Rok výroby:2007Typ motoru:CVVTStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:9. 3. 2015
Předchozí auto:Honda City 1,4Ford C-Max 1.6 TDCiFord Focus 1.8TDDi
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Silné stránky
design(za me) jizdni vlastnosti komfort a vybava bezpecnost pouzitele i pro rodinu
Slabé stránky
motor CVVT,znama zavada bez moznosti opravy pro nekoho vyssi spotreba
Závady a opravy na autě
Výměna brzdového obložení - nevím co jsem dělal špatně jeslti levné destičky ale měnili se stejně často jako olej :/ jinak nic až na ten konec
smrtelna neopravitelna zavada - podle výrobce klasicka závada motorů mitsubihshi jednalo se o zadřenou klikovou hřídel u tohoto modelu motoru se nedá vyměnit, výrobce auta se nechal slyšet že nejlevnější metoda opravy vyjde přes 50tisic pouze za cenu dílů plus práce a nutnost odeslat motor kamsi a výsledek 50% úspěšnost na opravu bez možnosti vrácení peněz pokud to nevyjde
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako následovníka do rodiny po MPV od fordu. Bohužel Cmaxe mi 2x někdo naboural na parkovišti a nikdy se nenašel auto bylo na odpis a skončilo na vrakáči. Toto jsem si vybral jako bezpečnou prostornou náhradu pro svoje i rodinné použití nejezdím dlouhé cesty tak mě spotřeba moc nezajímala protože i s naftou i malobojemovym autem to nebylo o moc lepší jezdit na studený motor.
Komfort: Auto je neuvěřitelně pohodlné beze strachu ho přirovnám ke škodě superb druhé a dle slov vlastníka superbu je magentis vnitřně prostornější. Výbava byla víc než dostačující abs,esp,asr, 10x airbag, 17" kola, digitalni klimatizace,aktivni clona proti oslnění a hromada odkládacích prostor a přihrádek.
Jízdní vlastnosti:
Auto je neskutečně stabilní a nepodařilo se mi ho dostat do smyku kromě vyloženě ledového povrchu ,nerovnosti tlumí krásně a zároveň si zachovává stabilní tvrdou charakteristiku. odhlučnění kabiny je ukázkové možná až moc občas nejsou slyšet sanitky apod aerodinamický hluk na dálnici v předpisových rychlostech není znát prakticky vůbec.
spotřeba se pohybuje extrémně dle stylu jízdy při 90kmh po okreskách z vysociny do prahy se mi darilo drzet kolem 6ti litrů po městě v průměru 7-8,5l po dálnici také kolem 7mi ale tam jezdím naložený ovšem výstřelky jako 12-16litru není problém docílit ve všech prostředích od města po dálnici.
s autem jsem byl velice spokojený po všech stránkách nebýt té závady nedal bych na něj dopustit. je škoda že tento motor byl tak špatně řešen že se toto nedá opravovat stejně tak že v podstatě půl roku po konci záruky neopravitelně odešlo. jinak ceny náhradních dílů bych přirovnal ke škodovce nebyli tak drahé jako na hondu ani levné jako na forda které jsem měl předtím(myšleno olej filtry a spotřební materiál).
každopádně i když vím že to je neobvyklá závada zvláště u auta s jasnou servisní historii a kvalitním servisem hrde prohlasim ze benzinovy motor od Kia nebo Mitsubishi jiz nikdy znovu neporídím k temto znackam jsem ztratil duveru za vysoke penize. novejsi modely nebo naftove motory bych radil asi víc než tento ale je to chyba serie / kusu a ne cele znacky ale u me si sve jmeno uz udelala.
