Recenze Kia Sorento
“Sorento má spoustu odpůrců i ochránců, ikdyž nemám zrovna v lásce korejské vozy, je potřeba připustit, že automobilka udělala velký krok kupředu a i přes některé nedostatky, se jedná o stejně kvalitní vozidlo jak od evropských výrobců ve stejné cenové kat”

Autor recenze: Kozejk (33 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru: Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:134 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 12. 8. 2012

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

prostornost
pohodlí a ergonomie
hezký vzhled vozidla
kvalitní materiály interiéru
turbodmychadlo VGT
brzdová soustava

Slabé stránky

vyšší spotřeba
velká olejová náplň motoru

Závady a opravy na autě

Co se týká oprav, výčet je vcelku velký, některé závady byly na úkor nevhodného chování k vozidlu, jako například poškozená hřídel převodovky vysokými rychlostmi na dálnici, Sorento z konstrukčního hlediska nemá rádo rychlosti vyšší než 135 km/h. Výměna synchronu 2 rychlostního stupně, která moc nepomohla, takže se neřadí zrovna optimálně.Výměna dveřního spínače, který se zkratoval a vozidlo nešlo uzamknout.Výměna turbodmychadla byla řešena v rámci záruky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Hodnocení prostornosti a kabiny vozidla: Je jedna z mála pozitivních věcí, které se na Sorentu dají najít, vozidlo má velmi pohodlné sedačky, v mé verzi v kvalitní kůži. Prostornost je také vynikající, řešení ovladačů,palubní desky, přihrádek,ozvučení ovladatelnost přehrávače + rádia je na dobré úrovni, která z mého hlediska nepotřebuje žádné úpravy.
To se ovšem nedá říct o motoru a podvozku.
Motor D4CB 120 kw je pro vozidlo z pohledu výkonu dostačující, ovšem má několik závažných mínusů. Prvně k mýtu, kterým je zastřešen tento motor, bohužel hodně lidí se domnívá že pochází nebo že je kopií motoru od Mercedesu, bohužel tak to není, v době vzniku tohoto motoru by se za něj automobilka MB musela stydět. Tento motor sice vznikal v evropské konstrukční kanceláři, ale na požadavek automobilky Hyundai, která celé Sorento vypracovalo a vyprojektovalo. Korejská vláda ale v době krize nařídila jako většinový podílník v automobilce Hyundai a Kia, aby výroba Sorenta byla předána Kie, která v tý době se potýkala s velmi vážnými finančními problémy. Ale zpět k motoru, tento motor je od základu stejný jako jeho slabší předchůdce 103Kw, jen s úpravami jako turbodmychadlo VGT, systém vstřikování a pár dalších maličkostí, také u motoru bylo na základě negativních zkušeností s jeho předchůdcem uděláno pár úprav, tak aby se zvýšila spolehlivost motoru, což si myslím se i povedlo. Bohužel nevýhody motoru už se nepodařily odstranit, z mého hlediska jsou to tyto:

- velká olejová náplň motoru 8 litrů ( bože na co tolik oleje? S tím si vystačí v nouzi i PV3S)

- spotřeba versus výkon, akcelerace, u tohoto motoru bych viděl ideální spotřebu o 1-2 litry menší než ve skutečnosti

- problémy se vstřikovači (opravdu se vyplatí tankovat kvalitní paliva a pečovat o paliv. soustavu, oprava vstřikovače není levná záležitost)

Pomalu bych přešel k podvozku vozidla, co se týká rámu, zavěšení náprav, samotných náprav, podvozek je vcelku komfortní, v zatáčkách drží dobře stopu, hravě si poradí i nerovnostmi na polních cestách. Horší to je ale s převodovkou a přídavnou převodovkou a vůbec s celým pohonem 4x4. To že by vozidlu slušel 6 rychlostní stupeň, to je bez diskuze, že zpracování převodovky není dle mých zkušeností zrovna ekceletní, se taky nedá popřít, ale jsou to věci nad kterými moc přemýšlet nebudete. To se nedá říct o pohonu 4x4, které Sorento používá ve dvou verzí. Já budu mluvit o manuální 4x4, tj ovládáte pohon kruhovým tří stupňovým spínačem, umístěným v levé části palubní desky. Tento druh pohonu, tj trvalý pohon zadní nápravy a elekronicky připojitelný pohon přední nápravy je dnes již velmi rozšířen a do budoucna nahrazován, různými udělátky jako např. automatické lamelové spojky, haldex a podobně. Z vlastní zkušenosti vím, že nespolehlivější a nejlepší je pohon všech kol je klasická 4x4 s mezinápravovým diferenciálem a jeho uzávěrou. Tady se pokoušeli inženýři z koree asi o pokrok a zvolili pro mě nepříliš obvyklý systém, kdy byl u Sorenta použit volnoběžný diferenciál, který má za úkol šetřit palivo v případě vypnutého pohonu přední nápravy. Samotné zapojení pohonu se děje v přídavné převodovce pomocí elektomoru, ten ovládá zapínání a vypínání redukce. Pohon nevykazuje žádné velké závady, jeho zapínání a vypínání je bezproblémové, jen u redukce je potřeba dávat pozor na včasné zhasnutí nebo rozsvícení kontrolky a až po té uvést vozidlo do pohybu. Jestli je přes řídící jednotku, chráněno zapnutí redukce např. za jízdy, nebo omylem v terénu nedokážu říct, každopádně by to rozhodně vedlo k poškození přídavné převodovky, takže veškerou činnost provádějte opatrně.Opatrně je potřeba řadit i přední nápravu, ne vždy kontrolka signalizuje její plnohodnotné zapojení a může se vám stát že při pokusu o vyjetí z terénu uslyšíte rázy od spojek které teprve zaskočily a dochází tak k jejich velkému namáhání, proto je potřeba si pamatovat, že k úplnému zařazení dojde až po ujetí několika metrů.
Opatrnost se týká taky při jízdě v terénu, vozidlo se tváří jako OFF ROAD, ale opravdu tomu tak není, ikdyž v šikovných rukách zvládá i velmi obtížný terén. Mě třeba zklamal přední kryt motoru, který má za úkol chránit vanu a chladič před poškozením. Tento kryt je z plechu o nevalné tlouštce, který nedostatečně ochrání především mezichladič stlačeného vzduchu. Proto při jízdě v terénu je potřeba dávat pozor aby nedošlo k sebemenší deformaci krytu, protože mezichladič je od něj vzdálen asi 4 centimetry.

Pokud jsem se zde nevyjádřil k brzdám a ostatním systémům vozidla, tak to proto, že u nich nezhledávám nic, co bych jim mohl vytknout.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Sorento

Vložit komentář

Olej?

Toho oleje je tam tolik aby se stačil uchladit a nepálil se, je to lepší, než je dnes zvykem dávat 3,5 litru oleje a necht ho tam 30000 km, vražda pro turba a pístní kroužky a i lágry.

14.08.2012 | 21:08:09 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Olej?

Máš samozřejmě pravdu, čím víc oleje, tím lépe pro motor,a hůře pro majitelé :)

18.08.2019 | 23:47:53 | Dax  | 92.43.30.* Reagovat