Rok výroby:2012Typ motoru:GDI 99 kWStav km při koupi:350 kmStav km nyní:21 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8,8 l/100 kmVloženo:15. 8. 2014
Předchozí auto:Ford Focus 2,0Renault Megane 1,9Škoda Fabia 1,4Škoda Felicia 1,6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
líbivý design kvalita zpracování prostorný interiér pohodlí 7 letá záruka
Slabé stránky
subjektivně slabý motor malý zavazadlový prostor
Závady a opravy na autě
žádné, pouze v rámci servisní prohlídky výměna LP těsnění dveří
Hodnocení a zkušenosti s autem
To tu opravdu ještě nikdo nehodnotil novou Sportage? :)
Takže - poté, co se na našem předchozím Fordu Focusu 2,0 TDCI začalo objevovat víc a víc závad, vytahujících víc a víc peněz z kapsy když jsme zjistili, že hezky vypadající auto mělo stočený tachometr min. o 60.000 km a představil jsem si, že bude pomalu čas na filtr pevných částic, vstřiky atd., padlo rozhodnutí na výměnu auta. No a protože to nebyla první neblahá zkušenost se stočeným tachometrem, byla zvolena varianta auta nového.
Na vůz KIA Sportage padla volba z několika důvodů - nejsme častí "měniči" aut, takže jsme hledali něco, co se hned neokouká, tj. trochu nadčasový design. Uznávám, že je to věc čistě subjektivní, ale tenhle výtvor Petera Schreyera nám padl do oka hned. Další důvod - SUV kvůli (opět možná subjektivně) pohodlnějšímu nastupování, posezu, výhledu... Dále skutečnost 7 leté záruky KIA a konečně i prostý fakt, že to bylo jediné vozidlo našich představ, které bylo prodáváno za cenu, kterou jsme byli ochotni zaplatit.
Poslední uváděný důvod je ostatně příčinou, proč byl zvolen základ nabízené motorizace, benzínový atmosférický přímovstřikový 1,6 GDI a výbava Active Plus. Protože jsme měli možnost koupit velmi výhodně předváděcí model a najetými pouze necelými 400 km, dodatečná výbava čítala pouze "psí" mřížku.
Konečně ke zkušenostem, nejdříve "staticky" - auto se nám ani po 2 letech neokoukalo, což je fajn. Dojem ze zpracování je víc, než dobrý. Interiér je příjemný, funkční, ke kvalitě nemám žádných výhrad. Převažují měkké plasty, vše perfektně lícuje, nikde nic nevrže, neodpadává. Někomu mohou vadit plasty i ve výplních dveří či na zadní straně předních sedadel, já to hodnotím ryze prakticky. Při mých 182 cm mám místa vpředu i vzadu (za sebou) víc než dost, a to jak v podélném, tak i příčném směru. Kolenům ani loktům nic nezavazí, loketní opěrka by mohla být podélně větší. Ergonomie pro řidiče v pohodě, nešťastné je jen přepínání palubního počítače vlevo vedle volantu na palubní desce, musí se hledat. Sedadla poskytují přiměřené boční vedení (ale tento typ auta z podstaty není "vymetač zatáček"), sedáky by mohly být delší. Výhled řidiče je dobrý směrem vpřed, dozadu při couvání žádná sláva. Zavazadlový prostor moc zavazadel nepobere, i větší pes se tam neotočí.
Co se týká řízení - tak v prvé řadě je třeba říct, že tento motor na závodění rozhodně není. Samozřejmě vím, že to s předchozím PSA 2,0 TDCI 100 kW/320 Nm nejde srovnávat. Výkon 99 kW je sice podobný, ale posazený daleko výš, tuším 168 Nm atmosférického benzínu je samozřejmě poznat. Navíc tam ten výkon tak nějak marně hledám. Ne, že by auto bylo brzdou provozu, to ne, ale zejména dynamické zrychlení tam prostě není. I když hmotnost auta není nijak vyšší než obyčejného kombíku, čelní odpor a zejména velká balonová kola jsou prostě znát. Takže pohodové jezdění ano, závodění a prudké předjíždění rozhodně ne. Co se týká spotřeby - s autem se dá jet po okreskách kolem 7 litrů, jenže my najezdíme do práce nejvíc pro dálnici, a tam je prostě průměr při dodržování rychlostních limitů dlouhodobě 8,8 litru. Ale to se musí brát jako daň za charakter auta. Jízdní komfort je vynikající, při jízdě po "panelové" D2 oceňuji slušný podvozek a kola s profilem 65, které příčné nerovnosti dobře chytají. Jinak auto padne bez problémů do ruky, neprotestuje ani při svižnějším projetí zatáček. Naladění řízení je spíše "ženské", přeposilované, bez zpětné vazby, ale to je asi problémem většiny moderních aut. Brzdy jsou přiměřeně ostré, dostatečně dimenzované. Jezdíme klidně, takže z hraničních situací tu zkušenosti nemohu uvést.
Doplnění recenze ze dne 07.03.2016
Stav km nyní: 44 500 km
Takže uplynuly téměř 4 roky, najely se nějaké kilometry, proběhly 2 servisní prohlídky. Závady - žádné. Při první servisce vyměněno v záruce těsnění LP dveří (lepilo se a natrhlo), při druhé výměna krytů zadních směrových světel (loupající se krycí lak). Cena servisních prohlídek po max. 2 letech/30.000 km á cca 5.500 Kč. V autě nic nevrže, netluče, nadměrně se neopotřebovává. Absolvovali jsme kratší i delší cesty (Chorvatsko), cestování pohodlné, průměrná spotřeba je ustálena na cca 8,5 l (je poněkud vyšší díky tomu, že i kratší cesty jezdíme po dálnici, protože u ní bydlíme. Za sebe naprostá spokojenost a doporučení ostatním.
Upřímně řečeno, Sportage s benzínem 1,6 bych nechtěl. Mám Sportage z roku 2008 v benzinovém dvoulitru a myslím, že na to jak je to robustní auto, je dvoulitr akorát. I spotřeba je vcelku ok. Pokud to nehoním, jezdím za 7,4 l.
Hm, dobrý. Do práce najezdím nejvíc po dálnici, tak si koupím asijské SUV s desetilitrovou spotřebou. Nebylo by levnější jezdit do práce taxíkem? Já vím, zatím nebylo. To až časem. Pak taky uvidíme, jak je to s tou 7 letou zárukou.
Věř že taxíkem by se to určitě nevyplatilo...ne každý je naštěstí honič spotřeby!A i kdyby jezdil za deset tak je snad jeho věc ne? když na to má proč ne. V Německu a dalších podobných zemích jezdí běžné s 2.0 3.0 a nějak je to netrápí tak nevím proč by tady musel být kvůli tomu člověk blbec...kvůli tomu že polovina národ honí litr se litr tam neznamená že ostatní si nemohou dovolit jezdit třeba za 20.
Nechci z toho dělat drama ale myslím že pokud dle tebe se nenajde nikdo v České republice pro koho je spotřeba 10 litrů únosná tak asi budeš mít problém ty:)
Ale jo, jen mi přijde podivné, že si někdo koupí "laciné" auto, ještě předváděčku, SUV a v benzínu, aby ušetřil, a potom mu nevadí spotřeba? Spíš mi to zavání touhou mít něco na odiv. Mám opičku, helejte, koukejte. Ale brzo nebudu mít na banány.
