Rok výroby:2000Typ motoru:2700Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:300 200 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:25. 3. 2006
Vozidlo nemělo v podstatě žádné poruchy, pouze došlo k drobným závadám a běžným opotřebením. Zásadním problémem byl asi způsob dodržení technologické kázně při montáži motoru, nebylo možné vyjmout žhavicí svíčku a bylo třeba demontovat hlavu motoru. S tím byly spojeny další technické problémy.
V 70000 km bylo měněno ložisko kardanu a pochopitelně další díly vyžadující běžnou výměnu, jako brzdové kotouče, destičky apod. Kolem 240000 km došlo k poruše relé řazení automatické převodovky Sprintshift. Ve 295000 bylo nutno vyměnit spojovací tyč a čepy řízení, rovněž byly shledány naprosto opotřebované tlumiče.
Co se týče funkce a životnosti materiálu naprostá spokojenost s předchozím Fordem nesrovnatelné. V současné době je nutné provést úpravy na karoserii, místy narůstá rez.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz Sprinter 216 CDI je kvalitní výrobek s podle mého názoru vysokými užitnými vlastnostmi. Jiná věc je to, že Mercedes při konstrukci tohoto vozu vůbec nepočítal s tím, že bude řízen člověkem. Volnat má nepřirozenou polohu, kabina je krátká, nikam nelze umístit například lahev s nápojem, schránka ve dveřích je úzká, odkládací poličky v interieru mělké a vysunovací popelník s držákem nápojů, te je horor, nejlépe okamžitě vyhodit. To je takový zdroj pazvuků, že to nelze vyjádřit, byla provedena výměna již 3 x.
Zadní křídlové dveře nemají aretaci a při nakládání ve větru musí dva lidé držet dveře ! Největší zoufalství je servis, který málem vytvořil z našeho vozu trosku. Přes opakované výměny relé žhavení, namísto demontáže svíčky, přes zlomené přední dveře na zvedáku v servisu, neschopnost zjistit vadné ovládání táhel topení a namísto toho výměny termostatu, až po naházení vypitých lahví od piva do vozu při předání v servisu na Chodově.
Servis Mercedes tedy ve všech případech tehdy absolutně nepojmenovatelný slušnými výrazy. Mimo to dlouhé hodiny čekání. Nyní soukromý servis a plná spokojenost s vozem.
Pokud můžu doporučit servis na mercedesa(okolí olomouce, já jezdím skoro 100km a vyplatí se), napište mi ne meil, jezdím tam vždy se spokojeností..mám 216..naložený, nebo prázdný, furt letí jak ďábel..bez poruch
taky jihlava jelevnejsi nez treba brno ale jen o tisicovku :D 3000 proti 2000/hod :D tak otazka je jestli se vyplati tam jet 120km z brna kvuli tisicovce...ano muj byvalej dopravce by i pro korunu jel do prahy :D
Velkým nedostatkem techto aut. Jezdím ve Sprinterech a Vitech od 1999 a po každe tak po 2,5-3 letech problém s tímto přepínačem.Přestanou fungovat mlhovky,stěrače,směrovky,potom nasleduje výmena přepínače ve značkovém servisu.Cena přepínace je asi 3 100 Kč bez dph,ale výsledná cena i s prací je 6 800 Kč s dph. V servisu nejdříve zjistí závadu pak vymení a následne dukladně vše překontrolujou ( 1 hodina prace přes 1000Kč bez dph )a jsme na výsledné ceně.Poslední zkušenost je týden stará CDi 313 r.v. duben 2004 ,najeto 101 500 km.
jj elektrika se se*e jak vidim asi u vsech bez vyjimek...svetla zerou zarovku kazdej tyden jednu blinkry cvakaji a meni interval blikani nekdy neblika vubec, vystrazny vydavaji zvuk jakoby nekdo neco brousil a u toho cvakal zubama...nevim jestli to je to samy ale hned sem si na to vzpomel a taky ze to v mercedesu nebyli schopni vyresit ani vymenou vseho po ceste od svetel k volantu, bud rad za to ze to aspon spravili neni to sice nic levnyho jak ctu ale taky bych nerekl ze to cloveka vyslovene zruinuje, souhlasim ale ze to je zbytecna investice do zbytecnyho problemu
Jezdim s nim uz 1,5 roku a posaz za volantem je nepřirozený a pokud si člověk chce odložit lahev, tak neni kam. Je to mimořádně spolehlivé auto, jen odešly synchrony na 4, asi ve 260 000.... jinak nic...
