Rok výroby:2010Typ motoru:2,5 CRDi VGTStav km při koupi:250 kmStav km nyní:3 300 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:9,3 l/100 kmVloženo:20. 2. 2011
Auto jsem koupil nové a najel jsem teprve něco málo přes 3000 km, takže závada zatím žádná.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Chtěl jsem automobil jak pro soukromé účely-hlavně na dovolené-kvůli prostoru uvnitř, tak i do práce- běžně potřebuji převézt zboží o hmotnosti kolem 600kg. Původně jsem se rozhodoval mezi Mercedes Viano a Volkswagen Multivan. Byl jsem se však ze vědavosti podívat i na Hyundai H-1 Tour a nakonec padla volba právě na něj. Měl jsem obavy a vlastně stále trochu mám z "korejce", protože v rodině převažují hlavně značky Volkswagen a v drtivé většině spokojenost. Přestože jsem původně uvažoval o ojetém vozidle, rozhodla nakonec ta skutečnost, že za peníze, které dám za několik let starého Multivana nebo Viano koupím H-1 nové.Nechci se s někým dohadovat o kvalitě toho, nebo toho. Prostě v dnešní době, kdy národním sportem číslo 1 je stáčení km a slepování nabouraných ojetin v "nebouraná" auta jsem se rozhodl pro nové, byť, možná, méně kvalitní. Na druhou stranu, dát za nového Multivana v téměř stejné výbavě 2x tolik než za H-1....Ať si to každý rozhodne sám. Co se týká auta samotného. I když jsem prostor uvnitř čekal velký, byl jsem stejně překvapen. Je v něm opravdu spousty místa. Třetí řadu sedadel jsem vymontoval a první dovolená na hory s veškerým potřebným vybavením pro 3 lidi...prostě paráda. Vše pokrylo pouze dno "kufru." Vnitřní dílenské zpracování mne také mile pekvapilo. Čekal jsem to horší, ale uvidíme až bude auto starší, jestli začne něco vrzat......Z podobných velkých aut jsem déeší dobu řídil jen Forda Tranzita ještě se starým 2.5l dieslem - porovnávat ho s tím by nebylo fér-takže jen můj osobní dojem. Motor má 170HP což není málo, ale upřímně, zátah, i prázdého vozidla, na pětku už není nic moc. Ale je pravda, že auto váží přes dvě tuny....jak říkám, nemám s čím srovnávat. Spotřeba už trochu spadla z prvních ujetých km kdy se pohybovala kolem 11l na nynějších průměrných 9,3l (měřena poslední vyjetá nádrž) což mi přijde slušné vzhledem k obsahu motoru a váze prázdného vozu,která je přes 2.2 tuny. Co mi hodně vadí, je, že, pouze při studeném motoru, při seřazování z trojky na dvojku je potřeba hodně fyzické síly. Pro bezproblémové přeřazení je prakticky potřeba téměř zastavit. Doufám, že je to jen tím, že je auto nové a ještě jsem nenašel ten správný "grif". Věc která mi přijde dost hloupá je, že auto postrádá venkovní teploměr. Teď v zimě dost praktická věc, popravdě ani jsem se na to při prodeji neptal, nenapadlo by mě, že když má auto palubní počítač, že nebude mít i teloměr. Stejné je to i s absencí vyhřívání zpětných zrcátek. Nenapadlo by mě, že když jsou elektricky ovládaná, že vyhřívaná nebudou. No jinak spokojenost, uvidíme dále, určitě zase připíšu zkušenosti a přivítám i zkušenosti jiných.
Tak jak jsem tu cetl recenze zaradil jsem H1 do sveho vyberu. Uz ji mam doma. No ne doma, ale v servisu na vymenu ridici jednotky. Po 400 km je to smutne.Ale muze se stat a dokud je to v zaruce tak ok. Jinak pohodli a vse ostatni je uplne super. Mam verzi 2.5 125Kw automat. Obcas sice z ytecne podrazune a rve to do otacek pri predjizdeni vetsinou, ale da se zvyknout. Jedine co mi vadi jsou na pevnou sedacky a prostreni radu jeste nevim jak vyndat. To je jedina vytka. U Vivara to jde krasne vyndat tak nevim proc tady dali tenhle stupid system prisroubovani. No uvidime dalsi postrehiy. Ma tu tady taky nekdo automat??
08.11.2016 | 08:40:56 | Michal
| 46.135.17.*Reagovat
RE: H1 tour 2016
Mám stejnou. Trochu jsem ji dovybavil, hlavně podložkou pod ruku. Jinak zatím najeto 41 tis a v podstatě jsem úplně spokojen. Ještě pořád mám T4 2.5TDI 75kw, tak mám přímé srovnání. Vw asi žere o něco míň, ale svezení je o několik tříd lepší v H1.
Takže jsem udělal dobře podle zkušenosti. Akorát teď čekám na novou řídící jednotku. Auto má najeto 410 km a odešla jednotka pro vstřik močoviny. Tak snad je to poslední závada a pak už je jezdit. Ta loketka mne taky štve, že tam není. Nějak dodělám ještě. A až přijde ze servisu tak ještě nezávislé topení mám objednané.
