Recenze Nissan Almera sedan
“Velmi povedený malý sedan”

Autor recenze: Martin D (24 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1.5 benzin 66kw Stav km při koupi:129 000 km Stav km nyní:131 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km Vloženo: 18. 3. 2011

Hodnocení inzerátu: 37 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: pouze zkušenosti s řízením mnoha jiných aut

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Automobil jsem koupil jako deklarovaný perfektní stav v autobazaru v Olomouci. Když jsem se zeptal kolik mám odložit bokem na nějaké první investice, bylo mi řečeno, vůbec nic. Prý je dokonce vše originál původní:-D. Jakmile jsem auto dovezl domů všiml jsem si několika problémů.

Pískal řemen alternátoru
- nepříjemné, pakliže to udělá při nasednutí do auta, jehož volbou se chválíte a projíždíte se poprvé s přítelkyní a před sousedy. Takže jsem ho vyměnil za bosch u strejdy v servise, nechal jsem mu 500,-.

Nefungující motorky klopení světlometů
-jel jsem do supermarketu a na kruhovém objezdu jsem si všiml, že když točím doleva nevidím vůbec nic. Dále se opakovaně
rozsvěcovala kontrolka ruční brzdy
- kontrola na STK, seřízení světel a prohlídka vozu 250kč. Ruční brzda neúčinná, špatně se vrací, řekli mi, že na technické bych takto neprošel

kotouče a destičky
- jel jsem s autem kvůli ruční brzdě do servisu ke strejdovi. odpojili jsme motorky světlometů, prý byly měněné a v bazaru říkali, že je vše původní. Zjistili jsme že zadní kola skoro vůbec nebrzdí a brzdič na levém zadním se nevracel, poškozený těsnící kroužek, dá se koupit sada za cca 300 a opravit to. Kotouče moc nebrzdily, takže se na ně chytila rez a začaly se loupat, fakt špatný stav. Na ýměnu kotouče originál jakkoparts destičky icer za dohromady všechno asi 2500,- přes strejdu se chystám brzy.

Jediná závada, kterou bazarista poznamenal byl neodemykající, ale zamykající centrál. Otevřel jsem klíč a pájkou jsem to opravil za 20 minut v práci, nyní perfektní.

Háže jedno z kol vepředu a jedno vzadu, můžou to být kotouče, špatné vyvážení nebo pneumatiky, které obul bazar do skoro nových, ale jedna z pneu měla opravu po díře. Trochu vibruje volant 110 km/h +, tak ani nevím jestli za to mohou pouze kola nebo je tam i jiná chyba.

Kastlík vepředu vypadává, nekvalitní způsob usazení

Při shrnutí bych to viděl, že můj kus auta nemá poruchy vzniklé špatnou konstrukcí a nekvalitními díly. Především chování předchozího majitele a příprava pro prodej byla zanedbaná a bude mě stát pár peněz. Jako chronické technické problémy almer bych viděl ty zadní brzdy, to je závada, o které lze zjistit i na jiných webech, údajně je problémem i vibrace volantu, ale já zatím nezjistím příčinu a nemůžu tedy potvrdit. Jinak je vidět, že almera je typický odolný Japonec, technicky jednoduchý, ale kvalitní, jsem spokojen a nadšen vyjma věcí, o kterých budu psát



Hodnocení a zkušenosti s autem

Asi to bude znít divně, ale mám pocit, že bych byl skvělý manager poctivého bazaru. S minimem snahy jsem již po 100 km věděl, co by se dalo za ne příliš mnoho peněz kvalitně opravit, aby bylo zcela perfektní, tak jak se při prodeji tvrdilo.

obecně

Almera je kvalitní japonské auto, ta moje byla vyrobena v Amsterodamu počátkem roku 2001 a od dubna již jezdila v Praze jako soukromé vozidlo zaměstnance strojírenské firmy, na přes rok byla převedena do Olomouce, kde zůstala až do února 2011, kdy jsem ji koupil já. Je to jednoduché a poctivé auto. Z venku vypadá o malinko lépe než zevnitř, přední maska, metalický lak a aez 15" lehkoslitinové kola, které na ní mám dělají svoje. V interiéru je spousta praktických schránek a odkládacích prostor, lampičky vhodně umístěné, vše funkční, klima, vyhřívání zadního okna a vnějších zpětných zrcátek. Tiché stěrače, elektrická okna ve předu a zamykání dvěří. Elektrické ovládání zrcátek a sklonu světlometů. Výbavou to má stejnou jako tátova fabia ambiente z 2006, akorát tomu chybí chromované kličky. Plasty jsou šedivé, byť měkčené a tyto drobné oldschool designové prvky z almery dělají zevnitř starší auto. Podvozek super, trochu tvrdší, na moje projíždění zatáček sedí skvěle, vůbec se neutápí na opačné přední kolo, připomíná skutečně jízdu po kolejích...

