Rok výroby:2008Typ motoru:Stav km při koupi:23 000 kmStav km nyní:78 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:9. 2. 2015
- spolehlivost - auto na každodenní ježdění, pracant - slušná cena servisu -dobré jízdní vlastnosti
Slabé stránky
- slabší zpracování detailů oproti německé výrobě - rychlejlší pokles hodnoty korejských vozů
Závady a opravy na autě
- 2x přidřený brzdič na pravém předním kole, vždy vyčištěno servisem, v důsledku toho se ale opotřebil pravý kotouč rychleji než levý, naštěstí stále v normě - zarezlý závit antény - zarezlý zadní stěrač, nepřiléhal - zlobí občas zámek zadních dveří
Hodnocení a zkušenosti s autem
Kupoval jsem jako mé druhé auto, přičemž kritériem pro mě byla spolehlivost a přiměřené náklady na údržbu, s tím že s autem zatím budeme jezdit ve dvou, počítám li se psem, tak ve třech:-)/čili ne jako typické rodinné auto/. Bydlím v satelitní vesnici u Prahy a dojíždím denně za prací, za nákupy také jezdím často do Prahy, jezdím za rodiči do Jižních Čech a několikrát jsem už s autem podnikl cestu do Německa a do Rakouska /nejdéle asi 800 km v kuse/. Auto jsem kupoval zánovní přímo od Auto Palace Spořilov, mělo najeto asi 23 tisíc a bylo ještě v tovární záruce. Nyní mám na něm nalítáno 78 tisíc a musím říct, že jsem spokojen. Až na přidírající se brzdič a pár blbostí, jako právě zarezlá anténa, zarezlý zadní stěrač jsem s autem neměl nejmenší problém. Autu jsem věnoval jen běžnou předepsanou péči, jezdím na něm na celoročních pneumatikách Good Year a nechávám seřizovat každý rok při výměně oleje geometrii řízení. Jízdní vlastnosti - tvrdší podvozek, ale dobře naladěný a i při rychlejším průjezdu zatáčkou nenechá ve štychu, auto drží stopu. Motor 1.1 - kapitola sama pro sebe. Výkon 49 Kw, krouták 99Nm mluví sám za sebe. Ve městě a pro dva lidi na dálnici je auto živé až dost, ve více lidech s nákladem ztratíte li otáčky v kopci na dálnici /musíte např. přibrzdit/, už se nad stovku dostanete jen na trojku a vytočením motoru na 5000 otáček - auto má prostě nízký krouťák. Maximální rychlost co se dá s autem běžně jet dle GPS je 165km v hodině, ale maximální cestovní je opravdu techničákových 150 Km/h. Kdo chce ale jezdit úsporně s tímto motorem, měl by jezdit do 3500 otáček, což odpovídá 120 Km/h. Spotřeba se pohybuje zcela podle toho jak motor točíte, ale např. při jízdě do Vídně a zpět Praha v létě s neustále zaplou klimou mě vyšla spotřeba 6.5L na 100Km, jízda povětšinou po dálnici. Jinak ve výbavě je Klima /i topení fugnuje výborně, malý benzínový motor se okamžitě zahřívá/, ABS, posilovač, el. stahování oken, čtyři repro.
Doplnění recenze ze dne 15.06.2017
Stav km nyní: 112 000 km
Doplnuji zkusenosti po 90 tisicich km, najeto prevazne v mestskem provozu pri dojizdeni do prace. 70 tisic sviti kontrolka emisni system, vymena palivoveho filtru 1500 70 tisic - lozisko predniho kola, odesla manzeta a zrezlo. 2000 kc cca 80 tisic km -vymena prednich brzdovych kotoucu, jeden byl totiz diky pridrenemu brzdici vice opotrebeny. vymena i s destickami asi 4000 90 tisic - rozvodova sada, dle servisni knihy. cca 3000 100 tisic. odesla po peti letech baterka. pri startovani kabely doslo k poskozeni budiku.vypadavalo tacho a kontrolky. nove budiky z vrakace 1200 kc. 111000 odesla spojka. dan za neustaly provoz v prazskych kolonach. 7000 kc. koroze auto netrapi zatim. plastove tesneni kolem oken praska, nenizejve odolne slunci prilis. S autem jsem spokojen. jezdi dobre a servisni naklady odpovidaji veku
Stejný vůz měla dcera zapůjčený na 1 týden po dobu opravy R. Clio 1.2 16V a byla celkem z vámi vychvalovaného vozu dosti rozladěná. Nedalo mi to a jel jsem se v tom projet a motorizace 1.1 je doslova katastrofa, motor se musel neustále vytáčet, aby to aspoň nějak jelo a to jsem jezdil v městském a příměstském provozu, někde dále jsem neměl ani odvahu s tím jezdit. Všechno v autě vrzalo, interiér a plasty také ostuda. Do zatáček se to i celkem dost naklánělo. Jediný klad byla nízká spotřeba kolem 6 litrů, jinak zcela nic.