21.11.2016 | 22:54:19 | Michal
| 109.81.209.*Reagovat
H1 van. rok 2008 najeto 141900
Zdravím nemáte někdo zkušenosti s problémem na diferáku ? Občas na zátah něco zachroupe u kardanu. Netušíte někdo co by stím mohlo být? Předem děkuji za vaše rady. Auto jsem koupil když mělo najeto 140000km a tet má 141900 a tento problém nastal cca před 200km Děkuji za vaše rady a nápady. Franta
Zdravím. Jen pár postřehů po 57.000km, dnes již negativních. Sedák řidiče se začíná mírně tvarovat podle mého zadku, který je jediný co na něj sedá....dost velké zklamání, po těch kilometrech. Ručku momentálně nepoužívám, po její použití se nechtěli "pustit" zadní brzdy....Jasně někde je prostě rez a občas se to musí promazat, ale tak proč to nedělá, bez údržby, i můj 7miletý golf...? Trojblik funguje správně jen, když ho zmačknu "tak akorát" . Málo znamená, že blikne jen jednou a možnost znovu použití je až za cca 5 vteřin...Vlastně ani při správném zafungování se nedá zapnout 2x za sebou bez několikasekundové prodlevy...a zase...proč to u Golfu jde...? Že jsou to prkotiny...? kromě té sedačky asi ano, ale je to pro mě důvod, proč bych se při případné další koupi Hyundai hooodně prodobně na auto podíval a vše vyzkoušel. Za mě: prostě je to ještě pořád korejec a nestojí tolik co němec, ták je mu potřeba holt něc tu a tam odpustit....Jinak po technické stránce ok..
14.09.2013 | 23:36:42 | autor
| 109.80.141.*Reagovat
Celkové hodnocení
Máme ve firmě H1 van z roku 2012 nyní najeto cca 70000km.Po zakoupení cca za měsíc se vytvořila boule v plastu na přístrojové desce-řešeno výměnou na garanci,následně po jedné zimě koroze zadních dveří-opět řešeno opravou na garanci.Motor celkem slušný zátah možná na konstrukci podvozku až moc(listová pera,diferenciál,hnaná zadní náprava)cesta z Prahy do Ostravy po D1 je utrpení skáče jak koza,prostě pravěk,za sněhu a ledu je jízda s nenaloženým autem sebevražda.Převodovka, za studena dost problém řadit.Značně omezen výhled z kabiny díky bočním sloupkům.Chybějící teploměr,vyhřívání zrcátek,nedostatek hlubších ukládacích schránek na pohodlí též nepřidá.Celkově auto za ty peníze není špatné tak pro nejakého živnostníka který pořád něco vozí a nejezdí nikam daleko.
cesta z Prahy do Ostravy po D1 je utrpení skáče jak koza, no ona to také není silnice ale tankodrom chování auta třeba na nové povrch který je od Nuselského mostu na Pankrác je úplně perfektní. Tak to bude asi silnicemi a ne autem.
21.11.2013 | 23:33:17 | Tomáš H1
| 86.49.130.*Reagovat
RE: Celkové hodnocení
D1 je utrpení v kde jakém autě! jak pro posádku tak i auto..
Poté co nám přibyl další člen rodiny "moje dcera", jsem byl po prvních cestách v Octavii 1 kde jsem vezl ještě dva velké psi kočárek, a všechno to harampádí co moje drahá polovička potřebuje, donucen uvažovat o koupi něčeho krapánek většího. Začal jsem tedy pokukovat co se nám tak může hodit, první oko padlo na VW Transportér cena ojetých kousků někde ze západu Evropy je tedy opravdu závratná v porovnání najetých km a vybavení, potažmo celkového stavu :( katastrofa. Dále padla volba na Renault Traffic, poté co mě kamarád nechal svést v ročním voze kdy vrzání sedadel a péra která mě tlačila do zadnice nebyla nikterak příjemná, jsem nějak zapochyboval o Francouzské kvalitě vozidel :) Již v roce 2010 jsem měl možnost řídit H1 Van ještě ve verzi kde byla 5 stupňová převodovka, a byl jsem mile překvapen celkovým kvalitním zpracování a výkonem, začal tím tedy lov na nějakou skladovku nebo předváděčku :)
Nejdříve jsem našel bílou 6 místnou H1 která měla ovšem jen 85 kw, a prodejce byl dosti laksní. Další kousek se objevil u Hyundai Domanský na výpadovce z Prahy na Teplice. Pan prodejce byl trochu zmatkař, ale vyjednal jak dobrou cenu tak i pojištění a úvěr. Prvního srpna 2012 jsem vyrazil z červenou H1 100 Kw která měla cca 900 km k domovu barva teda není moje vysněná, ale za ty peníze :). Zatím mám najeto cca 3000 km a mohu říci že jsem velice spokojen, dílenské zpracování je na velice slušné úrovni, určitě je vůz více vybaven různými, úložnými prostory, madly na nastupování, el. okny, klimatizací, posuvnou a polohovací sedačkou spolujezdce a hlavně dvoje boční posuvné dveře, které jsou velice praktické, budete třeba u VW hledat jen marně nebo si budete muset slušně připlatit. Zadní příčka trochu překáží , ale solidně odhlučňuje zadní plechový prostor a protože využívám vůz pro rodinu tak to zas tak nevadí a v nehorším se dá demontovat. Trochu postrádám palubní počítač informace o teplotě a spotřebě trochu chybí. Dále zadní stěrače na dveřích budou určitě potřeba hlavně v zimě, ale zase je nikdo neukradne nebo neulomí. :) Řazení je někdy troch nepřesné ale není to nic drastického. Dokoupil jsem parkovací senzor od Jablotronu ( 1300 Kč a tažné 4500,- Kč ) a nějaké brašny za sedačky na drobnosti v Lidlu za 150,- Kč. :) Tak doufám že auto bude fungovat jak má a nebudu litovat že jsem nekoupil nějakého "Němce" a že budeme moci korejské vozy zařadit mezi ty obecně uznávané. Až něco najedu tak zase napíšu. Tomáš H1
16.10.2012 | 22:28:21 | Tomáš H1
| 86.49.130.*Reagovat
Pár postřehů po najetí 45000 km.
