Recenze Kia Clarus SLX sedan
“Za málo peněz, hodně auta.”

Autor recenze: Gab (24 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1,8i 16V 85kW Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 30. 10. 2006

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daewoo Racer

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Koupeno v německu za 1400 Euro, konečné náklady 57000,- (najeto 130000, perfektní stav, skoro nová převodovka, náhradní díly, pravidelný servis v orig.servisu), dnes 160000 po jednom roku kromě jedné závady naprosto bez problému.

S Clarusem jsem spokojený, jezdí jich málo, první generace v sedanu vypadá velmi dobře, doporučuju výbavu GLX s klímou a elektrikou vzadu, nikdo to nezná, lidi si radši koupí felici za mnohonásobně vyšší cenu.

Velká výhoda je, že tento vůz je postaven na Hyundai Sonata 1. generace což je velmi povedené auto.

U nás ma vůz jediné dva problémy: je to KIA (mě to ale nevadí), s tím ovšem souvisí ne tak kvalitní a rozsáhlý, ovšem zlepšující se servis.


Hodnocení a zkušenosti s autem

135 000 km netěsnost řízení - výměna sady těsnění v orig.servisu 6000,-.

Jiná velká investice nepřišla.

Vůz je velmi pohodlný, tichý, měkký a přímo obrovský.

Za úžasnou cenu na zadních sedačkách opravdu přemíra místa a pohodlné sedačky.

Měkký podvozek je bohužel na našich silnicích neštěstí ve štěstí :) mnohem rychleji se opotřebí, před rokem jsem jel s absolutně perfektním podvozkem (prověřeno v servisu), dnes klepou čepy a uvnitř toho dost vrže.

Za nízkou cenu je třeba čekat určité nedostatky jako horší dílenské zpracování, horší materiály (plasty uvnitř nejsou kvalitní, navíc je ve voze nepříjemné vedro), nedostačující ventilace (mlží se okna) a co je asi nejhorší velmi malá světlá výška hlavně vzadu, za ten rok jsem spodek už hodněkrát odřel a do terénu rozhodně nejezdím, problém je když se auto naloží více jak 4 lidmi a zavazadly.

Ale i přesto jsem se vydal na cestu do alp ve 4 lidech bez rakve (2x lyže, 2x prkno) a vyšlo to, jen vzadu se trochu nevešli s tím vším jidlem.

Motor není na svůj papírový výkon tak výkonný jak by měl být, výrazněji táhne až od 4000 otáček a to už je zas spotřeba dost neúnosna, jinak jezdím po měste za 9 a po dalnici za 7 - 8 a rozhodně to nešetřím, po dálnici jezdím 140 km/h což se mi zdá jako ideální cestovní rychlost v tomto voze, hlučnost je nejnižší, oproti rychlosti 110 nebo 120 km/h kde motor točí přes 3000 otáček a hluk je velmi nepříjemný, ale ve 140 (4000 ot/min) je vše klidné a tiché, od 160 km/h výše je vůz nestabilní a nebezpečný.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Clarus

Vložit komentář

dobry den chcel by som sa opytat niakeho odbornika ci by sa do kie clarus dalo dat turbo alebo niako este zvečšit vkon? Diki :)

07.10.2013 | 15:53:36 | kia  | 213.181.130.* Reagovat

RE:

Odborník nejsem ale rada je jednoduchá,prodat a pořídit něco silnějšího.Cenově a problémově nejlepší řešení.

