Rok výroby:2001Typ motoru:1.5 l benzin, 66kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7.8 l/100 kmVloženo:9. 2. 2008
- poškozená kabeláž v motorovém prostoru ; po ujetí cca 350 km na jeden zátah jsem zastavil a za pár hodin už jsem nenastartoval (odtah a oprava zdarma v záruce ); trochu záhada auto jelo do posledního okamžiku normálně ( kuna??); 30 000 km.
- Vibrace v řízení ; zvlněné brzdové kotouče ; opraveno srovnáním na soustruhu (cca 1000kč); 50 000 km
- Výměna spínací skříňky - kontaktu; někdy motor nenaskočil na první ťuknutí; svépomocí ( cena za díl 1200kč ); 70 000 km - Zaseknutý zámek kufru; rozebráno promazáno ; o.k.; svépomocí cca 1hodina; 140 000 km
- Pastorek startéru ; někdy se startér neroztočil na první otočení klíčkem ( 1400 kč ) ; 153 000 km
- Celou dobu co bylo auto v záruce čas od času problém s neodpadáváním brzdových čelistí; jedno z kol částečně brzdí a hřeje; po krátké přestávce a mírném ochlazení vždy o.k. ; nikoliv jen můj problém, viděl jsem to párkrát na diskusních fórech. Největší problém je v tomto případě autorizovaný servis který nejeví ochotu (nebo znalost ) něco opravit a práci na brzdách si nechá zaplatit i v záruční době ( reklamováno v CZ,B i D ; všude stejný přístup ).
Servisman v garážovém servisu na to přišel taky až po druhé návštěvě ale od těch dob pokoj ( 3 roky ) . Tajemství pro majitele tohotu vozu se stejnými problémy je: Zakoupit servisní sadu brzd (asi sada nějakého těsnění ) a vyleštit brzdové pístky . Váš servisman už bude vědět.
Cena i s prací cca 1000 kč na jedno kolo. Jo, a nejezdit do autorizovaného servisu, kdo něco umí už si otevřel vlastní garáž a kdo ne , nechal se zaměstnat nějakou automobilovou značkou za mizerný plat.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako ekonomickou volbu v době boomu Škodovek v CZ kdy mne od toho každý odrazoval (drahé díly, málo dostupný servis, velká ztráta při prodeji ; znáte te to ).
Jak to vypadá s odstupem téměř 7 let: Auto stálo cca 410 000 kč, jako konkurent ve výběru tehdy byla dobíhající Felície combi 1.6 a nová Fabie ( krátká ) 1.4 16V. Obě dvě byly tehdy při stejně výbavě a aspoň trochu podobném motoru o cca 40 kč dražší s o rok kratší zárukou.
Dodnes s úsměvem vzpomínám na prvek škodovácké příplatkové výbavy ; stříbrný knoflík ruční brzdy za 500kč, nehledě na to že obě Škodovky měly slabší motor.
Jak to tedy vypadá s cenou mojí ojetiny a jejich konkurentů dnes (02/2008): 2001 Felície kombi 1.6 s AC a ABS - cca 90 000 kč 2001 Fabie 1.4 16 s AC a ABS ; cca 140 000 kč 2001 Almera 1.5 s AC a ABS ; cca 150 000kč Bez komentáře.
Nicméně jsem rád že si lidí tu škodovku tolik kupují, aspoň jsou ostatní auta levnější a česká ekonomika je podporovaná. Já jsem sobecky myslel jen na svoji peněženku a pohodlí. :-)))
Almera má podstatně vyspělejší podvozek ; díky víceprvkové zadní nápravě, silnější motor , a je to o kus větší auto.
Co pro změnu nemá je rozvodový řemen u kterého bych se zrovna připravoval druhou výměnu (okolo 10 000 kč; nevím znám jen z internetu a z kamarádovy Oktávie - 12000kč), nýbrž řetěz na věčně časy.
Almera má malou olejovou náplň ( pouze 2.7 l ) a ani po 160 000 km nemusím dolít ani deci mezi výměnou oleje ( interval 15000 km).
Všechnu komponenty podvozku kromě brzdových destiček a těsnění brzdových pístků jsou původní a nikdy nebylo potřeba cokoliv měnit nebo seřizovat a to to má za sebou cca 30 000 km na polských cestách v zimě ( kdo zná , ví o čem mluvím ) a každovíkendovou projížďku po polní cestě na chatu; tady by se asi sem tam nějaký škrábanec na spodku auta našel.
