Rok výroby:2006Typ motoru:1,5 CRDiStav km při koupi:37 kmStav km nyní:31 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:21. 3. 2007
Předchozí auto:Renault Megane Grandtour 1,6 16 V (1999)
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Při 8.000 km se od tyče řízení na volantu projevovalo škoubnutí (či lupnutí) při brždění a rozjezdu, při druhé zastávce v servisu byla odhalena závada, povysunutý kloubek řízení, což byla záruční oprava.
Druhou závada se stala ihned po první garanční prohlídce v 15.000 km, kdy se po výměně oleje "rozkvílelo" turbo, ve voze to bylo, jako by mě pronásledoval houf sanitek. Závada byla odstraněna výměnou turba. S kvílením jsem jezdil týden, než přišly náhradní díly. Podotýkám, že první olej byl vyměně za plně syntetický Shell.
Žádná z těchto závad pro mě neznamenala přerušení ježdění, jen to kvílení bylo nepříjemné a musel jsem pro jistotu jezdit dost zvolna.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto má výborný motor, na jeho objem je velmi výkonný (75 kW), utlumení motoru je příkladné. V současnosti je sice v nabídce již výkonnější verze., ale jsem velmi spokojen. Zátah motoru umožňuje velmi svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Brzdy jsou dimenzovány dostatečně, nevadnou. Čtyři kotouče se prostě poznají.
Ovládání auta je velmi příjemné, i manželce se řídí lépe než to předchozí. Pokud jde o parkování, tak rejd přední nápravy je dost velký pro bezproblémový vjezd i do úzkých a krátkých parkovacích míst. Výhled vzad je mírně omezen. Jedině řazení by mohlo být lepší, někomu se může zdát, že není úplně přesné, ale jde jen o zvyk.
Zavazadlový protor auta je dobře přístupný, sice není z největších, ale po sklopení sedadel je úplně rovný a sám jsem ve voze vezl i 2,6 metrů dlouhé lišty k podlaze a neměl jsem s tím žádný problém. Pokud jde o užitnou hodnotu, tak je to opravdu užitečné auto.
V zimním provozu se vůz chová vzorně, s dobrým obutím vyjede úplně vše. Osobně sice už nejezdím zběsile, ale za všech provozních púodmínek je vůz plně konkurenceschopný s vozy své i o třídu vyšší kategorie.
Interiér je pohodlný a příjemný, sedadla lze bez problémů nastavit tak, že vyhovují každému řidiči. Pokud jde o vnitřní porostor a kvalitu zpracování, tak nenám žádné výhrady, v interiéru je místa skutečně hodně, Octavia II na tom není lépe, jen je dražší. Výkon ventilace a klimatizace je dobrý. Umístění a fungování ovládacích prvků je na vysoké úrovni a především snadné.
Při volbě výbavy jsem jako prioritu volil 6 airbagů a je škoda, že od začátku roku 2006 se vůz nabízí jen se dvěma airtbagy a mechanicky seřiditelnými zrcátky. To platí pro hatchback.
Pro doplnění uvádím, že v autě trávím denně dvě hodiny cestou do práce a z práce a vůz hodnotím až po ročním provozu ve všech podmínkách. Po ročním provozování nemám k autu negativní připomínky a se spotřebou jsem velmi spokojen, i když je nepatrně nad papírové hodnoty, ale prvních 8 kilometrů jezdím denně do prudšího kopce a i další trasa je kopcovitá a vede přes řadu měst a obcí, takže jízda není ideálně plynulá, protože je nutné celkem často předjíždět nákladní auta i jiné brzdy provozu. Pravidlený režim provozu je 60 km do práce a 60 km z práce při spotřebě okolo 5,5 litrů nafty.
