Recenze Kia Cerato hatchback
“Draze zaplacená nižší pořizovací cena”

Autor recenze: Martin (38 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.6 benzín, 77 kW Stav km při koupi:12 km Stav km nyní:85 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 10. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia Combi 1.4 benzín 74 kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Vůz již nevlastním. Za 3 roky a 85.000 km se neobjevila žádná porucha. Velmi nepříjemným bylo samovolné "rozštelování" světlometů. K tomu docházelo maximálně do měsíce po jejich seřízení v servisu, používání regulace jejich sklonu tento jev pouze urychlilo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ke koupi tohoto automobilu mne přiměla pořizovací cena a dobrá výbava (verze LX+). Pokud si vzpomínám dobře, tuhle verzi výbavy měl pouze hatchback.

Vnější design
na mne udělal dobrý dojem, zvláště v červené barvě tento vůz působí dravým dojmem. Chromová lišta nad mřížkou chladiče dodává předku vozu "americký" vzhled.

Interiér
nepůsobí příliš lacině, možná bych použil trochu jiné barevné odstíny (nejspíše bych volil místo světle šedé tmavě šedou nebo možná i černou barvu). Ani po 3 letech denního užívání vozu se nic neuvolnilo, nechrastilo, nevrzalo ani jinak neznepříjemňovalo jízdu. Pozornost si zaslouží dvě schránky ve středové loketní opěře a otvory pro odložení dvou 1,5-litrových lahví mezi předními sedadly ve středové konzole - obě zmíněné maličkosti jsou velmi praktické.

Vnitřní osvětlení
je na velmi chabé úrovni, jedno svítidlo uprostřed stropu je zcela nedostatečné. Poslouží max. k základní orientaci. Vzhledem k poloze za předními sedadly vůbec neosvítí přední polovinu vnitřku vozu - svými těly si cestující na předních sedadlech stíní. Objednal jsem proto čtecí lampičky se schránkou na brýle. Na jejich dodání jsem čekal 3 měsíce, celá maličkost (bez práce) stála 3500,-- Kč. Za kousek plastu skutečně hodně.

Prostor pro cestující
je na předních i zadních sedadlech dostatečný, poskytuje dost místa i pro lidi vyššího vzrůstu.

Sedadla jsou pohodlná, ale přední by si jistě zasloužila pro vyšší pohodlí nepatrně delší sedáky. Sedadlo řidiče je seřiditelné výškově, čehož jistě využijí menší lidé.

Zavazadlový prostor
není vzhledem k velikosti vozu krátký, ale dost mělký - bez odstranění zadního plata, sklopení zadních sedadel nebo obojího se do něj nedá moc naložit. Při sklopení zadních sedadel vzniká poměrně velká ložná plocha s téměř rovným dnem.

Ihned za opěradly zadních sedadel jsou oka pro uchycení dětské sedačky. Jsou opatřena plastovými krytkami, které se mi podařilo urazit hned při prvním nakládání. Krytky by měly být zapuštěny do úrovně podlahy, aby nepřekážely při posouvání nakládaného předmětu po jinak rovné podlaze.

Dveře
se otvírají a zavírají velmi snadno, možná by si zasloužily trochu tužší pružiny, aby držely pootevřené nebo otevřené i při mírném náklonu vozu.

Páté dveře by si vzhledem k velikosti zasloužily rukojeť nebo oko pro snadnější manipulaci při zavírání. Při jejich dobouchnutí se ozývá nepříjemný plechový zvuk způsobený nevhodnou konstrukcí plochy pro uchycení rámečku s poznávací značkou (netrpí tím jenom Cerato).

Výhled z vozu
je dobrý, čelní i boční okna jsou dostatečně velká. Nestalo se, že by mi při odbočování nebo manévrování s vozem některý ze sloupků ve výhledu bránil. Na zdánlivě omezený výhled při couvání se dá velmi rychle zvyknout, je to jen otázka cviku.