Pohled z rodinného soudku: jsme tří člená rodina s 3letym dítětem a psem do auta se nikdy nebyl problem sbalit jak s cestovni postylkou tak trojkombinaci i presto ze to je sedan kufr ma velky s primerenym vstupnim otvorem. ovsem kocarek je lepsi si vyzkouset jestli se vleze ne kazdy je idealni. sedacka se usazuje do auta i bez isofixu paradne jednoduse auto ma malinko vyssi posez nez ostatni sedany a automaticke zamykani pri jizde vcetne detske pojistky se také hodi.
snad jsem nikoho recenzí nerozcilil a preju hromady stastnych kilometru
Zdravím, je to s tou spolehlivostí opravdu tak špatné? Uvažoval jsem nad ročníkem 2003 ve 2-litru s nájezdem snad okolo 120tkm, ceny za ojetiny jsou u koncernu Kia více než lákavé. Ale jestli je to taková bída, dám od toho ruce pryč. Já teď mám 1.3 benzínový hatchback, co jsem si zjišťoval, tak je tam nějaký skvělý motor z Yarise. Za mě je to docela slabota, pěkný zvuk to má až nad 3500 otáček. Proto prosím o potvrzení, jestli ty 2.0i v Kia Magentis jsou na hovno, nebo jestli je možné, že měl pán jenom špatnej kus. Moc díky, zdraví Roman.
08.02.2022 | 14:56:46 | Roman
| 185.252.88.*Reagovat
RE: Opravdu?
Kiu jsem tedy nikdy neměl, ale byl bych ve střehu ohledně téhle recenze, pán píše, že to má motor CVVT......??? To jsou ale obvykle převodovky...:-))
Zdravím vás mam kiu magentis rok 2005 2.0 benzín 4 valec automat a zacala mi ist na 3 valce vymenil som sviečky aj káble teraz rozmýšľam nad palivovým filtrom len neviem kde je ak by mi bol niekto ochotný odpísať kde sa nachadza palivovy filter bol by som rad dikes nazdar.
Ahoj ve spolek, jsem rád že se recenze líbí snažil jsem se podat zkušenost s autem tak ja je byla a jak mi byla odborníky a výrobcem prezentována skutečnost já se v autech natolik nevyznám jsem z jiného oboru takže se nebudu vyjadřovat úplně do hloubky neb když nevím tak nekecám :) Každopádně tento motor je spatlanina několika různých automobilek majorita je mitsubishi ale zmíněné díly jsou podle výrobních čísel dohledatelné k citroenu tedy bude tam nějaký podíl TPCA nejpšíš. Jednalo se o známou vadu serie tohoto typu motoru a bohužel ji neumí opravit jelikož i když můj velice šikovný mechanik hřídel atd odbrousil přetěsnil a nevím kde co všechny zalágrovat zpět nejde jsou tam velice atypické lágry které se ani nedají uchytit zpět bez vybrušování čehosi opravdu nejsem odbroník přes auta ) tak či tak to bylo nějaké 2 mšsíce po konci záruky KIA hodila ručník do ringu že to opravit neumí prostě. Další smutnou věcí je to, že tento motor je málo používaný sehnat 2,5 V6 nebo 2.0 CRDi je otázka 20minut na internetu a 20tisic kc. nejlevnější 2.0 co byl v magentisu se sehnal v dobe opravy za cca 75tisic tedy nepoměrně dražší auto stále mam pokud se nekomu válí motor tak jeste mesic bude k dispozici nez ho někam zahodím :) auto mě spálilo ale v naftě bych ho znovu vzal pojezdeni to bylo neuveritelne i tento motor jezdil krasne tise usporne no proste smula. Co se oleje týká přiznám se, že nevím co tam předchozí majitel lil, ale já na !long live" oleje nevěřím je