Rok výroby:2001Typ motoru:Stav km při koupi:96 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:Status vozu při koupi:ojetýPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,8 l/100 kmVloženo:5. 2. 2014
Kromě motoru nic. v cca 100000km začal brát olej s tím, že to došlo do stadia cca 1l/1000km Oprava v autorizáku cca 80.000kč (komplet včetně výbrusu a nových pístů) nebo okolo 25.000 (pouze překroužkování - údajně jsou hodně drahá těsnění)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem měl necelé dva roky. Prodávalo se kvůli problému v motoru.
Vybíral jsem mezi Almerou, a Mazdou Premacy. V benzínu kvůli nízkému ročnímu nájezdu okolo 15tkm. Mazdy byly většinou hodně vylítané nebo v naftě. Proto padla volba na Nissana.
Auto v bazaru vypadalo jako libovka, což i byla. Zachovalé, pěkný interiér, nízký nájezd a doložená servisní historie.
Jako takové je super, příjemný,prostorný a světlý interiér. Baculatý vzhled se líbí spíš ženám. Měl jsem štěstí na chudší verzi bez sklopných stolků v opěradlech předních sedaček, tak zbylo více místa na nohy. Všude spousta úložných prostorů od palubovky až po podlahu pod sedačkami. Úžasně jsou řešené zadní sedačky, které jsou 3 samostatné a je možné je posouvat a sklápět podle potřeby. Čímž se dá upravit velikost kufru nebo prostor pro nohy cestujících vzadu. Sedačky se dají také úplně vyjmout a vznikně tak celkem rovná velká plocha na uložení větších věci. Dobrá vychytávka na dlouhé cesty je, že se nechá vytáhnout prostřední sedačka a krajní se přisunou blíže k sobě a máte pak vzadu luxusní posezení s dostatkem prostoru.
Svezení paráda, na svou délku a výšku sedí perfektně. Možná s ohledem na délku je víc houpavé v podélném směru. Převodovka má poměrně dlouhé a nepřesné dráhy, ale je to o zvyku. Perfektní brzdy, má 4x kotouče a nevadnou. Motor je přijemně točivý a na celkem velké auto vcelku dostačující, ale když je plně naložené tak už je to dost znát. Běžne jsem jezdil se spotřebou okolo 7,5-8,5 litrů. Na dálku se dalo i pod 7litrů.
Z praxe mě krom výměny žárovek a motoru nic neobtěžovalo. Výměna žárovek je poměrně špatně řešena - v návodu pro pravé přední světlo je psané, že je třeba demontovat celé světlo. Které drží na 2 šroubech a několika packách, které se samozřejmě při první demontáži zlomí. Nakonec jsem zjistil, že stačí vytrhnout hrdlo nádržky ostikovačů (je tam pouze nacvaklé) a je přístup k žárovkám uplně v pohodě.
Z hlediska zkušeností se servisem hned po 100tkm se ozsvítila kontrolka motoru. Proto jsem auto odvezl do autorizáku na Spořilově, kde řekli, že to jen byla chyba v systému a že ji odmazali. Cca půl roku bylo vše v pohodě. Poté se znovu rozsvítila kontrolka motoru. To už mi řekli, že do lambdy jde olej a, že to znamená generálku motoru za cca 80kkč což byla v té době hodnota auta. Myslel jsem si, že mě omejou, protože cca měsíc před tím zkončila záruka z bazaru. Tak jsem se zeptal, jestli to náhodou nebyl stejný problém jako před půl rokem, což mi potvrdili. Problémem je údajně to, že blok je hliníkový bez vložek, a pístní kroužky ho rozedřou až začne prolínat. Vzhledem k ceně opravy jsem se rozhodl neřešit a dojezdit co půjde. Po půl roce klesly ceny Almer o více jak 40% takže nemělo smysl se ji prodávat s vadným motorem. Jezdil jsem tak ještě rok, spotřeba oleje rostla až k 1litru na 1000km. To mi nebere ani moje Š 105 co má 180tkm na krku. S tím, že než jsem auto prodal tak už začlo i střílet do výfuku.
Shrnutí - auto jako takové super, variabilní prostorný interiér, dobré jízdní vlastnosti, super brzdy a rozumná spotřeba. Zklamáním byl motor, který prostě odešel, proto se raději koukněte po jiném buď 2,0 kterých je tu málo, nebo 2,2 nafta.
Pikoška: když jsem auto dával na protiúčet do bazaru. Objevilo se po týdnu na netu s tím, že "spolehlivý motor" tak by mě zajímalo co s tím provedli. Chudák následující majitel - přitom v protokolu jsme zapisovali, že bere olej.
Připomínáš mi naše "vzácné" politiky. Ti také překrucují fakta, či svá vlastní slova dle toho, odkud zrovna fouká. Teď nás přesvědčuješ o tom, že kupovat japonce a ještě staršího je blbost, přitom sis sám koupil starou plečku Colta, byl z něj nadšen a ještě tvrdil, že u této značky zůstaneš, viď? Pravda zde: www.cars.cz/autorecenze/auta/Mitsubishi/Colt/Recenze-Mitsubishi-Colt-Coltik-si-ziskal-lasku-a-duver-10111697.html
Teď se se.eš do aut, o kterých vůbec nic nevíš, ale rozdáváš rozumy. Po plejádě evropských vozů jsem také okusil japonce a už jsem u nich zůstal. Nissany jsem měl tři, PRIMERU GT, MAXIMU a PRIMERU kombi WP11, syn měl MICRU K10, na které se učil jezdit a za čtyři roky co jí měl, měnil jen poslední díl výfuku (auto mělo 17 let a výfuk stál asi 1400,-, olej nežralo vůbec a technickými procházelo legálně). MAXIMU jsem měl krátce (asi dva roky) a servis nepotřebovala, teď mám AVENSISE. PRIMERA, o které zde Vlasta plká, má ceny dílů srovnatelné s evropskou konkurencí, mnohdy dokonce levnější. Jelikož se PRIMERA vyráběla v Evropě, existuje mnoho dílů z druhovýroby v různé kvalitě, stejně jako je tomu u všech evropských vozů. Není tedy pravdou, že díly z druhovýroby neexistují. Dnes se sem dováží i díly z druhovýroby přímo z Japonska a bývají levnější než evropské náhrady a lepší kvality. Ten, kdo má japonce se zajímá o náhradní díly stejně, jako každý jiný a hledá dodavatele stejně jako ty, když jsi zavítal do Polska pro díly z bouraček, či pro polské nebo čínské šunty.
Když nic o PRIMEŘE, či jiném japonském autě nevíš, tak sem nepiš bludy. Nápravu Primery znáš pouze z obrázků na AutoKelly, ale už víš, jak se opravuje a házíš hausnumera. Ramena se mění jen když jsou poškozena nehodou nebo nárazem, jinak se opravdu mění jen silentbloky a čepy, maximálně se mění horní ramena a i ty se dají sehnat za ceny velmi přijatelné. Ceny běžných spotřebních dílů jsou srovnatelné např. se škodovkou a tak když jsem se rozhodoval mezi českou modlou ochcávkou v social edition a japoncem ve full výbavě, který byl při stejném věku o více než padesát tisíc levnější, volba byla jasná. Jízdní vlastosti ochcávky a Primery se nedají srovnávat, kdo měl Primeru s multilinkem, ví o čem mluvím. Mám rád benzínová auta střední a vyšší třídy, jejichž cena se dotýká sedmiciferných čísel a tolik bych za auto nedal. A tak si radši koupím "zajetého" japonce za cenu Thalie v akci, který nabídne mnohem víc a dělá jenom radost. Případné náhradní díly (pokud vůbec budou potřeba) se dají sehnat za normální ceny a kde, to majitelé zjistí na fórech příslušných autoklubů, protože zde nechci dělat reklamu. Mimochodem, ta poloosa na Primeru, o které zde byla řeč se dá sehnat nová za cca 1500,- a když uvážím, že další už nebudete nikdy potřebovat (protože původní odejde po cca 250.000km díky gumovému kroužku, pod kterým "prohnije"), tak mi ta cena přijde srandovní. Nebojte se japonců, jsou to normální auta minimálně srovnatelná, ne-li lepší než evropská, určitě lepší než korejská a mýtus "Japonec nakonec" už dávno neplatí. Ostatně recenze japonců mluvi samy za sebe. Když se vrátím k Almeře, o které tato recenze původně je, tak motor 1,8 nebyl šťastnou volbou, ale každá automobilka má svého kostlivce ve skříni, majitelé škodovek a jiných přibližovadel s motory 1,2HTP, 1,2TSI, 1,8 20V, 2,0TDICR atd. by mohli vyprávět dlouhé zimní večery a to jsem zmínil jen koncern. Dci od rencka není také žádná výhra, nevydrží ani tolik, co zmiňovaná 1,8 v Almeře. Takže asi tak.
Tak za prvé, ta plečka stála pár korun a byl to pokus, samozřejmě jsem z toho byl nadšený. :D Taky jsem napsal více, asi tak 5 nebo 6 recenzí. :D A pokud vidíš, nezůstal jsem u něj, koupil jsem další a zklamání v motoru na celé čáře a už se k té značce nevrátím, pouze mě dokázal udržet nad hladinou, momentálně mám střep, při kterém mám absťák neskutečný a současně co tu kecám sháním info jak to jen jde, ceny a práce a podobně, abych mohl být v klidu sedět si v něčem v čem budu spokojen! Zatím smůla! Za další Primeru jsem tu nehanil, pouze připomínal dražší díly, srovnatelné s evropskou špičkou o kvalitě jsem nehovořil.
ALE řeší se tu ALMERA Tino, která má 2.0litr pouze s automatem! 1.8 je na h.vno a diesel taky nebude dobrý nápad ke koupi! Takže celý model Almery TINO totálně zavrhnout?!
Cena podobná dílů z Nissanu vůči Octě určitě není! Kdyby čecháček OPRAVDU chtěl tak má na škodovku Octu(I kvůli stejnému roku) snad všechno za maximálně stovkové položky a nepřekročí tisícovku! Ale schválně porovnávám, co každý může ověřit veřejně a je to přístupné všem, né jen chtít a pracně se dobírat k tomu! A pokud člověk nechodí shánět díly hned a není předem informovaný, tak při závadě či výměně dílů, se takové auto pak stane na delší dobu skoro NEPOJÍZDNÝM pokud se člověk předem nepřichystá a chce za každou cenu řešit hlavně cenu dílů, tady se snažím upozornit na něco, co by měl zjišťovat!
