Rok výroby:1999Typ motoru:2,0/FMStav km při koupi:92 000 kmStav km nyní:107 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:27. 2. 2007
Předchozí auto:Škoda 100; Wartburg 353 W; VAZ 2101; TAZ Š1203M; Renault 11; Honda Accord 2,2i; Simca 1307
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Po několika měsících přestalo fungovat jedno dálkové ovládání od centrálu. Baterkou to není. Asi si nějak přestalo rozumět s řídící jednotkou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem zakoupil před rokem koncem jara, tedy v době nejvyšších cen. Cena rovných 100 000,— se mi proto za auto střední třídy, s devadesáti tisíci km na tachometru a do poslední chvíle pečlivě vedenou servisní knížkou zdála velmi rozumná.. Po zjištění, že karoserie ani motor nenese stopy po jakýchkoli opravách už nebylo o čem přemýšlet.
Ze začátku jsem měl trochu obavy z kvality zpracování celkem málo známého korejského výrobku, ale již prvních pár svezení mne přesvědčilo o opaku. V interieru vše hezky hladce navazuje a ani na pražských silnicích nic nedrnčí. Sedadla jsou široká a pohodlná, všude je vrchovatě místa. Vše je velmi přijemné na dotek i na pohled. Uspořádání palubky je jednoduché a přehledné.
Teď k vybavení. Auto není sice nadupané elektronikou, ale základní užitečné věcičky má. V elektrice jsou všechna čtyři okna, zpětná zrcátka, anténa i víko kufru a palivové nádrže. Pasádku chrání 2 airbagy a brzdy jsou vybaveny ABS. Zamykání je centrální s dálkovým ovládáním a imobilizerem. V létě interier ochlazuje manualně ovládaná klimatizace.
Další kapitolou je podvozek. Pro Prahu ideální. Je naladěn spíš měkce a spolu s dlouhým rozvorem poskytuje jízdu bez drncání a skákání. Při rychlejší jízdě v zatáčkách za to samozřejmě platí větším nakláněním. Vzhledem k tomu, že řízení s posilovačem poskytuje docela slušnou odezvu a člověk v rukách cítí, že řídí, určitá měkkost ani nevadí. Trochu slabší je to na sněhu, protože je vůz dost nedotáčivý. Na horskou rallye v zasněžených serpentinách to není, ale pro běžný provoz s rodinou ano. Malý problém pro naše silnice je již vzpomínaný dlouhý rozvor a poměrně malá světlá výška. Na offroad zapomeňte a při plném zatížení pozor i na některé příčné prahy nebo vjezdy do garáží. Vzhledem k tomu, že je auto i dost dlouhé, nedoporučuju ani jako nákupní tašku. Chce to řidiče, který umí parkovat se vším.
Je čas na motor. Dvoulitrový benziňák má podle techničáku 98kW/133k. Asi ano, ale zrovna dravec to není. Pro plynulou jízdu v rámci předpisů je to však motor velmi slušný. Bez problému pohání i plně naložený vůz v jakýchkoli otáčkách i s nohou jen tak lehce lehtající plynový pedál. Není třeba věčně kvedlat pákou. Auto si prostě v pohodě jede. I když člověk ukolíbán plynulostí jízdy zapomene podřadit, žádné klepání a zvonění se nekoná. Motor zkousne i otáčky, kdy by jiná auta silně protestovala. Pokud se však vytočí až ke čtyřem tisícům, tak docela slušně jede. Když se v Průhonicích rozjedete, dáte pětku a ustálíte ručičku na stočtyřicítce, tak máte v Brně pavučinu na šaltpáce a ručičku znuděnou z toho, jak pořád ukazovala 140. A to i v kopcích na Vysočině. Krátce po zakoupení jsem totéž testnul přes Alpy cestou do Chorvatska a výsledek stejný. Tedy žádný sprinter, ale vytrvalec. Spotřeba spíš průměrná. Ve městě 10l i víc, mimo město 7—8l, kombinovaný provoz kolem 9,5l. Co se týče cen náhradních dílů, je to slabší, protože vzhledem k malému počtu těchto aut u nás téměř neexistuje druhovýroba. Zatím mám s opravami malé zkušenosti, ale něco ano. Kompletní oprava zadních brzd (kotouče, destičky, brzdovka) + běžná údržba (motorový olej, filtry, kompletní prohlídka) dohromady i s prací 10 000,—. Výměna čelního skla po rozbítí kamínkem (tonované s modrým pruhem)—5 200,—.
