Recenze Kia Rio 1,4
“Nejlepší kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou.”

Autor recenze: Marse (28 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,4 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 20 měsíců Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 3. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën AX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V létě roku 2006 jsem po absolvování výstavy vybíral auto řádově kolem 260 tisíc a volba byla jednoznačná. Nová Kia Rio je na tu cenu velice pěkné auto se solidní výbavou.

Překvapením byla kultivovanost motoru 1,4 a jeho tichý chod. Dále bych chtěl pochválit i tah tohoto motoru a dílenské zpracování interiéru, který doznal oproti předchozímu modelu patřičných změn. V současné době mám najeto 30 tisíc kilometrů a nějaké mouchy na kráse bych určitě našel. Ve výbavě, kterou jsem si objednal, chybělo vestavěné autorádio. A zde je první problém. Ten šuplík na externí rádio není odtlumen a při přejezdu nerovností mi neustále skřípe.

Dále se mi při delší jízdě neustále povoluje okénko u řidiče a sesouvá se samovolně tak o půl cm. Tudíž musím dávat pozor na dotažení při zastavení vozu. Už zmiňovaný motor je opravdu solidní, až na spotřebu, kterou nelze srazit pod 7 litrů na sto kilometrů. Pokud se to někomu povedlo je to u mě opravdu borec. Z jízdních vlastností jsem trošku na rozpacích. Auto je živé, dobře ovladatelné, ale v zatáčkách se hodně naklání a odpružení se mi zdá opravdu hodně měkké a nepodporuje sportovní vzhled tohoto auta.

Co mě ale opravdu drtí? Návštěvy na garančních prohlídkách každých 15 tisíc kilometrů. To opravdu nechápu! Většina jiných značek zve majitele vozu po 30 tisících kilometrech. Pro lidi, kteří dojíždějí do práce větší dálku, nebo používají vozidla pro komerční účely se servis této značky poněkud prodraží.

Kia Rio nové generace je auto, které nezklame. V porovnání s jinými modely jiných značek v této cenové skupině, je to podle mě nejlepší volba. Každopádně, ale určitě není nejlepším vozem ve své třídě. Prostě skvělý kompromis mezi užitnou hodnotou a cenou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Rio

Vložit komentář

Radek:

Souhlas. Totéž si myslím i o ostatních nesmyslech (stop-start a podobně)

27.03.2009 | 20:10:33 | Karel Reagovat

Vzhledem k tomu, že mi ten blbec Bursík může políbit (_._), měním olej standartně po 10.000km, i přes doporučení výrobce 20.000km.

27.03.2009 | 19:53:30 | Radek Reagovat

hull

jsi normal???? Lejt si tam můžeš co chceš, servisní prohlídky určuje výrobce vozu. Když stanoví prohlídku po patnácti, tak bude po patnácti i kybys tam lil olej z raketoplánu na 100 000 km. Jinak ta nová móda Longlife olejů není nic jiného, než opět reakce na ekologii. Čím méně oleje z auta vypustíte, tím jste jako výrobce vozidla ekologičtější. Kdybych měl servisky po 30 000km (mám je po 15 000), pochybuju, že bych s olejem otálel tak dlouho. A nakonec je to limitované i počtem roků, podle toho, která situace nastane dřív. Pokud budu jezdit s vědomím, ža auto potom stejně brzo prodám, asi bych na oleji šetřil. Pokud bych ho ale chtěl pro sebe na delší dobu, měnil bych dřív. Tím rozhodně nic nezkazím, jen prospěji. Olej oxiduje, ztrácí vlastnosti, špiní se, stárne....

27.03.2009 | 19:50:31 | Karel Reagovat

Autor

Kia určitě není nejlepší volba. Když už, tak Hyundai I 30.

27.03.2009 | 19:43:31 |  Reagovat

olej

jste normal??????????? po 15000tis. km se mění polosyntetika ale když si tam někdo leje syntetiku tak je to po 30000 tis. km

27.03.2009 | 18:30:46 | hull Reagovat

olej

I fabia s třívalcovou řehtačkou 1,2 musí měnit olej po 15 tis. km a nikdo se tu nad tím nepozastavuje.

02.07.2008 | 09:20:22 |  Reagovat

Garanční prohlídky

Ale nejde přeci jenom o olej! Prohlídky po 15 tis. jsou povinné od výrobce, jinak přijdete o záruku. V současné době najezdím 15 tis za necelých půl roku a to je teprve zátěž na peněženku. Např. bratr má C3 a jezdí po 30 tis km. A je to znát !!!

22.04.2008 | 01:45:17 | Marse Reagovat

nej kompromis je v logane ty cobole

20.03.2008 | 19:50:16 |  Reagovat

longlife

je to v pohode, ja mam tento olej castrol a ziadny problem, mam najazdene 125000 a pohodka, 15000 nepoznam

04.03.2008 | 11:30:21 |  Reagovat

hups oprava

samozrejme nie long live ale

04.03.2008 | 08:51:28 | fh112 Reagovat

ach jo

Priatelu novym olejom mozes len motoru pomoc, osobne ho menim skor nez predpisuje vyrobca, napr. predpis je15 tis. tak ho vymenim racej pri 12-13 tis., tie long live oleje resp. vymeny po 30 tis. su cisto cista vrazda, podla mna moze byt olej ako kolvek super kvalitny a neviem co este aky po takej porcii km to musi v motore vyzerat desne, ale kazdy nech si urobi ako uzna za vhodne.

04.03.2008 | 08:48:32 | fh112 Reagovat

Nevím co je nenormálního na servisu po 15tis. km.Jak ten olej po 30tis. musí vypadat chudák motor a olejový filtr.

04.03.2008 | 07:15:05 |  Reagovat