Za další stále hovoříš o vozech starých cirka 14-25let(P10-P11). A až teď rožšiřuješ na Model Maxima, to je opět další diskuze. Ale Ty vozy Primer P10 a P11 jsou dnes za facku, prohnité a díly jsou také všude k mání, protože se ty auta rozpadají a poslední kusy se rozebírají na díly! Pokud můžeš potvrdit kvalitu P12, sem s ní! Pouze kritizuji značku Nissan, co to má společného s Mitsubishi moc nevím, snad jen to, že i Mitsubishi se taky stahuje z evropy, protože neoslnil i když vyrábí jaksi spolehlivé auta, ale kdysi nabídl neskutečně výkonné a tedy bezkonkurenční hothatch vozy a taky velmi pružné a živé motory na ostatních modelech v konkurenci proti evropě, což už dnes NENÍ PRAVDA!!! Jejich čerstvé motory v novějších modelech jsou mnohem lenivější než jejich předchůdci! A měnit názor je samozřejmě po letech přece možný, člověk se vyvíjí! :D
Když jsem kupoval Primeru WP11, tak měla necelých pět let, najeto cca 86000km, doloženo serviskou a kontrolou dle VIN přímo v Nissanu. Byla po prvním majiteli, v plné výbavě, která ve škodovkách navyšovala cenu neskutečně. Vše v elektrice, včetně sedadel, čtyři pytle (v té době byl standard jeden až dva - nebavíme se o prémiových značkách), kůže, palubní PC, klima, audio CLARION. Jel jsem pro ní do Holandska a vyšla mne v roce 2003 na 150.000 se vším všudy včetně přihlášení. Než jsem jí koupil, zjišťoval jsem názory odborníků a majitelů a zajímal se o ceny dílů, které se běžně mění u všech aut. Už tehdy byly ceny dílů na přijatelné úrovni, srovnatelné s konkurencí a to hlavně díky tomu, že Primera byla primárně určena a navržena pro evropský trh a v Evropě se vyráběla. Už jí samozřejmě dávno nemám, ale najel jsem s ní skoro 200.000 a měnil jsem jen spotřební věci. Svíčky (NGK - do japonce patří japonské, do GTečka jsem dával iridiové DENSO), filtry, brzdové desky a kotouče, díly výfuku - zadní a prostřední, horní ramena, poloosu, zapalovací kabely (za 500,-, silikonové) a vzpěry pátých dveří. Na auto, které mělo najeto skoro 300.000 mi to přišlo adekvátní. Podle tvého propočtu, že auto má najet minimálně tolik kilometrů, kolik stálo :D, jsem koupil dobře. Kdyby si majitel Almery pročetl pár názorů odborníků, ne tvých, vybral by si možná jinou "Almušu" a motoru 1,8 by se vyhnul. Ale po bitvě je každý generál.
Pravda pravda, japonské auta nejsou tak spolehlivá jak se říká. Proti američanům dokázali konkurovat, protože ty americké proti japonským jsou opravdu střepy. Jako je celá společnost GM, nebo americký Ford(ten dokonce kvalitou převálcují i korejci). Ale na evropě si vylámou zuby. Kvalitních modelů je tady jako máku a každá značka má také svůj trumf vyrobeného skvělého motoru a takovýto problém je závadou neskutečnou. :) Slušná automobilka od japonska a použité auto 10let? A vy se nevyznáte v motorech ani ve značkách? No tak to ani nezkoušejte pátrat po takových autech!!! Ne nadarmo se ten Nissan propadl v prodejnosti aut, tady vám každý dává bulíky na nos jak je to skvělé auto a nasazuje image bezporuchovosti a super svezení, zatímco automobilka má sama problém s prodejem a spojila se s Renaultem. Tady je něco asi hodně špatně! Ložiska na Nissanu pár, 10tisíc. Dovedete si představit kolik to asi stálo v době jejich slávy, cirka v roce 2005? Cha, ani se nedivím, že se snaží tady namlouvat jaké to má skvělé jízdní vlastnosti, no za ty peníze by měl být na tom líp jak Audi S Quatro,BMW MPower,Alpine, či MB AMG, atd. :D
Zas tak bych ta auta nehanil. Je to můj 3 japonec a nedám na ně dopustit. Accorda kterého jsem před tímto měl 10 let měla najeto hodně přes 300kkm a krom pravidelné údržby do ní nebyla žádná investice. A nyní jezdím 2 rokem Cr-V a krom drobností mě tam nic netrápí. Uznávám chybu výběru špatně jsem si prostudoval recenze uživatelů. Mrzí mě doteď, že jsem nekoupil Mazdu, ale už s tím nic nenadělám. Srovnávat malé MPV s Audi,Bmw nebo cokoliv dalšího je úplně zcestné.
No škoda že ste si nehľadali info pred kúpou. Ja som tiež hľadal podobné auto, moja podmienka bola automat. Premacy alebo Tino... Keby ste si prešli vlákna napr. na Nissanclub.cz alebo tipcars.cz vedeli by ste za 30min. že 1.8 radšej nie. Sú autá ktoré olej neberú a sú také ktoré áno a tie prevažujú. Tino 2.0 je ale len v automate. premacy je tiež dobrá voľba, hnijú lemy blatníkov, je užšia, dlhšia a posed nižší. Ja mám to Tino 2.0 s variátorom, zatiaľ spokojnosť. japonec áno ale dobre hľadať a vyberať hlavne ak ide o jazdenku.
Proč Ti doporučovat jiný model. Tobě, co "zná" jen japonce a ještě když takové auto pošleš znova do oběhu! Tady kupovat auta z bazarů je fakt luxus, bezva lidi! Servisování a údržba vozidla. Tento model v údržbě a ceně servisu překoná ty zcestné luxusní značky a modely, není to jen ložisko vzadu, ale specifické řízení, a to jsem nebádal dál, takhle by se dalo o něm udělat celý sloh, stačilo jen trošku mrknout a stály mi hrůzou vlasy na hlavě co všechno tam stojí peněz, prostě speciální jak Renault a ještě ceny jak z japonska!!! Doporučovat 2.0litr s automatem hmm, dobrý, jen klasický servis evropského automatu vás příjde na 7-12tisíc. :D Japonský servis neznám a ani není ponětí kde se to dělá. A jak naschvál to vyjde na vás i když se to dělá jednou za xxx let. :D A co teprv, když se rozsype...
servis automatu stoji- raz za 60 000km výmena cca 6l oleja - 10E za liter, práca 30E, ak chcem filter tak 25E plus pár E za tesnenie vane. Všetko.... Veľa?
Tak zajdi s touhle cenou do servisu a nebo si tam lij sám to co si koupíš za tu cenu co je více podobná klasickému oleji do motoru, ale abys tohle doporučoval i ostatním? Přemluv takhle všechny lidi aby si tam lili olej sami a kupovali si to taky sami a ještě napiš přesný typ oleje podle označení výrobce, který doporučuje olej, to tě taky mohlo napadnout, když už jsme u toho! Když to tedy kupuješ sám, to je přeci snadný vědět z hlavy!
Už ma to síce prestáva baviť ale.... olej Eneos CVT fluid - japonský olej pre cvt prevodovky splňajúci špecifikáciu Nissan NS-1 ale kľudne cvt robí Ravenol, Valvoline, Tutela... servis mi robí človek ktorý servisuje automaty, prečo by som to mal viezť do origo servisu keď ten servismen vidí a urobí za mesiac viac automatov ako uvidia všetci mechanici v origo servise za rok? Fakt už prestaňte špiniť túto diskusiu. O čom ma-nás chcete presvedčiť?
nepíšte tu bludy a podobné kecy si nechajte do krčmy po 5 pive.... každá automobilka vyrobila kazový model, kazový motor... od Škody cez VW Mercedesom a BMW končiac...
Mám Primeru z motorom sr20de keď som ju kedysi kúpil mala 115.000 km dnes má 304.000km.A za tých veľa rokov a cca200.000km sa nič,nič nepokazilo okrem jednej veci a to že som menil poloos(dlhú),lebo praskla a stálo ma to 180 euro aj s prácou a výmenou prevodového oleja.Pri 230.000 som robil celkovú go prednej nápravy 320 euro s prácou+geometria,sem tam výmena sviečok a brzdových komponentov čo sa samozrejme za poruchu nepovažuje.Takže milý Svlastik moje náklady(mimo spotrebáku) na opravy a závady za 304.000 km(predpokladám že ani majiteľ predo mnou nemal žiaden problém) bola tá poloos+prevod.olej za 180 euro,čiže môžem zodpovedne prehlásiť že servisovanie tohto auta ma vyšlo lacnejšie ako servisovanie Felície alebo Fabie,a to mám ešte lepšiu spotrebu a jazdné vlastnosti hlavne proti šuntom z Boleslavi(myslím tým aj Octaviu)sú na kozmickej úrovni.
A tos dělal kde? To bys měl doporučit všem klubákům, tos tu nápravu dělal sám? A jaká značka dílů to byla? Jen polská náprava vyjde na nějakých 7tisíc bez práce a co teprv robota a to u nás, co teprv na slovákách. Napiš o té bezporuchovosti recenzi, at se ví, jaké je to super auto. Od Nippartsu bys tu nápravu, tedy pouze ramena koupil za cirka 10tisíc. A to koupíš až teď po více jak 20letech provozu auta. Kdysi stála taky na pětku BMW náprava kolem 30tisíc na passata taky přes 25tisíc, protože hliníková náprava byla celkem výdělečná, teď to koupíš za pakatel, tedy taky "pouhých" 9tisíc. :D Né jako věřit takovým blábolům, aspoň se podívej co kolik stojí než začneš tady něco zveřejňovat. Ta náprava na tu Primeru stála víc jak na ty střední a vyšší střední třídy. :D
Vlastíku.....na Primeru 01-02 se dá sehnat nejlevnější Rameno od Starline za 1800Kč FEBI a MOOG což nejsou špatné značky jej nabízí v rozmezí 3000-4000Kč a na Primeru do roku 2000 lze sehnat i od Nipparts přední vrchní ramena za 2500Kč.
U modelů 01-02 se ceny dílů Nipparts pohybují v tomto případě od 4500-5500Kč na druhou stranu na 406 chtějí za MOOG 5000Kč bez kačky a v případě MOOGU to vyjde ještě na více jako u toho NIssana takže zbytečně neplaš lidi když to není nutný.
Když už se díváš na ty díly a neustále zasíráš recenze jako number 1, tak se dívej pořádně, psal generálku náprav, co to asi je, výměna všeho co tam je, tak se podivej pořádně co se tam mění tedy 4 ks. jak spodek, tak i zavěšení. Normálně se generálka bere i řízení, tady já jsem od toho ubral, protože by jsme se dostali sakra někde jinde. Taky jde vidět, že některé recenze jsou psané od stolu, stačí, když se ten předek dělá ze 4 ks, tak to jasně musí být srovnatelné s BMW, který to má taky na 4 ks aniž by se v tom někdo projel. To ty asi patrně neznáš co. To jsou takové auta, kde ani nepoznáš, že máš vybité čepy, a zjistíš to až na STK, protože to je tak parádní podvozek, tedy na MB a na BMW to takhle znám! Ostatně já Primeru nehaním, pouze říkám, že Nissan prodává draze svoje díly a teď už je to 20let starý krám. Kdysi to všechno stálo balík!
