Rok výroby:2004Typ motoru:1,3 i 12V benzínStav km při koupi:5 kmStav km nyní:34 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,9 l/100 kmVloženo:7. 3. 2006
Ne. Za celou dobu provozu se na autě nevyskytla žádná závada.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled / design velmi povedený design, výborně sladěné prvky karoserie (světla, maska..)
Komfort / pohodlí (sedačky, prostor atp.) sedačky výborné, uvnitř je velmi prostorný, daleko prostornější než např. Fabia, nebo Peugeot ve stejné třídě..., spoustu odkládacích míst, velmi dobře řešená paulubní deska + ovládací prvky, hezké jsou budíky a řadící páka v kombinaci se stříbrným lemováním...
Zavazadlový prostor (co čekat, je to přeci jen malé auto a ne kombík :-) ), dělená zadní sedadla, úchyty na dětské sedačky, plnohodnotná rezerva, velká variabilita vnitřního prostoru-možnost úplného sklopení zadních sedaček = velký prostor vzadu s rovnou podlahou
Výbava klima, ABS+EBD, servo, metalíza, airbagy, imobilizér, centrál, zamykání řadící páky, rádio s CD, el. okna, (el. zrcátka považuju za zbytečnost moje slova se potvrdí ve chvíli, kdy vám nějaký k...én to zrcátko třeba v noci jen tak urazí...)
Účinnost brzd výborné, ostré, dobrá účinnost i při delším a opakovaném brzdění
Výkon výborný výkon 63,5 kW (85 k) vzhledem k relativně malému obsahu motoru 1,3i, současně při nízké hmotnosti auta. Neznám v této třídě žádného konkurenta. Stačí se podívat například na modely Škody Fabia. Kromě sportovního modelu Fabia RS jsou výkonově (a nejen výkonově) někde hodně vzadu. Kdo nevěří, ať se podívá do charakteristik Getze a Fabie a nebo líp a´t se projede a porovná... Getz jede bez problémů 180 km/h při cca 5100-5200 otáčkách/min, kopec není vůbec probém - táhne také úplně bez problémů i na 5-ku. Horší je to ale při puštění klimatizace, ta trochu výkon ubere, nicméně na jízdních vlastnostech se to projeví pouze při jízdě do kopce s plně naloženým autem, jinak ne. Akcelerace škoda, že nemá motor vyšší točivý moment (má 125 Nm..) Moc ale záleží na tom, jaký rychlostní stupeň je zařazený. Podle svých vlastních zkušeností to můžu shrnout asi takhle: 1. stupeň - klasika jako u všech aut 2. stupeň - výborný, maximum bez přetáčení cca 85-90 km /h (během chviličky ) 3. stupeň - špatný, malá pružnost a akcelerace, motor není tak živý, z nízkých otáček jen pomalu zrychluje (max.120 km/h) 4. stupeň - excelentní, výborně táhne už z nízkých otáček (už od rychlosti 60 km/h), široký rozptyl jízdních rychlostí (60 až 135 km/h), při sešlápnutí plynu je zrychlení znatelnější než u 3.stupně 5. stupeň - výborný, motor je i při pětce živý, reaguje dobře na sešlápnutí plynu-akcelerace je znát
Hlučnost motoru: - při nižších a středních otáčkách 10/10 - při vyšších otáčkách 7/10 - to je trochu slabina, ale když se pustí rádio, tak je to OK Startování (např. v mrazech) bez problémů
Tvrdost, hlučnost podvozku podvozek nehlučný, velmi malinko tvrdší při přejetí větších nerovností, jinak OK
Karoserie (např. koroze) výborné dílenské zpracování, bez koroze
Jízdní vlastnosti výborně drží stopu, v zatáčkách se nenaklání, opravdu dobrý. V kombinaci s ABS a EBD super. Jen v zimě mi připadá, že je ABS spíš na obtíž.. :-(
Spolehlivost super!
Spotřeba při normální jízdě (mimo město+na dálnici do140 km/h): 5,6-5,9 l/100 km - 9/10 jinak (ostřejší jízda, město, nad 140 km/h, klima....): max. 6,9 l/100 km - 8/10 Provozní náklady výborné, nízká cena za garanční prohlídky, dlouhá záruka (3 roky bez omezení počtem najetých km, 6 let (nevím přesně) na karoserii, nízká hodinová sazba v autoriz. servisu, rel. levné náhr. díly ve srovnání s jinými značkami)
Cena vozidla + kdy byl vůz zakoupen! cena cca 312 000 Kč s DPH, zakoupen a do provozu IV/2005
Přednosti vozu -> Co se Vám na autě líbí nejvíce? všechno,
Co se Vám na vozidle naopak nelíbí? mlhovka v zadním nárazníku
Proč jste si vybral(a) právě tento vůz: po přečtení spousty recenzí a po dlouhé rozvaze zvítězil v porovnání s asi 12 jinými modely od jiných značek
Doporučení pro budoucí / stávající majitele vozidla.