motor

1.5 benzin všichni píšou, že auto moc nejede přitom ti samí píšou, že jim bere 7,6 litrů někteří píšou i 8. Auto má dlouhé převody a bere trochu i odspodu, jezdím předpisově a jsem schopen jet za 6,2 litrů. Myslím, že kdybych jezdil za 7,5 až 8 jezdím dálnice a kopcovité polní cesty pod plynem (dálnice tachometr okolo 150km/h a polní cesty, trojka plný). Bydlím v Olomouci a vždy než se vymotám je to 10 minut a dalších 10 to je cesta do Přerova, kdy musím zpomalovat ve třech obcích a končím zase městem. Mimo město 100, obec 50 a určitě nejezdím takto ráno těch cca 20 km za 8 litrů, ale méně. Takže říkám, auto žere jako diesel a jede jako benzin udávaného obsahu. Dá se rozjet i vytočit, ale bere odspodu a není problém ho rozjet na jedničku bez chcípnutí okolo 1000 otáček aniž by škytalo. Moc se mi líbí, že auto reaguje podle zacházení velmi poslušně, sedí v rukách a přesně jak chci jet, tak jede. Nemůžu tvrdit, že by mi nechyběl krouťák a výkon seatu leon 81kw TDI, kterého jsem si chtěl koupit. Ale když si vezmu, že bych za něj měl dát jako do svého prvního automobilu o 50 tisíc více, určitě je almera lepší volba, volba z rozumu.

Ještě bych chtěl přidat, že bych po této zkušenosti doporučoval trpělivost, nikdy nespěchat při koupi auta a vybrat dobře. Já jsem vybíral z leonu/toleda, focusu, golfu, mazdy 323, almerou. Chtěl jsem benzin okolo 1.6 nebo tdi 66/81kw. Nakonec jsem vybral auto podle stavu, ceny. Nějak mě nebavilo chodit kolem focusu za 90 s vyměněnými předními dveřmi, golfu za 100 s volantem a airbagem v jiném odstínu palubovky než zbytek. Nakonec mě dostal tichý sedan v metalíze s kufrem 460 litrů.
Najel jsem sice jen 2000 kilometrů tímto vozem, ale jezdím s vypnutým autorádiem, protože si auto potřebuju naposlouchat a jsem vnímavý a sečtělý, takže sám považuji tuto recenzi za seriózní.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 37


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera

Vložit komentář

Recenze Nissan Almera - po 270.000 kilometrech

Dobrý den,

rád bych se stručně podělil o své zkušenosti s Nissanem Almera, hatchback, 1.5l benzín, r.v. 4/2001, vyroben v Nizozemí, jsem prvním majitelem od května 2001 (teď je říjen 2015).
Auto má 14 a půl roku, najeto dvěstě sedmdesát tisíc kilometrů, z toho asi 3/4 po hrbolaté Praze. Po celou dobu je servisováno po předepsaných 15.000 km - v začátcích v Nissan servisech, posledních asi 6 let v neznačkových.

Za celou dobu došlo k jedinému(!) zásadnějšímu problému, tam se nějakou dobu nepodařilo zjisti příčinu. Ukázalo se, že jde o problém se škrtící klapkou - po vyřazení rychlosti během jízdy se otáčky dostaly skoro až na nulu, postupně během pár měsíců se to zhoršovalo a došlo to až do situací, kdy po vyřazení během jízdy chcípnul motor. Vyřešila to oprava nějaké součástky škrtící klapky za 4.500 Kč (vč. práce) v servisu v Nissanu. Kromě škrtící klapky a výfuku je všechno původní, včetně řemenů, převodovky... Spotřeba se pohybuje mezi 7 a 7,8 litry při jízdách po Praze, mimo město je spotřeba kolem 6,5 - 7 litru. Na 14-denní cestě po Finsku, plně naložené auto se 4 dospělými lidmi + rakev, se celková spotřeba dostala při ujetých cca 2.500 km na 6 litrů/100km(!), ale je pravda, že kvůli riziku extrémně vysokých pokut jsme jezdili předpisově celou dobu kolem 90 km/h. Ale dá se :)

Po 14 letech jsem na radu v servisu nechal vyměnit přední výztuhu, byla úplně zrezlá a v případě bouračky by bylo asi hodně zle. Paradoxně zvenku auto téměř vůbec nerezne jediné místo je prostor pod zadním sklem, ale i tak je to v malé míře a téměř to není vidět.

Co se týká jízdních vlastností - pravdou je, jak už zmíněno výše, že auto je fakt líné, pro rychlostní fajnšmekry to není :) Z nuly se sice rozjede docela svižně, ale na dálnici se musí s předjížděním opatrně. Nemá problém jet 170 km/h po rovině, ale do kopce se občas nedostane nad 110. Ale zase dobře drží stopu a "poslouchá", za celých 14,5 roku se mi nestalo, že bych se dostal do situace, kdy by mě auto svým chováním při jízdě překvapilo.

Vcelku zajímavé je, že ani po tak dlouhé době a tolika najetých kilometrech v autě prakticky nic nevrže a neskřípe. A to o něj nějak úzkostně nepečuju - sleduju jen kontroly po 15 tisících, občas ho vyluxuju a umeju v myčce, nic víc.