prokázané, že čím delší interval výměny tím dřív motor začne olej žrát takže dávám 10W40 nebo dle doporučení výrobce a měním to po 10 max 15tisících. KIA mi řekla, že z této serie jeste evidují 3ks těchto motorů a všechny 3 prošli stejnou poruchou 1 se podařilo opravit zbylé pouze dočasně než se závada opakovala. Nepřijde mi normální, že výrobce neumí něco opravit ale jen to potvrzuje, že motor je spíchnutý z dílů více automobilek což činí problémy. Slepičím vyjádření KII a dalších pár techniků co si s autem lámali hlavu já vám pomůžu s PC s autem moc ne :) mrzí me že auto takto zradilo ale stát se může jen škoda že po záruce takhle krátce
Kdysi jsem měl hyundae, a kupoval jsem ho od prodejce Hyundai a ten mi tvrdil, že od nějakého roku1999 si dělají motory sami i s vývojem, ale ten rok si opravdu nepamatuji přesně, do té doby používali Hundai Mitsubishi a Kia Mazdu. Je zajímavé že v autech Mitsubishi se tak fatální závady motoru nevyskytují. Myslím ,že jste mohl na vrakovišti koupit jiný motor v řádu okolo 15000kč a nechat si ho přehodit. Dále bych řekl, že je možné, že někdo dával olej na moc dlouhé výměny a nebo hodně nekvalitním nebo řídký olej, jak je dnes moda 5W30 a nebo ještě řidší. Pár motorů Mitsubishi už jsem zažil, na některých jsem prováděl i opravy a vím, že jsou velice bytelné, tak se mi to moc nezdá, ale i soudruzi s NDR udělali chybu.
Mitsubishi malo vynikajúce benziniaky, diesle TD 66 kw okolo roku 93-95 boli poslabšie, mali aj V6 tuším okolo 2,5 l. pred rokom 99 boli najlepšie benziny:1.Nissan, 2.Toyota, na 3. Mazda-Mitsubishi-Subaru-Honda, myslím kategoriu do 2.0.
W s 2.0 bol ako obstarožný mládenec, aj 1,6-2.0 od PSA sa nechytali na japonskú špičku.
Byl to 2.5 v6 24v cca 170k měl jsem ho v galantu,byl to skvělej motor krásně tahal,ale měl jsem to ve čtyřkolce(stálé) tak že spotřeba byla 12L,pak dělali myslím ještě 3.0 v6 ten dávali do modelu sigma.Ten diesel o kterým píšeš Luboši byl ale myslím od isuzu,nebo mám za to že nebyl vlastní výroby od mitsubishi.S tvým pořadím souhlas jen bych dal hondu možná až na první místo,motory v-tec a vti které tenkrát začínaly neměli ve výkonu a spotřebě konkurenci: 1.6vti 160k atd..
10.03.2015 | 08:59:24 | pavel e36
| 37.48.49.*Reagovat
"podle výrobce klasicka závada motorů mitsubihshi" - ha ha, proto je tam výrobce vesele dává... omyl pane, zesrali to při výrobě.
Konečně pěkná recenze ze které se něco užitečnýho dozvím,ale je pro mě překvapením smutnej konec atmosférického dvoulitru kterej jsem doteď považoval za spolehlivej.Jeden náš dodavatel jezdil jen v magentisech,vždy kupoval nové auto a po třech letech měnil zase za nové a nemohl si to vynachválit i přes značnej pokles ceny při prodeji. Kupoval ale vždy 2.5 6tiválce-to by asi byla lepší volba, sice jezdí o 2litry víc než z 2.0 ale to svezení bylo parádní, kultivovanost motoru, zvuk a zátah...pro mě v té době hodně překvapivé na korejce. A jelikož jezdil dlouhé trasy jezdil kolem8-9L.
09.03.2015 | 14:21:53 | pavel e36
| 37.48.49.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Magentis
Opravdu?