Korejské SUV na odiv a ty žiješ kde? V KLDR? Touha mít něco na odiv je trošku jinde, asi třeba hledat mezi lidmi, kteří si kupují luxusní OJETINY a né hledat mezi někým kdo si koupí NOVÉ přibližovadlo! Ten kdo má na TOHLE auto, tak aby ze sebe dělal hogo fogo, mohl si koupit ojeté Porsche Caynenne, MB GL, ještě taky Q7 nebo jiné SUV podobné a s plnou palbou. :D Motor je prý povedený a kdyby něco LPG to jistí. Co se týká ojetiny, není třeba se obávat ztráty hodnoty, pokud se podívá člověk na ojetinu tohodle modelu, tak jeho cena po 10letech klesne pouze o 3/4 což je opravdu super. Zpátky před cca 5-14 lety ojetiny po 10-11letech stály přesně pouze 1/10 nového auta, kromě poptávaných modelů Škoda a VW, někdy vybraných modelů jiných značek Honda,Peugeot atd., přesto je to OBROVSKÝ rozdíl v prodeji ojetin. Holt autobazary jsou chamtivé a diví se, že krachují a nemají prodeje. :D
Tak ono možná jen nechtěl dát více nebo nemohl dát více ale to neznamená že nemá na to aby uživil auto s takovou spotřebou.
Jsem měl auto za sto tisíc které mělo spotřebu 11-12 litrů protože na auto nové jsem neměl a i kdyby tak to stejně bude nějaké se stejnou nebo podobnou spotřebou.
A jen se mě nechtělo další dva roky roky šetřit nebo si brát úvěr když jsem měl v podstatě to co vyhovovalo.Dneska už jej stejně nemám ale mám V6 naftu a jezdím v podstatě o nějaký litr méně. A osobně nejsem jsi jist jestli bych vůbec dneska do nějaké nového auta šel když vidím ty ceny nového a pak to samý rok dva starý s nájezdem pár tisíc co stojí skoro o polovinu jméně tak nevím jestli se vůbec taková investice do auta vyplatí.
Osobně raději přistavím pokoj:D ten mě nikdo neukradne nebo nenabourá a raději budu jezdit s tříletým za poloviční cenu:D
Chlapi (ženský), vy jste legrační. Debata se vůbec nevede o kvalitě auta, ani o kvalitě recenze, ale o představě jednoho diskutujícího... Tak jen pár upřesnění - auto nežere 10, ale 8,7-8,8 l. Po dálnici jezdíme do práce a třeba k rodičům (protože u ní bydlíme), ale to neznamená a nikde není psáno, že každý den (používám ještě pracovní auto, které má mimochodem stejnou spotřebu). Ostatně na spotřebu jsem si nestěžoval (pak bych asi mohl být terčem kritiky, že nevím, co si kupuji), ale pouze ji konstatoval. Pokud by spotřeba měla být jediným kritériem, tak si člověk koupí (třeba) CitiGo a pak si bude stěžovat, že je to malé. Dejte mi raději hvězdičku, nebo napište, co je v recenzi blbě... :)
22.08.2014 | 15:02:34 | Martin
| 90.180.163.*Reagovat
Sorry, v recenzi není blbě vlastně nic :-) Jen mě vyděsila představa že bych denně jezdil do práce autem s takovou spotřebou. Asi jen zvyk. Mám spotřebu poloviční, ale auto taky :-) Tak ať slouží!
Poloviční auto a poloviční spotřeba-že ty máš to nejmenší auto na trhu.Ale takové auto nechce každý,spotřeba -nespotřeba.Jestli to není jen závist.Když budu jezdit do práce na Jawě 350 a ty na Babetě s poloviční spotřebou tak je to úplně nastejno.Ale já na Babetě jezdit nechci,na spotřebu se nestěžuji tak co s tím?No vůbec nic,to je každého věc pro co se rozhodne.Tak proč někoho za to kritizovat a být vyděšený i jen z představy.Možná i taková lehká psychická indispozice se dá snad úspěšně léčit,no uvidíme postupem času,zatím to tady u spousty dopisovatelů tak nevypadá.
No no, zase to nepřeháněj. Doktore. Hned stanovuješ diagnozu. Ano, přiznal jsem se, že mám poloviční auto, nejen s poloviční spotřebou, ale s třetinovým povinným ručením, a desetinovými servisními nákladady. Stačí mi na 365 dní v roce. Takže rozhodně ne závist, ani indispozice. Jen zdravý rozum a jak říkáš - každého věc, pro co se rozhodne.
Trošku to stejně nedává smysl...v tvé situaci a v tvém rozhodnutí je tvoje auto volba zdravého rozumu. Ale když někdo bude mít na povinné ručení 5.0 a jeho spotřebu a ještě v klidu vyžije tak to nemá zdraví rozum? Řekl bych že zdraví rozum se také odvíjí od peněženky majitele toho x rozumu to je základ a pak lze rozumovat.
A navíc při nájezdu 10.000 kilometrů za rok neni až takový zásah do rozpočtu, jestli jezdíš za 7 nebo za 9 litrů. Vychází mi to na zhruba 600 korun za měsíc. A rozdíl v povinku na měsíc asi 150 korun? Holt někomu těch 750 korun měsíčně za lepší svezení stojí. Někdo prokouří 2000 za měsíc, já si zase rád dopřeju svých 150 benzínových koní za 750.
Rozdíl 650 Kč měsíčně není zanedbatelný, pokud máš manželku a děti (nejlíp holky) :-)
Rozdíl v povinném ručení je spíše 330 Kč na měsíc (ale ty si určitě měsíčně na stranu taky nedáváš, takže za roční platbu je to naráz pěkná palba).
Úplně nejserioznější jsou právě tydle kecy ve stylu na 600 měsíčně nezáleží, 300 měsíčně nejsou peníze.. " fakt názor inteligenta, kterej sám asi ještě nic nevydělal. Ani ten nejbohatší podnikatel neuvažuje takhle pitomě. Protože by už dávno bohatej nebyl.
A o servisních platbách se raději nevyjadřuj, zase by to byla kupa nesmyslů ve stylu na rozdílu nějakejch 4000 ročně nesejde...
Nechtěl jsem to už pitvat a i proti svýmu přesvědčení jsem ustoupil, že teda dobrý, asi mu to vyhovuje. Ale zase vidím, že to byla chyba. takže, korejskej sráč s aerodynamikou panelovýho domu, s benzínovým motorem a použitej si koupí jenom pitomec, kterej se chce předvádět, ale nemá na pořádný kvalitní auto, alespoň s dieselem. Sám si potom namlouvá, že 500 sem a 600 tam nic není. Ale bacha, aby ty banány brzo fakt nedošly. Pak se možná rád vrátí k ojetý fiestě.
Stando jestli v kolíněti vozíš děti tak potěš koště.Nechápu co máš za problém,ať si jezdí třeba na rum,když mu to vyhovuje.Já bych nikdy třeba nedal děti do tvýho prdítka i kdyby žralo litr vody na sto.
Á, zase standofil. Kolíně = standa. A já bych ti ani nedovolil mít děti. Mohlo by se jednat o hanobení rasy. Tak snad jich nemáš víc než jedno, jinak taky "potěškoště".
Proboha s tím panelákem a pitomcem tak k tomu se raději ani nevyjadřuji.
Ty vidíš do toho kolik kdo dá s určitou spotřebou za měsíc za palivo ty vidíš to kolik platů na to jde?? nebo vidíš to jestli ten určitý má někde peníze navíc a tak dále?? řešíš úplně absurdní věc a nevím co na tom pořád jakoby nechápeš.