Ovládací prvky
jsou umístěny velmi přehledně, jsou lehce dostupné a manipuluje se s nimi snadno. Veškeré spínače, kontrolky a přístroje jsou uspořádány přehledně, jsou snadno čitelné. Chybí kontrolka obrysových resp. hlavních světel a také kontrolka zadních mlhových světel by si zasloužila umístění přímo u přístrojů, nikoli ve spínači, který se nachází pod úrovní volantu. Kontrolka předních mlhovek se přímo u přístrojů nachází.

Rychloměr ukazuje velmi přesně. V celém rozsahu (alespoň u mého vozu) ukazoval ve srovnání s GPS pouze o 2 km / h víc.

Velkým nedostatkem je umístění přístrojů vůči volantu. Při jeho seřízení na přijatelnou výšku zakrývá jeho věnec velkou část rychloměru a teploměru. Obě veličiny lze odečítat pouze odhadem poloh příslušných ručiček. Celou situaci by vyřešilo umístění přístrojů o několik centimetrů níž.

Volant
by si u vozu, kterým je Cerato, jistě zasloužil možnost seřízení ve dvou osách. I když nemá volant žádný potah, padne příjemně do ruky, ruce nekloužou ani se nepotí.

Vnější osvětlení vozu
je na velmi dobré úrovni, všechny světlomety mají dobrou svítivost. Jakýkoli signál lze jen velmi těžko přehlédnout. Kladně hodnotím i přiobjednané projektorové mlhovky - v kombinaci s obrysovými světly zcela jistě osvítí prostor před vozidlem, což při špatném počasí významně pomáhá při orientaci na vozovce. Jejich velkou slabinou je pořizovací cena - 11800,-- Kč. Problém s hlavními světlomety jsem zmínil již v odpovědi na otázku týkající se poruch.

Jiné umístění by si zasloužilo 3. brzdové světlo - svítí sice výrazně, ale na zádi vozu patří k prvním elementům, které se ušpiní. Nejspíše bych volil umístění za oknem 5. dveří, nikoli nad nimi.

Motor a převodovka
Můj vůz byl osazen benzínovým motorem 1600 ccm o výkonu 77 kW. Převodovka s ručním řazením, pětistupňová.

Motor nejspíš kvůli převodovce neoslňoval dynamikou, ale vynikal svou vytrvalostí v tahu. Jen tak nějakého kopce se nezalekl, ale v případě nutnosti předjet jsem musel řadit mnohdy i na 3. převodový stupeň. Na volnoběh se motor projevoval vcelku kultivovaným chodem, navíc byl velice dobře odhlučněn, takže ani při vytočení do vyšších otáček nepronikal do interiéru přílišný hluk.

Převodovka (alespoň u mého vozu) měla jednoznačné řazení, díky lanovodům se nepřenášely do řadicí páky žádné vibrace. Mám dojem, že 1. - 3. stupeň na sebe plynule navazovaly, zatímco mezi 3. a 4. stupněm byl výraznější skok - možná právě proto chyběla pohonnému ústrojí patřičná živost. Možná by chtělo převodovku trochu jinak odstupňovat a navíc ji opatřit i 6. rychlostí.

Spotřeba
je velkou slabinou (mého bývalého) Cerata. Pohybovala se mnohem výš, než udává výrobce. S autem jsem jezdil především dálky, vcelku pravidelně jsem střídal terén i druhy silnic, dálnice nevyjímaje.

Jezdil jsem max. ve 2 lidech (ne 200 kg monstrech), kufr většinou prázdný. Zcela obvyklých bylo 7-8 litrů / 100 km, při jenom trochu ostřejší jízdě nebyl problém vyšplhat se i k hodnotě 10 litrů / 100 km.

Tankoval jsem zásadně kvalitní benzín, k mazání jsem používal zásadně plnosyntetický olej. Díky tomu jsem neměl problémy kdykoli a kdekoli nastartovat.

Musím upozornit, že jsem jezdil velmi plynule, na dálnici jsem udržoval rychlost mezi 110 - 120 km / h. Alespoň tak se mi dařilo udržet spotřebu kolem 7 litrů. Jakmile bych chtěl jet povolených 130 km / h, znamenalo by to benzínovou sebevraždu.