Mám také Sprintera, ale daleko novějšího. Výborné auto s drobnými nedostatky hlavně v interiéru kabiny. Vše je nyní vyřešeno v novém Sprinteru. Měl jsem možnost si jej podrobně prohlédnout a nezbývá jen konstatovat, že své konkurenty překonává ve všech parametrech.
interier je maximalne vychytanej a inteligentne vymslenej, rozhled z kabiny je idealni a posez v novym je vysoko a to mi uplne vyhovovalo protze ostatni dodavky maji sedak o nejakych 20cm niz a to je uz docela dost rozdil ve vyhledu. podvozek je taky dobrej aspon co muzu po 60t.km posoudit ale motory ty se srali na vsech autech u nas a ctu i tady ze jsou problemovy...osobne mesic stara 311cdi vzpricena klapka po ujetych asi 8 nebo 10t.km coz u auta za 700tisic s dph dokaze nas*at a ani nechcu vedet co vsechno uz tam bylo rozbity...
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz Sprinter
Pokud můžu doporučit servis na mercedesa(okolí olomouce, já jezdím skoro 100km a vyplatí se), napište mi ne meil, jezdím tam vždy se spokojeností..mám 216..naložený, nebo prázdný, furt letí jak ďábel..bez poruch
11.01.2009 | 15:00:42 | lucky Reagovat
servis
taky jihlava jelevnejsi nez treba brno ale jen o tisicovku :D 3000 proti 2000/hod :D tak otazka je jestli se vyplati tam jet 120km z brna kvuli tisicovce...ano muj byvalej dopravce by i pro korunu jel do prahy :D
20.09.2011 | 23:52:52 | kkk | 77.48.237.* Reagovat
Páčkový přepinač pod volantem Lucas
Velkým nedostatkem techto aut. Jezdím ve Sprinterech a Vitech od 1999 a po každe tak po 2,5-3 letech problém s tímto přepínačem.Přestanou fungovat mlhovky,stěrače,směrovky,potom nasleduje výmena přepínače ve značkovém servisu.Cena přepínace je asi 3 100 Kč bez dph,ale výsledná cena i s prací je 6 800 Kč s dph. V servisu nejdříve zjistí závadu pak vymení a následne dukladně vše překontrolujou ( 1 hodina prace přes 1000Kč bez dph )a jsme na výsledné ceně.Poslední zkušenost je týden stará CDi 313 r.v. duben 2004 ,najeto 101 500 km.
11.10.2006 | 15:20:59 | Reagovat
RE:Páčkový přepinač pod volantem Lucas
jj elektrika se se*e jak vidim asi u vsech bez vyjimek...svetla zerou zarovku kazdej tyden jednu blinkry cvakaji a meni interval blikani nekdy neblika vubec, vystrazny vydavaji zvuk jakoby nekdo neco brousil a u toho cvakal zubama...nevim jestli to je to samy ale hned sem si na to vzpomel a taky ze to v mercedesu nebyli schopni vyresit ani vymenou vseho po ceste od svetel k volantu, bud rad za to ze to aspon spravili neni to sice nic levnyho jak ctu ale taky bych nerekl ze to cloveka vyslovene zruinuje, souhlasim ale ze to je zbytecna investice do zbytecnyho problemu
20.09.2011 | 23:58:51 | asd | 77.48.237.* Reagovat
Uplně souhlasim
Jezdim s nim uz 1,5 roku a posaz za volantem je nepřirozený a pokud si člověk chce odložit lahev, tak neni kam. Je to mimořádně spolehlivé auto, jen odešly synchrony na 4, asi ve 260 000.... jinak nic...
31.07.2006 | 23:19:27 | Honzik Reagovat
Vřelý souhlas
Mám také Sprintera, ale daleko novějšího. Výborné auto s drobnými nedostatky hlavně v interiéru kabiny. Vše je nyní vyřešeno v novém Sprinteru. Měl jsem možnost si jej podrobně prohlédnout a nezbývá jen konstatovat, že své konkurenty překonává ve všech parametrech.
20.05.2006 | 10:03:11 | Zdenek Reagovat
RE:Vřelý souhlas
interier je maximalne vychytanej a inteligentne vymslenej, rozhled z kabiny je idealni a posez v novym je vysoko a to mi uplne vyhovovalo protze ostatni dodavky maji sedak o nejakych 20cm niz a to je uz docela dost rozdil ve vyhledu. podvozek je taky dobrej aspon co muzu po 60t.km posoudit ale motory ty se srali na vsech autech u nas a ctu i tady ze jsou problemovy...osobne mesic stara 311cdi vzpricena klapka po ujetych asi 8 nebo 10t.km coz u auta za 700tisic s dph dokaze nas*at a ani nechcu vedet co vsechno uz tam bylo rozbity...
21.09.2011 | 00:04:53 | aaa | 77.48.237.* Reagovat