Je prostornější než například Volvo V50 (měl jsem nedávno z půjčovny). Interiér je jako nový, jen cca 30% volantu je trochu ohlazených, pedály a řadicí páka bez opotřebení ; ty auta co vídám v bazarech s oblikátními 100 000 km na tachometru musí mít za sebou tak 300 000 km.
Exteriér je již poněkud obouchaný jelikož bydlím v centru města kde se bojuje o každý centimetr parkovacího místa a při návratu z restaurace si občas někdo sedne na kapotu nebo kopne. No, takový je život .
Garáž nemám, korozi taky ne.
Pro ty co tvrdí že je 1.5 l motor líný ; no nesmíte se ho bát vytočit , na 2 jede přes 100 kmh a na 3 stupeň 160kmh než zasáhne omezovač ; pokud víte co to je )) Někdo by to možná nazval krutým zachzením, ale jak vidno ničemu to nevadí ; viz spotřeba oleje.
Samozřejmně kdyby tam byl dvou nebo tří litr jelo by to líp. Spotřeba benzínu 6.2 - 9.5l na 100km; dle stylu jízdy. Normálne okolo 7.5 – 8.5. 6.2 jsem dosáhl i se zapnutou klimatizaci při poklidné jízdě na polských okreskách rychlosti okolo 100km a 9.5 l/100 km byla noční jízda pustou slovenskou dálnicí kontinuální rychlostí 180 kmh ( tacho) .
Jsem spokojen.
Plusy: - Nízké pořizovací a provozní náklady (samozřejmne relativně, autobus je levnější ) - podvozek - brzdy ( učinost ) ; brzdí plynule a ostře a bez prodlevy ne jako VW koncern v případě deště - velká nádrž (60l )
Minusy - autorizovaný servis ( problém asi všech značek v CZ osobně mám většinou špatné skušenosti s Ford, Nissan a Hyundai servisem ) - hluk od pneumatik ( zejména D1 ) ve vysokých rychlostech
Súhlasím s touto recenziou, žiadne vedľajšie náklady. Ja osobne som za tých 7 rokov na almere nemenil žiadne veci okolo bŕzd až na výmenu kotúčov pri (200 000 km). Olej netečie, spotreba v rámci normy. Ako sa spomína kolega v recenzií benzínové motory nissan zbožňujú vysoké otáčky a vtedy aj dobre ťahajú. Auto odporúčam všetkými desiatimi.Prakticky 300 000 km bez nákladov na opravy. Momentálne najazdených cez 300 000 km, ale auto je za zenitom, nutnosť výmeny rozvodovej reťaze + ďalších vecí. Motorom začalo jemne trhať pri záťaži, pri zošliapnutí plynového pedálu na zem auto sa dusí - ale to je prvá závada po 300 000 km. Pravdepodobne predaj auta a kúpa iného ( asi toyota Avensis). Almeru hodnotím na jednotku s hviezdičkou - je to bezproblémové auto
Opravujem nazov na Almrera N16...to mi neslo do hlavy ze N15-tka mala tolko poruch a N16 je zialbohu na tom horsie aj ked je novsi rocnik.....vela stastia a menej poruch...
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
Súhlasím
Súhlasím s touto recenziou, žiadne vedľajšie náklady. Ja osobne som za tých 7 rokov na almere nemenil žiadne veci okolo bŕzd až na výmenu kotúčov pri (200 000 km). Olej netečie, spotreba v rámci normy. Ako sa spomína kolega v recenzií benzínové motory nissan zbožňujú vysoké otáčky a vtedy aj dobre ťahajú. Auto odporúčam všetkými desiatimi.Prakticky 300 000 km bez nákladov na opravy.
Momentálne najazdených cez 300 000 km, ale auto je za zenitom, nutnosť výmeny rozvodovej reťaze + ďalších vecí. Motorom začalo jemne trhať pri záťaži, pri zošliapnutí plynového pedálu na zem auto sa dusí - ale to je prvá závada po 300 000 km.
Pravdepodobne predaj auta a kúpa iného ( asi toyota Avensis).
Almeru hodnotím na jednotku s hviezdičkou - je to bezproblémové auto
03.03.2008 | 16:20:48 | bubu Reagovat
N16
Jo ma to byt N16 - preklep - sorry
20.02.2008 | 21:00:32 | mike Reagovat
Opravujem nazov na Almrera N16...to mi neslo do hlavy ze N15-tka mala tolko poruch a N16 je zialbohu na tom horsie aj ked je novsi rocnik.....vela stastia a menej poruch...
19.02.2008 | 15:52:14 | jano Reagovat