Velice důkladně jsem musel zvažovat, zda-li použít klimatizaci. Sepnutí kompresoru se zcela znatelně podepsalo na výkonu motoru (vůz sebou znatelně škubl, jako když sklouzne noha z plynového pedálu) a ani na 3. převodový stupeň se nechtěl nechat vytočit. O spotřebě ani nemluvě.

Klimatizace
je u výbavy LX+ zcela manuální. I když má (alespoň pode barevné škály) plynulou regulaci, opak je pravdou. Dá se říct, že buď chladí nebo nechladí. Proud ochlazovaného vzduchu nelze seřídit na pocitově přijatelnou teplotu.

K tomu všemu nepřispěla ani skla bez tónování - v autě vznikala jakási "tepelná schizofrenie" - skly pálilo dovnitř slunce z jedné strany zatímco ze strany druhé vháněly výdechy do auta studený vzduch. Jedna polovina těla se vařila, druhá mrzla.

Z důvodu spotřeby a nemožnosti nastavení jsem přestal klimatizaci používat, auto jsem se snažil ochlazovat pouhým větráním.

Tepelná pohoda se zlepšila po natónování bočních a zadního okna (nejmírnější stupeň, pokovení - s atestem), ale nemožnost plynulé regulace klimatizace to nezměnilo.

Vytápění
nelze nic vytknout, teplý vzduch začal do vozu proudit, jakmile se ručička teploměru sotva pohnula.

Brzdy
jsou kotoučové na všech čtyřech kolech, vozidlo je vybaveno ABS a EBD. Jejich účinnost je výborná, reakce na sešlápnutí pedálu okamžitá. Auto i při prudším brzdění drží stopu.

Musím zmínit brzdové destičky - nevím, zda-li díky způsobu jízdy nebo kvalitě materiálu je nebylo nutno vyměnit za celých 85.000 km, které jsem s Ceratem najezdil.

Jízdní vlastnosti
bych hodnotil jako dobré. Za sucha auto sedí na silnici dobře, ale svou výraznější nedotáčivost dává najevo, jakmile silnice zvlhnou. Tuhle skutečnost nutno brát v potaz. Pak se nelze dočkat nějakého nepříjemného překvapení.

Menší nerovnosti jsem díky způsobu odpružení vůbec nevnímal (otřesem ani zvukově). Jak už jsem se zmínil, vnitřní hluk byl na velmi nízké úrovni i při vytočení motoru do vyšších otáček. Hluk uvnitř vozu nezesílil ani při vysokém počtu ujetých kilometrů, což potvrdil každý, kdo se mnou jel.

Celou dobu jsem měl pocit, že auto při jízdě mírně levituje - velmi tichá klidná jízda bez natřásání.

Karoserie
Auto parkovalo venku, jezdil jsem s ním denně a za každého počasí. Ani po 3 letech lak neztratil lesk. Objevil jsem však drobnou vadu způsobenou nejspíše aerodynamikou vozu. Dalšímu majiteli může způsobit vážné komplikace.

Hrany zadních blatníků (u dolních rohů dveří) jsou otlučené od nečistot ze silnice, a to až na kov. Nejedná se o velký defekt, na první pohled si jej nelze všimnout. Dle mého názoru právě tam může začít hlubší koroze. Všiml jsem si, že např. nové Rio má právě v těchto místech nalepené téměř neviditelné ochranné fólie. Otázkou je, zda-li se právě na takové poškození vztahuje záruka.

Servis, náhradní díly, ekonomika provozu
jsou položky, které mne od nákupu dalšího vozu KIA naprosto odradily a přiměly se jej zbavit.

Povinné prohlídky jsou oproti evropským značkám neúměrně drahé - každých 15.000 km jsem platil min. 5.000,-- Kč nebo víc (samozřejmě, že plnosyntetický olej je dražší, ale Cerato nebylo mým prvním autem, které jej mělo v motoru). Cena za prohlídku v 90.000 km je značná - přibližně 12.000,-- Kč. Chápu, že se musí měnit víc věcí, ale stejně... je to dost.