Zdravím, je to s tou spolehlivostí opravdu tak špatné? Uvažoval jsem nad ročníkem 2003 ve 2-litru s nájezdem snad okolo 120tkm, ceny za ojetiny jsou u koncernu Kia více než lákavé. Ale jestli je to taková bída, dám od toho ruce pryč. Já teď mám 1.3 benzínový hatchback, co jsem si zjišťoval, tak je tam nějaký skvělý motor z Yarise. Za mě je to docela slabota, pěkný zvuk to má až nad 3500 otáček. Proto prosím o potvrzení, jestli ty 2.0i v Kia Magentis jsou na hovno, nebo jestli je možné, že měl pán jenom špatnej kus. Moc díky, zdraví Roman.
08.02.2022 | 14:56:46 | Roman | 185.252.88.* Reagovat
RE: Opravdu?
Kiu jsem tedy nikdy neměl, ale byl bych ve střehu ohledně téhle recenze, pán píše, že to má motor CVVT......??? To jsou ale obvykle převodovky...:-))
09.02.2022 | 17:31:44 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE: Opravdu?
www.autolexicon.net/cs/articles/cvvt-continuously-variable-valve-timing/
10.02.2022 | 12:45:47 | | 81.200.56.* Reagovat
Problém
Zdravím vás mam kiu magentis rok 2005 2.0 benzín 4 valec automat a zacala mi ist na 3 valce vymenil som sviečky aj káble teraz rozmýšľam nad palivovým filtrom len neviem kde je ak by mi bol niekto ochotný odpísať kde sa nachadza palivovy filter bol by som rad dikes nazdar.
06.03.2018 | 17:19:38 | Mato | 195.91.28.* Reagovat
Re: Zivotnost motoru
Ahoj ve spolek,
jsem rád že se recenze líbí snažil jsem se podat zkušenost s autem tak ja je byla a jak mi byla odborníky a výrobcem prezentována skutečnost já se v autech natolik nevyznám jsem z jiného oboru takže se nebudu vyjadřovat úplně do hloubky neb když nevím tak nekecám :)
Každopádně tento motor je spatlanina několika různých automobilek majorita je mitsubishi ale zmíněné díly jsou podle výrobních čísel dohledatelné k citroenu tedy bude tam nějaký podíl TPCA nejpšíš. Jednalo se o známou vadu serie tohoto typu motoru a bohužel ji neumí opravit jelikož i když můj velice šikovný mechanik hřídel atd odbrousil přetěsnil a nevím kde co všechny zalágrovat zpět nejde jsou tam velice atypické lágry které se ani nedají uchytit zpět bez vybrušování čehosi opravdu nejsem odbroník přes auta ) tak či tak to bylo nějaké 2 mšsíce po konci záruky KIA hodila ručník do ringu že to opravit neumí prostě. Další smutnou věcí je to, že tento motor je málo používaný sehnat 2,5 V6 nebo 2.0 CRDi je otázka 20minut na internetu a 20tisic kc. nejlevnější 2.0 co byl v magentisu se sehnal v dobe opravy za cca 75tisic tedy nepoměrně dražší auto stále mam pokud se nekomu válí motor tak jeste mesic bude k dispozici nez ho někam zahodím :) auto mě spálilo ale v naftě bych ho znovu vzal pojezdeni to bylo neuveritelne i tento motor jezdil krasne tise usporne no proste smula. Co se oleje týká přiznám se, že nevím co tam předchozí majitel lil, ale já na !long live" oleje nevěřím je prokázané, že čím delší interval výměny tím dřív motor začne olej žrát takže dávám 10W40 nebo dle doporučení výrobce a měním to po 10 max 15tisících.
KIA mi řekla, že z této serie jeste evidují 3ks těchto motorů a všechny 3 prošli stejnou poruchou 1 se podařilo opravit zbylé pouze dočasně než se závada opakovala. Nepřijde mi normální, že výrobce neumí něco opravit ale jen to potvrzuje, že motor je spíchnutý z dílů více automobilek což činí problémy.