Závěrečné hodnocení: pohodlný, bezpečný a prostorný rodinný vůz střední třídy s obrovským kufrem ve slušné výbavě za málo peněz. Svým vzhledem hodně nenápadný. Nikoho na pohled nenadchne ani neurazí. Vysoká užitná hodnota za cenu nižší než ojetá Fábie. Já sám bych neměnil ani za Fábii novou. Po ročním provozu: spokojenost.
Všiml jsem si, že lidi u tohoto auta řeší spotřebu. Neznám auto s obsahem 2.0, které by průměrem jezdilo za nějakých 7-8/100. Ať jsem jezdil s jakouko-li 2.0 vždy byla při slušné jízdě spotřeba 9.5 /100 v tom lepším případě. Služ. Š. Oct. 1.6 - 9/100, služ. Š. Oct. 1.8 při slušném zacházení 9.5, 10/100.
04.02.2012 | 17:59:45 | Daniel
| 85.70.48.*Reagovat
Veškeré náhradní díly originál i druhovýrobi jsou dostupné u APM automotive ,záleží kolik chcete investovat . Např. brzdové destičky zadní náprava 750kč,termostat 200kč ,čidlo teploty vody 200kč atd.
Dobrý den, též scháním příručku na Kia Clarus r.v.2000 případně i jiný. Může být v libovolné podobě. V příadě pozitivní reakce mi písněte na mail a určitě se nějak dohodnem
Po uplynutí dalšího roku provozu se vracím ke své recenzi. Můžu konstatovat jediné - do posledního slova si stojím za tím, co jsem napsal před rokem. Na tachometru přibylo dalších více než 10 000km a auto funguje výborně. Kombinovaná spotřeba se drží kolem devíti litrů, olej ani chladící kapalina neubyli ani kapku. Jen mě čeká STK a výměna všech pneu (195-65/14, kus cca 1900,-Kč), ale byly dost ojeté už při koupi vozu, takže vlastně běžná údržba.
Ceny servisu a ND mi připadají velmi dobré. Clarus je původně Mazda 626 z počátku 90. let, jen mírně vylepšená. Za ty peníze úžasné auto. Mám elantru a korejcům fandím.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Clarus
Spotřeba
Všiml jsem si, že lidi u tohoto auta řeší spotřebu. Neznám auto s obsahem 2.0, které by průměrem jezdilo za nějakých 7-8/100. Ať jsem jezdil s jakouko-li 2.0 vždy byla při slušné jízdě spotřeba 9.5 /100 v tom lepším případě. Služ. Š. Oct. 1.6 - 9/100, služ. Š. Oct. 1.8 při slušném zacházení 9.5, 10/100.
04.02.2012 | 17:59:45 | Daniel | 85.70.48.* Reagovat
Veškeré náhradní díly originál i druhovýrobi jsou dostupné u APM automotive ,záleží kolik chcete investovat . Např. brzdové destičky zadní náprava 750kč,termostat 200kč ,čidlo teploty vody 200kč atd.
11.01.2009 | 17:29:04 | Reagovat
Příručka
Dobrý den,
též scháním příručku na Kia Clarus r.v.2000 případně i jiný. Může být v libovolné podobě. V příadě pozitivní reakce mi písněte na mail a určitě se nějak dohodnem
Díky
27.09.2008 | 22:55:45 | Rudis Reagovat
Po dalším roce
Po uplynutí dalšího roku provozu se vracím ke své recenzi. Můžu konstatovat jediné - do posledního slova si stojím za tím, co jsem napsal před rokem. Na tachometru přibylo dalších více než 10 000km a auto funguje výborně. Kombinovaná spotřeba se drží kolem devíti litrů, olej ani chladící kapalina neubyli ani kapku. Jen mě čeká STK a výměna všech pneu (195-65/14, kus cca 1900,-Kč), ale byly dost ojeté už při koupi vozu, takže vlastně běžná údržba.
09.04.2008 | 18:01:57 | Honza Reagovat
manuál
Zdravim, nemá někdo z Vás servisní manuál na Kiu Clarus 1997, něco jako: Jak na to. poslal bych prašule
23.04.2007 | 10:23:21 | zoid Reagovat
1*
Kia Clarus je fakt vydarené auto tak prajem vela stastných kilometrov!!!
28.02.2007 | 19:50:38 | neon Reagovat
Laciné!
Ceny servisu a ND mi připadají velmi dobré. Clarus je původně Mazda 626 z počátku 90. let, jen mírně vylepšená. Za ty peníze úžasné auto. Mám elantru a korejcům fandím.
28.02.2007 | 11:43:12 | donald Reagovat