Rok výroby:2004Typ motoru:999 benzínStav km při koupi:14 kmStav km nyní:3 500 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5-6 l/100 kmVloženo:26. 1. 2005
Pískající brzdové destičky zadních kotoučových brzd ve studeném stavu:
Výrobce řeší interním předpisem a provádí výměnu uvedeného dílu v rámci záruky. Nutno však na tuto skutečnost upozornit, protože vztah výrobce - prodejce je čistě na komerční bázi.
Dlouhé dodací lhůty doplňků a ND:
Buďto přímo z Koreje (cca 5 týdnů) nebo týden (z meziskladu v D).
Relativně drahé ND a servisní práce:
Pochopitelně výrobce musí kompenzovat zajímavou prodejní cenu - jedná se o stejný trend jako u japonských vozů před cca 15-20 lety.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výbava:
Picanto 1,0 EX v oranžové metalíze mám od 13.9.04 (objednával jsem 30.5.), cena 270 t.: ABS+EBD a kotouče na všech kolech, posilovač řízení, centrál, tónovaná skla, přední mlhovky, nástavce prahů + střešní spojler, přední okna v elektrice, výškově stavitelný volant, elektrony, rádio s CD Sony a pouzdro na brýle :o).
Spotřeba:
Aktuálně najeto cca 3500 km, spotřeba město kolem 6 litrů, okresky něco nad 5 litrů - jezdím sám nebo ve dvou. Jako u všech malých motorů záleží na stylu jízdy, stovkou po dálnici se dostanu až ke 4, pokud se snažím držet 130, jde spotřeba k 7 litrům. Nectností jsou brzdové destičky zadních kol, které pískají, dokud se nezahřejí.
Motor:
Zajetý motor se chytí v cca 1500 ot., kolem 2000 ožívá a plynule táhne až k max. výkonu (omezovač při 6300 ot.). Pochopitelně to není žádné dělo, ale právě ten rovnoměrný zátah příjemně překvapí. Pokud otáčky držíte mezi 2000-3000 tisíci, je to uvnitř velmi tiché auto - převody jsou dlouhé, na 5 točí ve 100 2700 ot. a ve 160 jen 4800 ot !!! Takže při předjíždění nutno téměř vždy podřadit. Co se týče životnosti motoru, nejsem zase až takový optimista: nové auto je velmi lenošné a zajížděním viditelně ožívá - což je jev známý z motorů starších ročníků. Moderní "tvrdé" motory se zajíždějí vlastně po celou svoji životnost, takže zmíněný efekt není tak znát. Doporučení: důsledně zajíždějte! Dobře zajeté je schopno dosáhnout podle rychloměru 170 (1,0) resp. přes 180 km/h (1,1) Odchylka rychloměru při 100km/h + 7,0% (měřeno dle dálniční kilometráže)
Nevýhodou značky obecně je cena ND. Paradoxně je levněji u Hyundaie, počínaje třeba popelníkem, přes tlačítko mlhových světlometů, olejový filtr až po hlavu válců 1.1 (vše je stejné). Na vaně je dokonce pouze logo Hyundai.
Auto mě málem minulo, už jsem téměř bral Matize v plné výbavě. Zkušební jízdu jsem absolvoval v Matizu, Mikře, Yarisu, Pandě a na poslední chvíli v Picantu, vše pochopitelně litr. Jednoznačně nejlepší dojem jsem měl z Yarise, jenže 350 t. se mi zdálo moc (dnes - leden 2005 - je ale vše jinak: Yaris má za dveřmi nástupce, takže šel dolů). Picanto bych dal na druhé místo s Pandou, ta se mi však nelíbí, a zatímco Korejci jdou stále nahoru, s italskou (resp. polskou) kvalitou je to jako na houpačce. Mikra byla zase nepříjemně hlučná.
Potěší, že na vás maminy koukají s otevřenou papulí, zamrzí horší cena při prodeji ojetého.
Řekl bych však, že 5/2004 za ty peníze nic srovnatelného nebylo.
Dobrý, jen tu poznámku sis mohl odpustit. Že je ze všech miniaut nejprostornější. Hloupost. Absolutním králem v prostornosti miniaut je Twingo, větší jsou i Aygo, Yaris, P 107, C1, takže už nám jich moc nezbývá, viď? Pak už jsou jen menší (Matiz - Spark...)