Slepičím vyjádření KII a dalších pár techniků co si s autem lámali hlavu já vám pomůžu s PC s autem moc ne :) mrzí me že auto takto zradilo ale stát se může jen škoda že po záruce takhle krátce
27.04.2015 | 13:57:22 | Pájus | 91.221.72.* Reagovat
RE: Re: Zivotnost motoru
TPCA? Chtěl jsi asi říct PSA. Myslím, že s tříválci 998 ccm z Kolína toho Mitsubishi moc společného nemá. :-)
27.04.2015 | 19:26:06 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Re: Zivotnost motoru
pardonek, pravdu mas :)
27.05.2015 | 11:59:03 | Pajus | 178.17.4.* Reagovat
Životnost motoru
Kdysi jsem měl hyundae, a kupoval jsem ho od prodejce Hyundai a ten mi tvrdil, že od nějakého roku1999 si dělají motory sami i s vývojem, ale ten rok si opravdu nepamatuji přesně, do té doby používali Hundai Mitsubishi a Kia Mazdu. Je zajímavé že v autech Mitsubishi se tak fatální závady motoru nevyskytují. Myslím ,že jste mohl na vrakovišti koupit jiný motor v řádu okolo 15000kč a nechat si ho přehodit. Dále bych řekl, že je možné, že někdo dával olej na moc dlouhé výměny a nebo hodně nekvalitním nebo řídký olej, jak je dnes moda 5W30 a nebo ještě řidší. Pár motorů Mitsubishi už jsem zažil, na některých jsem prováděl i opravy a vím, že jsou velice bytelné, tak se mi to moc nezdá, ale i soudruzi s NDR udělali chybu.
10.03.2015 | 07:20:01 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: Životnost motoru
Mitsubishi malo vynikajúce benziniaky, diesle TD 66 kw okolo roku 93-95 boli poslabšie, mali aj V6 tuším okolo 2,5 l.
pred rokom 99 boli najlepšie benziny:1.Nissan, 2.Toyota, na 3. Mazda-Mitsubishi-Subaru-Honda, myslím kategoriu do 2.0.
W s 2.0 bol ako obstarožný mládenec, aj 1,6-2.0 od PSA sa nechytali na japonskú špičku.
10.03.2015 | 08:31:15 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Životnost motoru
Byl to 2.5 v6 24v cca 170k měl jsem ho v galantu,byl to skvělej motor krásně tahal,ale měl jsem to ve čtyřkolce(stálé) tak že spotřeba byla 12L,pak dělali myslím ještě 3.0 v6 ten dávali do modelu sigma.Ten diesel o kterým píšeš Luboši byl ale myslím od isuzu,nebo mám za to že nebyl vlastní výroby od mitsubishi.S tvým pořadím souhlas jen bych dal hondu možná až na první místo,motory v-tec a vti které tenkrát začínaly neměli ve výkonu a spotřebě konkurenci: 1.6vti 160k atd..
10.03.2015 | 08:59:24 | pavel e36 | 37.48.49.* Reagovat
"podle výrobce klasicka závada motorů mitsubihshi" - ha ha, proto je tam výrobce vesele dává... omyl pane, zesrali to při výrobě.
09.03.2015 | 17:38:11 | | 89.102.162.* Reagovat
Konečně pěkná recenze ze které se něco užitečnýho dozvím,ale je pro mě překvapením smutnej konec atmosférického dvoulitru kterej jsem doteď považoval za spolehlivej.Jeden náš dodavatel jezdil jen v magentisech,vždy kupoval nové auto a po třech letech měnil zase za nové a nemohl si to vynachválit i přes značnej pokles ceny při prodeji. Kupoval ale vždy 2.5 6tiválce-to by asi byla lepší volba, sice jezdí o 2litry víc než z 2.0 ale to svezení bylo parádní, kultivovanost motoru, zvuk a zátah...pro mě v té době hodně překvapivé na korejce. A jelikož jezdil dlouhé trasy jezdil kolem8-9L.
09.03.2015 | 14:21:53 | pavel e36 | 37.48.49.* Reagovat