Zrovna od tebe to tedy opravdu sedí...:D díky za pobavení jinak mě šlo jen o to poukázat že to nemusí být až tak extrémně drahé jak zase popisuješ neboli v porovnání s běžným servisem třeba toho Peugeotu tím mám na mysli neoriginální díly.
Ty díly jenž jsem vyjmenoval jsou plus mínus cenově totožné jako třeba u toho Peugeota a pokud budeš dělat generálku nápravy třeba na Peugeotu tak to nebude taky zrovna nějak laciné navíc ani nevíš co pod tou generálkou přímo myslel.Pro většinu lidí je to výměna ramen,čepů,stabilizátorů a tím to končí.
A tím jsem chtěl říct že pokud si člověk najde střední cestu po cenové stránce a kvality tak to běžně třeba nebude až tak rapidně ve výsledku velký rozdíl jako třeba u toho zmíněného Peugeotu kapišto? a zase se moc nerozepisuj o nějakém BMW apod.bavím se o cenách pokud jsi si nevšiml:) a z toho plyne že pokud se rozhodneš ke třem zmíněným krokům jenž jsem uvedl za případnou generálku nápravy tak dejme tomu za Nissana dáš 18600Kč a za P607 19600Kč což máš ještě tisícovku víc jsou to výsledky jednoduše spočítané z internetu a vychází to ze stejných značek dílů ale Pažout má o něco dražší spodní ramena.
A k tomu že každý nemá výhodu vlastního mechanika a snadnějšího přístupu k dílům...když na to auto někdo nemá peníze nebo nemá tuto možnost tak at si ho nekupuje nevím co bych ti na jinýho mohl říct..když nemáš takové podmínky jak říkáš tak kup si něco na které je máš tak to už chodí.
Já zmátl Tebe? Ty tu zasíráš recenzi a nevíš vůbec o čem je řeč, nehodlám vysvětlovat zasírači number 1. P607 ani 406 nemá s Primerou žádnou spojitost, jen potvrzuje moje slova, že je levnější a kdybys to přečetl znova, tak ti to dojde, ... ALE JEN MOŽNÁ!
Ty se jdi léčit už. Tys to tu zasíral už přes 5 let. Já reaguji na vaše žvásty poslední 2 roky. Zase a opět jsi tu přišel psát do diskuze o ničem, nejméně 2 příspěvky o mě, seš chudák! Když něco ve tvém autě NEEXISTUJE, taky to nemůže být na tvým autě levnější... Takže o nějakém chápání, tohle platí pouze na TVOU adresu. A reagovat musím, protože jsi takový ksicht a debil, že by mi připomínal tuhletu diskuzi i v jiných recenzích, přesně jak jsi to udělal teď, jen proto že nevíš která bije!
Se mě líbí že když ti člověk řekne pravdu tak kolem sebe začneš kopat a nadávat jako malý děcko...navíc máš asi problém s pamětí nebo rád zapomínáš co se ti zrovna hodí a taky rád obracíš slova proti druhým.
Jestli sem chodím pět let to opravdu nevím ale řekl bych že to určitě ne!ovšem když jsem tu byl poprvé tak si pamatuji tvoje nesmysly stejně jako dnes jak třeba naložíš do Coltu lednici a neustálé dohady s Lubošem takže asi těžko na nás reaguješ jen dva roky ale minimálně 3 možná 4.
Jako další věc momentálně jsem se tady snažil vyvrátit tvoje kecy o strašně drahých náhradních dílech! a jak vidíš opět nejsem sám! A to že Primera má 4 ramena nemá nic společného s cenou náhradních dílů jen jsem a to přiznám udělal chybu že jsem nesmyslně započítal do dalšího příkladu další dvě ramena jinak jen o to mě šlo o ceny dílů v momentu kdy jsi začal kecat o nesmyslech při výměně poloosy kterou lze mimochodem pořídit repasovanou za 3500Kč.
Navíc jak už jsme psal pokud na to někdo nemá podmínky tak si to auto nemá pořizovat!ale vidím že pořád máš ložiska za 10 000Kč...Vlastíku na P11 se dá sehnat od 3500-55000Kč stačí jen vědět kde a přední seženeš za 1000Kč.
Jinak ty tvoje příspěvky taky nejsou zrovna nic ideálního spíše naopak jsi takový start pro to tvoje zasírání recenzí!protože nevím k čemu je dobrý debatovat o tom co se kdy teoreticky může polámat!a stěžovat si na drahou údržbu a ještě být dotčený když někdo jiný to má jednoduší kvůli známosti.
Zajímavé že ty dokážeš odpovědět na všechno o všem víš ze všeho děláš drama přitom to ani nemáš doma a naopak ten kdo to má je zela v klidu tak nevím kdo by se měl jít léčit.
Robil mi to dobrý kamarát v svojej dielni ktorý sa zaoberá aj predajom autodielov(okrem geometrie za 15 euro) a dáva mi to za nákupné ceny takže sa nedrž cien bežných predajcov lebo oni si na to nahádžu 30-40 percent,a vymenené boli:spodné ramená sa nemenili celé ale len silentbloky,ostatné všetko nové,spod.čap,čap riadenia,tyčky riadenia+manžety,horné ramená,stabilizačné tyčky,diely boli TRW.Z niektorými cenami je to premrštené a už dávno neplatí že autodiely na Jap. autá sú nejaké extra drahé napr.keď mením olej tak mi dokáže zohnať vzduchový a olejový filter Mann alebo Mahle za 13 euro v obchode za tie isté filtre chcú 25-30 eur,takže Brouk Pytlík skôr ako začneš do všetkého kecať tak by si mal vedieť že existujú aj iné možnosti a nie len tie ktoré poznáš Ty.
Jasně a to tady bude recenze o tom kdo má jaké kamarády a že to dokáže udělat nejlevněji jak jen to jde? To mi hlava nebere, prý brouk pytlík a kdo je větší baron prášil Ty nebo já. A to si myslíš, že ostatní budou mít stejné podmínky jako Ty? Pokud zde nezveřejníš adresu a člověka? Píšeš to proto, že se vychloubáš, jak jsi s tímto systémem nákupu dílů vyje.al? A rovnou se můžeš pochlubit, žes vyhrál Jackpot, protože tady na takové věci jsou všichni hodně zvědaví a určitě si z něho vemou ponaučení pro pořízení vozu! Pak jim příjde divné, když zajdou do servisu a cena opravy motoru 80tisíc!!! Ale proč ne, když ho dají opět do oběhu a další si ho koupí v naději, že opět s tím celým systémem vyje.e stejně jako Ty! A ohledně cen, pokud sis nevšim, tak první 3-5let modelu podle původu, většinou japan se díly v druhovýrobě moc neobjevují, takže pouze originál, ale proč Ti to psát, když ty nic takového nekupuješ...
Pravda je, že zatím jste napsal prachbídné nic. To co jsem vypsal je podložené fakty. Zadní Ložisko nikoliv na Almeru, ale na primeru stojí 10tisíc jen jeden kus, třeba například a upozornil na to někdo? Né! Ostatní auta mají totéž za litr, nebo podobně. Na takové 10 a více let staré auto se MUSÍ koukat na díly, protože je to všechno spotřebák a i kdyby to neodjezdilo svoje, taky to všechno i stárne. Čekám na ten odkaz, kde je olej do převodovky za 10Eček(pod 300kč) a také i specifikaci určenou pro CVT nissan převodovky. Doufám, že to nebude mogul, nebo něco podobnýho. Já se omluvím a vy konečně napíšete něco do diskuze k věci!
Měl bys porovnávat stejnou značku a stejnou kvalitu tedy i komplet, hned výš jsem se koukal na tvojí adrese, kde firma FAG nabízí kompletní ložisko za 7tisíc jen jedno. Na Octě můžeš koupit ložisko také na bubnovou brzdu za pár stovek a porovnáváš i tohleto? Ale i tak za pár zadních ložisek za 15tisíc firmy FAG furt super cena proti nejdražším FAG ložiskům s nábojem 7tisíc na Octě. :D Myslíš, že samotné ložisko za necelé 3 tisíce bez ostatního Ti bude stačit? Možná momentální akce, která nemusí trvat dlouho. Ještě zpátky rok takové ceny NEEXISTOVALY! A to s tím GURU, to jako znamená, že všichni kromě mě neumí používat internet, nebo jak to mám pochopit?
Dobrá výmluva stojí groš :D. Takže na Nissana si koupím drahé a ještě budu potřebovat další věci, na oktávku si koupím nejlevnější a další věci potřebovat nebudu? Toť Tvoje logika. Jinak tyhle ceny platí už dlouho, sám jsem kámošům sháněl díly na japonce, takže se v těch cenách za posledních cca 8 let celkem orientuji a vím, kde, co a za jaké ceny lze ve slušné kvalitě sehnat. A navíc, to ložisko s nábojem na Primeru pravděpodobně potřebovat nebudeš, "páč" odchází až po velmi velkém nájezdu kilometrů a normální člověk auto staré více než dvacet let s půlmilionem kilometrů živit nebude. Snad jen jako miláčka veterána.
Chtěls odkaz na náplň do CVT od Nissanu. Originál je CVT Fluid Genuine-NS-I, ten se dá sehnat přímo v Nissanu za celkem nekřesťanský peníz, ale běž si koupit origo na Škodu, Forda a pod. a budeš na tom stejně. Zde se prodává japonský olej ENEOS splňující požadavky Nissanu, viz. info v odkaze: www.fm-autodily.com/olej-eneos-cvt-fluid-1l-p-2719.html za cenu velice přijatelnou, také mají olej od FEBI, který také splňuje dané požadavky a je ještě levnější, 276,- za litr s daní. Namítneš opět, že je to v akci, ale kdybych kupoval ENEOS za cenu bez slevy, tak mi pořád přijde dát necelé 3000,- za pět litrů oleje jednou za čtyři až pět let jako přijatelné. Mění se po 60.000 km a vyteče ho zhruba pět litrů, ač je náplň 8,1L. Žádná hrůza. A CVT od Nissanu je v pohodě, kdo umí a chce jezdit s automatem, je spokojen. TINO s CVT a motorem SR20DE tedy není vůbec špatná volba. Tak teď čekám na tu omluvu, jak jsi slíbil. A nezačni zase točit, jako u ložiska za 10.000Kč. To, že něco neznáš Ty, neznamená automaticky, že to neexistuje.
toho ospravedlnenia, ja som mal ponuku na eneos dokonca 6.15E za liter... mám dve autá s cvt, takže niečo o nich viem, treba to servisovať- meniť olej a filtre, auotmat má svoje plus aj minus ale to je o inom....
