Rok výroby:2005Typ motoru:1086Stav km při koupi:20 kmStav km nyní:76 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:23. 3. 2009
Byly, jen zpočátku. Typické „dětské“ nemoci, které se vyhnou málokteré značce. Po osmi tisících km se vytratila voda z chladiče. Po zapeklité, téměř měsíční proceduře se přišlo na povolenou pásku u hadice... Pak mi ve 30 tisících km diagnostika ukázala na jeden vadný zadní tlumič. V rámci záruky vyměnili samozřejmě oba. Zbývajících 45 tisíc kilometrů jsem doléval už jen benzín a vodu do ostřikovačů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v lednu roku 2005. Tehdy jsem chtěl něco nového, a protože jsem měl předchozí vynikající zkušenost se služebním Hyundaiem Atos (takové to malinké a vyšší než širší, ale pro mnohé zcela nečekaně naprostý držák a tahoun), volba padla na Getze. Tři dveře, metalíza, základní výbava (servo) plus mlhovky, zimní gumy, Medvěd blok. To vše za tehdy sympatických zlevněných 240 tisíc. A už to jelo. Lépe řečeno šlapalo jako šikmooké švýcarské hodinky.
Exteriér: Záleží na vkusu, mně se „trojdvířko“ tak nějak zalíbilo. Příliš často jsem hosty vzadu nevozil, a když už, nastupování do druhé řady sedaček nebylo díky obrovským dveřím problém. Čímž jsme uvnitř. Tvrdé plasty možná někoho pobuřují, mě rozhodně nikoliv. Ani po třech letech drandění po tuzemském tankodromu nikde nic nevrzalo. Jednoduchá přístrojovka, pěkná kaplička. Všechno po ruce, klasika.
Vnitřní prostor. Na skromné proporce auta obrovský! Reklama s tím dinosaurem nebo co to tam bylo, nelhala. I majitelé o třídu větších kočárů se divili, že se nemačkají. Vpředu, natož pak vzadu.
Motor: Sáhl jsem po základní jedenáctistovce. Dvanáctiventil, 46,5 kW, myslím to bylo. Žádné trhání asfaltu jsem nečekal, natož abych po něm toužil. Ten motor je ale na danou kubaturu skutečně ďábelský. O korejských motorářích se v Evropě raději moc nemluví, ale... Motůrek výborně a zcela kultivovaně táhl už od nižších otáček až za číslici 4000. Více než 130 km/h ostatně nemělo s tímto „prckem“ význam jezdit. I když, ne, že by to neuměl... Čímž se dostáváme ke spotřebě. V záběhu 7,5 litru, postupně čistých 6. Vím, že by uměl jezdit i pod 5,5, s tímhle autem to ale prostě nejde. Kdo Getze má, ví, o čem mluvím. Spotřeba oleje: 0,000 = nedoléval jsem ani jednou.
Jízdní vlastnosti: největší překvapení. Tvrdý, zřejmě v Německu navržený podvozek, nezáludné řízení i řazení. Dráhy páky sice trochu delší, ale naprosto přesné. Žádná francouzská loterie. Auto se chovalo hravě jak motokára. Někomu to nemusí vyhovovat, mně ano. Alespoň na takovou tu běžnou jízdu. Než se trochu „vytahaly“ tlumiče, na horších silnicích to ale docela drncalo – daň za skvělou přilnavost k asfaltu.
Slabé stránky: „Asijský“ posed. Případným zájemcům o tento vůz doporučuji vyšší výbavu se seřiditelným volantem i sedačkou. Příliš vzpřímený posed byl pro mých 180 cm výšky při delším cestování znát. Největší zklamání: Ceník autorizovaného servisu, občasná liknavost řešit i naprosté prkotiny. Přece jenom trochu dražší jsou i ceny originálních náhradních dílů nesehnatelných v druhovýrobě. Na druhou stranu jsou i dražší značky. S ohledem na skutečnou kvalitu auta je zarážející i rychlejší pokles ceny. Což zase ale pro kupce "ze druhé ruky" může být naopak výhoda.
Celkové hodnocení. Pokud chcete malé velké auto a nutně nepotřebujete mít na kapotě hvězdu nebo ledvinky, určitě se na Getze přinejmenším přeptejte. Jedná se o naprosto spolehlivý, příjemný vůz, který vás doveze všude a nebude to drahé.
Momentálně mám Fabii II a jsem také spokojený (možná o ní taky něco napíšu, když se mi bude jo chtít), na Hyundai ale nedám dopustit. Korejce se prostě bát nemusíte.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Getz
I tak možno, ale já to neřekl :o)
24.03.2009 | 15:35:24 | steve008 Reagovat
Jestli v servisu měsíc hledali povolenou pásku u hadice, tak je to banda pitomců, to se jinak nedá napsat.
24.03.2009 | 12:12:27 | Itall Reagovat