Recenze Lancia Lybra 2.0
“Vzrušující.”

Autor recenze: Zdenek (33 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:2.0 5 V Stav km při koupi:109 000 km Stav km nyní:112 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 28. 6. 2007

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Hyundai Sonata

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím ne, ale ještě je příliš brzy na hodnocení. Postupem času sem budu přispívat a doplňovat, co mě potkalo.

Zatím jsem pouze měnil brzdové destičky na zadních kolech a výměna žárovky obrysového světla.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhledem k tomu, že jsem tu nenašel žádnou recenzi na Lybru, rozhodl jsem se přispět trochou do mlýna. Auto mám jen krátce, takže napíšu své první dojmy. Vzhled Lybry je subjektivní záležitostí, někomu přijde úžasná, někomu příšerná. Patřím do té první skupiny. Proti předchozí Sonatě je celkový vnitřní prostor, včetně kufru poněkud menší.

Musím říct, že si nedovedu představit i tříčlennou rodinu, třeba s kočárkem, jak jede do Hrvatska. Bez rakve se zřejmě neobejdou. Můj vůz je typu sedan, takže když už budete chtít opravdu převážet více zavazadel zauvažujte o wagonu. Interiér vozu mi i přes svůj již poměrně pokročilý věk (7 let) přijde úžasný a moderní. Celému prostoru vévodí středová konzole s majestátně vyhlížejícím barevným LCD displejem. Ten zobrazuje údaje palubního počítače a je propojen se standardně dodávanou hifi soustavou BOSE. V mém typu jsem bohužel ochuzen o CD changer, takže ta investice mne ještě čeká. Zatím poslouchám mp3 přes kazetový adaptér a mohu říci, že zvuk je úžasný. Počítač zobrazuje standardní údaje o průměrné spotřebě, okamžité spotřebě, ujeté vzdálenosti, lze nastavit alarm na maximální povolenou rychlost. Kromě toho signalizuje grafikou poruchy, které vás mohou potkat.

Už jsem byl oblažen upozorněním nefungujících světel nebo třeba jen nezavřenými dveřmi spolujezdců. Volant se drží příjemně nicméně není kožený, což bych přivítal více. Pro pohodlí pasažerů se montovala dvouzónová klimatizace. Pro řidiče a spolujezdce lze tedy nastavit rozdílné teploty a to, jak klima funguje, mě naprosto fascinuje. Oproti manuální klimě v Sonatě je to jak píseň z příštího tisíciletí. Palubní deska není nijak členitá, k mému zklamání neposkýtá žádný odkládací prostor, musíte si tedy vastačit se schránkou před spolujezdcem, malé místo pod popelníkem nebo v kapsách výplně dveří. Ty jsou ale mělké, takže větší předměty tam neschováte. O něco příjemnější je držák nápojů, chytře umístěn před výfukem ventilace, takže v parném létu, když klima běží, máte stále chladný nápoj. Vedle toho je malý držáček, tuším zřejmě na kreditní karty nebo něco podobného, ale to z prozaických důvodů nevyužívám.

K dispozici je vám zásuvka zapalovače u popelníku a další na zadní části tunelu, tedy směrem k zadním sedadlům. Sedadla a výplně dveří jsou vyrobeny ze semiše nebo chcete-li nebroušené kůže. Vypadají sice úžasně, ale zub času je zejména na sedáku řidiče patrný. Nicméně celý vůz je vůní interiéru krásně provoněn, ještě dnes vůz voní jako nový. Plasty jsou měkčené a řekl bych kvalitní, v autě nevržou. Jediné, co vrže je loketní opěrka, a je to zvuk právě třené kůže...

Mé auto je po druhém majiteli, se servisní knihou, kde jsou zaznamenány provedené servisní zásahy. Podvozek se chová naprosto korektně. Nic nemlátí, nevrže, nebouchá, pokud se ovšem nebavíme o jízdě na ústeckých tankdromech... Spotřeba auta je při jízdě ve městě, alespoň u mě na deseti a až deseti a půl litrech na sto kilometrů, vždy se zapnutou klimou. Na okresce při devadesáti jsem se dostal mírně nad sedm litrů. Už jsem i absolvoval delší cestu do Itálie a zpět a mám tedy i záznamy z dálnice. Je to zajímavé, ale při stočtyřicítce mi auto papalo kolem devíti až desíti litrů, při stoosmdesátce deset a půl, takže jsem se nijak neomezoval a využíval tu rychlejší variantu přesunu.

