Rok výroby:2002Typ motoru:J3Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:200 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 letPalivo:DieselVloženo:21. 2. 2013
railové komponenty, poruchové a drahé na servis citlivost na čistotu a kvalitu /suchost/ nafty měkký podvozek a brzdy malý rejd
Závady a opravy na autě
v záruce odešel komplet jeden vstřikovač, uznáno, vyměněno cca 180 tis. měněno: -nutná kompletní repase railového čerpadla- auto nestartovalo -měněny trubky pod autem, vedoucí k zadnímu přídavnému topení - prorezlé -měněny obě přední lopžiska i s vymletým nábojem -chladič začal sáknout - výměna lanovody ruční(nožní) brzdy
díky váze a rozměrům je třeba počítat s výměnou tlumičů včetně uložení a častější výměně předních brzd, i čepů
nutno častěji hlídat geometrii PN !
Hodnocení a zkušenosti s autem
auto kupováno v akční nabídce s atypickými doplňky ( rám, boční nášlapy, DVD audio...) a slušnou výbavou jako nové v ČR jízdní vlastnosti jsou pro rodinný vůz dostačující, ale slušel by se o dost větší rejd, tj. poloměr otáčení a menší náklony v zatáčkách (to lze řešit montáží tužších a nižších pružin) interiér je velmi pohodlný a prostorný, ovšem jedna dost nepříjemná věc pro zimu - trvá hoooodně dlouho než začne pořádně topit - lze odstranit montáží tzv. "bufíka" tedy přídavného topení, přední světla trpí praskáním H7 - pomůže montáž omezovače napětí, ovšem pro výměnu žárovky je vzhledem ke strašnému přístupu vždy rychlejší a pohodlnější vyhodit rovnou celé světlo ( na 3 ks 10" šroubů)
motor a převodovka jsou dostačující a dobře dimenzovány, ale motor má několik úskalí: -při montáži rozvodů musí i s pomocným rámem celý ven a rozvody samotné jsou složeny z mnoha komponent, tím pádem jsou dost drahé - lze řešit aftermarketovými díly, pozor ale na záměny kladek s motorem 2,9 TD, rozměry stejné, ovšem vyosení úplně jiné! -první generace vstřikovačů Delphi je vysoce riziková, čerpadlo má také omezenou životnost, výrazně pomáhá vzhledem ke "kvalitě" zdejší nafty pravidelná aditivace při každém tankování a výměna natového filtru s každou výměnou oleje -doporučuji věnovat pozornost korozi, auto se sice tváří jako dobře ošetřené (podle mě místní dealer prováděl ještě dodatečný nástřik), ale na hranách spodku karoserie a v podbězích se koroze umí rychle uchytit, pomůže dodatečné voskování a kontrola s ošetřením při každé výměně kol -neštěstím je umístění rezervy pod auto - po 2 letech je kolo na odpis i s diskem -trvanlivostí vynikla výfuková soustava, pořád původní bez jakéhokoli úniku -to samé spojka, bez experimentování s ZMS (dvouhmotový setrvačník) je i při 200 tis klidná, jemná a funkční -elektroinstalace bez jakéhokoli selhání, v dnešní době malý zázrak - motor je při klidné jízdě rozumný se spotřebou, ale když mu naložíte, umí si říct i o 13 litrů, přeci jen kW trochu chybí a turbo efekt je tam taky
celkově si myslím, že si svoji nepříliš dobrou pověst nezaslouží, při náležité péči, kvalitním palivu a rozumném servisu poslouží výborně a neláká zloděje
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Carnival