Spolehlivost 10 bodů z deseti(zatím bez jediného problému) průměrná spotřeba se ustálila na 8,5 l/100km (jízda město/dálky 20%/80%, dovolená po Francii dodržování předpisů - dostal jsem se i na 7,8 l/100km což je super) mrzí mě jen, že jsem si nepočkal na 6ti kvalt. slyšel jsem na něj chválu...5ti kvalt na první 2 stupně funguje dobře opravdu jen po zahřátí, dávám 5 bodů...a 6 stupeň taky dost chybí na dálnici - spotřeba
14.10.2012 | 00:35:35 | Autor
| 109.80.141.*Reagovat
H-1 TOUR -udělal jsem skvělé rozhodnutí
Začátkem června 2012 jsem do firmy koupil nový H-1 TOUR 100 kw 6 rychl. model 2012 Ohlížel jsem se nejdříve pro tradičních značkách VW, Mercedes. VW transportér jsem si pro porovnání na 14 dní pronajal. V zápětí na to jsem sedl do nové H-1 a po ujetí několika stovek km vyrazil do Itálie. Fantazie. Pohodlí sedadel je o kategorii výše než u transporteru. Objem motoru nenehradíš. Jelo nás 5 + zavazadla a zpět ještě navíc náklad 200 kg. Spotřeba s motorem který má ujeto 2800 km - a touto zátěží 9 l. Krásně to řadí - 6ti kvalt, táhne od spodu. Za tu cenu i s dalšími doplňky ( 580 tisíc !!!) bych u VW dostal "holátko" u Mercedesu by se se mnou ani nabavili. Takové drobnosti jako trochu zastaralý palub. počítač a pevná 3 řada sedadel člověk oželí. Není to moje první "skříňovka" (FORD,FIAT) a tak mohu srovnávat. Doporučuji při výběru H-1 TOUR nepřehlížet budete překvapeni. Časem se ozvu s dalšími zkušenostmi
...tak jen pár nových postřehů po asi 1 roce užívánínového vozu. Najeto mám nyní cca 26000km. Co se týká mých výtek k řazení. Nic se nezměnilo. Za studena je řazení dvojky naprostým utrpením ať to zkouším s jakým koli meziplynem atd... jedničku za pohybu byť sebemenším prakticky nezařadím vůbec. Jakmile se motor zahřeje, je ale po problémech a vše funguje normálně. Rozmrazováni zrcátek jsem našel. Při spuštění rozmrazování zadnío okna prostě rozmrazují i zpětná zrcátka. Jen mě trochu děsí, že jsem na to musel přít sám a u Hyndai Strakonice to nevěděli. Pohádkám o protiskluzu jsem nevěřil a věděl jsem proč. Sice je to lepší než u minulého Tranzita ale i tak žádná sláva. Jakmile jedu prázdnej, stačí málo a tojím. Prostě motor ve předu, náhon na zadku. Jinak spokojenost. Závada zatím žádná. Akorát ta absence teploměru v palubním počítači je vážně stupidní, hlavně teď v zimě.....
30.01.2012 | 22:44:30 | Martin
| 85.160.24.*Reagovat
Dovolim si tady pár srovnávacích postřehů H1 (dle zde uvedeného a Caravelle (té mojí - t4), jelikož jsme o H1 také uvažovali: především to polohování sedaček - u Caravelle jdou v podstatě jen sklopit opěradla, pak už je možné jen sedadla vyndat, což je myslím za trest, protože vypadají pořádně težké (vzadu je 3-mistna lavice) a navíc ty bytelné šrouby v podlaze...