Můj test Getza 1,6 najdete kousek výš na těchto stránkách.
K vašim zkušenostem musím potvrdit - závit antény, zámek kufru a stěrač mi zatuhly taky, ale já jsem to prostříkal WD40 hned při prvních náznacích problémů a sedlo si to. přituhlý brzdič jsem měl taky, ale nebylo to při jízdě poznat, pouze mechanik si všiml většího úbytku destiček a rovnou mi to vyčistil při pravidelném servise, tedy nepovažuji za závadu (mělo by se to čistit aspoň 1x za rok správně všechno)
No a koroze - ano (lemy vzadu), ale u mě je to dáno vytápěnou garáží a přecejen už to má 12 let a to už hnijou i fordy, oply .....
motoricky i vzhledově ujdou, ale ty "pruhledne" metalizy a nulovy pozink!!! na těch lacich co do tloušťky (nebo to nemělo ani pořádný svrchni čirou vrstvu?) šetřili jak sfiňa - to je u GETZů tragedie, ročníky 2004-6 už jsou orezlý jak jiné auta po 15 a víc letech....
11.02.2015 | 20:34:54 | tom brava
| 188.175.28.*Reagovat
Getz
Naprostý souhlas. Mám Getze 1,4, rok 2007, najeto cca 80 000 km a v podstatě bez problémů.
11.02.2015 | 18:07:04 | Michal
| 81.200.56.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Getz
Naprosto opačná zkušenost
Stejný vůz měla dcera zapůjčený na 1 týden po dobu opravy R. Clio 1.2 16V a byla celkem z vámi vychvalovaného vozu dosti rozladěná. Nedalo mi to a jel jsem se v tom projet a motorizace 1.1 je doslova katastrofa, motor se musel neustále vytáčet, aby to aspoň nějak jelo a to jsem jezdil v městském a příměstském provozu, někde dále jsem neměl ani odvahu s tím jezdit. Všechno v autě vrzalo, interiér a plasty také ostuda. Do zatáček se to i celkem dost naklánělo. Jediný klad byla nízká spotřeba kolem 6 litrů, jinak zcela nic.
28.02.2015 | 19:38:27 | M.J. | 91.103.165.* Reagovat
Podobné zkušenosti
Můj test Getza 1,6 najdete kousek výš na těchto stránkách.
K vašim zkušenostem musím potvrdit - závit antény, zámek kufru a stěrač mi zatuhly taky, ale já jsem to prostříkal WD40 hned při prvních náznacích problémů a sedlo si to. přituhlý brzdič jsem měl taky, ale nebylo to při jízdě poznat, pouze mechanik si všiml většího úbytku destiček a rovnou mi to vyčistil při pravidelném servise, tedy nepovažuji za závadu (mělo by se to čistit aspoň 1x za rok správně všechno)
No a koroze - ano (lemy vzadu), ale u mě je to dáno vytápěnou garáží a přecejen už to má 12 let a to už hnijou i fordy, oply .....
19.02.2015 | 14:39:25 | pospec | 188.175.63.* Reagovat
motoricky i vzhledově ujdou, ale ty "pruhledne" metalizy a nulovy pozink!!! na těch lacich co do tloušťky (nebo to nemělo ani pořádný svrchni čirou vrstvu?) šetřili jak sfiňa - to je u GETZů tragedie, ročníky 2004-6 už jsou orezlý jak jiné auta po 15 a víc letech....
11.02.2015 | 20:34:54 | tom brava | 188.175.28.* Reagovat
Getz
Naprostý souhlas. Mám Getze 1,4, rok 2007, najeto cca 80 000 km a v podstatě bez problémů.
11.02.2015 | 18:07:04 | Michal | 81.200.56.* Reagovat