Recenze Kia Rio sedan 1,4 Samba
“Výborný vůz a vážný konkurent fabiím.”

Autor recenze: Bretislav Albert (60 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1399 Stav km při koupi:3 km Stav km nyní:500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 2. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Octavia sedan 1,8T 20V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Žádné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Letošní rok jsem začínal v jedenáctiletém poctivém peugeotu 306, který věrně sloužil do poslendího dne. Leč uvažovali jsme o větsím vozidle, aby se tam vešly obě vnučky se sedačkami a víkendovou výbavou. To už 306 nezvládala a tak šla do světa. Od 4. února jezdili s octavií 1,8T 20V se 150 koňmi pod kapotou a bylo to svezení jedna báseň. Ta však trvala jen šest týdnů než jsme jednou našli místo, kde byla zaparkována prázdné. Policie konstatovala, že ze sta ukradených se najde jedna.

Potřeba nového vozu vystoupila o to razantněji a tak jsme se dali naším synkem svést ke koupi produktu korejskeho atomobilového tygra. No tygra, toho má spíše on ve svém seedu. My jsme zvolili KIA Rio v provedení sedan a s motorem 1,4. Vůz má "šaty" střižené italskými stylisty, je vlastně připravené v Evropě a vyrobené v Jižní Koreji. Tyto dvě základní komponenty mají ve výsledku jednu zásadní premisu: výborné auto za skvělou cenu pro mladé, ale také pro nás starší, kteří uvažujeme o předposledním vozidle. O tom posledním se nebudu raději šířit.

Za 281 tisíc korun jsme dostali v táborském autosalonu PetaCar bezvadně vybavený automobil (2x airbag, ABS+EBD, centrál, veškerou povinnou výbavou, elektrické ovládání všech oken, klimatizace, litá kola, mlhovky, denní svícení, mimořádnou výbavu interiéru Samba, dálkové ovládání s alarmem, metalický dekor, elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a jako lahůdka originální autorádio s CD přehrávačem a s možností připojení USB a také sluchátek, jako pozornost podniku PetaCar byl náš vůz vybaven zdarma zamykáním řadící páky).

To už raději nebudu - v rámci prodejního standardu - zmiňovat to, že nám zástupci firmy přivezli vůz z Tábora do Prahy, protože se nám zrovna z pracovních důvodů nehodilo jet k nim do autosalonu si vůz převzít. Samozřejmě, že jsme o hned víkendu využili i týdení dálniční známku a jeli Rio provětrat na dálnici na Hradec Králové až do Náchoda a zpět. Ve třech osobách a při průměrné rychlosti 140 km/hod zaznamenal palubní počítač průměrnou spotřebu 7,2 litru na sto. Když jsme sjeli na silnice I. třídy a snížli rychlost na standardní devadesátku, klesla spotřeba na 6,0 litrů na sto.

Podotýkám, že v kufru bylo cca 100 kg nákladu a my tři dospělí dali dohromady hnotnost 240 kg včetně příručních zavazadel. Rio sedan má poměrně prostorný kufr o objemu 390 litrů, to je o 120 litrů více od verze hatchback a to je setsakra znát. Největším překvapením byl pro jednoho kolegu z práce posed na zadních sedadlech, kde se pohodlně uvelebil i se svými 204 cm. Je fakt, že klobouk už by drhnul o střechu, ale kdo by chodil v posledních květnových dnech v klobouku, že? Při návratu do Prahy je na tachometru necelých 500 kilometrů a z nich mám jako řidič jen ty nejlepší poznatky. Vozidlo se chová přiměřeně ve všech použitých jízdních režimech, zatím jsem nemohl vyzkoušet jízdu v dešti, v mlze, v noci a dalších komplikovanějších režimech, ale to vše mě ještě čeká.

Nemám žádné záporné poznatky. Jedinou výtku mám na zdánlivě slabší výkon trojky do "vysokovského" kopce před Náchodem, kde se mi zdálo, že netáhne. Při přeřazení na čtyřku se Rio opět rozjelo a šplhalo do kopce jak utržené z řetězu. Ještě před vrcholem kopce se i pětka vyrovnala s posledními třemi sty metry bez škobrtnutí a s velkou rezervou na plynovém pedálu... KIA Rio 1,4 sedan Samba první jízdní dojmy: jedna mínus. Dojmy z prodeje v PetaCar Tábor: jednička s hvězdičkou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Rio

Vložit komentář

Po 60 000 km odešel katalyzátor.

Auto Jsem kupoval 9 let staré najeto 60000km a po ujetí 70 km naskočila porucha motoru v servise konstatoval š patný katalyzátor cena 48000 kč Jsem zklamaný

03.10.2017 | 17:22:26 | Bred  | 89.103.202.* Reagovat

RE: Po 60 000 km odešel katalyzátor.

Tohle je skrytá vada a předchozí majitel o ní dobře věděl a vymazal pouze chybový kód něco ve smyslu nízká účinnost katalyzátoru, která se tam po ujetí cca. 60 až 100 km opět objeví a rozsvítí se kontrolka motoru Check. Takže auto jste již koupil s touto vadou od původního majitele. Buď auto prodejci vrátit a nebo zkusit, zda není pouze v háji lambda sonda. Jinak kat se dá i propláchnout a pokud je úplně k.o. tak pořešit i starší a přizpůsobit i z jiného vozu, musí být hlavně shoda v obsahu motoru. Hlavně ale nekupovat žádné katy z Polska, což jsou akorát vyhozené peníze.