Zdravím všechny a díky za připojené komentáře. Padly zde i dotazy, tak zase něco málo nových postřehů. Najeto mám v současné době cca 5000km a co se týká řazení, žádná změna. Zkouším i zde, zmíněné, klasické podřazování s meziplynem, ale nic. Někdy to jde o něco lépe, většinou nic moc. Ale stačí jen trochu ohřát a problém opravdu mizí....Tak uvidíme. Co se týká té výbavy...klima je opravdu i vzadu, dá se ovládat buď z místa řidiče, nebo je ovládání ve stropě mezi předníma a zadníma sedačkama. Bohužel je to řešeno tak, že horníma průduchama lze jen studený vzduch a teplý tedy pouze průduchama na podlaze, které jsou umístěny za 2. řadou sedaček. Jinak topení, pro mne dostačující. Na jednu věc si ale nemohu zvyknout a to je podivná paměť klima. Raději totiž jezdím bez(myslím teď v zimě- používám prakticky jen na rychlejší ohřátí vnitřku auta-oproti topení) ale pokud klima použiji, pokaždé když znovu vypnu a zapnu zapalování, a pak zapnu třeba jen větrák, automaticky se mi klima opět zapíná a nezáleží na tom jestli byla klima před vypnutím zapalování vyplá nebo ne....Jestli má někdo větší zkušenost-sem s ní, uvítám. Je pravda, že sklápění 2. řady sedaček by mi více vyhovovalo, kdyby šla záda úplně položit na sedací část (do vodorovné polohy), což nelze..Rozsah posunu 2. řady, pro mne, vyhovující, ale zaráží mne, proč nejdou zafixovat sedačky proti pohybu v nejkrajnější poloze směrem k 1. řadě sedadel. Pokud je nezapřete, jezdí nepříjemně tam a zpět při každém razantnějším brzdění a naopak. (neplatí pro menší část-sedadla jsou rozdělena 2/1). "Jednosedadlo" zafixovat lze. Tomu, že zátah motoru přijde rád věřím, do teď jsem prakticky netočil přes 3000 otáček, snažím se motor ještě nějakou dobu šetřit. Je ale pravda, že motoru (při povolených rychlostech)je uplně jedno, jestli jedu sám, nebo vezu 500kg. Jinak průměrná spotřeba při poslední nárži 10,3l ale jezdím téměř pořád naložený a dost často jen přejezdy po městě, se studeným motorem...Jestli jde přihřívač motoru jsem nezjišťoval..
Aktuální Há-jednička je velmi dobrá volba. Doma máme již několikátou Té-pětku od VW (Multivan, Caravelle) a H1 jsem kupoval s kolegou do firmy pro naši potřebu, tudíž máme srovnání.
H1 má již najeto několik desítek tisíc km, je velmi namáhaná a zatím se vyskytla pouze 1 menší, snadno řešitelná, závada.
Zátah motoru je i na dálnici nad 160km/h impozantní. Váš vůz se musí ještě zajet, pak se teprve rozeběhne.
Negativa zahrnují neprakticky řešené vyjímání/skládání 2. řady u 6-místné verze, problematickou trakci zadní nápravy v zimě, specifika tuhé zadní nápravy (oproti VW T5), nutnost větší síly (švih) při zavírání bočních posuvných dveří.
Pokud jde o převodovku, opravdu vyžaduje "drsnější" zacházení, to ano. Nyní se ale začíná dávat nová 6-rychlostní skříň, takže se uvidí.
Celkově velmi doporučeníhodné autíčko, pokud jde o poměr hodnota-peníze, pak nemá kunkurenci.
Ahoj, dovolim si reagovat na to razeni,sice vlastnim Mercedes Viano 2005r.v. ale co nevidet se chystam koupit starsi H1 Tour 2.5 VGT minibus. U Viana je v zime po nastartovani temer nemozne zaradit, pomaha to ze nedriv 5,4,5,3 tzv rozradit :-), pak tam dostanu 1 a jedu, 2 dost tezko ale po malem ohrati uz to zacne litat jak po masle! Tudiz problem stejny i u Mercedesa. Viano mam asi 6 let, najeto 420.000km bez zasahu na motor (pouze vymena tesneni pod vstrikama/oprava 1.500kc) a prevodovku. Viano ted prodavam ale je mi ho lito jelikoz je jednak pripraveno na dalsich min 300.000km a pak me nikdy nikde nenechalo :-( . No snad me H1 nezklame jelikoz mam taky na nej dobre recenze a hlavne se mi to auto libi :-) Tak H1 karum zdar!
Jo to já taky, tedy papírově, osobně jsem si ho nakonec nebyl vyzkoušet, nicméně novější Hyundaie na mě dělají dobrá dojem. Pokud by mi vyhovoval po zkušební jízdě, tak parametrově je OK, cenově bezkonkurenční.
Zážil jsem to u všech aut co jsem řídil, čím větší zima tím tuhší, u některých je to málo cítit(Volvo), u některých více(Suzuki) atd, adt. V létě je to téměř neznatelné. To samé autobus, nebo Tatra. Po zahřáti to odezní. Asi to necítíš Honzo...jinak klimu má i v zadu a teploměr+vyhřívání zrcátek opravdu nemá, což je dnes hloupé (právě jsem se díval na jejich stránky). Osobně bych do něj klidně šel.
Tak to řazení normální není, ale fakt je, že některé automobilky kvalitu trochu flákají (např.Dacia Duster 6-kvalt, děs běs převodovka, snad jen že to auto se rozjede na jakykoliv zařazený stupeň :-D), jestli nejde řadit, hlidal bych to... jinak chybi mi trošku informace o výbavě, mohl byste to doplnit? třeba klimatizace vzadu? přihřívač motoru? polohovani sedaček? jinak o tomto autě jsme taky uvažovali ale nakonec jsme zvolili opačny postup - starší Karavelu od VW. Doufam, že H1 bude sloužit! PS. domnivam se že u tohoto motoru ten zatah přijde, až se zajede.
U studené převodovky to bývá normální, zkus dát meziplyn v 99% to pomáhá (3-N-uvonit spojku-přidat plyn(dle rychlosti vozidla)-sešlápnout spojku-2) po zajetí by to mohlo přestat. Jinak ten teploměr a vyhřívání zrcátek bývá u drahších výbav, možná to půjde domontovat (škoda).