Aha, tak tos mě velmi mile překvapil s těmi cenami, ale automat teď hodně prokousávám a můžu říct, že to co radí všude možně je špatně! Omlouvám se, že se dá sehnat olej za tak levný peníz. Olej musí být ale vyměněn komplet bývá to od 7litrů a výš, když už se to dělá, tedy dělá se to s výplachem a lije se tam opět komplet celý obsah. Stojí to v přepočtu kolem 5-8tisíc v servise, netuším opravdu jestli dělají i CVT, pravděpodobně ano. Taky chování k automatu je mnohem náročnější než k manuálu. Kvedlat s manuálem jde jak chceš, stejně nejdeš o zuby jinak to nevychrchláš, stačí ta spojka, ale s automatem to je na velkou příručku! zacházení při jízdě, při stání na křižovatce a při vypnutí motoru, při vystupování, vlečení atd. všechno co děláš tak můžeš automat odrovnat znenadání ihned nebo časem podle kvality převodovky a nevíš o tom, že ji ani ničíš. :(
Už zase začínáš strašit lidi svými nesmysly? Už dávno platí, že když všechno selže, přečti si návod :-). Každý, kdo si koupí automat běžný, či CVT, či jiný by měl vědět před koupí, co to obnáší včetně servisu a obsluhy. Od Tebe bych si však nikdy radit nenechal.
Ne nestraším, pouze naznačuji, že bych ojetý auto s automatem před rokem výroby cca 2008 nedoporučil. Po tomto roce, jsou snad uživatelé co se týká údržby s automaty více seznámení. Už tu nekolují historky o neomezené životnosti. Taky ten kdo neměnil komplet celou náplň, tak si zadělává na průser a místní servisy na to nebyly vybaveny, opět další nevýhoda starých automatů. Vhodná výměna oleje v převodovce má být taková, že pokud to nevyliješ celý, musíš neustále dolívat olej, dokud nebudeš mít tu správnou barvu při vytýkání včetně filtru a těžce pochybuji, že to tu někdo dělal! Dále se správným užíváním automatu při jízdě se setkáváme až v posledních pár letech provozu co řadit a jak, atd. To všechno jsou proti zakoupení automatu ve vozidle! Tím se dostávám na začátek, auto s automatem, kde ta převodovka pomalu nelze sehnat na trhu, nebo za pořádný ranec, zásadně NE!
Najprv ste nakydali na japonskú jazdenku a teraz prechádzame k automatom... Jazdenka či japonská alebo iná je Jazdenka, automat jazdený je Jazdený. To nikto nespochybňuje a ja o tom viem, na to nepotrebujem vaše "rady". Ako meniť olej v automate - to tiež nechajme na niekoho iného.. Len na okraj ani v motore nevymeníte všetko ale s tým sa ráta. Aj v servis. manuále nissanu sa píše- vypustiť-doliať. Mám jedno cvt so 120 000km a druhé 115 000. Nie veľa a viem že prípadná porucha môže-a nemusí byť konečná. Môj servismen už poriešil niekoľko variátorov ktoré som za ním poslal za vcelku smiešne peniaze. Ja s tým rátam.... len neviem prečo s tým máte problém vy....
Snad se zase nerozčílíš že na tebe reaguji ale tohle jsi vzal kde?(Dále se správným užíváním automatu při jízdě se setkáváme až v posledních pár letech provozu co řadit a jak atd)neházej všechny a všechno do jednoho pytle že ty něco nevíš nebo jsi někde od někoho zaslechl čemuž věřím ono totiž názory na příklad na údržbu automatu jsou zcela odlišné a kde kdo ti řekne většinou přesný opak než zase ten druhý.
Jinak tedy nevím jak ve vašem kraji nebo u tebe doma ale znám lidi co mají automaty už léta a kvůli zkušenostem si vybírají auta s touto převodovkou do dnes a to na tom začali snad před 15 a více lety a dle toho že od té doby manuál nechtějí tak na ty tvoje problémy jenž tady zase vypisuješ zřejmě nenarazili.Například člověk od kterého jsem si odkoupil poslední auto používá automat asi od roku 1992 kdy ho měl v E34 dále další 3 auta to samé a to moje jeho poslední jakbysmet.
Automat jsem nikdy neměl ovšem jak funguje vím snad od nepaměti a zatím jsem tomu žádnou bolístku nezpůsobil a co se týče údržby dle servisu je to 60 nebo 80 tisíc KM na tachometru mám přes 110 a zatím to bez výměny funguje zcela normálně.Navíc mám zkušenost se 4 stupnovím automatem který najel 250 a taky tomu nic nebylo.
Ovšem měl jsem v plánu to vyměnit ale v autorizovaném servisu mě řekli že to nechce nějak sledovat dokud se to nějak neprojeví:D mechanik mě řekl že to klidně dalších 50 v klidu vydrží a další odpověd zněla že tam mám tak zvaně bezúdržbovou převodovku kde není ani měrka.A to je to auto z roku 2006 a ta převodovka se začala do těchto aut pokud se nepletu montovat někdy v roce 2004 takže nevím proč bych osobně nedoporučoval automaty před rokem 2008.... Ámen
V klidu, trochu jsem se ráno vytočil sorry, chtěl jsem Ti to vysvětlit polopatě a tohle je jiné téma a k věci. Taky jsem chtěl napsat svoje, tak ok. Reaguji na oba. Viz nahoře a návod auta o oleji. Tys to měl ještě dobře napsané, aspoň že ta nutná výměna. Ale existují značky, které píšou o doživotní náplni v převodovce a normálně do návodu na férovku jako že nic, což je průser. Proto i ty historky kolem a kolem. Automat je nevyhnutelný pokrok dopředu, tak bychom se s nim měli seznámit všichni holt takže tak jako tak se tomu nevyhneme. Ta životnost oleje, připomíná mi to stejný výmysl jako když korejci vypustili ven fámu o jejich doživotním FAPu a napsali to v návodu, protože ten jejich stál tak nějak 80tisíc, no dneska už je to vše jinak a jejich FAP stojí mezi 9-12tisíc. Ale zpět k automatu... Kdysi nebylo tolik informaci ani na internetu, nikdo nic nezveřejnil, ani diskuze, pokud člověk vyloženě hledal, našel v češtině cirka nejdřív kolem roku 2008 něco, pokud uměl brouzdat v zahraničí, dokázal si to najít určitě dřív, nebo vlastní zkušenosti. Pokud neměníš olej v převodovce, měla by držet cca 350-400tkm a pak smrt, s tím taky výrobci počítají aby mohli lidi obměnovat vozový park že. Problém je ale, že jsme v česku a tady se auta vesele stáčí, a prodávají za velký peníz jako že zánovní vůz. Takže v duchu koupíš vúz s automatem před smrtí, protože v některých návodech skutečně píšou o té doživotní náplni v převodovce. A hlavně diesla nebo střední třídu. A co jsem zjistil, když už je ten olej špinavý tak už se prý nemá měnit a max.tak dolívat, protože jinak se to jen urychlí na totál KO. Takže asi tak s tou životností...
Svlastik, iba Tvoja neznalost Ta ospravedlnuje...:). Nissan mal NAJLEPSIE BENZINOVE motory na svete.
Napr.si mohol postavit mincu na hranu a nespadla pri beziacom motore. Mal som 2 Primery 2.0, benziny, pred skoro 20 rokmi tu nebolo lepsich predkoliek. Vtedy som platil za horne ramena, origos boli asi za 10.000 skk, co je smiesna cena , aj ked vtedy to bolo viac ako 2 vtedajsie mesacne platy...
P.S. Mam tu recenziu na Primeru, aj ked mi ju ukradli, ako just po velkom servise a novych ramenach, dnes som rad, ze mi ju ukradli, lebo by som sa na nej zabil.
Bolo to dodnes !! jedine auto, v ktorom som mohol ist 180-200 km/ h v noci na uplne neznamej ceste, s jednou rukou.
...oprava, nedokaze ani Tvoj hnoj BMW. Mimochodom, dnes som isiel za poslednym modelom X5, na to, ake maju novinari kecy, ze vraj lahsie..:), tak mi nevedel ujst, ani na rovine, v dialnicnych zakrutach sa spraval ako Avia, v priamke vystrelil, ale nebol rychlejsi a tych 190 kw akoby ani nemal/ verzus mojich 100 kw/.
Ze ako viem, ze isiel " na plny plyn"? Jednak ma vyblikaval, na rovinkach do 180-190 km/h, lebo nada dialnica medzi ZV a NR viac nedovoli:):) a v zakrutach, na dialnici !!obcas pribrzdieval.
Musím oponovat, mám Nissan 14 let a liji do něj jen provozní kapaliny, jednou měněný olej, 3x brzdové destičky, čepy, stabilizátory a jedno rameno - důvod: denní jízda na rozsekané děravé s výmoly - vozovce - 15 km, originál spojka a do motoru se nesáhlo - vše originál. Najezděno 280 000 tis.km 16/73KW, spotřeba stále průměr 6,4 L., olej nežere. Měl jsem před ním Merceité je kdo s autem jezdí a jak mu dává zabrat.des a na spolehlivost srovnatelné. Dříve odejde kastle - korozí. Důležité. je kdo s autem jezdí a jak mu dávat zabrat. Auta na závody jsou špičkově provedený a vylepšený, ale mnohdy ani závod nedojedou. Hranice týrání motoru je důvod, proč se něco v motoru vysype. Osobák není na závodění a ale na osobní přepravu z A do B. Kdo to nepochopí pak má velký problém a zároveň je jedno jakou značku si pořídí, protože auto vylágruje.
27.02.2018 | 13:39:52 | Bet
| 178.255.168.*Reagovat
Spotřeba oleje
byla bolest těchto motorů. Překroužkování by nepomohlo, za problémem stojí ovalita válců. Samotná výměna kroužků tedy nic neřeší. V čechách existuje servis, který tyto motory opravuje tak, že vloží do válců ocelové vložky, jako kdysi ve starých škodověnkách, dá nové kroužky a problém je vyřešen. Ještě neměli žádnou reklamaci. Střílení do výfuku signalizuje nejspíš vytahaný rozvodový řetěz. O tom, co v naší zemi dovedou autobazary ani nemá smysl se bavit. Dvoulitr SR20DE od Nissanu tyhle problémy neměl a byl by daleko lepší volbou. Je to téměř nesmrtelný motor s parádní spotřebou, o které se mnoha menším motorům jen zdá.
U té 1.8 je zvláštní, že spotřeba oleje postihuje jen některé motory, hlavně v Almerách a v Tinech, totožný motor v Primerách minimálně. Začne to na 100 tisích ale někdy už na 30 tisících. Názory se na to různí, špatná série pístních kroužků, ovalita válců, špatné chlazení atd. Znám Almeru sedan 1.8. r.v. 2001 zcela bez problémů. Sázka na jistotu je u Nissanu 1.6 a 2.0, 1.8 je loterie.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
Vlasto, kam ty na ty nesmysly chodíš.