To že tobě se to hodí neznamená pro další lidi vůbec nic...ušetřit se dá vždycky ale nevím proč bych se musel kvůli tomu okrádat o něco když nemusím.
Dám ti příklad budu mít hlad a budu si chtít koupit rohlíky na který mám 50Kč který si mohu dovolit za ně dát protože mě prostě jinde vyloženě a akutně chybět nebudou.Ale abych ušetřil koupím si jen rohlíky za 10Kč a ejhle ušetřil jsem mám 40Kč což je paráda ale opět mám hlad a peněz přebytek(jasně vždy se hodí ale mám hlad tak co to řeší??)no nedává to moc smysl že? proč se okrádat o něco když nemusím jen abych ušetřil.
To samé máš s autem když si mohu dovolit dát za auto 35 ročně a nejsem kvůli tomu hlady a zadlužen tak proč bych si měl kupovat něco co nechci jen kvůli tomu že to je výhodnější??
Takže když jsem v situaci kdy mohu bez újmy jezdit s 2.7 V6 a chci to tak proč bych si měl kupovat 1.2?? ušetřím ale já takové auto nechci a navíc si mohu dovolit jej nemít! když mám dostatek který mě pokryje vše důležité a i jednoduše to bez čeho se akutně obejdu.
To je marný. Podle jeho logiky pokud nemáš miniauto s minimotorem, který žere 3 litry a máš povinko za litr, tak děláš jenom machra a zbytečně tím okrádáš rodinu. S tímhle přístupem bych jezdil na kole a žral suchý rohlíky s vodou, protože tím, že žeru maso, tak zbytečně utrácím peníze, který by mi v budoucnu mohly chybět.
Je zajímavé, že se najednou vyznáš v SUV třídě. Tak napiš, které auto je kvalitní SUV, který dieslový motor si měl dotyčný pořídit místo tohoto benzínu a za stejnou cenu a alespoň se stejnou výbavou? Já mužů doplnit, že Kia nabízí lepší vůz v mini třídě, než je kolíně. Takže já bych si určitě zvolil toho zmiňovaného korejského sráče, za mě co vlastním Kii, tak mě stále nezklamala! :)
Ne že bych snad přímo reagoval na tvůj přihlouplý příspěvek, ale inspiroval mě k malému zasnění: Takže - pokud mám na to, a chci kvalitu, začnu japoncem. SUV umí velmi dobře Mitsubishi, Honda, ale i Nisan (poskvrněný Renaultem) a Mazda (pokálená fordem). Kdybych chtěl něco na předvádění, sáhnu po mercedesu, BMW ještě těží ze svého jména, ale kvalita už není jako dřív. A teď dolů z oblaků. Mám průměrné příjmy, a chci SUV? Kia, HiundaI? FUJ! Nikoliv. Dacia Duster!!! To by byla moje volba. No ale protože SUV nepotřebuji, vrátím se rád ke svému osvědčenému a poctivému minijapončíkovi.
Konečně pořádnej Standa.samá urážka a nadávka.Co řešíš čím kdo jezdí a za kolik.Je to každýho věc.Sám by jsi si SUV nekoupil a proto to tu musíš zahnojit?Závist je hrozná vlastnost.
Blbínku, nikomu nic nezávidím, a jestli napíšu svůj názor, je to moje věc. Ty to nehodnoť, nemáš na to IQ. Názor mám jaký chci, hnojíš akorát ty - protože ničím nepřispěješ, jenom vpisuješ pitomosti o standovi. Tvoje bájná bytost zjevně neexistuje, ale co už jiného by blbeček jako ty omílal dokola, že jo? Korejskýho bych si nekoupil nic, ani telefon, ani SUV, ani MPV, ani mini, ani střední. Korejci mi po ZKUŠENOSTECH můžou políbit horní polovinu dolních končetin. A na tom nic nezměníš ty, ani nikdo jinej. Odborníku. Jo, a pozdravuj svýho standu, až mu budeš lízat kulky, trotlíku.
My víme Stando,že co není větší než Trabant,žabožroutský,vyrobený v Kolíně a navíc to nejede na dvojku stopade je šmejd největší.Jen to nemusíme číst na každý druhý recenzi.
Vůbec není přihlouplý příspěvek. Proč? Tohle je nové auto, o čem jiném se dá diskutovat, jestli koupě byla dobrá nebo né, to auto nebude mít velmi dlouho žádné závady... A pokud se bavíme o nových vozech. BMW za Ty peníze nekoupíš(ojetinu nelze doporučit to je prvotřídní OPICE), Mercedes třeba model GLK? Nééé ty auta jsou někde úplně jinde. Ano jsou na odiv, a na závist, ale to je právě pro ty boháče. Mazdu cx taky nekoupíš(přes 100t přidat), není vhodná jako ojetina jako první model SUV do domu. Hondu CR-V(dalo by se doporučit i jako ojetina) bohužel nekoupíš novou, dobrá berem jeden model. Nissan Juke, extravagantní miniSUV ten se musí zalíbit, nebo se znechutí, ojetina quasquai? Ee, takže druhý model pouze Juke. Dacia na praktické využití, vyloženě pracovní auto, ale s Renault motorem. To je třetí teoretický konkurent. Shrňme si to Honda CR-V ojetina(3roky), Nissan Juke malý prostor a zvláštní vzhled, Dacia se neuchytila, pověst velmi mizerná. A teď pokud prodejce Kii shodí cenu(předváděcí model a 7let záruka), konkurence má zatopeno. Mitsubishi, cena opět vysoko leda v akčních časech, ojetina má diesel motory VW, ale zase ehm raději asi Tiguana, protože do prvního SUV by se mělo jít bez risku a Mitsubishi má opravdu šílené servisní náklady a takové auto si asi sám udržovat nikdo nebude. Dále jsi zapoměl na Yetiho třeba v úplným základu s 1.2Tsi a Suzuki SX4, tady asi nejvíc známek dostane statisticky Škoda Yeti, člověk nemá strach jezdit v rámci záruky měnit třeba olej. Ale opět příjde Kia, pokud jste jí viděli na vlastní oči, tak to je dost těžké, když to stojí vedle sebe a když se vybírá auto na pohled a taky ta výbava, tak ta Kia převálcuje to Škodovácké holátko skoro ve stejné ceně, tady by se muselo rapidně připlatit za výbavu Škodovky a motor, to jsou 100tisícové skoky za výbavu? Škodovka si zatápí sama. Ale pozor, Škoda tady si kupujete dobré pozinkové vozidlo a to je těžká volba se toho vzdát. Korejci jedou dobře s dobrým servisním přístupem, dal bych jim klidně 4.-5místo. Velí tu Škoda a VW(včetně Seatu kromě Audi), ale v rámci nových modelů mají na mále, dále Ford, a to je pak o lidech v okolí. PSA bych klidně hodil až za Kii a dokonce i za Fiatem také i ohledně ceny. Holt kvalita jde dolů a přístup se zhoršuje a ta elektronika sami si zatápí proti vlastním lidem dělat tak náročné a kazivé vozidla. :D Renault ten je úplně jinde. A ostatní značky si rádi nechávají zaplatit. Jenže pozáruční servis tady se to otáčí. Kia, pokud zlobí, ten servisní náklad auta pak skáče hodně daleko za příčky všech evropských značek, dokonce některých japonských až na poslední příčky. Něco se pokadí, těsnění zteřelé a tady to pouze originál a druhovýroba skoro není, stále to trvá, použité karosařiny, když se někde ťukne, žena to se občas stane při parkování, tak totál smůla, např zrcátko od vandalů tak šílíte bez havarijka absolutně nejde fungovat. Tady i když auto bude mít mnohem menší hodnotu, stále je potřeba mít havarijko a mít nervy se hádat s pojišťovnou, kde cena opravy bude dosahovat nepříjemných výšin... :(
Proč zrovna Duster ??? osobně si nemůžu nějak pomoci ale když to auto vidím a to zejména zpracování uvnitř tak to na mě působí jako taková velká laciná praktická krabice prostě ochuzený Renault a proti Sportage ani nemluvím mě osobně se líbí.