Medziplyn nepomože, mám 60 000km a stále ide dvojka zle. Ale vždy iba pri nízkych teplotách a studenom motore. Keď sa ohreje motor je to OK.
27.12.2011 | 07:37:25 | marián
| 85.193.48.*Reagovat
RE: řazení
medziplyn sa oplatí asi vždy, aj ked osobne radšej čakám a vrčím na mieste aj 5-20 minút, pokým sa motor nezohreje a olej nie je aspoň na 60 stupňoch. To už aj prevodový olej zredne a ide ľahšie radiť. na takom Subare, či Primere som za mrazu ani nezaradil, musel som počkať. Pri stálom používaní medziplynu vám vydrží spojka, aj dvojhmota večnosť, teda minimálne 400-500.000 km.
ano to bývá, třeba u V3S, stejně jako ten retro meziplyn...., doporučil bych vyměnit asynchronní kolo na druhém stupni (zejména pokud je auto v záruce), samo musí převodovka ven a musí se rozpůlit...
29.09.2014 | 12:15:13 | rom
| 193.86.182.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai H1
H1 tour 2016
Tak jak jsem tu cetl recenze zaradil jsem H1 do sveho vyberu. Uz ji mam doma. No ne doma, ale v servisu na vymenu ridici jednotky. Po 400 km je to smutne.Ale muze se stat a dokud je to v zaruce tak ok. Jinak pohodli a vse ostatni je uplne super. Mam verzi 2.5 125Kw automat. Obcas sice z ytecne podrazune a rve to do otacek pri predjizdeni vetsinou, ale da se zvyknout. Jedine co mi vadi jsou na pevnou sedacky a prostreni radu jeste nevim jak vyndat. To je jedina vytka. U Vivara to jde krasne vyndat tak nevim proc tady dali tenhle stupid system prisroubovani. No uvidime dalsi postrehiy. Ma tu tady taky nekdo automat??
08.11.2016 | 08:40:56 | Michal | 46.135.17.* Reagovat
RE: H1 tour 2016
Mám stejnou. Trochu jsem ji dovybavil, hlavně podložkou pod ruku. Jinak zatím najeto 41 tis a v podstatě jsem úplně spokojen. Ještě pořád mám T4 2.5TDI 75kw, tak mám přímé srovnání. Vw asi žere o něco míň, ale svezení je o několik tříd lepší v H1.
17.11.2016 | 00:00:57 | drc | 89.177.219.* Reagovat
RE: H1 tour 2016
Takže jsem udělal dobře podle zkušenosti. Akorát teď čekám na novou řídící jednotku. Auto má najeto 410 km a odešla jednotka pro vstřik močoviny. Tak snad je to poslední závada a pak už je jezdit. Ta loketka mne taky štve, že tam není. Nějak dodělám ještě. A až přijde ze servisu tak ještě nezávislé topení mám objednané.
21.11.2016 | 22:54:19 | Michal | 109.81.209.* Reagovat
H1 van. rok 2008 najeto 141900
Zdravím nemáte někdo zkušenosti s problémem na diferáku ?
Občas na zátah něco zachroupe u kardanu. Netušíte někdo co by stím mohlo být? Předem děkuji za vaše rady. Auto jsem koupil když mělo najeto 140000km a tet má 141900 a tento problém nastal cca před 200km Děkuji za vaše rady a nápady. Franta
17.04.2014 | 18:18:22 | Franta | 93.99.179.* Reagovat
další postřehy po 57.000 km
Zdravím. Jen pár postřehů po 57.000km, dnes již negativních. Sedák řidiče se začíná mírně tvarovat podle mého zadku, který je jediný co na něj sedá....dost velké zklamání, po těch kilometrech.
Ručku momentálně nepoužívám, po její použití se nechtěli "pustit" zadní brzdy....Jasně někde je prostě rez a občas se to musí promazat, ale tak proč to nedělá, bez údržby, i můj 7miletý golf...?
Trojblik funguje správně jen, když ho zmačknu "tak akorát" . Málo znamená, že blikne jen jednou a možnost znovu použití je až za cca 5 vteřin...Vlastně ani při správném zafungování se nedá zapnout 2x za sebou bez několikasekundové prodlevy...a zase...proč to u Golfu jde...?
Že jsou to prkotiny...? kromě té sedačky asi ano, ale je to pro mě důvod, proč bych se při případné další koupi Hyundai hooodně prodobně na auto podíval a vše vyzkoušel. Za mě: prostě je to ještě pořád korejec a nestojí tolik co němec, ták je mu potřeba holt něc tu a tam odpustit....Jinak po technické stránce ok..
14.09.2013 | 23:36:42 | autor | 109.80.141.* Reagovat
Celkové hodnocení
Máme ve firmě H1 van z roku 2012 nyní najeto cca 70000km.Po zakoupení cca za měsíc se vytvořila boule v plastu na přístrojové desce-řešeno výměnou na garanci,následně po jedné zimě koroze zadních dveří-opět řešeno opravou na garanci.Motor celkem slušný zátah možná na konstrukci podvozku až moc(listová pera,diferenciál,hnaná zadní náprava)cesta z Prahy do Ostravy po D1 je utrpení skáče jak koza,prostě pravěk,za sněhu a ledu je jízda s nenaloženým autem sebevražda.Převodovka, za studena dost problém řadit.Značně omezen výhled z kabiny díky bočním sloupkům.Chybějící teploměr,vyhřívání zrcátek,nedostatek hlubších ukládacích schránek na pohodlí též nepřidá.Celkově auto za ty peníze není špatné tak pro nejakého živnostníka který pořád něco vozí a nejezdí nikam daleko.