Připomínáš mi naše "vzácné" politiky. Ti také překrucují fakta, či svá vlastní slova dle toho, odkud zrovna fouká. Teď nás přesvědčuješ o tom, že kupovat japonce a ještě staršího je blbost, přitom sis sám koupil starou plečku Colta, byl z něj nadšen a ještě tvrdil, že u této značky zůstaneš, viď? Pravda zde: www.cars.cz/autorecenze/auta/Mitsubishi/Colt/Recenze-Mitsubishi-Colt-Coltik-si-ziskal-lasku-a-duver-10111697.html Teď se se.eš do aut, o kterých vůbec nic nevíš, ale rozdáváš rozumy. Po plejádě evropských vozů jsem také okusil japonce a už jsem u nich zůstal. Nissany jsem měl tři, PRIMERU GT, MAXIMU a PRIMERU kombi WP11, syn měl MICRU K10, na které se učil jezdit a za čtyři roky co jí měl, měnil jen poslední díl výfuku (auto mělo 17 let a výfuk stál asi 1400,-, olej nežralo vůbec a technickými procházelo legálně). MAXIMU jsem měl krátce (asi dva roky) a servis nepotřebovala, teď mám AVENSISE. PRIMERA, o které zde Vlasta plká, má ceny dílů srovnatelné s evropskou konkurencí, mnohdy dokonce levnější. Jelikož se PRIMERA vyráběla v Evropě, existuje mnoho dílů z druhovýroby v různé kvalitě, stejně jako je tomu u všech evropských vozů. Není tedy pravdou, že díly z druhovýroby neexistují. Dnes se sem dováží i díly z druhovýroby přímo z Japonska a bývají levnější než evropské náhrady a lepší kvality. Ten, kdo má japonce se zajímá o náhradní díly stejně, jako každý jiný a hledá dodavatele stejně jako ty, když jsi zavítal do Polska pro díly z bouraček, či pro polské nebo čínské šunty. Když nic o PRIMEŘE, či jiném japonském autě nevíš, tak sem nepiš bludy. Nápravu Primery znáš pouze z obrázků na AutoKelly, ale už víš, jak se opravuje a házíš hausnumera. Ramena se mění jen když jsou poškozena nehodou nebo nárazem, jinak se opravdu mění jen silentbloky a čepy, maximálně se mění horní ramena a i ty se dají sehnat za ceny velmi přijatelné. Ceny běžných spotřebních dílů jsou srovnatelné např. se škodovkou a tak když jsem se rozhodoval mezi českou modlou ochcávkou v social edition a japoncem ve full výbavě, který byl při stejném věku o více než padesát tisíc levnější, volba byla jasná. Jízdní vlastosti ochcávky a Primery se nedají srovnávat, kdo měl Primeru s multilinkem, ví o čem mluvím. Mám rád benzínová auta střední a vyšší třídy, jejichž cena se dotýká sedmiciferných čísel a tolik bych za auto nedal. A tak si radši koupím "zajetého" japonce za cenu Thalie v akci, který nabídne mnohem víc a dělá jenom radost. Případné náhradní díly (pokud vůbec budou potřeba) se dají sehnat za normální ceny a kde, to majitelé zjistí na fórech příslušných autoklubů, protože zde nechci dělat reklamu. Mimochodem, ta poloosa na Primeru, o které zde byla řeč se dá sehnat nová za cca 1500,- a když uvážím, že další už nebudete nikdy potřebovat (protože původní odejde po cca 250.000km díky gumovému kroužku, pod kterým "prohnije"), tak mi ta cena přijde srandovní. Nebojte se japonců, jsou to normální auta minimálně srovnatelná, ne-li lepší než evropská, určitě lepší než korejská a mýtus "Japonec nakonec" už dávno neplatí. Ostatně recenze japonců mluvi samy za sebe. Když se vrátím k Almeře, o které tato recenze původně je, tak motor 1,8 nebyl šťastnou volbou, ale každá automobilka má svého kostlivce ve skříni, majitelé škodovek a jiných přibližovadel s motory 1,2HTP, 1,2TSI, 1,8 20V, 2,0TDICR atd. by mohli vyprávět dlouhé zimní večery a to jsem zmínil jen koncern. Dci od rencka není také žádná výhra, nevydrží ani tolik, co zmiňovaná 1,8 v Almeře. Takže asi tak.
07.02.2014 | 09:15:15 | F. | 77.93.216.* Reagovat
RE: Vlasto, kam ty na ty nesmysly chodíš.
Tak za prvé, ta plečka stála pár korun a byl to pokus, samozřejmě jsem z toho byl nadšený. :D Taky jsem napsal více, asi tak 5 nebo 6 recenzí. :D
A pokud vidíš, nezůstal jsem u něj, koupil jsem další a zklamání v motoru na celé čáře a už se k té značce nevrátím, pouze mě dokázal udržet nad hladinou, momentálně mám střep, při kterém mám absťák neskutečný a současně co tu kecám sháním info jak to jen jde, ceny a práce a podobně, abych mohl být v klidu sedět si v něčem v čem budu spokojen! Zatím smůla!
Za další Primeru jsem tu nehanil, pouze připomínal dražší díly, srovnatelné s evropskou špičkou o kvalitě jsem nehovořil.
ALE řeší se tu ALMERA Tino, která má 2.0litr pouze s automatem! 1.8 je na h.vno a diesel taky nebude dobrý nápad ke koupi! Takže celý model Almery TINO totálně zavrhnout?!
Cena podobná dílů z Nissanu vůči Octě určitě není! Kdyby čecháček OPRAVDU chtěl tak má na škodovku Octu(I kvůli stejnému roku) snad všechno za maximálně stovkové položky a nepřekročí tisícovku!
Ale schválně porovnávám, co každý může ověřit veřejně a je to přístupné všem, né jen chtít a pracně se dobírat k tomu!
A pokud člověk nechodí shánět díly hned a není předem informovaný, tak při závadě či výměně dílů, se takové auto pak stane na delší dobu skoro NEPOJÍZDNÝM pokud se člověk předem nepřichystá a chce za každou cenu řešit hlavně cenu dílů, tady se snažím upozornit na něco, co by měl zjišťovat!
Za další stále hovoříš o vozech starých cirka 14-25let(P10-P11). A až teď rožšiřuješ na Model Maxima, to je opět další diskuze. Ale Ty vozy Primer P10 a P11 jsou dnes za facku, prohnité a díly jsou také všude k mání, protože se ty auta rozpadají a poslední kusy se rozebírají na díly! Pokud můžeš potvrdit kvalitu P12, sem s ní!
Pouze kritizuji značku Nissan, co to má společného s Mitsubishi moc nevím, snad jen to, že i Mitsubishi se taky stahuje z evropy, protože neoslnil i když vyrábí jaksi spolehlivé auta, ale kdysi nabídl neskutečně výkonné a tedy bezkonkurenční hothatch vozy a taky velmi pružné a živé motory na ostatních modelech v konkurenci proti evropě, což už dnes NENÍ PRAVDA!!! Jejich čerstvé motory v novějších modelech jsou mnohem lenivější než jejich předchůdci! A měnit názor je samozřejmě po letech přece možný, člověk se vyvíjí! :D
07.02.2014 | 10:34:32 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Vlasto, kam ty na ty nesmysly chodíš.
Když jsem kupoval Primeru WP11, tak měla necelých pět let, najeto cca 86000km, doloženo serviskou a kontrolou dle VIN přímo v Nissanu. Byla po prvním majiteli, v plné výbavě, která ve škodovkách navyšovala cenu neskutečně. Vše v elektrice, včetně sedadel, čtyři pytle (v té době byl standard jeden až dva - nebavíme se o prémiových značkách), kůže, palubní PC, klima, audio CLARION. Jel jsem pro ní do Holandska a vyšla mne v roce 2003 na 150.000 se vším všudy včetně přihlášení. Než jsem jí koupil, zjišťoval jsem názory odborníků a majitelů a zajímal se o ceny dílů, které se běžně mění u všech aut. Už tehdy byly ceny dílů na přijatelné úrovni, srovnatelné s konkurencí a to hlavně díky tomu, že Primera byla primárně určena a navržena pro evropský trh a v Evropě se vyráběla. Už jí samozřejmě dávno nemám, ale najel jsem s ní skoro 200.000 a měnil jsem jen spotřební věci. Svíčky (NGK - do japonce patří japonské, do GTečka jsem dával iridiové DENSO), filtry, brzdové desky a kotouče, díly výfuku - zadní a prostřední, horní ramena, poloosu, zapalovací kabely (za 500,-, silikonové) a vzpěry pátých dveří. Na auto, které mělo najeto skoro 300.000 mi to přišlo adekvátní. Podle tvého propočtu, že auto má najet minimálně tolik kilometrů, kolik stálo :D, jsem koupil dobře. Kdyby si majitel Almery pročetl pár názorů odborníků, ne tvých, vybral by si možná jinou "Almušu" a motoru 1,8 by se vyhnul. Ale po bitvě je každý generál.
07.02.2014 | 12:54:13 | F. | 77.93.216.* Reagovat
svlastík a jeho teorie spolehlivosti a žvásty o drahé údržbě..."nuda" zkus něco nového!
07.02.2014 | 04:45:39 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
Japonec jen pro znalce
Pravda pravda, japonské auta nejsou tak spolehlivá jak se říká. Proti američanům dokázali konkurovat, protože ty americké proti japonským jsou opravdu střepy. Jako je celá společnost GM, nebo americký Ford(ten dokonce kvalitou převálcují i korejci).
Ale na evropě si vylámou zuby. Kvalitních modelů je tady jako máku a každá značka má také svůj trumf vyrobeného skvělého motoru a takovýto problém je závadou neskutečnou. :)
Slušná automobilka od japonska a použité auto 10let? A vy se nevyznáte v motorech ani ve značkách? No tak to ani nezkoušejte pátrat po takových autech!!!
Ne nadarmo se ten Nissan propadl v prodejnosti aut, tady vám každý dává bulíky na nos jak je to skvělé auto a nasazuje image bezporuchovosti a super svezení, zatímco automobilka má sama problém s prodejem a spojila se s Renaultem. Tady je něco asi hodně špatně! Ložiska na Nissanu pár, 10tisíc. Dovedete si představit kolik to asi stálo v době jejich slávy, cirka v roce 2005? Cha, ani se nedivím, že se snaží tady namlouvat jaké to má skvělé jízdní vlastnosti, no za ty peníze by měl být na tom líp jak Audi S Quatro,BMW MPower,Alpine, či MB AMG, atd. :D
06.02.2014 | 06:50:56 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Zas tak bych ta auta nehanil. Je to můj 3 japonec a nedám na ně dopustit. Accorda kterého jsem před tímto měl 10 let měla najeto hodně přes 300kkm a krom pravidelné údržby do ní nebyla žádná investice. A nyní jezdím 2 rokem Cr-V a krom drobností mě tam nic netrápí.
Uznávám chybu výběru špatně jsem si prostudoval recenze uživatelů. Mrzí mě doteď, že jsem nekoupil Mazdu, ale už s tím nic nenadělám. Srovnávat malé MPV s Audi,Bmw nebo cokoliv dalšího je úplně zcestné.
