Rok výroby:2003Typ motoru:DOHCStav km při koupi:0 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?12 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:13. 2. 2015
motor vnitřní prostor spolehlivost výbava cena brzdy praktičnost
Slabé stránky
spotřeba kufr
Závady a opravy na autě
- v cca 90 000 km vytekl PZ tlumič - 2x spálená žárovka osvětlení ovládacích prvků v interiéru - 1x vyměněny obě žárovky hlavních světlometů
Hodnocení a zkušenosti s autem
Úvodem - vůz jsem zdědil v rodině, když měl 3 roky, ale používal jsem ho občas od novoty, proto udávám vlastnictví 12 let. Najetých 100 000 km je s průměrnou délkou trasy cca 8 km (70% město, často i polní cesty), tedy počet odemknutí/zamknutí, otočení klíčkem, stažení okýnek (kuřák)atd. odpovídá autu dálničního jezdce s min. 300 000 km. Auto bylo mým prvním moderním vozem, po předchozích letech strávených za volantem Fiata 125p, a v roce 2006, kdy mi začalo říkat pane, bylo na tehdejší dobu parametrově na špici. Výbava 4x airbag, ABS, servo , klima ,4x okna v elektrice, vyhřívaná zrcátka, EBD na brzdách, tedy na malý kompakt slušná. Motor je 1,6 DOHC 78 kW, největší, který se dodával, getz s ním zvládá 0-100 za cca 9,5 s. Verze výbavy GLS/sport znamená i tužší podvozek, 15" alu kola a větší kotouče vpředu, vzadu sice archaické bubny, ale není s nimi vůbec žádný problém. Karoserie - interiér je řešen velmi prostě a účelně, plasty jsou tvrdé a popravdě ne zrovna oku lahodící, ale slícování je velmi přesné a ani po 12 letech tvrdé služby nic nevrže a všechno drží tam, kde má. Filosofie vozu je čirá praktičnost s jasným účelem povozit majitele po městě za nákupy. tomu odpovídá oproti konkurenci relativně velká kabina - troufám si tvrdit , že prostor pro cestující je v této třídě a generaci vozů absolutně největší. Je to na úkor kufru, který je dost malý, ale zase je přesně spočítaný na plný nákupní vozík z hypermarketu, který se tam vejde přesně. Má však velice inteligentní a praktický systém sklápění zadních sedadel "jedním tahem", pak se mění v malý náklaďáček, převoz pračky zvládá bez problémů. Pohonná soustava - motor 1,6 DOHC pochází z větších modelů značky, podle mě se jedná o licenci nějakého staršího japonského motoru. Výkon na první pohled není tolik znát, protože převodovka je odstupňována dost podivně, přesto se jedná o přemotorované auto, které táhne kopec nekopec a v otáčkách motor ožívá k velmi slušné akceleraci. O opravdový hot hatch se sice nejedná, ale sportovní pocit z jízdy skutečně nechybí a dokáže prohnat na silnici kdeco. Převodovka je bohužel ne příliš přesná a to od funglovky. Také odstupňování je divné, 5. stupeň je příliš krátký, takže se motor na dálnici moc točí naopak 2. a 3. jsou příliš dlouhé a tak akcelerace nepůsobí subjektivně, jak by mohla. Celá soustava pak také díky horší aerodynamice dost žere. ekonomickou jízdou se dá dostat někam lehce pod 6 l, normální provoz kolem 7 - 7,5l, při ostré jízdě i 9. Jízdní vlasnosti - podvozek je přitvrzený a tak je v zatáčkách velice ostrý. Samozřejmě je díky tomu dost drncavý a dírám je lepší se vyhýbat, řízení má přiměřený převod a ještě starý rozumně dimenzovaný hydraulický posilovač, takže tady absolutně bez výtek. Brzdy jsou velmi účinné, dobře dávkovatelné, unavit se mi je nikdy nepodařilo. Bubnovky vzadu zabírají tak, že lze ruční brzdou zaseknout kola i na suchém asfaltu. Spolehlivost - neskutečná. Přes všechen smích, který u okolí vlastnictví korejského vozu této generace vzbuzuje, na tomto kousku opravdu odešel pouze jeden tlumič, jinak je vše původní včetně výfuku, čepů a kotoučů, dokonce původně montované rádio na kazety stále hraje i přetáčí bez poruch. Baterie vydržela 10 let ! Opravy tedy pouze spotřebák - destičky, řemeny, svíčky, olej filtry, 1x kosti přední nápravy. Nesežral ani kapku oleje, klima se doplňovala pouze jednou a to jen velmi drobně. Bohužel - koroze lemů zadních blatníků, dílem díky tomu, že bydlel ve špatně větrané vytápěné garáži. Nosné prvky jsou však úplně čisté a netknuté. Z důvodu přírustku potomka a nákupu rodinného kombi je nyní přeřazen do role podpůrného vozidla do města, vzhledem k ceně ojetin ho prodávat nebudu. Projel jsem s tím polsko, bosnu, chorvatsko, odvezl neskutečné množství materiálu, přestěhoval mnoho skříní a postelí (na střeše). Jelikož je rok 2015, mohu vřele doporučit např. studentům, kteří chtějí levné spolehlivé jezdítko které má velký výkon a dá se s ním i tak trochu závodit.
podvozok motoru nestíha a je v podstate zbytočný tak silný motor do takejto karosérie - vyššia stavba a hlavne zadná náprava vie urobiť vrásky.... podvozok na kľudnú jazdu resp. rovinky... ináč fajn autíčko do mesta a medzimesto....
On ten motor zase není 200 k turbo, takže bych řekl že podvozek stíhá úplně v klidu. On je o něco tvrdší než sériový a taky brzdy jsou silnější. Rozhodně jsem nikdy neměl pocit, že by se výkon "nedal uřídit", je to tak akorát. Samozřejmě to ení opravdový hot hatch jako golf GTi apod, ale taky to je za zlomek ceny :)
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Getz
hot hatch
podvozok motoru nestíha a je v podstate zbytočný tak silný motor do takejto karosérie - vyššia stavba a hlavne zadná náprava vie urobiť vrásky.... podvozok na kľudnú jazdu resp. rovinky...
ináč fajn autíčko do mesta a medzimesto....
02.09.2015 | 21:54:44 | miki | 85.159.106.* Reagovat
RE: hot hatch
On ten motor zase není 200 k turbo, takže bych řekl že podvozek stíhá úplně v klidu. On je o něco tvrdší než sériový a taky brzdy jsou silnější. Rozhodně jsem nikdy neměl pocit, že by se výkon "nedal uřídit", je to tak akorát. Samozřejmě to ení opravdový hot hatch jako golf GTi apod, ale taky to je za zlomek ceny :)
09.12.2015 | 15:22:17 | Killbilly | 80.188.138.* Reagovat