Jsem spokojenej a můžu doporučit - pokud nehledáte svižné auto :)

09.10.2015 | 23:51:44 | Zdeněk P.  | 46.13.170.* Reagovat

Promiň,
pochválil jsem se, aby tady nepsali lidi bludné komentáře nezakládající se na pravdě s pocitem, že se baví se sobě rovným, který taktéž něco vymýšlí bez podkladů. Evidentně to nepomohlo. Přestože moje almera s renaultem společnou snad jen nějakou vanu karooserie nebo co, už tady píšou bludy, že ji můžu vyhodit atd.
To infiinity G20 Při prohlídce vozu jsem fakt nejel ani přes 100km/h, když jsme jezdili po městě. Pískající řemen se ozval, po znatelnějším večerním ochlazení.
Dnes už mám 134300 km a super. Spotřeba pod 7 litrů jako by nic. Třeba poslední jízda natankoval jsem za 1200 a zajel jsem z Olomouce do Ostravy ve dvou. Druhý den ve 4 plně naložený kufr, dálnice místy 160-170km/h, konzistentně 130km/h Brno a zpět a pak nějaké popojíždění po Ostravě a do FM. Pak tankování za 750kč a cesta z FM do Olomouce a z Olomouce do Ostravy a zpět, opět dálnice. Výsledek = 1950kč 840km cena benzínu cca 35kč. Na to, že jsem fakt jel bez snahy uspořit, úplná paráda. Jinak zkušenost když Ostravu fakt švihám okolo 150-160km/h tak spotřeba okolo 8-9 litrů

28.04.2011 | 21:55:20 | Martin D Reagovat

RE:

V Amsterdamu je pouze sklad vyrábí se v anglickem Sunderlandu.

25.05.2012 | 13:48:45 |   | 213.211.37.* Reagovat

Tato N16 do faceliftu je ještě takový "jako" Japonec, ač vyrobená v Amsterodamu, tak Renault se na ní podepsal hlavně designově, kde je vidět nápadná podobnost s Meganem. O naftových motorech dci nemá smysl mluvit. Je fakt, že po roce 2000 se už špatně vybírá. Co se motoru týče, tak u 1.5 trpěly převodovky a 1.8 zase žraly olej skrz zapečené kroužky. Chybí zde řada gti z N15, to by bylo jiné kafe, Sport to nevyřeší. Ale jinak dobré auto, když se podíváte na díly v autě, tak jsou oraženy logem Nissan, alespoň u aut do fl.

25.03.2011 | 13:00:06 | Radek Hulmihoukolen Reagovat

Almera je držák

Souhlasím s názorem, že do roku 2000 jde o spolehlivé auto. Sám Almeru vlastním,mám ji v plynu, už mám přes 204000km a zatím pouze preventivní výměna baterie,3 žárovky a nasazená přední manžeta(a výměna brzd).Naprosto bezproblémové auto, spotřeba 8-10 plynu.

24.03.2011 | 09:41:19 | rene41 Reagovat

Přesně tak,není Almera jako Almera...

23.03.2011 | 23:22:16 | Japan Reagovat

Nič v zlom, ale Nissan je iba prezlečený Renault!!

Almera stará, do roku 1999? to je NISSAN, rovnako ako Primera do 1997-9 roku.

Potom je to dole kopcom a táto Almera...:(( rovnaká tragédia ako Megane, či Laguna.

Opraviť, pobehať a rýýýýchlo sa zbaviť!

23.03.2011 | 23:18:07 | ľuboš Reagovat

Dobrá volba, ale...

Spoustě problémů šlo předejít detailnější prohlídkou vozu (i na rampě nebo montážní jámě) před koupí, zkušební jízdou atd. Toto asi zjevně neproběhlo, protože během zkušební jízdy by se určitě ozval jak pískající řemen, tak nedostatečnost brzd i vibrace volantu a spousta dalších neduhů. Nissanů na výběr je myslím dost a je tedy z čeho vybírat. Po "vychytání much" bude auto jistě dlouhá léta spolehlivě sloužit. Charakter a příznivou spotřebu motorů NISSAN mohu potvrdit. S 2,0L 16V mívám spotřebu v létě na dlouhých trasách (mimo dálnice) s plně naloženým vozem a zapnutou klimatizací 6,5 - 6,8L, na dálnici pak 7,0 - 7,2. Ve městě je spotřeba mírně vyšší, ale na dvoulitr pořád dobrá. Samozřejmě při dodržování limitů. Když chci koně provětrat, tak jde spotřeba přes 8,0L i víc, ale to je jiná jízda...:-)

23.03.2011 | 14:12:28 | infinitiG20 Reagovat

Martine,

hlavně, že ses na konci recenze pochválil. Kdybys to neudělal, zůstalo by to na mě. Tak dík! Pokud se k autu budeš chovat slušně, bude dobře sloužit.

23.03.2011 | 12:53:40 | donald Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Nissan Almera