Čelní sklo představuje i s výměnou asi 13.000,-- Kč. Tuhle zkušenost jsem už taky získal, ale díky pojistce jsem onu částku neplatil.

Na některé náhradní díly se čeká neúnosně dlouho, což také k image KIA jistě nepřispívá.

Spotřeba také není zrovna oslnivá - ve dvou lidech mezi 7 - 8 litry / 100 km. Kolik by si auto vzalo při plném obsazení / naložení? Radši ani nemyslet.

Shrnutí
+ pořizovací cena a výbava
+ design
+ pohodlná a neúnavná jízda (i na dálku)

- dynamika motoru, spotřeba
- drahý servis a náhradní díly
- dlouhé dodací lhůty některých náhradních dílů
- manuální klimatizace

Co říci závěrem:
auto má sloužit, ale ne finančně ruinovat. Stejné nebo dost podobné zkušenosti máme s modelem nové Rio, ale to je jiná kapitola.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cerato

Vložit komentář

Skvělá recenze

Zdravím, musím říct, že s panem Martinem, snad ve všem souhlasím, auto máme v rodině již od výroby (2004), najeto 113tisíc km. Stejně tak se potvrdila vámi zjištěná vada na zadních blatníkách, auto hnije jak na konci prahů, tak i zevnitř podběhů, může za to jak nekvalitní lak, tak absence plastových podběhů jako u ostatních aut již z výroby, je tam jen zezadu takovej malej kousek plastu pod kterým plech už prorezl skrz. Začal jsem se pokoušet s korozí bojovat, avšak po opravě a nalakování celého podběhu zevnitř jsem došel k názoru, že to bylo téměř zbytečné - zadní blatník je ze dvou plechů, vnější a vnitřní a auto si rezne pěkně mezi nimy, takže se na to můžu jen smutně koukat, moc tomu nepřidává ani fakt, že korejci neutěsnily okolí hrdla nádrže, takže celých 13 let, tekla voda pod plechy, kde si vesele korodují hlavní nosné části a výztuhy :) U prahů se jedná o hloubkovou korozi a pod plechama spíš jen povrchová, takže bojovat by s ní šlo, ale kvůli špatnému přístupu - rukou se tam dá sotva dostat, je prakticky nemožné tyto místa ošetřit, upřímě si myslím, že do pěti let tyto vozy zmizí ze silnic a nikdo si na ně ani nevzpomene :)

12.11.2017 | 16:01:35 | Mikesh  | 95.82.135.* Reagovat

Ano

No z téhle recenze jsem pochopil, že když budu auto kupovat jako starší a budu si vše servisovat převážně sám, takže budu s tímto autem velice spokojený.
Pokud to dobře chápu, tak si neztěžujete na drahé díly, ale drahý servis. Tedy cenu za práci?

06.05.2012 | 18:08:02 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Ano

Zdravím Vás, Pepo - předem se omlouvám za opožděnou reakci. V samotném závěru recenze uvádím, že mezi negativy je drahý servis a NÁHRADNÍ DÍLY.

Musím připomenout, že recenzi jsem psal v roce 2009, kdy jsem se Cerata zbavil. Od té doby jsem se o ceny uvedených položek nezajímal - je dost dobře možné, že se ceny náhradních dílů mohly příznivě změnit.

Jak jsem v samotném textu recenze zmiňoval, v porovnání s evropskými značkami byly ceny dílů poměrně vysoké.

Martin

05.10.2012 | 17:25:49 | Martin  | 89.102.249.* Reagovat

Re: celkom

Pokud bych nejezdil na servisní prohlídky do autorizovaného servisu, stálo by mne to záruku, což by mohla být cena dost vysoká. * * * * * * *
Co se spotřeby týče: před Ceratem a v současné době po něm mám vůz, kde spotřeba udávaná výrobcem se moc neliší od reálu (jedu-li rozumně). Cerato bralo víc, ať jsem jezdil, jak chtěl. * * * * * * *
Zkušenosti s manuální klimatizací jsem vcelku podrobně popsal v recenzi. V současné době mám vůz s klimatizací elektronickou. Jsem s ní zcela spokojen - při jejím používání se výkon motoru ani spotřeba paliva příliš nemění. * * * * * * *
Jsou-li vlastníci aut KIA se svými vozy spokojeni, zcela upřímně jim to přeji stejně tak jako dlouholetý bezproblémový provoz.