Co se týče automobilky Kia zkušenost s ní nemám osobně jsem Kiu do nedávna to samé Hyunady nepovažoval ani za auta ale co dělají dneska tak to je docela solidní a pokud je tam ta 7 let záruka tak proč ne?
A pokud dáváš na řeči ostatních tak potom nevím proč by jsi si vybral Duster její pověst taky není zrovna nějak exklusivní...tím netvrdím že to není špatný auto ale zkušenost s tím nemám tak stejně jako s Kiou ale raději bych asi šel v tomto případě do Kie.
Ale vzhledem k tomu že mám i momentálně zase žabožrouta tak bych šel do P 4007..:D
Dacii bych zvolil právě proto, že nedám na řeči ostatních. neznám nikoho, kdo by se s dacií spálil. Což o korejcích říct nemůžu. Ale to bylo jenom odbočení - teoreticky. Odpověď na otázku, jaké SUV bych zvolil já. Jenže já ho nechci, a to ani nové, ani ojeté. Brousím si zuby na nové aygo :-)
Co se týče té taxi služby, při malém nájezdu výjde levněji jezdit taxíkem, ale jen když se spočte průměrný roční nájezd tady pouze 10tkm s pořizovací hodnotou a dalšími provozními náklady jako havarijní atd.! Provozní náklady celého balíčku včetně ztrátové hodnoty auta vyjdou na cca 30kč/km. Taxi pokud vím stojí od 15kč/km. než se investice vyplatí bude to víc jak 7let i v případě bezporuchovosti vozidla.
Ale to je pouze v případě, když se vůz koupí cash aniž by bylo firemní nebo služební.
Nevím nevím mě osobně by vyšlo taxi týdně asi na 7000 tisíc:D a to nepočítám ceny se kterými se setkávám častěji což je o polovinu více tudíž těch 25-30Kč za kilometr.
Tento rok nenajedu více jako 10 tisíc kilometrů možná to bude něco přes 9 ale plná nádrž mě vydrží skoro na měsíc a to činní kolem 3000Kč.Takže na konci roku mě auto bez oprav nebo nějaké výměny což nemám já a ani auto momentálně v plánu přijde i s pojistkou na zhruba 44 tisíc.Denní jízda taxi by mě přišla odhadem na 80 tisíc :DD a to s cenou 15Kč za kilometr.
V této situaci jak to mám bych jezdil levněji kdybych tolik chtěl jen MHD:D s měsíčním kuponem co stojí kolem asi 600Kč.
A úplně nejlepší jak ušetřit chodit pěšky nebo jezdit na kolem a ještě nejlepší nedělat nic a nemít pak takové starosti:DD
No rozdíl tedy mezi taxíkem a klasikou výjde jen na 40tisíc a za rok? Dost málo, tady třebas stojí tohle auto půl milionu. Ty by sis koupil auto za půl milionu, když víš, že najedeš kolem 10tkm ročně?
Na druhou stranu kdo má na auto za milion tak ten asi moc o tom že MHD nebo taxíkem se mu vyplatí jezdit více nepřemýšlí.
No abych pravdu řekl když bych na to měl že si vytáhnu z kapse milion tak klidně...:D jde mě o auto.´ Zážitek po dobu každodenní jízdy je u mě na prvním místě peníze budou my ne..když na to mám proč se škudlit a nesplnit si to co chci.
Ten kdo si koupí auto za milion, taky nenajezdí ročně 10tkm, ale tak 150tkm ročně. Trošku uvažovat! A vo tom to je, lidi si myslí, že zrovna Ti druzí jsou hloupí, protože kupují nové auta a nic nenajezdí? Ale to né, ten kdo si koupí ojetinu, musí uvažovat rozumem. A když má majitel auto dejme tomu (typické služební západní)VW Passat, Ford Mondeo atd. v plné palbě, tak takové auto běžně stojí skoro mega a v Německu se prodá, ale nejdříve s ním majitel najede od 100tkm ročně, ale klidně i 200tkm za rok, vídal jsem rok staré Octávky se s 190tkm. :D Hloupý je pouze ten, kdo si myslí, že tomu tak není...A když si kupuje někdo nové, tak má jistotu, ale taky si musí vzít na paměť, že je tak mezi lidmi z 5%, kteří udělají něco takového, že s tím nalítají tak 10tkm za rok takže je třeba jezdit ať se užije. A samozřejmě existují lidé, kteřé si koupí klidně harley za mega. Ale tady bylo přirovnání, že vyjde levněji taxík. No tak s tím taxíkem souhlasím, akurát se vozí né v SUV, ale třeba v horší např. v Octě, nebo v jiném voze, který si zavolá a ty ceny se dají domluvit až na částku 15kč/km pokud s ním jezdíš opravdu často. :D
Tak jasně jako netvrdím že tomu tak není spíš mě nenapadlo že tě napadne že si to nemyslím:DDD jen jsem to špatně oddělil od koupi z radosti rozmaru..:D
Uplně naprosto chápu Martina,dříve jsem byl středem pozornosti všech žen.Měl jsem Octávii I,moc jich nejezdí.Martin musí byt opravdu alfa samec když si dovolí takovej luxus a ano taky jezdím polovičním aute a je pravda že tiše závidím.Je mi jasné že už to Martina nebaví jak se za nim ženský hrnou jen kvůli autu.Mě taky trvalo než jsem si uvědomil že mít každou ženskou nemá smysl,proto jsem Octávii 1,9Tdi prodal-už jsem obyčejným člověkem(doznání)
24.08.2014 | 18:47:58 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Co může autor dodat?
Že já vůl... Myslel jsem si, že takové diskuze existují jen někde na Seznamu. "Kdyby sem to byl byl věděl, tak bysem sem nechodil!" Čekal jsem, že někdo řekne, že KIA je krám, protože ji má a má špatnou zkušenost, nebo že je to super kára. Ale řešit otázku alfasamcovství... Mimochodem, to auto si vlastně vybrala a koupila alfasamice a ne já... Nechte toho, řešte zkušenosti a ne moje ego!
24.08.2014 | 19:53:07 | Martin
| 93.99.44.*Reagovat
RE: Co může autor dodat?
I ty idealisto! Vítej v klubu! Tady a zkušenosti? To by se všechny příspěvky recenzí smrskly na jednu promili. A některé recenze by byly úplně bez příspěvků. Jednoduše proto, že tady většina přispěvatelů žádné zkušenosti nemá (s konkrétními typy aut). Ale zato je tady legrace, to musíš uznat.
Martine chci se omluvit.Ženy potřebují mít pocit bezpečí v autě.Jenom příklad-pojedeš 120km/h a napálíš to do stromu,vylezeš a budeš se tomu smát protože máš havarijní pojištění.Kdyby jsi jel v Picantu potřeboval by jsi lékárničku a někoho kdo odnese marodní lístek do práce.