04.10.2017 | 02:31:40 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

po 45000

Také jsem uživatelem Kia Rio, ale hatchback od 2007/05. Nyní, po roce, mám najeto bezmála 45000 !! a mohu konstatovat - velmi těžko lze hledat konkurenci ve své kategorii. Jezdím v modelu LX+ ( tedy v lepším, ale ne úplně nejlepším) s motorem 1.4. Nikde nic neklepe, nerachtá, pouze všude zmiňované vrzání příčky pod rádiem. (vyřešeno 5 cm oboustranné lepící folie s pěnou). Průměrná dlouhodobá spotřeba dle poctivě vedené knihy jízd je 6,18 l/100km. Vzhledem k tomu, že vlastním model se světlým interiérem dbám pouze o relativní čistotu ve voze, ale i přes zimu není problém - světlé plasty jdou velmi dobře omývat. Celkový dojem z vozu je jen ten nejlepší - mám možnost porovnávat Citroen C3, Škoda Fabia, Peugeot 306. Co se týká služeb autosalonu, kde jsem vůz zakoupil - nesnese kritiku - profesionální přístup, absolutně bez problémů. Koupi tohoto vozu lze pouze jen doporučit - hodně muziky za velmi přijatelné peníze..

17.07.2008 | 12:01:04 | Tommy Reagovat

Rio

Naprosto Vám rozumím a jsem ráda,že čtu i po 2000 km jen pozitivní zkušenosti.Sama jsem si objednala KIA RIO Hatchback,budu ho mít v srpnu a už se moc těším:)Přeji jen dobré zkušenosti a názory škodovkářů a jim podobných ignorujte.Sama jsem se s nimi už taky setkala...

23.06.2008 | 20:02:14 | Jana Reagovat

Po ujeti 2000 km

Zdravim vsechny kritiky mych dojmu z noveho vozidla. Musim objasnit jednu zasadni vec a to, ze jsem si zcela nove auto poridil skoro po dvaceti letech, predtim jsem vyuzival vozu ojetych a tam ten pocit vyjimecnosti chybi. Dnes mam na tachometru sedanu Rio skoro 2000 km, vim je to stale jeste malo na nejake recenze, ale ja nejsem automechanik ani konstrukter vozidel a tak jakakoliv moje recenze je scestna. Pujde vzdy jen o uzivatelske dojmy ci poznatky. A ty budu moci vyslovovat jak u auta zcela noveho, tak u ojetiny s ctvrtmilionem kilometru. Take uz jsem takovy vuz mel (VW Passat) a slouzil dobre. Dluzno podotknout, ze to bylo v roce 1988. Abych tedy nedrazdil puristy techto recenzi: KIA Rio slouzim zatim bez zavad. Prijdu, otocim klickem a jedu. Obcas nahlednu do prirucky, abych se ujistil nac ktery cudlik je a jak se spravne nastavuje. Nastavim a zjistuji, ze to funguje. Jako uzivatel jsem zatim zcela spokojen a a musim konstatovat, ze vuz nevykazuje zadne nedostatky. Takovy vuz preju vsem kteri si jej uz zakoupili anebo o tom uvazuji...

23.06.2008 | 15:12:41 | Bretislav Albert Reagovat

Reklama

Jsem velice rád, že jsem se dozvěděl jak úžasně se kupuje nová Kia Rio... Recenze po 500km? No ta může být maximálně o dojmech. A s nezajetým motorem bych asi zrovna po dálnici ve třech a ze sto kily nákladu 140km/h nefrčel. Já osobně bych recenzi napsal po ujetí poměrně více km nebo ve chvíli, kdy se něco zásadního začne kazit. Jinak přeji ať hodně dlouho slouží.

11.06.2008 | 08:15:23 | Petr Reagovat

zasa jeden reklamator

moj predposledný recenzovať po 500km blbost,to tadšej ako ja čo mam na vovlve S 8D5 430000 ti viem povedať čo ťa čaká v tomto aute..ty utopista starýýý

06.06.2008 | 09:03:39 | edo Reagovat

Reklama...

Nepíšte prosím oznamy o kúpe auta, ja Vám verím.... Ale ak by som bol majiteľ nového auta, v živote!!! by som na prvej ceste nedral auto. Neverím priemernej rýchlosti 140 km a spotrebe udávanej. Kde je zabehnutie motora, alebo veríte, že je už z výroby zabehnutý? A ak by som presadol z 1,8 turba, neviem, či by som sa rozplýval blahom....Dúfam, že nie ste predajca áut, znižujete hodnotu recenzie. A píšte až navrkáte aspoň 100-200 tisíc, vtedy to má nejakú cenu. Podľa prístupu k novému autu, pre Vás cenu nemá...

05.06.2008 | 09:03:30 | ľuboš Reagovat

Chce to najazdit takych 60tis.

Prve dojmy su skvele , osobne sa mi auticko tiez velmi paci, ale robit recenziu uz po 500km ? Takto ju berem len ako chvalu na novu hracku :). To nic nemeni na tom , ze prajem vela stastnych a bezpecnych kilometrov.

04.06.2008 | 13:20:36 | Svoro Reagovat

aajjaaj

Tohle opravdu příliš zavání reklamou,i když se dá pochopit radost z nového auta.A recenze po měsíci - to tak po roce nejdřív,ne ?

04.06.2008 | 13:11:22 |  Reagovat

Spatny pokud o reklamu

Neexistuje auto, na kterem neni jediny nedostatek, navic nekolikrat zopakovany nazev distributora je az trapny....

04.06.2008 | 10:54:20 | Petulda Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Kia Rio