06.02.2014 | 08:31:09 | Gim | 81.90.254.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
No škoda že ste si nehľadali info pred kúpou. Ja som tiež hľadal podobné auto, moja podmienka bola automat. Premacy alebo Tino... Keby ste si prešli vlákna napr. na Nissanclub.cz alebo tipcars.cz vedeli by ste za 30min. že 1.8 radšej nie. Sú autá ktoré olej neberú a sú také ktoré áno a tie prevažujú. Tino 2.0 je ale len v automate. premacy je tiež dobrá voľba, hnijú lemy blatníkov, je užšia, dlhšia a posed nižší. Ja mám to Tino 2.0 s variátorom, zatiaľ spokojnosť.
japonec áno ale dobre hľadať a vyberať hlavne ak ide o jazdenku.
06.02.2014 | 09:04:27 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Proč Ti doporučovat jiný model. Tobě, co "zná" jen japonce a ještě když takové auto pošleš znova do oběhu!
Tady kupovat auta z bazarů je fakt luxus, bezva lidi!
Servisování a údržba vozidla. Tento model v údržbě a ceně servisu překoná ty zcestné luxusní značky a modely, není to jen ložisko vzadu, ale specifické řízení, a to jsem nebádal dál, takhle by se dalo o něm udělat celý sloh, stačilo jen trošku mrknout a stály mi hrůzou vlasy na hlavě co všechno tam stojí peněz, prostě speciální jak Renault a ještě ceny jak z japonska!!!
Doporučovat 2.0litr s automatem hmm, dobrý, jen klasický servis evropského automatu vás příjde na 7-12tisíc. :D Japonský servis neznám a ani není ponětí kde se to dělá. A jak naschvál to vyjde na vás i když se to dělá jednou za xxx let. :D A co teprv, když se rozsype...
06.02.2014 | 11:08:25 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
tak sa celkom bavím...
servis automatu stoji- raz za 60 000km výmena cca 6l oleja - 10E za liter, práca 30E, ak chcem filter tak 25E plus pár E za tesnenie vane. Všetko.... Veľa?
06.02.2014 | 18:37:21 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: tak sa celkom bavím...
To mu nevysvětlíte má v hlavě jen to svoje a přes to nejde vlak...
06.02.2014 | 18:56:08 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: tak sa celkom bavím...
Tak zajdi s touhle cenou do servisu a nebo si tam lij sám to co si koupíš za tu cenu co je více podobná klasickému oleji do motoru, ale abys tohle doporučoval i ostatním? Přemluv takhle všechny lidi aby si tam lili olej sami a kupovali si to taky sami a ještě napiš přesný typ oleje podle označení výrobce, který doporučuje olej, to tě taky mohlo napadnout, když už jsme u toho!
Když to tedy kupuješ sám, to je přeci snadný vědět z hlavy!
06.02.2014 | 19:37:11 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
napíšem...
Už ma to síce prestáva baviť ale.... olej Eneos CVT fluid - japonský olej pre cvt prevodovky splňajúci špecifikáciu Nissan NS-1 ale kľudne cvt robí Ravenol, Valvoline, Tutela... servis mi robí človek ktorý servisuje automaty, prečo by som to mal viezť do origo servisu keď ten servismen vidí a urobí za mesiac viac automatov ako uvidia všetci mechanici v origo servise za rok?
Fakt už prestaňte špiniť túto diskusiu. O čom ma-nás chcete presvedčiť?
07.02.2014 | 12:53:56 | miki | 87.197.138.* Reagovat
ešte niečo?
maziva.heureka.sk/ravenol-cvt-fluid/specifikace/#section
www.eneos.us/product/7
olejposta.sk/Tutela_CVT_NG_75W-80_1L__r_2127.html
07.02.2014 | 12:58:23 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
nepíšte tu bludy a podobné kecy si nechajte do krčmy po 5 pive.... každá automobilka vyrobila kazový model, kazový motor... od Škody cez VW Mercedesom a BMW končiac...
06.02.2014 | 09:07:05 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Mám Primeru z motorom sr20de keď som ju kedysi kúpil mala 115.000 km dnes má 304.000km.A za tých veľa rokov a cca200.000km sa nič,nič nepokazilo okrem jednej veci a to že som menil poloos(dlhú),lebo praskla a stálo ma to 180 euro aj s prácou a výmenou prevodového oleja.Pri 230.000 som robil celkovú go prednej nápravy 320 euro s prácou+geometria,sem tam výmena sviečok a brzdových komponentov čo sa samozrejme za poruchu nepovažuje.Takže milý Svlastik moje náklady(mimo spotrebáku) na opravy a závady za 304.000 km(predpokladám že ani majiteľ predo mnou nemal žiaden problém) bola tá poloos+prevod.olej za 180 euro,čiže môžem zodpovedne prehlásiť že servisovanie tohto auta ma vyšlo lacnejšie ako servisovanie Felície alebo Fabie,a to mám ešte lepšiu spotrebu a jazdné vlastnosti hlavne proti šuntom z Boleslavi(myslím tým aj Octaviu)sú na kozmickej úrovni.
06.02.2014 | 16:14:13 | | 95.103.132.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Vlastík to je náš teoretik:)který ovšem moc přemýšlí a asi zapomíná že každému se vyplatí zcela něco jiného.
06.02.2014 | 16:20:26 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
A tos dělal kde? To bys měl doporučit všem klubákům, tos tu nápravu dělal sám? A jaká značka dílů to byla? Jen polská náprava vyjde na nějakých 7tisíc bez práce a co teprv robota a to u nás, co teprv na slovákách. Napiš o té bezporuchovosti recenzi, at se ví, jaké je to super auto.
Od Nippartsu bys tu nápravu, tedy pouze ramena koupil za cirka 10tisíc. A to koupíš až teď po více jak 20letech provozu auta.
Kdysi stála taky na pětku BMW náprava kolem 30tisíc na passata taky přes 25tisíc, protože hliníková náprava byla celkem výdělečná, teď to koupíš za pakatel, tedy taky "pouhých" 9tisíc. :D
Né jako věřit takovým blábolům, aspoň se podívej co kolik stojí než začneš tady něco zveřejňovat. Ta náprava na tu Primeru stála víc jak na ty střední a vyšší střední třídy. :D
06.02.2014 | 16:57:55 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Vlastíku.....na Primeru 01-02 se dá sehnat nejlevnější Rameno od Starline za 1800Kč FEBI a MOOG což nejsou špatné značky jej nabízí v rozmezí 3000-4000Kč a na Primeru do roku 2000 lze sehnat i od Nipparts přední vrchní ramena za 2500Kč.
U modelů 01-02 se ceny dílů Nipparts pohybují v tomto případě od 4500-5500Kč na druhou stranu na 406 chtějí za MOOG 5000Kč bez kačky a v případě MOOGU to vyjde ještě na více jako u toho NIssana takže zbytečně neplaš lidi když to není nutný.
06.02.2014 | 18:31:35 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Když už se díváš na ty díly a neustále zasíráš recenze jako number 1, tak se dívej pořádně, psal generálku náprav, co to asi je, výměna všeho co tam je, tak se podivej pořádně co se tam mění tedy 4 ks. jak spodek, tak i zavěšení.
Normálně se generálka bere i řízení, tady já jsem od toho ubral, protože by jsme se dostali sakra někde jinde.
Taky jde vidět, že některé recenze jsou psané od stolu, stačí, když se ten předek dělá ze 4 ks, tak to jasně musí být srovnatelné s BMW, který to má taky na 4 ks aniž by se v tom někdo projel.
To ty asi patrně neznáš co. To jsou takové auta, kde ani nepoznáš, že máš vybité čepy, a zjistíš to až na STK, protože to je tak parádní podvozek, tedy na MB a na BMW to takhle znám!
Ostatně já Primeru nehaním, pouze říkám, že Nissan prodává draze svoje díly a teď už je to 20let starý krám. Kdysi to všechno stálo balík!
06.02.2014 | 19:27:42 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Zrovna od tebe to tedy opravdu sedí...:D díky za pobavení jinak mě šlo jen o to poukázat že to nemusí být až tak extrémně drahé jak zase popisuješ neboli v porovnání s běžným servisem třeba toho Peugeotu tím mám na mysli neoriginální díly.
Ty díly jenž jsem vyjmenoval jsou plus mínus cenově totožné jako třeba u toho Peugeota a pokud budeš dělat generálku nápravy třeba na Peugeotu tak to nebude taky zrovna nějak laciné navíc ani nevíš co pod tou generálkou přímo myslel.Pro většinu lidí je to výměna ramen,čepů,stabilizátorů a tím to končí.
A tím jsem chtěl říct že pokud si člověk najde střední cestu po cenové stránce a kvality tak to běžně třeba nebude až tak rapidně ve výsledku velký rozdíl jako třeba u toho zmíněného Peugeotu kapišto? a zase se moc nerozepisuj o nějakém BMW apod.bavím se o cenách pokud jsi si nevšiml:) a z toho plyne že pokud se rozhodneš ke třem zmíněným krokům jenž jsem uvedl za případnou generálku nápravy tak dejme tomu za Nissana dáš 18600Kč a za P607 19600Kč což máš ještě tisícovku víc jsou to výsledky jednoduše spočítané z internetu a vychází to ze stejných značek dílů ale Pažout má o něco dražší spodní ramena.
A k tomu že každý nemá výhodu vlastního mechanika a snadnějšího přístupu k dílům...když na to auto někdo nemá peníze nebo nemá tuto možnost tak at si ho nekupuje nevím co bych ti na jinýho mohl říct..když nemáš takové podmínky jak říkáš tak kup si něco na které je máš tak to už chodí.
06.02.2014 | 20:18:22 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Peugeot 607 kde má 4 ramena vepředu?
Co tam proboha chceš kupovat za ty peníze. :D
06.02.2014 | 20:33:03 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Jsi mě zcela zmátl:D ovšem tím pádem to nemění nic na tom že by díl jako takový byl o něco dražší.
06.02.2014 | 20:45:02 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Já zmátl Tebe? Ty tu zasíráš recenzi a nevíš vůbec o čem je řeč, nehodlám vysvětlovat zasírači number 1. P607 ani 406 nemá s Primerou žádnou spojitost, jen potvrzuje moje slova, že je levnější a kdybys to přečetl znova, tak ti to dojde, ... ALE JEN MOŽNÁ!
06.02.2014 | 20:53:28 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Jsi se naučil nové slovo?? pravda tady ho slýcháš na svůj účet docela často!
To že Primera nemá s těmito vozy žádnou spojitost je mě docela jasný ovšem asi pořád nechápeš co jsem chtěl vlastně říct ale to je jedno..:)
PS: myslím že v zasírání recenzí stále vedeš a nikdo ti to už nikdy nesebere..:)a osobně bych si na to ani netroufl.
06.02.2014 | 21:09:14 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Ty se jdi léčit už. Tys to tu zasíral už přes 5 let. Já reaguji na vaše žvásty poslední 2 roky. Zase a opět jsi tu přišel psát do diskuze o ničem, nejméně 2 příspěvky o mě, seš chudák!
