Rok výroby:2001Typ motoru:1,9 JTD 81KW 110kStav km při koupi:113 000 kmStav km nyní:198 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:8. 3. 2008
Pri 150 000 Km sa katalyzátor upchal (výmena cca 3 500 Sk), Pri 165 000 Km výmena predného stabilizátora cca 6 000 Sk, Pri 185 000 výmena mechanizmu ťahadiel + motorčeka predného okna (4 000 Sk).
Grundig CD menič (made in Japan for Grundig) nevysúva CD a už nekomunikuje s rádiom BOSE.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jazdím denne 200 km (Nitra - Bratislava), v novom Punte mi chýbala najmä klíma, inak som bol s 1,2 16V spokojný.
Pôvodne som chcel kúpiť Alfu Romeo 156, SW , 1,9 JTD, ale po preverení cien náhr. dielov u Lancie Lybry, zistení že motor (110 koní) a iné prvky sú zhodné s AR156 ale najmä po porovnaní: jazdných vlastností (podvozok multilink), polomeru otáčania, veľkosti zadného kufra, výbavy (ABS, EBD, 4 airbagy, 4 kotúčové brdzy (v predu s vnútorným chladením).....+ interiér všetky okná elekt, elekt. zrkadlá s vyhrievaním, kožený volant + páka, interiér brúsená koža - alcantara, ovládanie rádia+CD na volante, ozvučenie BOSE...som kúpil Lybru.
Motor stále ťahá aj pri 197 000 Km skvele, spotreba na diaľnici pri 5.stupni, pri 2750 otáčkach, pri rýchlosť 130 000 Km/h je 4,7L kombinovaná je okolo 5,7 - 6l. K téme dieselových motorov verzus benzín - diesel sa neskôr ohreje, je ťažší ale na dlhšie trate je určite hospodárnejší + drží cenu pri predaji viac ako benzín. Pri výkonoch si treba všimnúť, že teraz už koncernový motor (Fiat, Alfa, Lancia)1,9 JTD má výkon 150 koní a skutočnosť, že aj AUDI prešla na systém vstrekovania paliva Common Rail hovorí za všetko.
Škoda, že do Lybier 2,4 JTD nedávali motor so 6 stupňovou prevodovkou, teraz už 6ku máte aj pri motoroch 1,9 JTD (nová Croma, Alfa 159). Čo Lybre vyčítať: do tunelu v zadných sedadlách vojdú max. dva páry lyží ale kufor v pohode odvezie dve tašky s hokejovou výstrojou.
Finesami Lybry je palubný počítač - pri poruche ľavého zadného brzdové svetla zobrazil pôdorys auta, text STOP, v zadnej časti čierne vysvietil ľavé svetlo a bledo pravé svetlo. To, že upozorní aj na skorý nedostatok ostrekovacej kvapaliny je u Lybry samozrejmosť.
To, že je to Ital, mě nevadí...Já taky myslel, že jsou to podřadná auta..Ale na lybru jsem žádné negativní ohlasy neslyšel...Třeba z takové AR 156/166 bych už měl strach, po tom, co jsem si všechno přečetl...
2.0 20v (108kw) jsem měl v Marei a např. rozvody byl porod - málo místa. Možná v Lybře o něco více, ale tomu moc nevěřím. Navíc z roku 2000 to bude s VIS (proměná délka sacího potrubí) se 113kw nebo s tubrem 134kw - 162kw (Kappa). ND jsou poměrně drahé a tento motor není příliš úsporný. Jedine přestavba na LPG. Motoricky každopádně slušné, ale z mého pohledu je 2.4JTD lepší volbou.
Výkonem těžko, 28kw je dost, ale chování motoru (pružnost a zrychlení) bude lepší. Nehledě ke spotřebe. 2.8 za 12L (měli jsme doma v Audi 100) a 2.4 JTD za 7L i s poměrně těžkou nohou. Dal bych si pozor na stav podvozku, protože ten motor je velice těžký (ramena, tyčky, apod.) pokud je u nás nejetý, mohlo by to být ok.
Ta konkrétní lybra má najeto 228 tisíc..Myslím, že to odpovídá věku, je to roční nájezd 28500 km, což je tak akurát..Kdyby měla na tacho kolem 100 tisíc, nevěřil bych snad ani..Km se nebojím, moje audi 80 měla najeto přes půl milionu a mohl jsem se na ni spolehnout..Chcete říct že je 2,4JTD výkonem na úrovni V62,8 benzin od audi?
Přece nemůžeš srovnávat benzínové agregáty V6 s obsahem kolem 2.5L a turbodehtem R5 s velice podobným objemem. Ten má krouťák, jako blázen. Ten motor bude ok, ale to ostatní nevím nevím...
No, mám z toho strach(možná zbytečný), jelikož jsem půl roku jezdil na R Safrane 2,5 V5 121 kW a předtím dva roky s Audi 80 2,8V6 se 128 kW, tak mám nepříjemnej pocit že jdu výkonnově dolů...I když je pravda, že spotřeba bude taky o něčem jiném...Druhá, ale bohužel dražší alternativa, se mi nabízí A6 V6TDI nebo Passat V6TDI, ale na lancii mě nejvíc zaujala ta cena, na auto z roku 2000...
taky o tomto voze uvažuji, mám nabídku z německa, s.w. z roku 2000 za 3700 euro, v plné palbě i s navi.Akorát mám strach, zda motor 2,4jtd 99 kW nebude pro tento kombík slabý...Přece jen ten výkon, nenaznačuje nic moc..
