Rok výroby:1991Typ motoru:1850/ford escort DStav km při koupi:350 000 kmStav km nyní:460 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:29. 6. 2007
Spojka - pokud není od kvalitního výrobce, tak ložisko spojky a přítlačný talíř přestanou plnit svojí úlohu po dvou nebo třech sezónách.Silenbloky předního zavěšení a silenbloky stabilizační tyče řízení se vymačkávají - tady doporučuji vložit na stabil. tyč řízení silenbloky z Lada Niva, které pasují a jsou tužší. Pod podložky na koncich stab. tyče zase pasují silenbloky z Ford Siera.
Tyto se rozříznou, obrátí se proti sobě a vydrží to tři roky. Do převodovky dle mého názoru je lepší hypoidní olej, protože klasický převodový je hlučnější a převodovka je hypoidního typu.
Tlumiče kapalino-plynové - vydrží neskonale dlouho na našich cestách. Jinak jsem spokojen a snad vydrží. Často odchází kulové čepy - horní i dolní. Protože byl jejich nedostatek, tak jsem si nechal vysoustružit od známého silonové vložky a když je stará vložka vyklepaná, tak jí vyměním a jede se dál - myslím tím horní kulové čepy u tyče řízení. Spodní zkusím provrtat a dát tam maznici.
Snad to vydrží déle. Nevím totiž, kde se dají sehnat podobné se stejným kuželem.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Své Aleko jsem koupil od příbuzného a ten ještě od svého známého. Ve vozidle je zabudován motor Ford Escort 1.8 D, který je kompletní. Je to tahoun.
O původu vozidla jsem se dozvěděl to, že 101 těchto vozidel odvezli do sousedního Německy a fa. Motorcraft zde vyměnila motory. Motor pasuje na převodovku pouze s jiným spojkovým košem a tento je třikrát těžší . Je z litiny ...
Tlumiče jsou kapalinoplynové z Belgie a jsou tam asi celou dobu od r.1991. Neznám nikoho v karlovarském kraji, kdo by měl podobný nebo jiný motor než originál. Možná se mi někdo ozve.
To jsem vůbec netušil, že u nás Aleka s timhle motorem taky jezděj. Tahle kára je docela zajímavá rarita. Celkem majiteli závidim, že se mu povedlo na tenhle stroj natrefit. Jinak mam Autotip z roku 1993, kde je o Aleku diesel článek a píše se tam, že tenkrát stálo v Německu 17.495 DM.
Božíčku, takový s****ový auto a navíc "obohacený" asi o nejhorší motor, kterej kdy Ford vyrobil... Takovejch aut dnešní trh nabízí, tak proč zrovna tohle??? Nějaká vzpomínka na minulý režim???
Já jsem měl předchozí model 412, divím se, já spojku měnil až ve 230.000km, žádné popisované problémy jsem neměl. Patrně za rozvolnění společnosti za Gorbačova, ktery dokázal vše rozložit, se zhoršila kvalita výroby, která ještě v 70.letech byla patrně solidní, byť bylo známo,že kolísavá, což ovšem dnes u mnoha renomovaných výrobců je totéž. Na Moskviče rád vzpomínám, nezastínil ho ani VW ani můj soudobý Citroen s turbodieselem. A režim pane? To se nepeťte,ale pro mne to byl režim spravedlivý, stokrát lepší než v čem musím,žel,žít dnes.
01.09.2011 | 22:43:05 | Jiří Fuchs
| 85.161.119.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Moskvič Aleko
Dotaz
Zajímalo by mne jestli ještě máte dieselové Aleko, vypadá to, že bychom v karlovarském kraji mohli být 2 nafťáci Alekáci...
20.06.2015 | 23:20:06 | Miloš | 185.73.100.* Reagovat
jsem jiný Milan než autor recenze-proto ať se andílek nenaštve na něj
09.07.2007 | 23:09:45 | Milan Reagovat
bratr říkával vůl jak anděl-proč sem člověče vůbec píšete-tady de o něco jiného než kritizovat tohle auto
09.07.2007 | 23:03:30 | Milan Reagovat
ALEKO
Uvádíš stav tachometru koupeno při 350tkm, nyní 460tkm
09.07.2007 | 22:14:48 | Ráďa Reagovat
opravdu rarita
To jsem vůbec netušil, že u nás Aleka s timhle motorem taky jezděj. Tahle kára je docela zajímavá rarita. Celkem majiteli závidim, že se mu povedlo na tenhle stroj natrefit. Jinak mam Autotip z roku 1993, kde je o Aleku diesel článek a píše se tam, že tenkrát stálo v Německu 17.495 DM.
30.06.2007 | 19:07:27 | Francesco Reagovat
proč?
Božíčku, takový s****ový auto a navíc "obohacený" asi o nejhorší motor, kterej kdy Ford vyrobil... Takovejch aut dnešní trh nabízí, tak proč zrovna tohle??? Nějaká vzpomínka na minulý režim???
30.06.2007 | 16:45:22 | Anděl Reagovat
RE:proč?
Já jsem měl předchozí model 412, divím se, já spojku měnil až ve 230.000km, žádné popisované problémy jsem neměl. Patrně za rozvolnění společnosti za Gorbačova, ktery dokázal vše rozložit, se zhoršila kvalita výroby, která ještě v 70.letech byla patrně solidní, byť bylo známo,že kolísavá, což ovšem dnes u mnoha renomovaných výrobců je totéž. Na Moskviče rád vzpomínám, nezastínil ho ani VW ani můj soudobý Citroen s turbodieselem. A režim pane? To se nepeťte,ale pro mne to byl režim spravedlivý, stokrát lepší než v čem musím,žel,žít dnes.
01.09.2011 | 22:43:05 | Jiří Fuchs | 85.161.119.* Reagovat