Dvěstě auto udělá bez problémů (srovnáno i s GPS), jen při stodevadesáti se na chvilku ozve kvílivý zvuk. Buď je to pneumatikami (hankook) nebo prostě aerodynamikou auta. Na té dvoustovce zvuk zase zmizel.

Teď něco k motoru. JSEM NADŠENÝ!! Stopětapadesáti koňový pětiválcový motor má krásný zvuk a úžasný zátah. Pokud ho držíte v otáčkách, připadá vám, že řídíte raketu. Je prostě radost auto řídit, poslouchat brum a neslyšně proplouvat ulicemi města nebo se řítit okreskami. Řazení je vcelku přesné, dráhy nejsou zbytečně dlouhé, jen občas je volba rychlostí tužší, než by bylo zdrávo. Výhled z auta není úplně ideální, zejména dozadu a ve zrcátkách, tam jsou nějaké rezervy, ale zvyknete si. Mimochodem, zráctka jsou elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklápěcí.. to ale není pro provoz auta rozhodující.

To je tak zhruba vše, co jsem měl na srdci, doufám, že s Lybrou budu spokojený a nebudu přispívat s výčtem závad. Pokud se někdo rozhoduje, zda koupit, zatím mohu směle doporučit. Pro můj roční průběh kilometrů jsem nepotřeboval motor s naftou, ale nezastírám, že by se mi líbil i ten....ale o tom už doufám bude příspěvek nějakého mého kolegy...

Viva Italia!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Lybra

Vložit komentář

Lancia Lybra 5v20

Máte pravdu i když jsem koupil auto v zdevastovaném stavu - tedy za 27.900 a opravy brzd, rozvody, náplně atd. pořád jsem pod cenou vozů z wermachtu.A ten subjektivní pocit pohledu z venku okamžitě zmizí po pár kilometrech. Nikdy jsem po lybře netoužil, ale neměnil bych, záda ani nohy nebolí a po dlouhé jízdě oproti oktávce paráda.

09.08.2013 | 09:31:59 | MIREK  | 62.245.95.* Reagovat

RE: Lancia Lybra 2.O benzin

Připojuji se k autorům kteří se uvedenému autu Lanzia Lybra 2.O limuzina již vyjádřili.Měl jsem cca 16 osobních.pro pracovní cesty jsem vždy po cca 35O OOO km auto prodal z důvodu skončení garance a drobných vad.V závěru mé motorystické aktyvity jsem koupil v německu jetou Lanzii s nájezdem asi 95 000 km.Ano závady brzdové kotouče,spojka,výfukový sistem,pneu vše pro STK vyměněno.(Prostě hobi)Uvádím že jízdní vlastnosti zcela dokonalé,interier,karoserie akcelerace,system náprav, řízení, akustika reproduktorů BOSE,daleko před dobou kdy byla auta vyráběna.I dnes pohoda,Italové nejsou němci ale automobil vyvinut pro státní správu nikoliv tehdy pro dálniční provoz,barva stříbrná,potahy upravená kůže,vnitřní prostor a výbava dobré.Nemám problem,univerzální pneu celoročně Nyní francouzká ryviera,pobřeží baltu,německo,rakousko.Na pohled zvláštní karoserie tvar reflektorů. Přeleštěno moderními přípravky,halogenové žárovky Požitek z jízdy O.K.

26.01.2024 | 18:36:08 | MTB Metal sro Ostrava  | 185.5.70.* Reagovat

Zásuvka zapalování

Zdravím,
jsem majitelka Lybry 1.6 sedan. Jedná se mi o zásuvku zapalovače- na zadní části tunelu, tedy směrem k zadním sedadlům jak již tady někdo psal. Můžete mi prosím napsat někdo podrobnější místo kde se to nachází,že ji vůbec nemůžu najít.
Díky za odpověď na janica.svo@seznam.cz

29.08.2011 | 15:08:46 | Jana  | 90.180.110.* Reagovat

RE:Zásuvka zapalování

Zásuvka je schovaná na tunelu pod loketní opěrkou. Měla by na ní být krytka, ta se odklopím a je tam.