24.08.2014 | 20:16:44 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Ahoj, tak jsem o čekávání 1,6GDI COOL poslední vůz v ČR (minimáně u prodejce) III. generace (IV se mi nelíbí). Chystám se do ní lít jen benzín Verva a každých 14 dní omývat v nové ruční mičce. Jsem zvědav na tu krátkou převodovku co je stejně převodovaná jako na Favoritu...:) kde jsem si vždycky myslel jak jsou převody dlouhé. R
26.08.2016 | 16:06:31 | art
| 82.142.122.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Sportage
Koupím knížku manualu ke Kia Sportage 1,6 GDi 2012 a výš
Koupím manual knížku o Kia Sportage 1,6 GDi benzín 2012 kdo má a nepotřebuje koupím děkuji za nabídky telefon 703470182
13.03.2020 | 09:39:49 | | 178.255.168.* Reagovat
Marne Patrani
Zoufale hledam nejake uzitecne prispevky o zkusenostech s Kiou Sportage 1.6 GDI, ale tady je to bez sance co :-)
06.12.2018 | 12:30:32 | Kia Sportage | 85.115.35.* Reagovat
RE: Marne Patrani
To by asi chtělo nějaké Kia forum, určitě existuje, tohle je opravdu špatná adresa na objektivní info….:-)
07.12.2018 | 12:39:58 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Benzín 1,6 je slabý
Upřímně řečeno, Sportage s benzínem 1,6 bych nechtěl. Mám Sportage z roku 2008 v benzinovém dvoulitru a myslím, že na to jak je to robustní auto, je dvoulitr akorát. I spotřeba je vcelku ok. Pokud to nehoním, jezdím za 7,4 l.
18.10.2014 | 09:30:54 | Dubonnet | 178.255.168.* Reagovat
Hm, dobrý. Do práce najezdím nejvíc po dálnici, tak si koupím asijské SUV s desetilitrovou spotřebou. Nebylo by levnější jezdit do práce taxíkem? Já vím, zatím nebylo. To až časem. Pak taky uvidíme, jak je to s tou 7 letou zárukou.
19.08.2014 | 19:13:25 | | 89.102.164.* Reagovat
RE:
Nikde nepíše o desetilitrové spotřebě.Jsi nějaký poplantaný.
19.08.2014 | 20:44:15 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Věř že taxíkem by se to určitě nevyplatilo...ne každý je naštěstí honič spotřeby!A i kdyby jezdil za deset tak je snad jeho věc ne? když na to má proč ne.
V Německu a dalších podobných zemích jezdí běžné s 2.0 3.0 a nějak je to netrápí tak nevím proč by tady musel být kvůli tomu člověk blbec...kvůli tomu že polovina národ honí litr se litr tam neznamená že ostatní si nemohou dovolit jezdit třeba za 20.
19.08.2014 | 22:45:08 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Nezapomeň se podívat na platy v německu. Až budu brát 120 000 Kč měsíčně, budu lítat vrtulníkem a ne jezdit posraným 3.0 do práce.
20.08.2014 | 14:51:03 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
To jsem přesně čekal:)(to totiž nesmíš brát až budu brát)tvoje situace není situace souseda nebo tady třeba recenzenta.
To myslíš že v České republice se nenajdou lidi kteří můžou jezdit s přehledem za více jako 5-6 litrů?? bez platu 100 tisíc za měsíc?
20.08.2014 | 15:08:51 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Nech ho, on má nějakej problém, my ostatní ne :-)
20.08.2014 | 17:41:00 | Pippo | 93.134.95.* Reagovat
RE:
A nebo naopak
20.08.2014 | 20:05:45 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Nechci z toho dělat drama ale myslím že pokud dle tebe se nenajde nikdo v České republice pro koho je spotřeba 10 litrů únosná tak asi budeš mít problém ty:)
20.08.2014 | 22:40:05 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Ale jo, jen mi přijde podivné, že si někdo koupí "laciné" auto, ještě předváděčku, SUV a v benzínu, aby ušetřil, a potom mu nevadí spotřeba? Spíš mi to zavání touhou mít něco na odiv. Mám opičku, helejte, koukejte. Ale brzo nebudu mít na banány.
21.08.2014 | 15:01:03 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Je vidět že se vyznáš a máš široký přehled.
21.08.2014 | 21:05:42 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Korejské SUV na odiv a ty žiješ kde? V KLDR?
Touha mít něco na odiv je trošku jinde, asi třeba hledat mezi lidmi, kteří si kupují luxusní OJETINY a né hledat mezi někým kdo si koupí NOVÉ přibližovadlo!
Ten kdo má na TOHLE auto, tak aby ze sebe dělal hogo fogo, mohl si koupit ojeté Porsche Caynenne, MB GL, ještě taky Q7 nebo jiné SUV podobné a s plnou palbou. :D Motor je prý povedený a kdyby něco LPG to jistí.
Co se týká ojetiny, není třeba se obávat ztráty hodnoty, pokud se podívá člověk na ojetinu tohodle modelu, tak jeho cena po 10letech klesne pouze o 3/4 což je opravdu super.
Zpátky před cca 5-14 lety ojetiny po 10-11letech stály přesně pouze 1/10 nového auta, kromě poptávaných modelů Škoda a VW, někdy vybraných modelů jiných značek Honda,Peugeot atd., přesto je to OBROVSKÝ rozdíl v prodeji ojetin. Holt autobazary jsou chamtivé a diví se, že krachují a nemají prodeje. :D
22.08.2014 | 07:09:59 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Tak ono možná jen nechtěl dát více nebo nemohl dát více ale to neznamená že nemá na to aby uživil auto s takovou spotřebou.
Jsem měl auto za sto tisíc které mělo spotřebu 11-12 litrů protože na auto nové jsem neměl a i kdyby tak to stejně bude nějaké se stejnou nebo podobnou spotřebou.
A jen se mě nechtělo další dva roky roky šetřit nebo si brát úvěr když jsem měl v podstatě to co vyhovovalo.Dneska už jej stejně nemám ale mám V6 naftu a jezdím v podstatě o nějaký litr méně.
A osobně nejsem jsi jist jestli bych vůbec dneska do nějaké nového auta šel když vidím ty ceny nového a pak to samý rok dva starý s nájezdem pár tisíc co stojí skoro o polovinu jméně tak nevím jestli se vůbec taková investice do auta vyplatí.
Osobně raději přistavím pokoj:D ten mě nikdo neukradne nebo nenabourá a raději budu jezdit s tříletým za poloviční cenu:D
22.08.2014 | 14:33:13 | | 62.245.124.* Reagovat
RE autora:
Chlapi (ženský), vy jste legrační. Debata se vůbec nevede o kvalitě auta, ani o kvalitě recenze, ale o představě jednoho diskutujícího... Tak jen pár upřesnění - auto nežere 10, ale 8,7-8,8 l. Po dálnici jezdíme do práce a třeba k rodičům (protože u ní bydlíme), ale to neznamená a nikde není psáno, že každý den (používám ještě pracovní auto, které má mimochodem stejnou spotřebu). Ostatně na spotřebu jsem si nestěžoval (pak bych asi mohl být terčem kritiky, že nevím, co si kupuji), ale pouze ji konstatoval. Pokud by spotřeba měla být jediným kritériem, tak si člověk koupí (třeba) CitiGo a pak si bude stěžovat, že je to malé. Dejte mi raději hvězdičku, nebo napište, co je v recenzi blbě... :)
22.08.2014 | 15:02:34 | Martin | 90.180.163.* Reagovat
RE: RE autora:
:)
22.08.2014 | 15:14:34 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: RE autora:
Sorry, v recenzi není blbě vlastně nic :-) Jen mě vyděsila představa že bych denně jezdil do práce autem s takovou spotřebou. Asi jen zvyk. Mám spotřebu poloviční, ale auto taky :-) Tak ať slouží!