18.03.2013 | 18:10:20 | | 81.90.164.* Reagovat
RE: Celkové hodnocení
cesta z Prahy do Ostravy po D1 je utrpení skáče jak koza, no ona to také není silnice ale tankodrom chování auta třeba na nové povrch který je od Nuselského mostu na Pankrác je úplně perfektní. Tak to bude asi silnicemi a ne autem.
21.11.2013 | 23:33:17 | Tomáš H1 | 86.49.130.* Reagovat
RE: Celkové hodnocení
D1 je utrpení v kde jakém autě! jak pro posádku tak i auto..
21.11.2013 | 23:39:47 | | 94.112.170.* Reagovat
Tak jsem také koupil
Poté co nám přibyl další člen rodiny "moje dcera", jsem byl po prvních cestách v Octavii 1 kde jsem vezl ještě dva velké psi kočárek, a všechno to harampádí co moje drahá polovička potřebuje, donucen uvažovat o koupi něčeho krapánek většího.
Začal jsem tedy pokukovat co se nám tak může hodit, první oko padlo na VW Transportér cena ojetých kousků někde ze západu Evropy je tedy opravdu závratná v porovnání najetých km a vybavení, potažmo celkového stavu :( katastrofa. Dále padla volba na Renault Traffic, poté co mě kamarád nechal svést v ročním voze kdy vrzání sedadel a péra která mě tlačila do zadnice nebyla nikterak příjemná, jsem nějak zapochyboval o Francouzské kvalitě vozidel :)
Již v roce 2010 jsem měl možnost řídit H1 Van ještě ve verzi kde byla 5 stupňová převodovka, a byl jsem mile překvapen celkovým kvalitním zpracování a výkonem, začal tím tedy lov na nějakou skladovku nebo předváděčku :)
Nejdříve jsem našel bílou 6 místnou H1 která měla ovšem jen 85 kw, a prodejce byl dosti laksní. Další kousek se objevil u Hyundai Domanský na výpadovce z Prahy na Teplice. Pan prodejce byl trochu zmatkař, ale vyjednal jak dobrou cenu tak i pojištění a úvěr. Prvního srpna 2012 jsem vyrazil z červenou H1 100 Kw která měla cca 900 km k domovu barva teda není moje vysněná, ale za ty peníze :).
Zatím mám najeto cca 3000 km a mohu říci že jsem velice spokojen, dílenské zpracování je na velice slušné úrovni, určitě je vůz více vybaven různými, úložnými prostory, madly na nastupování, el. okny, klimatizací, posuvnou a polohovací sedačkou spolujezdce a hlavně dvoje boční posuvné dveře, které jsou velice praktické, budete třeba u VW hledat jen marně nebo si budete muset slušně připlatit. Zadní příčka trochu překáží , ale solidně odhlučňuje zadní plechový prostor a protože využívám vůz pro rodinu tak to zas tak nevadí a v nehorším se dá demontovat. Trochu postrádám palubní počítač informace o teplotě a spotřebě trochu chybí. Dále zadní stěrače na dveřích budou určitě potřeba hlavně v zimě, ale zase je nikdo neukradne nebo neulomí. :)
Řazení je někdy troch nepřesné ale není to nic drastického.
Dokoupil jsem parkovací senzor od Jablotronu ( 1300 Kč a tažné 4500,- Kč ) a nějaké brašny za sedačky na drobnosti v Lidlu za 150,- Kč. :)
Tak doufám že auto bude fungovat jak má a nebudu litovat že jsem nekoupil nějakého "Němce" a že budeme moci korejské vozy zařadit mezi ty obecně uznávané.
Až něco najedu tak zase napíšu.
Tomáš H1
16.10.2012 | 22:28:21 | Tomáš H1 | 86.49.130.* Reagovat
Pár postřehů po najetí 45000 km.
Spolehlivost 10 bodů z deseti(zatím bez jediného problému)
průměrná spotřeba se ustálila na 8,5 l/100km (jízda město/dálky 20%/80%, dovolená po Francii dodržování předpisů - dostal jsem se i na 7,8 l/100km což je super)
mrzí mě jen, že jsem si nepočkal na 6ti kvalt. slyšel jsem na něj chválu...5ti kvalt na první 2 stupně funguje dobře opravdu jen po zahřátí, dávám 5 bodů...a 6 stupeň taky dost chybí na dálnici - spotřeba
14.10.2012 | 00:35:35 | Autor | 109.80.141.* Reagovat
H-1 TOUR -udělal jsem skvělé rozhodnutí
Začátkem června 2012 jsem do firmy koupil nový H-1 TOUR 100 kw 6 rychl. model 2012
Ohlížel jsem se nejdříve pro tradičních značkách VW, Mercedes. VW transportér jsem si pro porovnání na 14 dní pronajal. V zápětí na to jsem sedl do nové H-1 a po ujetí několika stovek km vyrazil do Itálie. Fantazie. Pohodlí sedadel je o kategorii výše než u transporteru. Objem motoru nenehradíš. Jelo nás 5 + zavazadla a zpět ještě navíc náklad 200 kg. Spotřeba s motorem který má ujeto 2800 km - a touto zátěží 9 l. Krásně to řadí - 6ti kvalt, táhne od spodu. Za tu cenu i s dalšími doplňky ( 580 tisíc !!!) bych u VW dostal "holátko" u Mercedesu by se se mnou ani nabavili. Takové drobnosti jako trochu zastaralý palub. počítač a pevná 3 řada sedadel člověk oželí. Není to moje první "skříňovka" (FORD,FIAT) a tak mohu srovnávat. Doporučuji při výběru H-1 TOUR nepřehlížet budete překvapeni. Časem se ozvu s dalšími zkušenostmi
10.07.2012 | 23:00:49 | Jirka | 89.103.144.* Reagovat
zkušenosti po roce provozu
...tak jen pár nových postřehů po asi 1 roce užívánínového vozu. Najeto mám nyní cca 26000km. Co se týká mých výtek k řazení. Nic se nezměnilo. Za studena je řazení dvojky naprostým utrpením ať to zkouším s jakým koli meziplynem atd... jedničku za pohybu byť sebemenším prakticky nezařadím vůbec. Jakmile se motor zahřeje, je ale po problémech a vše funguje normálně.