Je to neuvěřitelné, ale Cerato stále vlastním a nyní mám najeto 320 000 km. Při servisu 300 000 km jsem nechal podruhé vyměnit brzdové destičky a vzadu i kotouče, při první výměně (150 000km)se vzadu jen srovnávaly. Bylo nutné rovněž opravit/8vyměnit lanovody ruční brzdy (308 000km). Měl jsem ještě jednu závadu, nedávno mi praskla pružina, vpravo vředu, tak jsem přední pár vyměnil (290 000 km), šlo o část horního závitu pružiny, kterou jsem vytáhl a než jsem to vyměnil, tak se na autě nic nepoznalo, prostě únava materiálu po letech. Přibližně ve stavu 250 000 km jsem ještě nechal preventivně opravit dva vstřikovače. Abych nezapomněl na spotřební díly, tak ve 180 000 km jsem vyměnil spojku. Na motoru se ve stavu 275 000 km měnily žhavící svíčky. Nedávno došlo i na napínací kladku a řemen pohánějící alternátor, posilovač a klimatizaci. Rozvody jsou původní. Rovněž původní jsou díly podvozku, za celou dobu jsem měnil jen tyčku stabilizátoru na přední nápravě, čepy jsou původní a tlumiče jsem měnil preventivně ve 100 000 km. Vyjma tlačítka stahování okna spolujezdce (na straně řidiče) na autě vše funguje. Jen by to chtělo časem vyměnit silentbloky na motoru, ty už jsou trochu vyrachtané, motor je tedy hlučnější. Autobaterii jsem měnil po 9,5 letech, cením si tedy životnosti továrního dílu. Autem se stále jezdí dobře, výkon i spotřeba odpovídají provozu, motor nežere olej, stále si vystačím s náplní od výměny do výměny - 15000 km. Jediným problémem je koroze na zadních dveřích - rám okna, a prahu u levého zadního blatníku. Rovněž různé úchytky hadic a kabelů v motoru jsou orezlé. Na funkci to nemá vliv. Auto po letech stále více oceňuji za spolehlivost, nikdy jsem nikde pro poruchu nestál, vždy jsem nastartoval a dojel tam i zpět, auto nemělo ani nikdy žádné známky svéhlavosti, aby bylo nutné je používat určitým způsobem, což se mi dříve u jiných vozidel stávalo. Mám důvodnou obavu, že příští vozidlo již tak spolehlivé nebude, protože emisní norma euro 6 zkazila všechny motory a auta jsou více jako smartphone.
Opět doplňuji předchozí údaje. nyní mám najeto 160.000 km a auto je stále v pohodě. Na dálnici se spotřeba drží na 6,5 l/100km při jízdě rychlostí 130 km/h. Na dálnici najedu 3 km od domu a asi 2 event. 6 km mám z dálnice do práce, mezitím ujedu na pětku 42-46 km po dálnici ( do práce jedu jiným sjezdem než z práce). I po pěti letech na autě vše funguje bez problémů. Při servisní prohlídce 150.000 km jsem již nechal vyměnit přední brzdové destičky, přední kotouče a zadní brzdové destičky. Zadní kotouče se srovnávaly na soustruhu. Kromě čištěni to byl první zásah do brzd. Je pro doplnění uvádím, že časová úspora oproti jízdě mimo dálnici je pro mě 25 minut na jednu cestu a to za zvýšenou spotřebu stojí. Jinak je pro mě cesa do práce po dálnici o 7 km kratší, takše paliva kupuji stále skoro stejně.
Tak jsem se opět rozhodl doplnit recenzi. Cerato mám stále a poruchy se mi vyhýbají. Prohlídka ve 120000 km stála stejně jako prohlídky ve 30, 60 a 90 tis. km. Teď má 137000 km a stále první brzdové destičky a kotouče. V servisu mi sice říkali, že bude nutná jejich výměna při příští prohlídce, ale to říkali i dvakrát předtím. Uvidíme. Teď jezdím do práce již jen po dálnici a spotřeba je něco nad 6 litrů. Ve 130 km/h motor točí nad 3000 ot./min., a proto nelze očekávat lepší spotřebu. Až z dálnice zmizí i poslední omezení, tak se spotřeba asi ještě trochu zvýší, ale ta časová úspora stojí za to.
