chápu rozhořčení lidí, kteří si nejsou schopni připustit, že za stejné prachy můžou jinde dostat více muziky se stejnou, nebo větší kvalitou. :-)
25.01.2007 | 14:17:35 | Reagovat
smích
Tak u vaší recenze jsem se musel smát . Píšete bez závad a vzápětí píšete závady.. No na auto které mělo 29000 km je toho trochu dost. Srovnání se škodou, ač škodu nemusím sám jmenuje tolik výhod, že bych radši koupil škodu...Po přečtení vaší recenze bych Elantru obcházel velkým obloukem.
24.01.2007 | 16:12:58 | John Reagovat