04.10.2011 | 11:17:06 | hugoventill  | 90.183.133.* Reagovat

RE: Zásuvka zapalování

myslím, že 1.6 ji tam nemají... je to součást vyšších výbav - aůe být tam může!
-)

16.10.2011 | 19:23:50 | Arth  | 80.188.216.* Reagovat

rádio

Ahoj,dnesk jsme si koupili toto auto,leč bohužel manuál je psaný jen v němčině a nemůžeme s poradit,jak přepnout rádio z OFF na ON. Díky za jakoukoliv radu či pokud někdo máte tak i odkaz na manuál v češtně. Díky moc S

06.04.2011 | 21:05:25 | simona Reagovat

RE:rádio

Jsem nový majitel Lybry 1,8 a rovněž nemohu radio zprovoznit z OFF na ON - poraďte mi, prosím. A autobazar mi nedal žádný manuál, prosím pošlete mi, jestli máte nějakou i cizojazyčnou verzi návodu k obsluze auta.
Mnohokrát Vám děkuji vapavel@seznam.cz

23.07.2011 | 10:48:10 | Vít Pavel Reagovat

RE:rádio

Zmáčkni knoflík hlasitosti a mělo by fungovat i při vypnutém zapalování. Jinak standartně se ti spustí při nastartování spolu s počítačem.

04.10.2011 | 11:15:02 | hugoventill  | 90.183.133.* Reagovat

rádio

prosím poradite mi nekdo jak zprovoznit radio v lancia lybra 1,9 JDI?hlasitost mam v poradku ale proste mi to nenajde stanice fm.nemate nekdo nejakou vychytavku na zprovozneni?diky moc vsem

16.07.2012 | 15:30:09 | yannis@atlas.cz  | 194.228.149.* Reagovat

RE:rádio

Manuál na Lybru v Češtině bohužel nenajdeš. U nás se vůz vůbec neprodával. Jinak It a En verze najdete na klubových stránkách Lancie.

04.10.2011 | 11:19:45 | hugoventill  | 90.183.133.* Reagovat

co nového

ve 130 tis. km jsem nechal vyměnit přední tlumiče a chystal se provést něco se stabilizátorem, kde jsou celkem vymleté gumy. auto se chovalo už po výměně tlumičů fantasticky, netušil jsem, jak velký rozdíl to může být, v zatáčkách se auto chovalo famózně. bohužel, týden na to nehoda, lybra je rozstřelená, chytl jsem to na přední kolo. totál urvaná náprava, zničené plechy, vystřelené airbagy...... nevím, jestli to půjde dát do kupy a hlavně jestli vůbec chci. jestli by nebylo lepší koupit jiné auto. každopádně lybru, od nehody jsem vlastně zjistil, jak bezpečné auto to je. jen teď uvažuju o stejšnu a v naftě.

31.08.2009 | 10:39:32 | Zdenek Reagovat

reakce

první odpověď, podvozek jsem zatím neřešil, chystám se někdy v následujících týdnech, začátkem srpna jedu na dovču, tak to chci stihnout. Ale určitě dám vědět. Z diskusí na lanciaklub.cz ale je tolik možností, co to může dělat, že mám strach, že se vydám z peněz a efekt bude nulový. Jinak k příspěvku "pitomci" - na toho lakýrníka jsem rezignoval, nehodlám investovat rok co rok do oprav laku. bohužel pracuju naproti střední škole, kde taky parkuju a to byste nevěřili, co dnešní parchanti dokáží. kdybyste viděli, jak mi to už zaneřádili, nepočítám pet lahve a žvýkačky z oken, ale jak klíčema jezdí vesele po dveřích. a to mám starý auto. Mít nové, tak si to jdu hodit. Jinak kromě toho, stále jezdím :) žádná nová závada. Klepu na stůl...