Jako autor recenze ji doplňuji. Cerato stále vlatním, aktuálně mám najeto 115500 km a vyjma již zmíněných poruch jsem ještě reklamoval plovák v nádrži, opět záruční oprava, kontrolka nízkého stavu palůiva se nerozsvěcela i když ručička ukazovala dno. Díky této závadě jsem zjistil, že se do nádrže, zřehjmě prakticky prázdné vejde přes 67 litrů nafty, když jsem tankoval zcela po hrdlo. Ujel jsem na nádrž přes 1200 km. Spotřebu mám stále kolem 5,6 l/100 km, dost se to odvíjí od pneumatik. V rámci lepšího držení stopy v zatáčkách používán rozměr 195/60 R 15 a to mírně zvyšuje spotřebu. Také jsem zjistil, že mé razantnější projíždění a akcelerace v nájezdech na dálnici a prudších zatáček mi poněkud poškodilo vnější hrany pneu. Pro zajímavost dodávám, že mám stále první brzdové destičky a kotouče. Na druhoou stranu jsem již byměnil tlumiče, sice to nebylo nezbytné, ale ty přední na mé trase, která byla více než mizerrná, prostě odcházely a tak jsem prostě utratil 17000,- Kč za svou bezpečnost. Vzhledem k tomu, že výkupní cena mého auta by nebyla oslňující a mám auto v bezvadném stavu, tak si Cerato ještě nechám a doufám, že mi vydrží. Má rozvodový řetěz a tak by následná prohlídka ve 120000 km neměla být drastická. S dostavbou D1 do Ostravy jsem začal jezdit prakticky pouze po dálnici - 3 km k nájezdu 42 km po dálnici a 6,5 km z nájezdu do práce, tak již nebudu mít důvod brzdit a má jízda bude maximálně plynulá. Jsem tedy zvědav na spotřebu, která bude do srpna 2010 ovlivněna omezením rychlosti na 18 km dálničního úseku.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cerato
doplněk recenze po více jak deseti letech provozu
Je to neuvěřitelné, ale Cerato stále vlastním a nyní mám najeto 320 000 km. Při servisu 300 000 km jsem nechal podruhé vyměnit brzdové destičky a vzadu i kotouče, při první výměně (150 000km)se vzadu jen srovnávaly. Bylo nutné rovněž opravit/8vyměnit lanovody ruční brzdy (308 000km). Měl jsem ještě jednu závadu, nedávno mi praskla pružina, vpravo vředu, tak jsem přední pár vyměnil (290 000 km), šlo o část horního závitu pružiny, kterou jsem vytáhl a než jsem to vyměnil, tak se na autě nic nepoznalo, prostě únava materiálu po letech. Přibližně ve stavu 250 000 km jsem ještě nechal preventivně opravit dva vstřikovače. Abych nezapomněl na spotřební díly, tak ve 180 000 km jsem vyměnil spojku. Na motoru se ve stavu 275 000 km měnily žhavící svíčky. Nedávno došlo i na napínací kladku a řemen pohánějící alternátor, posilovač a klimatizaci. Rozvody jsou původní. Rovněž původní jsou díly podvozku, za celou dobu jsem měnil jen tyčku stabilizátoru na přední nápravě, čepy jsou původní a tlumiče jsem měnil preventivně ve 100 000 km. Vyjma tlačítka stahování okna spolujezdce (na straně řidiče) na autě vše funguje. Jen by to chtělo časem vyměnit silentbloky na motoru, ty už jsou trochu vyrachtané, motor je tedy hlučnější. Autobaterii jsem měnil po 9,5 letech, cením si tedy životnosti továrního dílu. Autem se stále jezdí dobře, výkon i spotřeba odpovídají provozu, motor nežere olej, stále si vystačím s náplní od výměny do výměny - 15000 km. Jediným problémem je koroze na zadních dveřích - rám okna, a prahu u levého zadního blatníku. Rovněž různé úchytky hadic a kabelů v motoru jsou orezlé. Na funkci to nemá vliv. Auto po letech stále více oceňuji za spolehlivost, nikdy jsem nikde pro poruchu nestál, vždy jsem nastartoval a dojel tam i zpět, auto nemělo ani nikdy žádné známky svéhlavosti, aby bylo nutné je používat určitým způsobem, což se mi dříve u jiných vozidel stávalo. Mám důvodnou obavu, že příští vozidlo již tak spolehlivé nebude, protože emisní norma euro 6 zkazila všechny motory a auta jsou více jako smartphone.