Zdravim. Najprv chcem zablahozelat ku krasnemu kusku a zelam este mnoho stastnych km. Mam vazny zaujem o kupu ojazdenej Lybry. Mojou najvacsou obavou je servis v SR a fakt ze niesom milionar (vraj su niektore diely az zavratne drahe). Su to spolahlive auta ale raz predsa nieco odide na ktoromkolvek aute. Chcem sa tymto opytat na dostupnost ND a servisu v SR. Budem vdacny za kazdu radu alebo kontakt.
Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Lybra
Ještě bych se u Lybry kouknul, jaké má zadní tlumiče, protože Lancia Kappa má nějaké speciální, které se v druhovýrobě nevyrábí. A cena 13.500kč/ks.
11.03.2008 | 19:33:16 | Radek Reagovat
To, že je to Ital, mě nevadí...Já taky myslel, že jsou to podřadná auta..Ale na lybru jsem žádné negativní ohlasy neslyšel...Třeba z takové AR 156/166 bych už měl strach, po tom, co jsem si všechno přečetl...
11.03.2008 | 14:22:25 | tomáš Reagovat
2.0 20v (108kw) jsem měl v Marei a např. rozvody byl porod - málo místa. Možná v Lybře o něco více, ale tomu moc nevěřím. Navíc z roku 2000 to bude s VIS (proměná délka sacího potrubí) se 113kw nebo s tubrem 134kw - 162kw (Kappa). ND jsou poměrně drahé a tento motor není příliš úsporný. Jedine přestavba na LPG. Motoricky každopádně slušné, ale z mého pohledu je 2.4JTD lepší volbou.
11.03.2008 | 14:01:34 | Radek Reagovat
A není lepší zkusit sehnat verzi 2,0 20V?
11.03.2008 | 13:48:53 | Reagovat
Výkonem těžko, 28kw je dost, ale chování motoru (pružnost a zrychlení) bude lepší. Nehledě ke spotřebe. 2.8 za 12L (měli jsme doma v Audi 100) a 2.4 JTD za 7L i s poměrně těžkou nohou. Dal bych si pozor na stav podvozku, protože ten motor je velice těžký (ramena, tyčky, apod.) pokud je u nás nejetý, mohlo by to být ok.
11.03.2008 | 12:41:16 | Radek Reagovat
Ta konkrétní lybra má najeto 228 tisíc..Myslím, že to odpovídá věku, je to roční nájezd 28500 km, což je tak akurát..Kdyby měla na tacho kolem 100 tisíc, nevěřil bych snad ani..Km se nebojím, moje audi 80 měla najeto přes půl milionu a mohl jsem se na ni spolehnout..Chcete říct že je 2,4JTD výkonem na úrovni V62,8 benzin od audi?
11.03.2008 | 12:37:10 | tomáš Reagovat
Přece nemůžeš srovnávat benzínové agregáty V6 s obsahem kolem 2.5L a turbodehtem R5 s velice podobným objemem. Ten má krouťák, jako blázen. Ten motor bude ok, ale to ostatní nevím nevím...
10.03.2008 | 15:58:36 | Radek Reagovat
No, mám z toho strach(možná zbytečný), jelikož jsem půl roku jezdil na R Safrane 2,5 V5 121 kW a předtím dva roky s Audi 80 2,8V6 se 128 kW, tak mám nepříjemnej pocit že jdu výkonnově dolů...I když je pravda, že spotřeba bude taky o něčem jiném...Druhá, ale bohužel dražší alternativa, se mi nabízí A6 V6TDI nebo Passat V6TDI, ale na lancii mě nejvíc zaujala ta cena, na auto z roku 2000...
10.03.2008 | 15:42:52 | tomáš Reagovat
2.4 JTD
Tento pětiválec se 100kw a slabej pro vůz o velikosti octavie? Nehledě k jiným parametrům tohoto motoru.
10.03.2008 | 15:12:02 | Radek Reagovat
taky o tomto voze uvažuji, mám nabídku z německa, s.w. z roku 2000 za 3700 euro, v plné palbě i s navi.Akorát mám strach, zda motor 2,4jtd 99 kW nebude pro tento kombík slabý...Přece jen ten výkon, nenaznačuje nic moc..
10.03.2008 | 14:51:49 | tomáš Reagovat
finesa?
sorry za OT, ale finesu v podobe hlasenia chyb ma aj moje 11 rocne 3kove BMW...
10.03.2008 | 12:45:39 | aur77 Reagovat
Servis?
Zdravim.
Najprv chcem zablahozelat ku krasnemu kusku a zelam este mnoho stastnych km.
Mam vazny zaujem o kupu ojazdenej Lybry. Mojou najvacsou obavou je servis v SR a fakt ze niesom milionar (vraj su niektore diely az zavratne drahe).
Su to spolahlive auta ale raz predsa nieco odide na ktoromkolvek aute.
Chcem sa tymto opytat na dostupnost ND a servisu v SR. Budem vdacny za kazdu radu alebo kontakt.
09.03.2008 | 22:13:12 | Stanislav56 Reagovat