Výborné auto, které můžu jenom doporučit. Před koupí tohohle autíčka jsem měl skoro 10 let VW Golfa 1,8i o výkonu 66 kW (90k). Bylo to super auto, jenže všechno postupem času stárne a u aut se to po určité době projeví mnohem víc a čím dál rychleji. Když už začaly náklady na provoz, ale hlavně opravy růst neúměrným způsobem nahoru rozhodl jsem se, že je potřeba udělat radikální změnu, tj. poohlídnout se po něčem jiném, novém.. Hodně dlouho jsem vybíral, přečetl mraky recenzí ať už z ČR, tak hlavně z ciziny. Dopředu jsem věděl, že chci buď auto ve třídě M, nebo nižší střední třídu.. Druhým parametrem byla cena... Všude byl chválený, výkon motoru výborný, nízká cena i spotřeba. Uvedu malý příklad: Můj Golf (benzín) měl při objemu 1781 ccm výkon v podstatě stejný (90k) jako nový Getzík o objemu něco málo přes 1300 ccm (85k). Je ale pravdou, že Golf byl naproti tomu "trhač" asfaltu díky vysokému točivému momentu. Ovšem za jakou cenu? Věřte, že za velkou. Spotřeba u Golfa neklesla pod 7,5 l naturalu /100km , při jízdě ve městě a po dálnici to pak lezlo až na 8,5 -9,5 l/100km.....Obrázek ať si udělá každý sám.
Závěr: Getze 1,3i vřele doporučuju, výborné auto.
Pozn.: Kdyby se někomu zdálo, že jsem dával samé vysoké známky, tak to není neobjektivitou, ale prostě jen tím, že jsem opravdu spokojený.
Ku komentáru: Getz sa samozrejme nedá porovnávať s Golfom, dnes na dvore stojí moj Getz a kolegynin Golf 5 a je to jasný rozdiel triedy- malé auto vs nižšia stredná ale čo sa týka vnútorného priestoru je ten rozdiel minimálny, tie vačšie autá majú skor vačší kufor než viac miesta pre cestujúcich vzadu. Takže treba zvážiť, ja zvačša vozím v kufri vzduch takže mi 254 l getza plne vyhovuje a hlavne sú super urobené zadné sedáky- geniálna manipulácia a máte hned malú dodávku.
Souhlasím - konečně se našel někdo, kdo mi potvrdil, že Getz se nedá porovnávat s užitkovou Fabií a podobnými vozy, ale nejblíže charakteristikou a jízdními vlastnostmi je mu Golf a jemu podobné vozy... já chtěl původně getz 1,6 sport, neodradily mně spotřeba a vyšší cena, ale manželka, která mi to prostě nedovolila... je to skvělé auto...
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Getz
porovnanie
Ku komentáru: Getz sa samozrejme nedá porovnávať s Golfom, dnes na dvore stojí moj Getz a kolegynin Golf 5 a je to jasný rozdiel triedy- malé auto vs nižšia stredná ale čo sa týka vnútorného priestoru je ten rozdiel minimálny, tie vačšie autá majú skor vačší kufor než viac miesta pre cestujúcich vzadu. Takže treba zvážiť, ja zvačša vozím v kufri vzduch takže mi 254 l getza plne vyhovuje a hlavne sú super urobené zadné sedáky- geniálna manipulácia a máte hned malú dodávku.
01.02.2007 | 07:48:52 | miki Reagovat
spotřeba
té spotřebě nevěřim ani náhodou.Leda doma v garáži a bez agregátů.Protože výrobce udává spotřebu bez nich . Měřenou na stolici.takže bez zátěže.
10.05.2006 | 08:13:48 | Reagovat
Getz 1,3
Souhlasím - konečně se našel někdo, kdo mi potvrdil, že Getz se nedá porovnávat s užitkovou Fabií a podobnými vozy, ale nejblíže charakteristikou a jízdními vlastnostmi je mu Golf a jemu podobné vozy... já chtěl původně getz 1,6 sport, neodradily mně spotřeba a vyšší cena, ale manželka, která mi to prostě nedovolila... je to skvělé auto...
08.05.2006 | 20:04:21 | František Sahula Reagovat