26.12.2009 | 20:23:02 | Martin Reagovat

celkom

paradoxné je že ten drahý servis ste vlastne ani nemuseli absolvovať- jasné ide o záruku ale auto žiadne opravy v záruke nepotrebovalo, servis mohol byť robený za pár korún v garáži u suseda a potom by ste boli asi ten najspokojnejší majiteľ Kia. Inak recenzia je výborná, záver je taký aký ste mali pocit- náladu Vám pokazil drahý servis, je to pochopiteľné. Autu sa ale nedá nič vytknúť, ako jazdenku by som bral. Spotreba u benzínov nie je nikde a nikdy taká oslnivá ako v papieroch hlavne ak je agregát výkonný a auto živé. Klíma u benzínov vždy uberie nejaké tie kW ale v porovnaní s únavou počas horúcich dní je to podľa mňa dobrá investícia- mám ešte slabšie auto a ak treba zapínam.
Vďaka za recenziu, je prínosná.

10.12.2009 | 13:09:56 | meki Reagovat

Re:

Fede, myslím si, že je vhodné zareagovat na Váš příspěvek, proto tak činím.

1) V mé recenzi nehodnotím kvalitu servisu, do kterého jsem s autem jezdil. Mimochodem: na jiných fórech jsem na tento servis našel většinu kladných ohlasů. Já se mohu jen připojit, s kvalitou odvedené práce jsem byl vcelku spokojen.

Na oficiálních stránkách KIA motors byly k dispozici po nějakou dobu doporučené ceny povinných prohlídek všech modelů včetně povinně měněných náhradních dílů (nedávno tyto ceníky stáhli). Dá se říct, že můj servis tyto ceny respektoval. Jak jsem zmínil v recenzi samotné, ceny dle mého názoru byly neskutečně vysoké.

Před chvilkou jsem se podíval do počítače, soubory s kalkulací prohlídek mám stále na disku (Cerato, Cee´d). V případě zájmu Vám je mohu poslat.

Servis s o něco nižší cenou prohlídek bych jistě našel, ale otázkou je, jaký by to pro mne mělo efekt - nejbližší KIA servis je vzdálen od mého města asi 30 km. Jistě uznáte, že doprava do a ze servisu by byla poněkud komplikovanější, o absenci v práci nemluvě. Vybírat přesčasy, dovolenou nebo dokonce neplacené volno kvůli prohlídce auta... to snad ne.

2) Se zájmem jsem si přečetl recenze dalších uživatelů včetně te Vaší. Většina z nich byla zveřejněna v době, kdy vozy měly najeto poměrně málo, je z nich cítit počáteční nadšení. Během prvních měsíců jsem sdílel podobné pocity, ale můj názor na vůz se začal měnit s poměrně rychle přibývajícími kilometry a počtem prohlídek. 85.000 km během 3 let není zrovna málo. V posledních měsících jsem se krotil, abych se nepřiblížil počtu 90.000 a prohlídce s tímto počtem spojené.

3) Snažil jsem se napsat takovou recenzi, aby si čtenář mohl vytvořit vlastní názor. Možná tolik nevyzněly smíšené pocity, které jsem v době vlastnění vozu měl. Na jedné straně pohodlí, na straně druhé odsávání peněz.

Rozhodně si nemyslím, že když sám jsem spokojen nebyl, nemohou být spokojení jiní.