Když něco ve tvém autě NEEXISTUJE, taky to nemůže být na tvým autě levnější... Takže o nějakém chápání, tohle platí pouze na TVOU adresu. A reagovat musím, protože jsi takový ksicht a debil, že by mi připomínal tuhletu diskuzi i v jiných recenzích, přesně jak jsi to udělal teď, jen proto že nevíš která bije!
07.02.2014 | 05:13:00 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Se mě líbí že když ti člověk řekne pravdu tak kolem sebe začneš kopat a nadávat jako malý děcko...navíc máš asi problém s pamětí nebo rád zapomínáš co se ti zrovna hodí a taky rád obracíš slova proti druhým.
Jestli sem chodím pět let to opravdu nevím ale řekl bych že to určitě ne!ovšem když jsem tu byl poprvé tak si pamatuji tvoje nesmysly stejně jako dnes jak třeba naložíš do Coltu lednici a neustálé dohady s Lubošem takže asi těžko na nás reaguješ jen dva roky ale minimálně 3 možná 4.
Jako další věc momentálně jsem se tady snažil vyvrátit tvoje kecy o strašně drahých náhradních dílech! a jak vidíš opět nejsem sám! A to že Primera má 4 ramena nemá nic společného s cenou náhradních dílů jen jsem a to přiznám udělal chybu že jsem nesmyslně započítal do dalšího příkladu další dvě ramena jinak jen o to mě šlo o ceny dílů v momentu kdy jsi začal kecat o nesmyslech při výměně poloosy kterou lze mimochodem pořídit repasovanou za 3500Kč.
Navíc jak už jsme psal pokud na to někdo nemá podmínky tak si to auto nemá pořizovat!ale vidím že pořád máš ložiska za 10 000Kč...Vlastíku na P11 se dá sehnat od 3500-55000Kč stačí jen vědět kde a přední seženeš za 1000Kč.
Jinak ty tvoje příspěvky taky nejsou zrovna nic ideálního spíše naopak jsi takový start pro to tvoje zasírání recenzí!protože nevím k čemu je dobrý debatovat o tom co se kdy teoreticky může polámat!a stěžovat si na drahou údržbu a ještě být dotčený když někdo jiný to má jednoduší kvůli známosti.
Zajímavé že ty dokážeš odpovědět na všechno o všem víš ze všeho děláš drama přitom to ani nemáš doma a naopak ten kdo to má je zela v klidu tak nevím kdo by se měl jít léčit.
07.02.2014 | 12:17:58 | | 94.112.170.* Reagovat
akú nápravu?
on píše POLOOS.... to ozaj chcete presvedčiť tých ktorí sú spokojní že spokojní nie sú a nemajú byť?
06.02.2014 | 18:33:47 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Robil mi to dobrý kamarát v svojej dielni ktorý sa zaoberá aj predajom autodielov(okrem geometrie za 15 euro) a dáva mi to za nákupné ceny takže sa nedrž cien bežných predajcov lebo oni si na to nahádžu 30-40 percent,a vymenené boli:spodné ramená sa nemenili celé ale len silentbloky,ostatné všetko nové,spod.čap,čap riadenia,tyčky riadenia+manžety,horné ramená,stabilizačné tyčky,diely boli TRW.Z niektorými cenami je to premrštené a už dávno neplatí že autodiely na Jap. autá sú nejaké extra drahé napr.keď mením olej tak mi dokáže zohnať vzduchový a olejový filter Mann alebo Mahle za 13 euro v obchode za tie isté filtre chcú 25-30 eur,takže Brouk Pytlík skôr ako začneš do všetkého kecať tak by si mal vedieť že existujú aj iné možnosti a nie len tie ktoré poznáš Ty.
06.02.2014 | 19:53:04 | | 95.103.132.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Jasně a to tady bude recenze o tom kdo má jaké kamarády a že to dokáže udělat nejlevněji jak jen to jde? To mi hlava nebere, prý brouk pytlík a kdo je větší baron prášil Ty nebo já. A to si myslíš, že ostatní budou mít stejné podmínky jako Ty? Pokud zde nezveřejníš adresu a člověka? Píšeš to proto, že se vychloubáš, jak jsi s tímto systémem nákupu dílů vyje.al? A rovnou se můžeš pochlubit, žes vyhrál Jackpot, protože tady na takové věci jsou všichni hodně zvědaví a určitě si z něho vemou ponaučení pro pořízení vozu!
Pak jim příjde divné, když zajdou do servisu a cena opravy motoru 80tisíc!!! Ale proč ne, když ho dají opět do oběhu a další si ho koupí v naději, že opět s tím celým systémem vyje.e stejně jako Ty!
A ohledně cen, pokud sis nevšim, tak první 3-5let modelu podle původu, většinou japan se díly v druhovýrobě moc neobjevují, takže pouze originál, ale proč Ti to psát, když ty nic takového nekupuješ...
06.02.2014 | 20:05:59 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Pravda je že tieto vaše príspevky sú nanič ale kľudne si tieto kecy píšte ďalej, nikoho neovplyvnia, nikomu nepomôžu, nikomu neublížia.
07.02.2014 | 07:09:20 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Pravda je, že zatím jste napsal prachbídné nic. To co jsem vypsal je podložené fakty. Zadní Ložisko nikoliv na Almeru, ale na primeru stojí 10tisíc jen jeden kus, třeba například a upozornil na to někdo? Né!
Ostatní auta mají totéž za litr, nebo podobně. Na takové 10 a více let staré auto se MUSÍ koukat na díly, protože je to všechno spotřebák a i kdyby to neodjezdilo svoje, taky to všechno i stárne.
Čekám na ten odkaz, kde je olej do převodovky za 10Eček(pod 300kč) a také i specifikaci určenou pro CVT nissan převodovky. Doufám, že to nebude mogul, nebo něco podobnýho. Já se omluvím a vy konečně napíšete něco do diskuze k věci!
07.02.2014 | 07:23:43 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Neplácej tady voloviny. Ložisko na Primeru NIPPARTS stojí 2842,- s DPH, zde je odkaz: www.auto-pilot.cz/vt174526-pt16395-pro967827/sada-lozisek-nipparts-43200av700-nissan-primera-hatchback-podvozek-loziska-naboje-kol-zadni-naprava.
Na Octavii stojí z druhovýroby u Kelly 3538,- . A proto nekupujte japonce :D, protože guru Svlastík ví vše nejlíp. Už toho kydání nech. Jen tak mezi řečí, ve své recenzi mluvíš o japoncích úplně jinak. Kde tedy ta pravda je?
07.02.2014 | 09:24:58 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Měl bys porovnávat stejnou značku a stejnou kvalitu tedy i komplet, hned výš jsem se koukal na tvojí adrese, kde firma FAG nabízí kompletní ložisko za 7tisíc jen jedno.
Na Octě můžeš koupit ložisko také na bubnovou brzdu za pár stovek a porovnáváš i tohleto?
Ale i tak za pár zadních ložisek za 15tisíc firmy FAG furt super cena proti nejdražším FAG ložiskům s nábojem 7tisíc na Octě. :D
Myslíš, že samotné ložisko za necelé 3 tisíce bez ostatního Ti bude stačit?
Možná momentální akce, která nemusí trvat dlouho. Ještě zpátky rok takové ceny NEEXISTOVALY!
A to s tím GURU, to jako znamená, že všichni kromě mě neumí používat internet, nebo jak to mám pochopit?
07.02.2014 | 09:52:01 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Dobrá výmluva stojí groš :D. Takže na Nissana si koupím drahé a ještě budu potřebovat další věci, na oktávku si koupím nejlevnější a další věci potřebovat nebudu? Toť Tvoje logika. Jinak tyhle ceny platí už dlouho, sám jsem kámošům sháněl díly na japonce, takže se v těch cenách za posledních cca 8 let celkem orientuji a vím, kde, co a za jaké ceny lze ve slušné kvalitě sehnat. A navíc, to ložisko s nábojem na Primeru pravděpodobně potřebovat nebudeš, "páč" odchází až po velmi velkém nájezdu kilometrů a normální člověk auto staré více než dvacet let s půlmilionem kilometrů živit nebude. Snad jen jako miláčka veterána.
07.02.2014 | 10:10:37 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Chtěls odkaz na náplň do CVT od Nissanu. Originál je CVT Fluid Genuine-NS-I, ten se dá sehnat přímo v Nissanu za celkem nekřesťanský peníz, ale běž si koupit origo na Škodu, Forda a pod. a budeš na tom stejně. Zde se prodává japonský olej ENEOS splňující požadavky Nissanu, viz. info v odkaze: www.fm-autodily.com/olej-eneos-cvt-fluid-1l-p-2719.html za cenu velice přijatelnou, také mají olej od FEBI, který také splňuje dané požadavky a je ještě levnější, 276,- za litr s daní. Namítneš opět, že je to v akci, ale kdybych kupoval ENEOS za cenu bez slevy, tak mi pořád přijde dát necelé 3000,- za pět litrů oleje jednou za čtyři až pět let jako přijatelné. Mění se po 60.000 km a vyteče ho zhruba pět litrů, ač je náplň 8,1L. Žádná hrůza. A CVT od Nissanu je v pohodě, kdo umí a chce jezdit s automatem, je spokojen. TINO s CVT a motorem SR20DE tedy není vůbec špatná volba. Tak teď čekám na tu omluvu, jak jsi slíbil. A nezačni zase točit, jako u ložiska za 10.000Kč. To, že něco neznáš Ty, neznamená automaticky, že to neexistuje.
07.02.2014 | 12:07:43 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
možno sa dočkáme
toho ospravedlnenia, ja som mal ponuku na eneos dokonca 6.15E za liter... mám dve autá s cvt, takže niečo o nich viem, treba to servisovať- meniť olej a filtre, auotmat má svoje plus aj minus ale to je o inom....
07.02.2014 | 13:05:15 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Aha, tak tos mě velmi mile překvapil s těmi cenami, ale automat teď hodně prokousávám a můžu říct, že to co radí všude možně je špatně!
Omlouvám se, že se dá sehnat olej za tak levný peníz.
Olej musí být ale vyměněn komplet bývá to od 7litrů a výš, když už se to dělá, tedy dělá se to s výplachem a lije se tam opět komplet celý obsah.
Stojí to v přepočtu kolem 5-8tisíc v servise, netuším opravdu jestli dělají i CVT, pravděpodobně ano.
Taky chování k automatu je mnohem náročnější než k manuálu. Kvedlat s manuálem jde jak chceš, stejně nejdeš o zuby jinak to nevychrchláš, stačí ta spojka, ale s automatem to je na velkou příručku! zacházení při jízdě, při stání na křižovatce a při vypnutí motoru, při vystupování, vlečení atd. všechno co děláš tak můžeš automat odrovnat znenadání ihned nebo časem podle kvality převodovky a nevíš o tom, že ji ani ničíš. :(
07.02.2014 | 13:09:01 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Už zase začínáš strašit lidi svými nesmysly? Už dávno platí, že když všechno selže, přečti si návod :-). Každý, kdo si koupí automat běžný, či CVT, či jiný by měl vědět před koupí, co to obnáší včetně servisu a obsluhy. Od Tebe bych si však nikdy radit nenechal.