Rozmrazováni zrcátek jsem našel. Při spuštění rozmrazování zadnío okna prostě rozmrazují i zpětná zrcátka. Jen mě trochu děsí, že jsem na to musel přít sám a u Hyndai Strakonice to nevěděli.
Pohádkám o protiskluzu jsem nevěřil a věděl jsem proč. Sice je to lepší než u minulého Tranzita ale i tak žádná sláva. Jakmile jedu prázdnej, stačí málo a tojím. Prostě motor ve předu, náhon na zadku.
Jinak spokojenost. Závada zatím žádná. Akorát ta absence teploměru v palubním počítači je vážně stupidní, hlavně teď v zimě.....
30.01.2012 | 22:44:30 | Martin | 85.160.24.* Reagovat
Dovolim si tady pár srovnávacích postřehů H1 (dle zde uvedeného a Caravelle (té mojí - t4), jelikož jsme o H1 také uvažovali: především to polohování sedaček - u Caravelle jdou v podstatě jen sklopit opěradla, pak už je možné jen sedadla vyndat, což je myslím za trest, protože vypadají pořádně težké (vzadu je 3-mistna lavice) a navíc ty bytelné šrouby v podlaze...
05.03.2011 | 12:31:23 | Honza Reagovat
díky za komentáře
Zdravím všechny a díky za připojené komentáře. Padly zde i dotazy, tak zase něco málo nových postřehů. Najeto mám v současné době cca 5000km a co se týká řazení, žádná změna. Zkouším i zde, zmíněné, klasické podřazování s meziplynem, ale nic. Někdy to jde o něco lépe, většinou nic moc. Ale stačí jen trochu ohřát a problém opravdu mizí....Tak uvidíme.
Co se týká té výbavy...klima je opravdu i vzadu, dá se ovládat buď z místa řidiče, nebo je ovládání ve stropě mezi předníma a zadníma sedačkama. Bohužel je to řešeno tak, že horníma průduchama lze jen studený vzduch a teplý tedy pouze průduchama na podlaze, které jsou umístěny za 2. řadou sedaček. Jinak topení, pro mne dostačující. Na jednu věc si ale nemohu zvyknout a to je podivná paměť klima. Raději totiž jezdím bez(myslím teď v zimě- používám prakticky jen na rychlejší ohřátí vnitřku auta-oproti topení) ale pokud klima použiji, pokaždé když znovu vypnu a zapnu zapalování, a pak zapnu třeba jen větrák, automaticky se mi klima opět zapíná a nezáleží na tom jestli byla klima před vypnutím zapalování vyplá nebo ne....Jestli má někdo větší zkušenost-sem s ní, uvítám.
Je pravda, že sklápění 2. řady sedaček by mi více vyhovovalo, kdyby šla záda úplně položit na sedací část (do vodorovné polohy), což nelze..Rozsah posunu 2. řady, pro mne, vyhovující, ale zaráží mne, proč nejdou zafixovat sedačky proti pohybu v nejkrajnější poloze směrem k 1. řadě sedadel. Pokud je nezapřete, jezdí nepříjemně tam a zpět při každém razantnějším brzdění a naopak. (neplatí pro menší část-sedadla jsou rozdělena 2/1). "Jednosedadlo" zafixovat lze.
Tomu, že zátah motoru přijde rád věřím, do teď jsem prakticky netočil přes 3000 otáček, snažím se motor ještě nějakou dobu šetřit. Je ale pravda, že motoru (při povolených rychlostech)je uplně jedno, jestli jedu sám, nebo vezu 500kg. Jinak průměrná spotřeba při poslední nárži 10,3l ale jezdím téměř pořád naložený a dost často jen přejezdy po městě, se studeným motorem...Jestli jde přihřívač motoru jsem nezjišťoval..
05.03.2011 | 00:25:10 | Martin Reagovat
dobrá volba
Aktuální Há-jednička je velmi dobrá volba. Doma máme již několikátou Té-pětku od VW (Multivan, Caravelle) a H1 jsem kupoval s kolegou do firmy pro naši potřebu, tudíž máme srovnání.
H1 má již najeto několik desítek tisíc km, je velmi namáhaná a zatím se vyskytla pouze 1 menší, snadno řešitelná, závada.