Zdraví Martin

24.06.2009 | 21:21:27 | Martin Reagovat


Se zájmem jsem si přečetl hodnocení pana “Martina”.Hodnocení je, po obsahové stránce i snahou o objektivní přístup ,naprosto výjimečné. Kéž by ostatní uživatelské recenze dosahovaly této úrovně. S povděkem konstatuji ,že je ve svých závěrech obdobné jako mé hodnocení Cerata 1,5 Crdi ,které je uvedeno pod názvem “Dobré vozidlo;až ho budu prodávat tak se budu sám sebe ptát proč.” Tím samozřejmě nechci ani naznačit ,že si pan Martin vybral mé hodnocení za předlohu.
Naprosto souhlasím s autorem ohledně kvality služeb některých servisů Kia včetně jejich cen za provedené (neprovedené) práce. Tuto záležitost jsem ve svém hodnocení přešel větou “U cen servisních prací je nutný průzkum trhu. “ což znamená , že hledání slušného servisu vyžaduje trochu času. To ovšem platí i pro jiné značky vozů. Podobnou zkušenost jsem měl s Astrou G (Opel) ,kdy na mě chtěli při každé servisní návštěvě částky hodně přes 5000 Kč.Řešením bylo nalezení servisu,který nebyl na pouze peníze..
Proto si myslím, že po hodnocení ,které pan Martin provedl pro Kiu Cerato Lx 1.6 (benzin) a které vyšlo skutečně velmi příznivě, není úplně spravedlivé ,když nakonec posilá značku Kia do pekel.A to tím spíše,že Cerato bylo zřejmě výchozí konstrukcí pro současného “Ceed”a .
S pozdravem Fed.

06.06.2009 | 21:24:40 | Fed Reagovat

Re: Šťastnejšiu voľbu ?

Pavle, vycházím z toho, že jsem měl napsat recenzi, tj. celkové, pokud možno objektivní (i když to lze asi těžko), zhodnocení auta. Čtenáře jsem chtěl seznámit kladnými i zápornými stránkami vozu na základě mých zkušeností, snažil jsem se být nezaujatý.

Předpokládám, že jste se při čtení dostal až k odstavci nazvaném Servis, náhradní díly a ekonomika provozu a později k závěru, kde zcela jasně uvádím důvod, proč si tohle nebo podobné auto od stejného výrobce znovu nepořídím.

Bezproblémový provoz bych u nového auta předpokládal (i když opak je někdy pravdou). Není to ale jediná veličina, která utváří celé auto. Důvodem k nespokojenosti proto nemusí být jenom poruchy.

14.05.2009 | 00:41:19 | Martin Reagovat

Šťastnejšiu voľbu ?

Majiteľ sa sťažoval na svetlomety, a inak nie. Máte predstavu ako dokáže auto otráviť život počas
85 000 km ? Prosím autora o doplnenie negatívnych pocitov. Iní napíšu množstvo chýb a v závere pozitívnejšie hodnotenie na iné značky. Vy ste auto v podstate chválili a vyšlo to ako sklamanie. Ako vlastne chápať Vašu recenziu ?

13.05.2009 | 08:01:37 | Pavol Reagovat

Příště přeji štastnější volbu při výběru vozu.Ať se Vám daří.

12.05.2009 | 22:27:56 | MIREK Reagovat

RE: O Cerátu

Vlastním tento vůz již 10-rokem.Má naprostá spokojenost.Za tuto dobu jsem vyměnil jen jednu žárovku přední a jednu na značce.Mám 78000km a teť teprve budu měnit brzd. obložení.Do servisu nejezdím,jelikož jsem jej ještě nepotřeboval.Jo a ještě svíčky.Je pravdou,že ta spotřeba by mohla být nižší,ale nehraji si na závodníka.Za autem tahám karavan cca 1200kg.Spotřeba jde na 12l.Bohužel.Pohodlí se nedá autu upřít ani po ujetí 500km v kuse.Je to mé 6 auto.Jsem spokojený.Mirek

14.04.2016 | 16:44:01 | Mirek Houdek  | 89.103.117.* Reagovat

RE: O Cerátu

No ono je rozdíl 78.000 km za tři roky nebo 10 let, Vám to vychází na 7.800 km za rok, to je doslova okolo komína....., moc nechápu, kam s tím karavanem jezdíte :-), brzdy potom při takovémto provozu asi mohou vydržet i déle....

15.04.2016 | 15:03:21 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Kia Cerato