Recenze Hyundai Elantra 2,0
“Za dobrý peníz spolehlivé auto, doufám, že mu to vydrží.”

Autor recenze: tonys (34 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:2,0 Stav km při koupi:30 000 km Stav km nyní:60 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 8,6 l/100 km Vloženo: 20. 11. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Felicie 1,4 1,6 ,1,9 Saxo 1,5D Fabie 1,4 Mpi 1,4 16V Scenic 1,6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ano, při převzetí od autorizovaného prodejce praskla asi po 5km tlaková trubka serva, oprava 0Kč-opravil prodejce.

Vadná svíčka způsobila přebítí zapalovacího kabelu, oprava 1200Kč.

Jinak pouze spotřebák (olej, filtry, brzd. deštičky).

Bude nutné měnit přední kotouče.(cca 65tis), jsou opotřebeny pod limit. Vydržely 3x výměnu předních brzdových destiček. Podezřívám prodejce, že vyměnil kotouče za více jeté při prodeji ?


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem najel 30tis Km za cca 6 měsíců.
Podvozek je sice tvrdý, ale má snahu se houpat, auto je spíše nedotáčivé. Zadní náprava drží báječně. Na nerovnostech snaha odskakovat. Pneu jsem měl pouze Michelin Energy, takže nemohu hodnotit auto s původním obutím. Podvozek naplní i sportovní ambice. Negativní je dost vysoký hluk, především od zadní nápravy.

Brzdy v pohodě.

Podvozek nelze s fabií a Scenicem (předchozí dlouhodobá auta) srovnávat, Ela je prostě o třídu výš. Fabka je motokárka, Scenic auto na výlety s rodinou.
Motor- dvolitr je největší devizou tohoto auta, kultivovaný chod, tichý jak myška, žádné vibrace, minimální propady ve výkonu, umí jet pohodově a i sportovně. Jako každý 16V je potřeba ho trošku vytočit, pak se odmění dávkou adrenalinu. Papírovou maximalku 208 zvládá v pohodě. Pokud 4 vytočíte na 190 a vrazíte tam 5, tak se ručička tachometru zastaví někde kolem 220. Tuhle vlastnost moc nevyužijete, ale výhodou je relativní dostatek výkonu při předjíždění. Průměrná dlouhodobá spotřeba dle tankování je 8,7l. Jezdím poměr dálnice:město: okrsky asi takto: 60:30:10%. Rychlostní limity na dálnici spíše nedodržuji:-(( Většinou jezdím do 150, občas to potáhnu na 190:-(

Žádná M3 to ale není.
V létě s klímou po městě si koníky vezmou 9-10l. Dálnice se dá při dodržování rychl. limitů a při předvídání jet za 7,5. V extrému do 110Km/h pojedete za 6,2L/100km, je to ale fuckt extrém s kterým moc nepočítejte. Při prvním vjezdu do města se brzo dostanete na 7,2. Ale 2,0l benzín 143 koní se pro lámání rekordů spotřeby moc nepořizuje:-)).

Při rychlostní zkoušce na Vysočině si 104kw umí říct o 13-15l. Ale pokud se rally neživíte a není zrovna uzavřená trať pro vaše experimenty, tak vám tohle tempo vydrží tak 20km. Po vyjetí nádrže se opět dostanete na 8-9l
Palubní počítač ukazuje vyšší spotřebu, než je realita. Tenhle počítač je spíše pseudocomputer, je úplně blbý, neumí vůbec nic, navíc se špatně ovládá.
Převodovka je asi největší slabinou tohoto auta, spojku je potřeba vymačkávat hluboko do podlahy, pokud kousek polevíte, hned cítíte odpor šajtrpáky. V servise mi bylo řečeno, že to nelze nastavit:-(.

Plasty interiéru sice samé zatím nevržou, ale při zatlačení na ně, vydávají strašné pazvuky. Myslím především středový panel a dveře. Po cca 50tis něco vydávalo pazvuky i při jízdě a při určité frekvenci motoru. Po vytrhání si všech vlasů a 2 týdenním zkoumání co to vlastně je, jsem zjistil, že to dělá vnitřní zpětné zrcadlo:-)
Další věc, která mi vadí jsou „špatně se zasekávací“ sedačky. Pokud sedačku nezaseknete na obou pojezdech, stane se vám, že při prudším rozjetí vaše sedačka jede pohybem vzad, bezprostřední úlek má za následek tak hodinu vašeho života. Naštěstí dopředu sedačky nejezdí (což by mohlo mít za následek váš život celý)
Jinak auto jezdí, svítí, stírá, klimatizuje jak každé jiné auto.

Nejpříznivější byla pořizovací cena. 4r auto s30tis na tachometru, servisní knížkou a v prodeji od autorizovaného prodejce chtěli 185tis. Myslím, že pořizovačka byla někde kolem 550tis, nyní 450tis.

Výbava 2 litru je maximální možná. Aut. Klimatizace, ABS, TCS, 4x Airbag, kožený paket, el. Okna, el. zrcátka +vyhřívaná, litá kola, mlhovky, výšková sedačka
Jezdil jsem s firemní O1(cca 5tis) a nespatřil jsem nic, coby Ela oproti O1 neměla, spíše se mi zdá, že Ela líp sedí, což může být způsobeno výškou standardních pneu Ela 60, O1 65. Zadek sedí u Ely určitě lépe. Teď jsem měl možnost testnout OII combi 2.0 Tdi 103kw a OII je určitě lepší, především je úplně nová:-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Elantra

Vložit komentář

Spotřeba a poruchovost

koupeno nové, najeto 65 t. km, spotřeba 7,4, ale jezdím převážně mimo město a na dálnici max. 140. Jezdím do autorizovaného servisu, destičky, ani kotouče ještě nebyly měněny. Jedinou závadou bylo rozsvícení kontrolky CHECK, což v servisu nejdříve řešili výměnou Lambdasondy (asi zbytečně) a potom za pár dní při opakování zavařením díry ve výfuku. Jiné závady nebyly, Ela je pohodlná a spolehlivá.

18.07.2011 | 14:36:56 | jeff45 Reagovat

destičky

S Vašimi dojmy se mohu ztotožnit. Mám však CRDi a po půl roce jsem víc než spokojen. Až na některé detaily (spojka pracuje skvěle, převodovka dobře) mám stejné zkušenosti. Jen nerozumím, co je s předními brzdami. V 65 tisících 3x měnit destičky je téměř na Guinessovu knihu rekordů. Pak se nedivte, že kotouče jsou na odpis. Že by styl jízdy a lá Grönholm?

22.11.2006 | 09:06:20 | donald Reagovat