Vynikající prostor, překvapivě slušné materiály (k ceně vozu), ergonomie a spotřeba (cca 8 - 9lt kombinovaně), parádní pořizovací cena, nezájem zlodějů.
Zátah motoru je i na dálnici nad 160km/h impozantní. Váš vůz se musí ještě zajet, pak se teprve rozeběhne.
Negativa zahrnují neprakticky řešené vyjímání/skládání 2. řady u 6-místné verze, problematickou trakci zadní nápravy v zimě, specifika tuhé zadní nápravy (oproti VW T5), nutnost větší síly (švih) při zavírání bočních posuvných dveří.
Pokud jde o převodovku, opravdu vyžaduje "drsnější" zacházení, to ano. Nyní se ale začíná dávat nová 6-rychlostní skříň, takže se uvidí.
Celkově velmi doporučeníhodné autíčko, pokud jde o poměr hodnota-peníze, pak nemá kunkurenci.
02.03.2011 | 14:33:49 | Lekes Reagovat
RE: dobrá volba
Ahoj, dovolim si reagovat na to razeni,sice vlastnim Mercedes Viano 2005r.v. ale co nevidet se chystam koupit starsi H1 Tour 2.5 VGT minibus. U Viana je v zime po nastartovani temer nemozne zaradit, pomaha to ze nedriv 5,4,5,3 tzv rozradit :-), pak tam dostanu 1 a jedu, 2 dost tezko ale po malem ohrati uz to zacne litat jak po masle! Tudiz problem stejny i u Mercedesa. Viano mam asi 6 let, najeto 420.000km bez zasahu na motor (pouze vymena tesneni pod vstrikama/oprava 1.500kc) a prevodovku. Viano ted prodavam ale je mi ho lito jelikoz je jednak pripraveno na dalsich min 300.000km a pak me nikdy nikde nenechalo :-( . No snad me H1 nezklame jelikoz mam taky na nej dobre recenze a hlavne se mi to auto libi :-)
Tak H1 karum zdar!
21.03.2014 | 09:38:02 | Vorel | 78.45.186.* Reagovat
Jo to já taky, tedy papírově, osobně jsem si ho nakonec nebyl vyzkoušet, nicméně novější Hyundaie na mě dělají dobrá dojem. Pokud by mi vyhovoval po zkušební jízdě, tak parametrově je OK, cenově bezkonkurenční.
24.02.2011 | 19:42:36 | Honza Reagovat
řazení
Zážil jsem to u všech aut co jsem řídil, čím větší zima tím tuhší, u některých je to málo cítit(Volvo), u některých více(Suzuki) atd, adt. V létě je to téměř neznatelné. To samé autobus, nebo Tatra. Po zahřáti to odezní. Asi to necítíš Honzo...jinak klimu má i v zadu a teploměr+vyhřívání zrcátek opravdu nemá, což je dnes hloupé (právě jsem se díval na jejich stránky). Osobně bych do něj klidně šel.
24.02.2011 | 17:56:20 | Jan Werner Reagovat
Tak to řazení normální není, ale fakt je, že některé automobilky kvalitu trochu flákají (např.Dacia Duster 6-kvalt, děs běs převodovka, snad jen že to auto se rozjede na jakykoliv zařazený stupeň :-D), jestli nejde řadit, hlidal bych to... jinak chybi mi trošku informace o výbavě, mohl byste to doplnit? třeba klimatizace vzadu? přihřívač motoru? polohovani sedaček? jinak o tomto autě jsme taky uvažovali ale nakonec jsme zvolili opačny postup - starší Karavelu od VW. Doufam, že H1 bude sloužit! PS. domnivam se že u tohoto motoru ten zatah přijde, až se zajede.
24.02.2011 | 16:59:22 | Honza Reagovat
řazení
U studené převodovky to bývá normální, zkus dát meziplyn v 99% to pomáhá (3-N-uvonit spojku-přidat plyn(dle rychlosti vozidla)-sešlápnout spojku-2) po zajetí by to mohlo přestat. Jinak ten teploměr a vyhřívání zrcátek bývá u drahších výbav, možná to půjde domontovat (škoda).
22.02.2011 | 11:00:28 | Jan Werner Reagovat
RE: řazení
Medziplyn nepomože, mám 60 000km a stále ide dvojka zle. Ale vždy iba pri nízkych teplotách a studenom motore. Keď sa ohreje motor je to OK.
27.12.2011 | 07:37:25 | marián | 85.193.48.* Reagovat
RE: řazení
medziplyn sa oplatí asi vždy, aj ked osobne radšej čakám a vrčím na mieste aj 5-20 minút, pokým sa motor nezohreje a olej nie je aspoň na 60 stupňoch.
To už aj prevodový olej zredne a ide ľahšie radiť. na takom Subare, či Primere som za mrazu ani nezaradil, musel som počkať.
Pri stálom používaní medziplynu vám vydrží spojka, aj dvojhmota večnosť, teda minimálne 400-500.000 km.
27.12.2011 | 12:39:25 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: řazení
ano to bývá, třeba u V3S, stejně jako ten retro meziplyn...., doporučil bych vyměnit asynchronní kolo na druhém stupni (zejména pokud je auto v záruce), samo musí převodovka ven a musí se rozpůlit...
29.09.2014 | 12:15:13 | rom | 193.86.182.* Reagovat