Co sa tyka tej maximalnej rychlosti, tak musim potvrdit, ze dokaze skutocne ist viac ako je uvedene v technickych parametroch. Cestou z Prahy na Slovensko som na dialnici otestoval, co ten litrovy motor dokaze a na moje velke prekvapenie som isiel 165 km/h a drzal som ju 10 min, kym neprislo mierne stupanie. Ale toto auto nie je rozhodne stavane na taketo rychlosti, ale ked treba tak vie ....... Pracujem ako obchodny zastupca a na toto auto nedam dopustit. Mam ho pol roka, zatial mam na nom iba 25.000 km a bez zavad. Len vo vysokych otackach nieco pod palubovkou zacalo rezonovat, budem to pri servisnej prehliadke reklamovat. A zo vsetkych mini aut, je picanto rozhodne najpriestranejsie. Priemernu spotrebu mam 5,5 l, ale to cez pracovny den dostava poriadne zabrat. Dlhe trate predpisanou rychlostou robim za 4,5 l. Super lacne a spolahlive auticko !
V cechách nepredávajú Atos??? Je v nom viac miesta ako v Picante U nás Na Slovensku dostať tč za 256 OOO Sk aj ABS aj manual klimatizaciou 2 Airbagy pohodlné sedenie aj vzadu sedadlá sú vyššie uložené kufor 220 l Motor 1,1 60 koní spotreba cca5,5 l nemenil by som s Picantom- drahšie , menšia výbava menší priestor !
Skoda ze ti nevysli peniaze na Yarisa. To by si videl ake je to delo.Ale v tej vybave aku mas v Picante sa nebudes citit zle.Co sa tyka max.Rychlosti tak na tych 170 resp. ako pises pri 1.1 viac ako 180 zabudni a to rychle.To skreslenie musi byt ovela v(e)csie.Z 1.0 Picanta nedostanes viac ako 150 no max. tak155 ale to uz aj talkom vetra. Nechcem ti znizovat nejako hodnotu auta ale to je fakt.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Picanto
Robert: Atos už je 1,1 a autor recenze nechce platit pojišťovnám ani kačku navíc (to chápu, já také ne).
06.01.2009 | 17:05:12 | Itall Reagovat
Pro Jeldo
Dobrý, jen tu poznámku sis mohl odpustit. Že je ze všech miniaut nejprostornější. Hloupost. Absolutním králem v prostornosti miniaut je Twingo, větší jsou i Aygo, Yaris, P 107, C1, takže už nám jich moc nezbývá, viď? Pak už jsou jen menší (Matiz - Spark...)
06.01.2009 | 15:10:05 | amík Reagovat
:))
Co sa tyka tej maximalnej rychlosti, tak musim potvrdit, ze dokaze skutocne ist viac ako je uvedene v technickych parametroch. Cestou z Prahy na Slovensko som na dialnici otestoval, co ten litrovy motor dokaze a na moje velke prekvapenie som isiel 165 km/h a drzal som ju 10 min, kym neprislo mierne stupanie. Ale toto auto nie je rozhodne stavane na taketo rychlosti, ale ked treba tak vie ....... Pracujem ako obchodny zastupca a na toto auto nedam dopustit. Mam ho pol roka, zatial mam na nom iba 25.000 km a bez zavad. Len vo vysokych otackach nieco pod palubovkou zacalo rezonovat, budem to pri servisnej prehliadke reklamovat. A zo vsetkych mini aut, je picanto rozhodne najpriestranejsie. Priemernu spotrebu mam 5,5 l, ale to cez pracovny den dostava poriadne zabrat. Dlhe trate predpisanou rychlostou robim za 4,5 l. Super lacne a spolahlive auticko !
30.06.2007 | 16:25:37 | jeldo Reagovat
Picanto
V cechách nepredávajú Atos??? Je v nom viac miesta ako v Picante U nás Na Slovensku dostať tč za 256 OOO Sk
aj ABS aj manual klimatizaciou 2 Airbagy pohodlné sedenie aj vzadu sedadlá sú vyššie uložené kufor 220 l
Motor 1,1 60 koní spotreba cca5,5 l
nemenil by som s Picantom- drahšie , menšia výbava menší priestor !
19.05.2007 | 22:33:13 | Robert Reagovat
Picanto vs. ...
Skoda ze ti nevysli peniaze na Yarisa. To by si videl ake je to delo.Ale v tej vybave aku mas v Picante sa nebudes citit zle.Co sa tyka max.Rychlosti tak na tych 170 resp. ako pises pri 1.1 viac ako 180 zabudni a to rychle.To skreslenie musi byt ovela v(e)csie.Z 1.0 Picanta nedostanes viac ako 150 no max. tak155 ale to uz aj talkom vetra. Nechcem ti znizovat nejako hodnotu auta ale to je fakt.
21.06.2006 | 09:31:18 | kewlarsiet Reagovat