18.11.2016 | 14:55:19 | Jarda | 194.213.41.* Reagovat
doplněk recenze
Opět doplňuji předchozí údaje. nyní mám najeto 160.000 km a auto je stále v pohodě. Na dálnici se spotřeba drží na 6,5 l/100km při jízdě rychlostí 130 km/h. Na dálnici najedu 3 km od domu a asi 2 event. 6 km mám z dálnice do práce, mezitím ujedu na pětku 42-46 km po dálnici ( do práce jedu jiným sjezdem než z práce). I po pěti letech na autě vše funguje bez problémů. Při servisní prohlídce 150.000 km jsem již nechal vyměnit přední brzdové destičky, přední kotouče a zadní brzdové destičky. Zadní kotouče se srovnávaly na soustruhu. Kromě čištěni to byl první zásah do brzd. Je pro doplnění uvádím, že časová úspora oproti jízdě mimo dálnici je pro mě 25 minut na jednu cestu a to za zvýšenou spotřebu stojí. Jinak je pro mě cesa do práce po dálnici o 7 km kratší, takše paliva kupuji stále skoro stejně.
24.06.2011 | 09:43:56 | Jarda Reagovat
Další doplněk recenze
Tak jsem se opět rozhodl doplnit recenzi. Cerato mám stále a poruchy se mi vyhýbají. Prohlídka ve 120000 km stála stejně jako prohlídky ve 30, 60 a 90 tis. km. Teď má 137000 km a stále první brzdové destičky a kotouče. V servisu mi sice říkali, že bude nutná jejich výměna při příští prohlídce, ale to říkali i dvakrát předtím. Uvidíme. Teď jezdím do práce již jen po dálnici a spotřeba je něco nad 6 litrů. Ve 130 km/h motor točí nad 3000 ot./min., a proto nelze očekávat lepší spotřebu. Až z dálnice zmizí i poslední omezení, tak se spotřeba asi ještě trochu zvýší, ale ta časová úspora stojí za to.
08.09.2010 | 08:42:22 | Jarda Reagovat
doplněk recenze
Jako autor recenze ji doplňuji. Cerato stále vlatním, aktuálně mám najeto 115500 km a vyjma již zmíněných poruch jsem ještě reklamoval plovák v nádrži, opět záruční oprava, kontrolka nízkého stavu palůiva se nerozsvěcela i když ručička ukazovala dno. Díky této závadě jsem zjistil, že se do nádrže, zřehjmě prakticky prázdné vejde přes 67 litrů nafty, když jsem tankoval zcela po hrdlo. Ujel jsem na nádrž přes 1200 km. Spotřebu mám stále kolem 5,6 l/100 km, dost se to odvíjí od pneumatik. V rámci lepšího držení stopy v zatáčkách používán rozměr 195/60 R 15 a to mírně zvyšuje spotřebu. Také jsem zjistil, že mé razantnější projíždění a akcelerace v nájezdech na dálnici a prudších zatáček mi poněkud poškodilo vnější hrany pneu. Pro zajímavost dodávám, že mám stále první brzdové destičky a kotouče. Na druhoou stranu jsem již byměnil tlumiče, sice to nebylo nezbytné, ale ty přední na mé trase, která byla více než mizerrná, prostě odcházely a tak jsem prostě utratil 17000,- Kč za svou bezpečnost. Vzhledem k tomu, že výkupní cena mého auta by nebyla oslňující a mám auto v bezvadném stavu, tak si Cerato ještě nechám a doufám, že mi vydrží. Má rozvodový řetěz a tak by následná prohlídka ve 120000 km neměla být drastická. S dostavbou D1 do Ostravy jsem začal jezdit prakticky pouze po dálnici - 3 km k nájezdu 42 km po dálnici a 6,5 km z nájezdu do práce, tak již nebudu mít důvod brzdit a má jízda bude maximálně plynulá. Jsem tedy zvědav na spotřebu, která bude do srpna 2010 ovlivněna omezením rychlosti na 18 km dálničního úseku.
01.12.2009 | 08:30:33 | Jarda Reagovat