07.02.2014 | 13:33:50 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Ne nestraším, pouze naznačuji, že bych ojetý auto s automatem před rokem výroby cca 2008 nedoporučil. Po tomto roce, jsou snad uživatelé co se týká údržby s automaty více seznámení. Už tu nekolují historky o neomezené životnosti. Taky ten kdo neměnil komplet celou náplň, tak si zadělává na průser a místní servisy na to nebyly vybaveny, opět další nevýhoda starých automatů. Vhodná výměna oleje v převodovce má být taková, že pokud to nevyliješ celý, musíš neustále dolívat olej, dokud nebudeš mít tu správnou barvu při vytýkání včetně filtru a těžce pochybuji, že to tu někdo dělal!
Dále se správným užíváním automatu při jízdě se setkáváme až v posledních pár letech provozu co řadit a jak, atd. To všechno jsou proti zakoupení automatu ve vozidle! Tím se dostávám na začátek, auto s automatem, kde ta převodovka pomalu nelze sehnat na trhu, nebo za pořádný ranec, zásadně NE!
07.02.2014 | 14:03:02 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
kam speje debata?
Najprv ste nakydali na japonskú jazdenku a teraz prechádzame k automatom... Jazdenka či japonská alebo iná je Jazdenka, automat jazdený je Jazdený. To nikto nespochybňuje a ja o tom viem, na to nepotrebujem vaše "rady". Ako meniť olej v automate - to tiež nechajme na niekoho iného.. Len na okraj ani v motore nevymeníte všetko ale s tým sa ráta. Aj v servis. manuále nissanu sa píše- vypustiť-doliať.
Mám jedno cvt so 120 000km a druhé 115 000. Nie veľa a viem že prípadná porucha môže-a nemusí byť konečná. Môj servismen už poriešil niekoľko variátorov ktoré som za ním poslal za vcelku smiešne peniaze. Ja s tým rátam.... len neviem prečo s tým máte problém vy....
07.02.2014 | 14:29:59 | miki | 87.197.138.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Snad se zase nerozčílíš že na tebe reaguji ale tohle jsi vzal kde?(Dále se správným užíváním automatu při jízdě se setkáváme až v posledních pár letech provozu co řadit a jak atd)neházej všechny a všechno do jednoho pytle že ty něco nevíš nebo jsi někde od někoho zaslechl čemuž věřím ono totiž názory na příklad na údržbu automatu jsou zcela odlišné a kde kdo ti řekne většinou přesný opak než zase ten druhý.
Jinak tedy nevím jak ve vašem kraji nebo u tebe doma ale znám lidi co mají automaty už léta a kvůli zkušenostem si vybírají auta s touto převodovkou do dnes a to na tom začali snad před 15 a více lety a dle toho že od té doby manuál nechtějí tak na ty tvoje problémy jenž tady zase vypisuješ zřejmě nenarazili.Například člověk od kterého jsem si odkoupil poslední auto používá automat asi od roku 1992 kdy ho měl v E34 dále další 3 auta to samé a to moje jeho poslední jakbysmet.
Automat jsem nikdy neměl ovšem jak funguje vím snad od nepaměti a zatím jsem tomu žádnou bolístku nezpůsobil a co se týče údržby dle servisu je to 60 nebo 80 tisíc KM na tachometru mám přes 110 a zatím to bez výměny funguje zcela normálně.Navíc mám zkušenost se 4 stupnovím automatem který najel 250 a taky tomu nic nebylo.
Ovšem měl jsem v plánu to vyměnit ale v autorizovaném servisu mě řekli že to nechce nějak sledovat dokud se to nějak neprojeví:D mechanik mě řekl že to klidně dalších 50 v klidu vydrží a další odpověd zněla že tam mám tak zvaně bezúdržbovou převodovku kde není ani měrka.A to je to auto z roku 2006 a ta převodovka se začala do těchto aut pokud se nepletu montovat někdy v roce 2004 takže nevím proč bych osobně nedoporučoval automaty před rokem 2008.... Ámen
07.02.2014 | 17:56:29 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
V klidu, trochu jsem se ráno vytočil sorry, chtěl jsem Ti to vysvětlit polopatě a tohle je jiné téma a k věci.
Taky jsem chtěl napsat svoje, tak ok.
Reaguji na oba. Viz nahoře a návod auta o oleji. Tys to měl ještě dobře napsané, aspoň že ta nutná výměna. Ale existují značky, které píšou o doživotní náplni v převodovce a normálně do návodu na férovku jako že nic, což je průser. Proto i ty historky kolem a kolem. Automat je nevyhnutelný pokrok dopředu, tak bychom se s nim měli seznámit všichni holt takže tak jako tak se tomu nevyhneme.
Ta životnost oleje, připomíná mi to stejný výmysl jako když korejci vypustili ven fámu o jejich doživotním FAPu a napsali to v návodu, protože ten jejich stál tak nějak 80tisíc, no dneska už je to vše jinak a jejich FAP stojí mezi 9-12tisíc. Ale zpět k automatu...
Kdysi nebylo tolik informaci ani na internetu, nikdo nic nezveřejnil, ani diskuze, pokud člověk vyloženě hledal, našel v češtině cirka nejdřív kolem roku 2008 něco, pokud uměl brouzdat v zahraničí, dokázal si to najít určitě dřív, nebo vlastní zkušenosti. Pokud neměníš olej v převodovce, měla by držet cca 350-400tkm a pak smrt, s tím taky výrobci počítají aby mohli lidi obměnovat vozový park že. Problém je ale, že jsme v česku a tady se auta vesele stáčí, a prodávají za velký peníz jako že zánovní vůz. Takže v duchu koupíš vúz s automatem před smrtí, protože v některých návodech skutečně píšou o té doživotní náplni v převodovce. A hlavně diesla nebo střední třídu. A co jsem zjistil, když už je ten olej špinavý tak už se prý nemá měnit a max.tak dolívat, protože jinak se to jen urychlí na totál KO. Takže asi tak s tou životností...
07.02.2014 | 19:34:36 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
A to nie je všetko,ešte len budeš prekvapený až raz prídeš k rozumu.
07.02.2014 | 17:32:09 | | 85.135.170.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
Svlastik, iba Tvoja neznalost Ta ospravedlnuje...:). Nissan mal NAJLEPSIE BENZINOVE motory na svete.
Napr.si mohol postavit mincu na hranu a nespadla pri beziacom motore. Mal som 2 Primery 2.0, benziny, pred skoro 20 rokmi tu nebolo lepsich predkoliek. Vtedy som platil za horne ramena, origos boli asi za 10.000 skk, co je smiesna cena , aj ked vtedy to bolo viac ako 2 vtedajsie mesacne platy...
P.S. Mam tu recenziu na Primeru, aj ked mi ju ukradli, ako just po velkom servise a novych ramenach, dnes som rad, ze mi ju ukradli, lebo by som sa na nej zabil.
Bolo to dodnes !! jedine auto, v ktorom som mohol ist 180-200 km/ h v noci na uplne neznamej ceste, s jednou rukou.
Dnes toto nedokaze ak ten Tvoj hnoj BMW.
06.02.2014 | 19:55:17 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Japonec jen pro znalce
...oprava, nedokaze ani Tvoj hnoj BMW. Mimochodom, dnes som isiel za poslednym modelom X5, na to, ake maju novinari kecy, ze vraj lahsie..:), tak mi nevedel ujst, ani na rovine, v dialnicnych zakrutach sa spraval ako Avia, v priamke vystrelil, ale nebol rychlejsi a tych 190 kw akoby ani nemal/ verzus mojich 100 kw/.
Ze ako viem, ze isiel " na plny plyn"? Jednak ma vyblikaval, na rovinkach do 180-190 km/h, lebo nada dialnica medzi ZV a NR viac nedovoli:):) a v zakrutach, na dialnici !!obcas pribrzdieval.
06.02.2014 | 20:06:32 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Japonec jen pý než motor.ro znalce
Musím oponovat, mám Nissan 14 let a liji do něj jen provozní kapaliny, jednou měněný olej, 3x brzdové destičky, čepy, stabilizátory a jedno rameno - důvod: denní jízda na rozsekané děravé s výmoly - vozovce - 15 km, originál spojka a do motoru
se nesáhlo - vše originál. Najezděno 280 000 tis.km 16/73KW, spotřeba stále průměr 6,4 L., olej nežere. Měl jsem před ním Merceité je kdo s autem jezdí a jak mu dává zabrat.des a na spolehlivost srovnatelné. Dříve odejde kastle - korozí. Důležité.
je kdo s autem jezdí a jak mu dávat zabrat. Auta na závody jsou špičkově provedený a vylepšený, ale mnohdy ani závod nedojedou.
Hranice týrání motoru je důvod, proč se něco v motoru vysype.
Osobák není na závodění a ale na osobní přepravu z A do B.
Kdo to nepochopí pak má velký problém a zároveň je jedno jakou značku si pořídí, protože auto vylágruje.
27.02.2018 | 13:39:52 | Bet | 178.255.168.* Reagovat
Spotřeba oleje
byla bolest těchto motorů. Překroužkování by nepomohlo, za problémem stojí ovalita válců. Samotná výměna kroužků tedy nic neřeší. V čechách existuje servis, který tyto motory opravuje tak, že vloží do válců ocelové vložky, jako kdysi ve starých škodověnkách, dá nové kroužky a problém je vyřešen. Ještě neměli žádnou reklamaci. Střílení do výfuku signalizuje nejspíš vytahaný rozvodový řetěz. O tom, co v naší zemi dovedou autobazary ani nemá smysl se bavit. Dvoulitr SR20DE od Nissanu tyhle problémy neměl a byl by daleko lepší volbou. Je to téměř nesmrtelný motor s parádní spotřebou, o které se mnoha menším motorům jen zdá.
05.02.2014 | 12:52:46 | F. | 77.93.216.* Reagovat
RE: Spotřeba oleje
U té 1.8 je zvláštní, že spotřeba oleje postihuje jen některé motory, hlavně v Almerách a v Tinech, totožný motor v Primerách minimálně. Začne to na 100 tisích ale někdy už na 30 tisících. Názory se na to různí, špatná série pístních kroužků, ovalita válců, špatné chlazení atd. Znám Almeru sedan 1.8. r.v. 2001 zcela bez problémů. Sázka na jistotu je u Nissanu 1.6 a 2.0, 1.8 je loterie.
08.02.2014 | 11:10:59 | Bask | 178.77.232.* Reagovat
RE: Spotřeba oleje
Zdravím, mám také problém s vysokou spotřebou oleje (almera 1,5), chci se zeptat která firma tyto motory opravuje? děkuji za odpověď
04.12.2015 | 20:14:33 | uksa | 194.228.59.* Reagovat