22.08.2014 | 15:23:33 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Poloviční auto a poloviční spotřeba-že ty máš to nejmenší auto na trhu.Ale takové auto nechce každý,spotřeba -nespotřeba.Jestli to není jen závist.Když budu jezdit do práce na Jawě 350 a ty na Babetě s poloviční spotřebou tak je to úplně nastejno.Ale já na Babetě jezdit nechci,na spotřebu se nestěžuji tak co s tím?No vůbec nic,to je každého věc pro co se rozhodne.Tak proč někoho za to kritizovat a být vyděšený i jen z představy.Možná i taková lehká psychická indispozice se dá snad úspěšně léčit,no uvidíme postupem času,zatím to tady u spousty dopisovatelů tak nevypadá.
22.08.2014 | 20:51:40 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: RE autora:
No no, zase to nepřeháněj. Doktore. Hned stanovuješ diagnozu. Ano, přiznal jsem se, že mám poloviční auto, nejen s poloviční spotřebou, ale s třetinovým povinným ručením, a desetinovými servisními nákladady. Stačí mi na 365 dní v roce. Takže rozhodně ne závist, ani indispozice. Jen zdravý rozum a jak říkáš - každého věc, pro co se rozhodne.
23.08.2014 | 19:24:24 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Trošku to stejně nedává smysl...v tvé situaci a v tvém rozhodnutí je tvoje auto volba zdravého rozumu.
Ale když někdo bude mít na povinné ručení 5.0 a jeho spotřebu a ještě v klidu vyžije tak to nemá zdraví rozum?
Řekl bych že zdraví rozum se také odvíjí od peněženky majitele toho x rozumu to je základ a pak lze rozumovat.
24.08.2014 | 00:30:17 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: RE autora:
A navíc při nájezdu 10.000 kilometrů za rok neni až takový zásah do rozpočtu, jestli jezdíš za 7 nebo za 9 litrů. Vychází mi to na zhruba 600 korun za měsíc. A rozdíl v povinku na měsíc asi 150 korun? Holt někomu těch 750 korun měsíčně za lepší svezení stojí. Někdo prokouří 2000 za měsíc, já si zase rád dopřeju svých 150 benzínových koní za 750.
24.08.2014 | 08:49:31 | Venous | 213.226.245.* Reagovat
RE: RE autora:
Rozdíl 650 Kč měsíčně není zanedbatelný, pokud máš manželku a děti (nejlíp holky) :-)
Rozdíl v povinném ručení je spíše 330 Kč na měsíc (ale ty si určitě měsíčně na stranu taky nedáváš, takže za roční platbu je to naráz pěkná palba).
Úplně nejserioznější jsou právě tydle kecy ve stylu na 600 měsíčně nezáleží, 300 měsíčně nejsou peníze.. " fakt názor inteligenta, kterej sám asi ještě nic nevydělal. Ani ten nejbohatší podnikatel neuvažuje takhle pitomě. Protože by už dávno bohatej nebyl.
A o servisních platbách se raději nevyjadřuj, zase by to byla kupa nesmyslů ve stylu na rozdílu nějakejch 4000 ročně nesejde...
Nechtěl jsem to už pitvat a i proti svýmu přesvědčení jsem ustoupil, že teda dobrý, asi mu to vyhovuje. Ale zase vidím, že to byla chyba. takže, korejskej sráč s aerodynamikou panelovýho domu, s benzínovým motorem a použitej si koupí jenom pitomec, kterej se chce předvádět, ale nemá na pořádný kvalitní auto, alespoň s dieselem. Sám si potom namlouvá, že 500 sem a 600 tam nic není. Ale bacha, aby ty banány brzo fakt nedošly. Pak se možná rád vrátí k ojetý fiestě.
24.08.2014 | 15:45:03 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Stando jestli v kolíněti vozíš děti tak potěš koště.Nechápu co máš za problém,ať si jezdí třeba na rum,když mu to vyhovuje.Já bych nikdy třeba nedal děti do tvýho prdítka i kdyby žralo litr vody na sto.
24.08.2014 | 16:54:50 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: RE autora:
Á, zase standofil. Kolíně = standa. A já bych ti ani nedovolil mít děti. Mohlo by se jednat o hanobení rasy. Tak snad jich nemáš víc než jedno, jinak taky "potěškoště".
24.08.2014 | 17:17:52 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Proboha s tím panelákem a pitomcem tak k tomu se raději ani nevyjadřuji.
Ty vidíš do toho kolik kdo dá s určitou spotřebou za měsíc za palivo ty vidíš to kolik platů na to jde?? nebo vidíš to jestli ten určitý má někde peníze navíc a tak dále?? řešíš úplně absurdní věc a nevím co na tom pořád jakoby nechápeš.
To že tobě se to hodí neznamená pro další lidi vůbec nic...ušetřit se dá vždycky ale nevím proč bych se musel kvůli tomu okrádat o něco když nemusím.
Dám ti příklad budu mít hlad a budu si chtít koupit rohlíky na který mám 50Kč který si mohu dovolit za ně dát protože mě prostě jinde vyloženě a akutně chybět nebudou.Ale abych ušetřil koupím si jen rohlíky za 10Kč a ejhle ušetřil jsem mám 40Kč což je paráda ale opět mám hlad a peněz přebytek(jasně vždy se hodí ale mám hlad tak co to řeší??)no nedává to moc smysl že? proč se okrádat o něco když nemusím jen abych ušetřil.
To samé máš s autem když si mohu dovolit dát za auto 35 ročně a nejsem kvůli tomu hlady a zadlužen tak proč bych si měl kupovat něco co nechci jen kvůli tomu že to je výhodnější??
Takže když jsem v situaci kdy mohu bez újmy jezdit s 2.7 V6 a chci to tak proč bych si měl kupovat 1.2?? ušetřím ale já takové auto nechci a navíc si mohu dovolit jej nemít! když mám dostatek který mě pokryje vše důležité a i jednoduše to bez čeho se akutně obejdu.
25.08.2014 | 01:11:51 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: RE autora:
To je marný. Podle jeho logiky pokud nemáš miniauto s minimotorem, který žere 3 litry a máš povinko za litr, tak děláš jenom machra a zbytečně tím okrádáš rodinu. S tímhle přístupem bych jezdil na kole a žral suchý rohlíky s vodou, protože tím, že žeru maso, tak zbytečně utrácím peníze, který by mi v budoucnu mohly chybět.
25.08.2014 | 07:41:44 | Venous | 193.86.8.* Reagovat
RE: RE autora:
Je zajímavé, že se najednou vyznáš v SUV třídě. Tak napiš, které auto je kvalitní SUV, který dieslový motor si měl dotyčný pořídit místo tohoto benzínu a za stejnou cenu a alespoň se stejnou výbavou?
Já mužů doplnit, že Kia nabízí lepší vůz v mini třídě, než je kolíně. Takže já bych si určitě zvolil toho zmiňovaného korejského sráče, za mě co vlastním Kii, tak mě stále nezklamala! :)
25.08.2014 | 07:09:08 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: RE autora:
Ne že bych snad přímo reagoval na tvůj přihlouplý příspěvek, ale inspiroval mě k malému zasnění: Takže - pokud mám na to, a chci kvalitu, začnu japoncem. SUV umí velmi dobře Mitsubishi, Honda, ale i Nisan (poskvrněný Renaultem) a Mazda (pokálená fordem). Kdybych chtěl něco na předvádění, sáhnu po mercedesu, BMW ještě těží ze svého jména, ale kvalita už není jako dřív. A teď dolů z oblaků. Mám průměrné příjmy, a chci SUV? Kia, HiundaI? FUJ! Nikoliv. Dacia Duster!!! To by byla moje volba. No ale protože SUV nepotřebuji, vrátím se rád ke svému osvědčenému a poctivému minijapončíkovi.