09.07.2009 | 13:01:45 | Zdenek Reagovat

pitomci

nazdar, lanciu som nemal ale v Lybre som sa viezol , celkom pohodlna. Len ma zaujalo co si pisal ze ti vsetci odieraju auto. uz som myslel ze to len mne.. take nervy mam neskutocne.. a to je vsade! minule na dovolenke nehal som drobečka na parkovisku a hned cerveny flak na narazniku, naposledy pred carrefourom bol som na mieste kde len po lavej strane bolo miesto pre invalidov reterdovanych co by ani enmali sadat za volant ked su nemtavy, miesto maju vela ako pre hummera, stala tam sprosta felda, a ked som sa vracal felda postihnuta prec a ja som mal dodrbany naraznik. a to postihnute hovado sa ani neunuvalo nehat cislo poistky. a pred domom? stale mozno je to tym ze drobeček je trosku dlhsi (skoro 5m) ale narazniky su permanentne doskrabane. Ti kokoti ozaj nevedia ani vyliezt z parkoviska alebo co. ja doprajem kazdemu auto ake chce, nech jazdia aj na monster truckoch ale nie takym dementom co len pusti s tou krivou šmatlavou nohou spojku, leti mu to cez parkovisko a trpne ci trafi vychod. takemu by som dal do ruky maximalne smarta, alebo bicykel. Ja len tolko.. nie si v tom sam

06.04.2009 | 00:33:55 |  Reagovat

podvozek

Mám dotaz jak to dopadlo z podvozkem a zda byly nějaké opravy. Děkuji

05.04.2009 | 23:14:15 |  Reagovat

plastovy blbinec byl soucasti celeho mechanismu. origos stahovani, opravdu komplet za cca 400 euro, nahradni vyrobce 80. srandu si nedelam, neni to totiz vubec vtipne :) dulezite je, ze to zas chodi.

01.11.2008 | 21:35:25 | Zdenek Reagovat

ten plastovy blbinec koupis v italcaru za 80Kc www.italcar.cz ty ceny co tu uvadis sou trosku dost i na cely mechanismus stahovani (vcetne motorku) ten mi ve fiatu nabizeli za 3,5kKc takze si myslim, ze s temi 400 EUR si z tebe nekdo vvstrelil, nebo si delas ty legraci z nas...

22.08.2008 | 22:24:23 |  Reagovat

hledám "ten plastový blbinec"

prosím bližší info nemůžu ho v katalogu najít - děkuji

17.09.2011 | 10:10:13 | radek  | 82.100.3.* Reagovat

další info

Tak přidávám další zkušenost. Když jsem stikl knoflík, abych si pootevřel okénko, nestačil jsem se divit. celé sklo mi po šíleném rachotu prostě spadlo dolů do dveří. Odešel malý plastový blbinec na mechanismu stahování okna. Protože v té době byli mí rodičové u sestry v IT, zadal jsem úkol objednat nový.. Pokud vás to zajímá, tak originální díl Lancia stojí cca 400 Eur. Nakonec ho ale našli i v druhovýrobě.. za cca 80 Eur. Takže to nebylo tak hrůzostrašné. Jinak už se ozývá podvozek, někde na předku, zřejmě následek šílených tankodromů, po kterých tu v Ústí jezdíme. Počkám ještě přes zimu a dám to do kupy. Dále mě čeká výměna oleje a filtrů a jináč nic. Jezdím.

08.08.2008 | 13:42:06 | Zdenek Reagovat

Další zkušenosti

Lybra stále jezdí parádně, nemůžu si na ni stěžovat. Co mi ale vadí je s prominutím debilita některých zfetovaných občanů, kteří se rozhodli mi psát tagy na dveře a blatník klíčemi nebo pitomců, kteří neumí parkovat a auto odírají bez sebemenšího zardění. Utrpěl jsem už tolik šrámů, že si připadám jak na frontě. Na jaře dám holku lakýrovi na kosmetiku, aby zas byla krásná.

04.01.2008 | 20:28:58 | Zdenek Reagovat

Lancia Lybra 1.8

Po přečtení předchozího komentáře, nemůžu nic jiného, než souhlasit s názory Zdenka. Vlastním Lanciu Lybru combi 1.8 benzín necelé tři měsíce a jsem s ní spokojená. Auto vypadá nádherně a troufám si říct, že vybavení je určitým luxusem. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 9-10l.Jediné opravy spočívaly ve výměně filtrů, což nejsou nijak nákladné položky. Jiné problémy zatím nenastaly. Auto je prostorné a velmi pohodlné. Je dovezeno z Itálie a nemilé je pouze to, že vlastním jeden klíč a manuál nemám. Auto však mohu doporučit všem.

25.07.2007 | 00:55:29 | Blanka Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Lancia Lybra