Rok výroby:2009Typ motoru:Stav km při koupi:72 000 kmStav km nyní:92 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:13. 7. 2015
jizdní vlastnosti při spěchu spotřeba s těžší nohou cena dílů dražší servis zpracování - plasty interier
Závady a opravy na autě
spotřebák: brzdy - doporučuji pořádné brzdy (ATE,Brembo) které neuhřejete. S automatem hodně brzdíte. řemeny alternátor a posilovač - pro dobrý pocit
jiné: Klima uchází - jednou ročně doplňuji
Hodnocení a zkušenosti s autem
Recenzí oponuji špatné pověsti díky Carnivalu I. což byl motorově asi horší vůz.
Jízda Váží to 2300kg a gumy dle TP 235/70, takže o sportovní jízdě není řeči. houpe to plave to. je to rodinné auto ideální na delší trasy. Brzdy pokud jsou kvalitní ubrzí auto bez problémů, v zatáčce má tendenci se hrnout z cesty ven. Reakce na volant jsou poměrně pomalé. Komfort měkkého podvozku snižuje sportovní ambice. Rozjezdy s automatem který řadí trochu hloupě jsou dle návyku, počkám na dvojku a potom přišlápnu aby to vyrazilo. 5ti stupňový automat si myslím je zastaralý. S moderním 6-7mi rychlostním automaten nesrovnatelné. Pořád stále pohodlné a praktické. Trvá několik měsíců než si zvyknete z osobáku na autobus Carnival, ale později na něj nedáte dopustit. Nyní mě už ambice splašené jízdy opustily, vozím sebe i rodinku v poklidu, ale když chci, šlápnu na to a vychutnám si sílu 3litru i za cenu spotřeby přes 12L. Na kouli to má 2000kg s bržděným vlekem a vozík kolem 800kg (malý) ani necítíte že máte.
Spotřeba Pro většinu věc č.1, ovšem ne každý to umí spočítat. Já jezdím průměrně (60% město) za 10L a to mám težší nohu. Ve městě potom kolem 11,5 - 12,5L. Manželka tu samou trasu (FM-Zlín) jede za 8L a já za 9,2. Počítač moc nelže. Jezdím prázdná/plná nádrž dokola. Dálku s rychlostí kolem 130-150km/h uděláte kolem 9-10L, nevíce záleží na pozvolných rozjezdech myslím. Lehtání a předpisová jízda dědinkama z výletu dokáže ukázat i 7,5L a nekecá. Klima zaplá v 50% jízdy. Počítejte s drahými pneumatikami, které nevyrábí příliž výrobců. Ke spotřebě - chcetet li opravdu spočítat spotřebu, je nutné prozpočítat do km i náklady na servis spojený s poruchami. Na co mi je koncert passat z 5,5L/100 když do něj ročně dalších 30-50tis naliju v servisu, to pak jezdí taky za 10/100km :(
Servis Zatím nic. Po bouračce jsem kupoval díly na vraku, Originál je velmi drahý, dražší než MB nebo Ford. Zrcátko nové 10500.- bez DPH, nové mondeo 8500.- - plná elektrika a el. sklápěné. Na začátku mi všichni říklai jak to bude neustále pokažené a ono nic a když se zeprám jiných majitelů stejné verze, také nic. Takže zatím neřeším. Ted pujdu měnit olej v automatu. Elektroniku Delphi Vám detailně vyčtou jen v Kii či Mercedesu a jinde kde na to mají stroj.
Komfort Zde je Carnival naprosto skvělý. Vznikl jako konkurence Voygeru a také má stejného ducha. Rovná podlaha - dá se uvnitř přejít od volantu dozadu :) Neskutečný prostor, do kufru (bez třetí řady sedaček samozřejmě) dám dva kočárky - sport a hluboky (ten ani neposkládám), odrážedlo, houpátko pro mimino, 4 velké cestovní tašky na kolečkách. Prostě nekonečný kufr a stále vidím přes sklo dozadu. Sedáky se dají složit, sklopit a případně vyjmout. Jsou neskutečně težké. Vzadu mají 2 isofix. Třetí řada je pohodlná jak jsem zkoušel, ale vyhodil jsem to, kufr je potřeba.
Jízda je velmi tichá, ani po letech toho moc nevrže, na kostkách to samozřejmě není mercedes. Příčné nerovnosti hodně bouchnou, ale až při vyšších rychlostech. Ve 170 stále v autě klid a ticho. Ofuky nijak nešumí. Klima je dělaná ve předu L+P a zadek je zvlášť. Ovládání je vzadu i ve předu. Výhled dozadu minimální - asistent nutný. Vysoký posed skvělý a nastupování i vystupování komfortní. Posilovač akorát, ale hodně čte koleje, mohl by být silnější. Sedačky jsou křesla, ale proto také nedrží tělo v zatáčce.
Posuvné dveře - kdo to měl nedá jinak. Zaparkoval vedle vás blbec 30cm? do zadu stále naložíte decko a ještě tam sám vlezete a přelezete uvnitř k volantu.
Závěrem carnival II generace bych doporučil všem kdo chce komfort a pohodlí. na ježdění každý den do práce to není. Odvezete pohodlně rodinu přes půl evropy. Naložíte všechno. Cítíte se pohodlně a na chalupu díky vysokému podvozku dojedete. 20000km je za mnou bez poruchy či problému. Manželka na něj nedá dpoustit a to měla Getze.
Kdyby byla možnost koupím variantu s motorem 2,2L 143kW, ale nejsou.
Presne po tejto KII pokukujem, ale toho 2,9CRDi sa bojím. Lenze to iste ma aj Voyager. Benzíny moc nie sú, a 2.2i bude na také auto slabé. Riešili ste po zakúpení rozvody či nie?
14.07.2015 | 12:00:51 | Marian
| 95.105.182.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Carnival
Rodinny autobus
Presne po tejto KII pokukujem, ale toho 2,9CRDi sa bojím. Lenze to iste ma aj Voyager. Benzíny moc nie sú, a 2.2i bude na také auto slabé. Riešili ste po zakúpení rozvody či nie?
14.07.2015 | 12:00:51 | Marian | 95.105.182.* Reagovat