Rok výroby:2000Typ motoru:Stav km při koupi:110 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:EthanolPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:30. 4. 2013
Předchozí auto:Peugeot 205 1,6 automatRover Tourer 1,6Toyota Previa 2,5Daihatsu Grand Movie 1,5
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
nezničitelný dvoulitr plus CVT variabilita iteriéru dobrý power a bezpečí
Slabé stránky
spotřeba - řešeno E85
Závady a opravy na autě
Auto jsem kupoval s tím, že tyhle automaty se zpravidla prodávají v očekávání závady, takže mne skutečnost nezaskočila. Jinak O.K. Tento typ je tak trochu netypický a informací o něm jsem nalezl málo - jen jakousi recenzi z roku 2003 a potom článek p. Vaculíka o typických závadách CVT převodovek. Tak - byla to typická závada... Na převodovce pravděpodobně není moc co zničit a tak roli tzv. kurvítka zde zastává krokový motorek. Ten se prostě sekne a auto jede pořád na "1", i když v případě CVT to není přesné, protože zde nejsou rychlostní stupně - je to variátor. Zkrátka motor se dusí a nejede to víc jak 30 km/hod.Motorek v originále stojí jako ojeté Twingo, ale přátelé z Nissan clubu poradili, že jestli to má dvoulitr z Primery, tak krokový motorek z Primery bude možná taky pasovat a - bingo! Za čtvrtinu ceny byl motorek k mání. Další past je olej do CVT převodovky, který stolí v Nissanu asi 1320,- za litr. Přímo do dodavatele jest za lidovou cenu 250,-, takže taky dobrý. Navíc si na tom můj oblíbený mechanik výtečně spravil sebevědomí, protože (a moc se mu teda nechtělo - znáte to) se teď může pyšnit, že umí i CVT...!
Hodnocení a zkušenosti s autem
V obavě z vysoké spotřeby jsem nechal vestavět jednotku na E85 a jezdí to poměrně slušně. Jen v třeskutý zimě je fakt lepší benzín, ten Ethanol moc při studeném motoru nestíhá. Spotřeba se v zimě hravě vyšplhá k 14 litrům, ale při ceně 24,50 za litřík lihu, to tak nebolí. V létě je to o fous lepší, ale naše rodinná kombinace zima / šupsemšuptam do školky a na nákup, nepřipouští moc velké ústupky. Komu se to auto fakt moc líbí, je manželka. Vašim ženám by se taky líbilo. Je to velký, bytelný, silný a nemusí se řadit. Spotřebu ženský vůbec neřešej - vždycky dostanu povel a nádrž se naplní!! Takže pánové, jestli chcete udělat ženě radost nenáročnou koupí, klidně tento model zvolte. Základem je Almera ( jo - model sedan s 1,4 benzinem jsem zapoměl, stejně jako dalších asi 20 aut napsat do přehledu používaných vozů, ale to je jedno). To je známý držák a naprosto nudná záležitost, protože se ne a ne rozbít. Tina se u nás vyskytují v naprosté většině s naftou 2,2 a benzínem 1,8, takže tohle provedení ,s dvoulitrem a CVT z Primery, je dost raritní, ale řekl bych , že naprosto plní účel bezpečného, snadno ovladatelného a prostorného vozu pro dámy. Páni by se z něj totiž asi brzy zvencli. Navíc mi ho žena už nechce půjčovat, takže si asi koupim něco k tomu, nejlépe litrový tříválec od Daihatsu.. Konečně si zajezdim!!
Mám toto auto od 11.2012. Kupované pre potrebu vačšieho auta s automatom. Výhody- šírka, dosť miesta vzadu aj pre kolená, 3 samostatné sedadlá vzadu, vysoký posed. Motor a prevodovka je kapitola sama pre seba. nebudem to rozpisovať možno napíšem sám recenziu ale - nenájdete na nete jeden test kde by to doporučovali. Neviem prečo ale všade je pri automate NEBRAŤ. V mojom aute tiež nebol menený olej do 110 000km aj keď sa má a 60 000km- to je typické pre automaty. Servis O bodov.... jedno ľutujem že nemá ESP. Inak veľmi príjemné vozenie, veľmi solídne urobené auto - poctivo a veľmi dobrý podvozok. Aj pri tej výške auto veľmi dobre drží na ceste. Spotrebu neriešim- je to vyššie auto, dosť ťažké, 2.0l benzín a automat to samozrejme za 5.0l jazdiť nebude... a nad LPG neuvažujem, auto má vek a ročný nájazd malý. Inak som sa rozhodoval medzi premacy a možno honda stream... všetko automat samozrejme... zatiaĺ neľutujem...
Takže po nějakém čase doplňuji údaje: zařízení na E85 jsem po čase vyrval a zahodil, firmu proklel a obrečel peníze. Auto během času nemělo žádné potíže, jen jednou nějak zatuhnul jakýsi brzdič vzadu vlevo, ale po úderu kladivem si to zase rozmyslel. Jednou jsem musel vyměnit výše zmíněné kurvítku, čili krokový motorek v převodovce. Je už bohužel k mání pouze na vrakáčích, protože NIssan ho jako náhradní díl vůbec nevede a číňani už ho taky nedělaj. Jinak auto jezdí a jezdí. Spotřeba se dá uhlídat průměrně na 8,5.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
tino cvt
Mám toto auto od 11.2012. Kupované pre potrebu vačšieho auta s automatom. Výhody- šírka, dosť miesta vzadu aj pre kolená, 3 samostatné sedadlá vzadu, vysoký posed. Motor a prevodovka je kapitola sama pre seba. nebudem to rozpisovať možno napíšem sám recenziu ale - nenájdete na nete jeden test kde by to doporučovali. Neviem prečo ale všade je pri automate NEBRAŤ. V mojom aute tiež nebol menený olej do 110 000km aj keď sa má a 60 000km- to je typické pre automaty. Servis O bodov.... jedno ľutujem že nemá ESP. Inak veľmi príjemné vozenie, veľmi solídne urobené auto - poctivo a veľmi dobrý podvozok. Aj pri tej výške auto veľmi dobre drží na ceste. Spotrebu neriešim- je to vyššie auto, dosť ťažké, 2.0l benzín a automat to samozrejme za 5.0l jazdiť nebude... a nad LPG neuvažujem, auto má vek a ročný nájazd malý. Inak som sa rozhodoval medzi premacy a možno honda stream... všetko automat samozrejme... zatiaĺ neľutujem...
09.05.2013 | 21:33:01 | miki | 85.159.106.* Reagovat
RE: tino cvt
Takže po nějakém čase doplňuji údaje: zařízení na E85 jsem po čase vyrval a zahodil, firmu proklel a obrečel peníze. Auto během času nemělo žádné potíže, jen jednou nějak zatuhnul jakýsi brzdič vzadu vlevo, ale po úderu kladivem si to zase rozmyslel. Jednou jsem musel vyměnit výše zmíněné kurvítku, čili krokový motorek v převodovce. Je už bohužel k mání pouze na vrakáčích, protože NIssan ho jako náhradní díl vůbec nevede a číňani už ho taky nedělaj. Jinak auto jezdí a jezdí. Spotřeba se dá uhlídat průměrně na 8,5.
13.09.2016 | 10:33:12 | hujerwagen | 95.82.135.* Reagovat
Mám Almeru 1.4 N15 a Primeru 2.0 P11 benzín a jsou to neskutečné držáky...spolehlivost,provozní náklady,jízdní vlastnosti.
Jediné mínus je...že dneska už se prostě takové auta nedělají!!!
01.05.2013 | 10:22:08 | stafík | 85.135.92.* Reagovat