25.08.2014 | 21:56:47 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Závist Stando,závist tě žere jak sviň.Strašná vlastnost.On si jezdí v SUV a ty jen v pidižabožroutkovi :-)
26.08.2014 | 07:54:01 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: RE autora:
Jirko, Standův kulkolízale a řiťopíchale, ty jsi jenom takovej neškodnej blbeček, viď?
26.08.2014 | 17:28:02 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Konečně pořádnej Standa.samá urážka a nadávka.Co řešíš čím kdo jezdí a za kolik.Je to každýho věc.Sám by jsi si SUV nekoupil a proto to tu musíš zahnojit?Závist je hrozná vlastnost.
26.08.2014 | 18:18:51 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: RE autora:
Blbínku, nikomu nic nezávidím, a jestli napíšu svůj názor, je to moje věc. Ty to nehodnoť, nemáš na to IQ. Názor mám jaký chci, hnojíš akorát ty - protože ničím nepřispěješ, jenom vpisuješ pitomosti o standovi. Tvoje bájná bytost zjevně neexistuje, ale co už jiného by blbeček jako ty omílal dokola, že jo? Korejskýho bych si nekoupil nic, ani telefon, ani SUV, ani MPV, ani mini, ani střední. Korejci mi po ZKUŠENOSTECH můžou políbit horní polovinu dolních končetin. A na tom nic nezměníš ty, ani nikdo jinej. Odborníku. Jo, a pozdravuj svýho standu, až mu budeš lízat kulky, trotlíku.
26.08.2014 | 19:39:56 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
My víme Stando,že co není větší než Trabant,žabožroutský,vyrobený v Kolíně a navíc to nejede na dvojku stopade je šmejd největší.Jen to nemusíme číst na každý druhý recenzi.
26.08.2014 | 20:05:04 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: RE autora:
Jsi tak blbej, nebo ožralej? Ať tak, nebo onak, užij si to. Zítra vystřízlivíš a bude ti blbě. Jako nám, když to po tobě musíme číst.
26.08.2014 | 20:09:19 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Lepší ožralej než nemocnej.Já se s toho vyspím,kdežto někdo to má nadosmrti.
26.08.2014 | 20:14:22 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: RE autora:
Jo jo, to je známá hláška. Už docela oklouzaná. Něco ze sebe tam nemáš? Kde bys k tomu přišel, houpací koni...
26.08.2014 | 20:47:52 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: RE autora:
Vůbec není přihlouplý příspěvek. Proč?
Tohle je nové auto, o čem jiném se dá diskutovat, jestli koupě byla dobrá nebo né, to auto nebude mít velmi dlouho žádné závady...
A pokud se bavíme o nových vozech. BMW za Ty peníze nekoupíš(ojetinu nelze doporučit to je prvotřídní OPICE), Mercedes třeba model GLK? Nééé ty auta jsou někde úplně jinde. Ano jsou na odiv, a na závist, ale to je právě pro ty boháče.
Mazdu cx taky nekoupíš(přes 100t přidat), není vhodná jako ojetina jako první model SUV do domu. Hondu CR-V(dalo by se doporučit i jako ojetina) bohužel nekoupíš novou, dobrá berem jeden model. Nissan Juke, extravagantní miniSUV ten se musí zalíbit, nebo se znechutí, ojetina quasquai? Ee, takže druhý model pouze Juke. Dacia na praktické využití, vyloženě pracovní auto, ale s Renault motorem. To je třetí teoretický konkurent.
Shrňme si to Honda CR-V ojetina(3roky), Nissan Juke malý prostor a zvláštní vzhled, Dacia se neuchytila, pověst velmi mizerná.
A teď pokud prodejce Kii shodí cenu(předváděcí model a 7let záruka), konkurence má zatopeno.
Mitsubishi, cena opět vysoko leda v akčních časech, ojetina má diesel motory VW, ale zase ehm raději asi Tiguana, protože do prvního SUV by se mělo jít bez risku a Mitsubishi má opravdu šílené servisní náklady a takové auto si asi sám udržovat nikdo nebude.
Dále jsi zapoměl na Yetiho třeba v úplným základu s 1.2Tsi a
Suzuki SX4, tady asi nejvíc známek dostane statisticky Škoda Yeti, člověk nemá strach jezdit v rámci záruky měnit třeba olej.
Ale opět příjde Kia, pokud jste jí viděli na vlastní oči, tak to je dost těžké, když to stojí vedle sebe a když se vybírá auto na pohled a taky ta výbava, tak ta Kia převálcuje to Škodovácké holátko skoro ve stejné ceně, tady by se muselo rapidně připlatit za výbavu Škodovky a motor, to jsou 100tisícové skoky za výbavu? Škodovka si zatápí sama. Ale pozor, Škoda tady si kupujete dobré pozinkové vozidlo a to je těžká volba se toho vzdát.
Korejci jedou dobře s dobrým servisním přístupem, dal bych jim klidně 4.-5místo. Velí tu Škoda a VW(včetně Seatu kromě Audi), ale v rámci nových modelů mají na mále, dále Ford, a to je pak o lidech v okolí. PSA bych klidně hodil až za Kii a dokonce i za Fiatem také i ohledně ceny. Holt kvalita jde dolů a přístup se zhoršuje a ta elektronika sami si zatápí proti vlastním lidem dělat tak náročné a kazivé vozidla. :D Renault ten je úplně jinde. A ostatní značky si rádi nechávají zaplatit. Jenže pozáruční servis tady se to otáčí. Kia, pokud zlobí, ten servisní náklad auta pak skáče hodně daleko za příčky všech evropských značek, dokonce některých japonských až na poslední příčky. Něco se pokadí, těsnění zteřelé a tady to pouze originál a druhovýroba skoro není, stále to trvá, použité karosařiny, když se někde ťukne, žena to se občas stane při parkování, tak totál smůla, např zrcátko od vandalů tak šílíte bez havarijka absolutně nejde fungovat. Tady i když auto bude mít mnohem menší hodnotu, stále je potřeba mít havarijko a mít nervy se hádat s pojišťovnou, kde cena opravy bude dosahovat nepříjemných výšin... :(
26.08.2014 | 09:01:01 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: RE autora:
Proč zrovna Duster ??? osobně si nemůžu nějak pomoci ale když to auto vidím a to zejména zpracování uvnitř tak to na mě působí jako taková velká laciná praktická krabice prostě ochuzený Renault a proti Sportage ani nemluvím mě osobně se líbí.
Co se týče automobilky Kia zkušenost s ní nemám osobně jsem Kiu do nedávna to samé Hyunady nepovažoval ani za auta ale co dělají dneska tak to je docela solidní a pokud je tam ta 7 let záruka tak proč ne?
A pokud dáváš na řeči ostatních tak potom nevím proč by jsi si vybral Duster její pověst taky není zrovna nějak exklusivní...tím netvrdím že to není špatný auto ale zkušenost s tím nemám tak stejně jako s Kiou ale raději bych asi šel v tomto případě do Kie.