07.10.2013 | 20:05:47 |   | 88.100.179.* Reagovat

clarus

chtěl bych jen uvést věci na pravou míru, kdo chce pohodlné prostorné auto málo náročné na udržbu volte tenhle typ místo např felicie, no a co že je línější, pokud vám nejde o koně tak není problém si tohle moc pohodlné auto koupit, tohle není závoďák.mám ho za 30000,- nalítáno skoro 250000!!!,dva roky jezdím a investice za tu dobu asi 5000,- náhr díly jsou k sehnání upe šecko co chcete takže se vubec nemusíte bát že na to auto neseženete díly. je to taková malá limuzína,pokud si jízdu užíváte a máte rádi pohodlí a prostor jenom tohle auto doporučuju

11.06.2011 | 16:51:33 | Tynan951 Reagovat

všeho dost

náhradních dílů je dost neboť,moc lidí tyto auta nekupuje a neopravuje.Já jsem byl příjemě překvapen na vrakáčích mají na ně vše a za pár korun.přední nárazník s mlhovky 2000Kč,blatník v barvě 500Kč.atd.obrázek si může udělat každý sám

04.10.2009 | 19:34:15 | jarda Reagovat

manuál

Zdravim, nemá někdo z Vás servisní manuál na Kiu Clarus 1997, něco jako: Jak na to. poslal bych prašule

23.04.2007 | 10:24:54 | zoid Reagovat

ok

Tak Kia má motor a podvozek od Mazdy a boudičku jim nakreslili američani . Korejci to akorát všechno smontovali. Můj názor je , že KIA dělá vceku dobré auta. At se každý rozhodne sám co si koupí. Zhije to stejně! At je to co je to!

01.02.2007 | 22:35:08 | pit Reagovat

Clarus i Sonata z té doby obě pocházejí z Mazdy 626, to je pravda.A od Mazdy jsou také motory pro Clarus a Sephii (také máme jednu doma). Někdo také říká že motory jsou od Mitsubishi. Jsou to prostě kopie,ale podle mě vydařené.Mám 1,8 a musím uznat že motor je líný oproti jiným vozům ale tento vůz je úplně jinde svým zaměřením. Kia se dříve mnohem více orientovala na USA, z toho vychází tvary i ladění podvozku. Je to vůz pro klidnou a pohodlnou jízdu na delší trasy. A když chci trochu sprintovat tak to držím kolem 4000 otáček a tam to jede slušně i s dobrým zvukem narozdil od feldy :) Náhradní díly dnes už nejsou problém, pokud něco není na skladě u nás je to tady druhý nebo třetí den. Některé jsou jen trochu dražší. I na vrakovištích už mají par vraků.

07.11.2006 | 16:41:27 |  Reagovat

Mazdu? a ja si celou dobu myslel ze Kia je spise v kooperaci s Hyundaiem

01.11.2006 | 11:01:53 | diego Reagovat

Žádná sonata

Majitel se mýlí v tom, že clarus je původem sonata. Jde vlastně jen o velmi mírně přepracovanou Mazdu 626 z počátku 90. let.

01.11.2006 | 09:11:31 | donald Reagovat

RE:

Minulej tejden jsem si chtěl taky jednoho takovýho Claruse koupit. Nikdy předtím jsem s tím nejel. Naštěstí jsem se při zkušební jízdě z možné koupě rychle probral. Auto bylo s papírově silnějším motorem 2.0 16v 98 kW, ale tipoval bych mu tak o 20 kW míň a v otáčkách pod 3000 ot. tak o 40 kW míň, zkrátka strašnej lenoch (moje Felina 1.6 55 kW je proti tomu řízená střela). Od auta, s jinak hezkou a prostornou kastlí mě toho odradilo víc, od polofunkční elektroniku až po nepříliš povedenej podvozek, ale bylo by na dlouho to tady rozepisovat a stejně bych si na všechno hned nevzpomněl. Nejvíc mě ale dostal ten línej motor. S 1.8 16v 85 kW si to vůbec nedovedu představit.

31.10.2006 | 15:16:35 | Pepa Reagovat

Clarus

Trošku risk, těchto aut nejezdí moc, nemáš strach ,že když se ti něco posere tak budeš v knedlu? Na vrakáči neseženeš asi nic...Jak to je s náhradními díly, jsou bez problému k dostání? Nezdá se mi...

31.10.2006 | 14:23:58 | diego Reagovat