Ale vzhledem k tomu že mám i momentálně zase žabožrouta tak bych šel do P 4007..:D
26.08.2014 | 14:17:58 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: RE autora:
Dacii bych zvolil právě proto, že nedám na řeči ostatních. neznám nikoho, kdo by se s dacií spálil. Což o korejcích říct nemůžu. Ale to bylo jenom odbočení - teoreticky. Odpověď na otázku, jaké SUV bych zvolil já. Jenže já ho nechci, a to ani nové, ani ojeté. Brousím si zuby na nové aygo :-)
26.08.2014 | 16:40:34 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Co se týče té taxi služby, při malém nájezdu výjde levněji jezdit taxíkem, ale jen když se spočte průměrný roční nájezd tady pouze 10tkm s pořizovací hodnotou a dalšími provozními náklady jako havarijní atd.!
Provozní náklady celého balíčku včetně ztrátové hodnoty auta vyjdou na cca 30kč/km. Taxi pokud vím stojí od 15kč/km. než se investice vyplatí bude to víc jak 7let i v případě bezporuchovosti vozidla.
Ale to je pouze v případě, když se vůz koupí cash aniž by bylo firemní nebo služební.
25.08.2014 | 10:07:50 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Nevím nevím mě osobně by vyšlo taxi týdně asi na 7000 tisíc:D a to nepočítám ceny se kterými se setkávám častěji což je o polovinu více tudíž těch 25-30Kč za kilometr.
Tento rok nenajedu více jako 10 tisíc kilometrů možná to bude něco přes 9 ale plná nádrž mě vydrží skoro na měsíc a to činní kolem 3000Kč.Takže na konci roku mě auto bez oprav nebo nějaké výměny což nemám já a ani auto momentálně v plánu přijde i s pojistkou na zhruba 44 tisíc.Denní jízda taxi by mě přišla odhadem na 80 tisíc :DD a to s cenou 15Kč za kilometr.
V této situaci jak to mám bych jezdil levněji kdybych tolik chtěl jen MHD:D s měsíčním kuponem co stojí kolem asi 600Kč.
A úplně nejlepší jak ušetřit chodit pěšky nebo jezdit na kolem a ještě nejlepší nedělat nic a nemít pak takové starosti:DD
25.08.2014 | 13:49:08 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
No rozdíl tedy mezi taxíkem a klasikou výjde jen na 40tisíc a za rok? Dost málo, tady třebas stojí tohle auto půl milionu.
Ty by sis koupil auto za půl milionu, když víš, že najedeš kolem 10tkm ročně?
25.08.2014 | 15:16:17 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Tak v tom případě pak jo
25.08.2014 | 16:37:45 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Na druhou stranu kdo má na auto za milion tak ten asi moc o tom že MHD nebo taxíkem se mu vyplatí jezdit více nepřemýšlí.
No abych pravdu řekl když bych na to měl že si vytáhnu z kapse milion tak klidně...:D jde mě o auto.´
Zážitek po dobu každodenní jízdy je u mě na prvním místě peníze budou my ne..když na to mám proč se škudlit a nesplnit si to co chci.
25.08.2014 | 17:40:05 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Ten kdo si koupí auto za milion, taky nenajezdí ročně 10tkm, ale tak 150tkm ročně. Trošku uvažovat!
A vo tom to je, lidi si myslí, že zrovna Ti druzí jsou hloupí, protože kupují nové auta a nic nenajezdí? Ale to né, ten kdo si koupí ojetinu, musí uvažovat rozumem. A když má majitel auto dejme tomu (typické služební západní)VW Passat, Ford Mondeo atd. v plné palbě, tak takové auto běžně stojí skoro mega a v Německu se prodá, ale nejdříve s ním majitel najede od 100tkm ročně, ale klidně i 200tkm za rok, vídal jsem rok staré Octávky se s 190tkm. :D
Hloupý je pouze ten, kdo si myslí, že tomu tak není...A když si kupuje někdo nové, tak má jistotu, ale taky si musí vzít na paměť, že je tak mezi lidmi z 5%, kteří udělají něco takového, že s tím nalítají tak 10tkm za rok takže je třeba jezdit ať se užije.
A samozřejmě existují lidé, kteřé si koupí klidně harley za mega.
Ale tady bylo přirovnání, že vyjde levněji taxík.
No tak s tím taxíkem souhlasím, akurát se vozí né v SUV, ale třeba v horší např. v Octě, nebo v jiném voze, který si zavolá a ty ceny se dají domluvit až na částku 15kč/km pokud s ním jezdíš opravdu často. :D
25.08.2014 | 17:52:14 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Tak jasně jako netvrdím že tomu tak není spíš mě nenapadlo že tě napadne že si to nemyslím:DDD jen jsem to špatně oddělil od koupi z radosti rozmaru..:D
25.08.2014 | 17:58:39 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Uplně naprosto chápu Martina,dříve jsem byl středem pozornosti všech žen.Měl jsem Octávii I,moc jich nejezdí.Martin musí byt opravdu alfa samec když si dovolí takovej luxus a ano taky jezdím polovičním aute a je pravda že tiše závidím.Je mi jasné že už to Martina nebaví jak se za nim ženský hrnou jen kvůli autu.Mě taky trvalo než jsem si uvědomil že mít každou ženskou nemá smysl,proto jsem Octávii 1,9Tdi prodal-už jsem obyčejným člověkem(doznání)
24.08.2014 | 18:47:58 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
Co může autor dodat?
Že já vůl... Myslel jsem si, že takové diskuze existují jen někde na Seznamu. "Kdyby sem to byl byl věděl, tak bysem sem nechodil!" Čekal jsem, že někdo řekne, že KIA je krám, protože ji má a má špatnou zkušenost, nebo že je to super kára. Ale řešit otázku alfasamcovství... Mimochodem, to auto si vlastně vybrala a koupila alfasamice a ne já... Nechte toho, řešte zkušenosti a ne moje ego!
24.08.2014 | 19:53:07 | Martin | 93.99.44.* Reagovat
RE: Co může autor dodat?
I ty idealisto! Vítej v klubu! Tady a zkušenosti? To by se všechny příspěvky recenzí smrskly na jednu promili. A některé recenze by byly úplně bez příspěvků. Jednoduše proto, že tady většina přispěvatelů žádné zkušenosti nemá (s konkrétními typy aut). Ale zato je tady legrace, to musíš uznat.
24.08.2014 | 20:08:12 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Co může autor dodat?
Martine chci se omluvit.Ženy potřebují mít pocit bezpečí v autě.Jenom příklad-pojedeš 120km/h a napálíš to do stromu,vylezeš a budeš se tomu smát protože máš havarijní pojištění.Kdyby jsi jel v Picantu potřeboval by jsi lékárničku a někoho kdo odnese marodní lístek do práce.
24.08.2014 | 20:16:44 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Co může autor dodat?
Teda anonym II, ty jsi PITCHUS! :-) :-) :-)
24.08.2014 | 21:31:07 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Co může autor dodat?
Fakt, málem jsem si roztrhal hubu smíchy
24.08.2014 | 21:47:43 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Co může autor dodat?
Ahoj,
tak jsem o čekávání 1,6GDI COOL poslední vůz v ČR (minimáně u prodejce) III. generace (IV se mi nelíbí). Chystám se do ní lít jen benzín Verva a každých 14 dní omývat v nové ruční mičce. Jsem zvědav na tu krátkou převodovku co je stejně převodovaná jako na Favoritu...:) kde jsem si vždycky myslel jak jsou převody dlouhé. R
26.08.2016 | 16:06:31 | art | 82.142.122.* Reagovat