Rok výroby:2002Typ motoru:QG15DEStav km při koupi:97 500 kmStav km nyní:131 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:22. 11. 2013
Almera je celkem bezporuchové auto. Měnil jsem jen pravý čep řízení při 101000 a tekla mi voda do pravého světla. Dál už asi nic, jsem tímto vozem po technické stránce nadmíru spokojen.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Za ty peníze je tenhle Nissan dosti zajímavý vůz. Jak ale říkají ostatní, už to není ten pravý japonec. Jízdní vlastnosti má Almera perfektní, pěkně filtruje nerovnosti. Možná bych trošku vytknul posilovač řízení. Při jízdě je podle mě až moc citlivý, ale to je jen můj čistý názor a zvyk z Mazdy 323. Dobrá... Co musím vyzdvihnout, je kufr. Samurajové z dálného východu věděli, co pro evropu! :) Na to, že není tak velký, tak do něho se vleze vše! Neříkám, že tam strkám ledničku :D , ale oproti Mazdě 323 a ostatním vozidlům této kategorie, je tenhle kufr snad nepraktičnější. Líbí se mi! Nepamatuju si, že bych něco do tohodle auta nenarval. Jdeme ale trochu hlouběji. Co se týče pohodlí, tak mě opravdu Almera zklamala. Vnitřní plasty jsou tak levné..Mě osobně se nelíbí. Sedačky stojí za prd. Při větší zatáčce auto drží, má řiť v sedadle ne! Nulové boční vedení... To mě trošku zarazilo, protože Nissany jsou bočním vedením sedadel celkem proslulé u naší mladé generace. Když porovnám starší verzi Almery N15..tak to můžu říct, že to je Japonec! Pořádný interiér, příjemný, prostě Japonský. N16ka mi příjde už jako obyčejné spotřební auto, žádná srdcovka! Už vůbec nemluvím o ostatních Nissanech. Almera N15, Primera P11, P11-144, Nissan Maxima... Jak sem v nich seděl, tomu říkám pořádná japonská kára, ze které máte radost.Je to žralok, co Vás bude pořád tahat! N16 je jen taková šedá myška oproti staré generaci Nissanu. Už to není co bývalo. Šetřilo se. A jde to hodně vidět! Je to smutné, když se podívám na starou generaci Nissanu. Celkově to auto je konstrukčně dobře řešené, ale co se týče esteriky, tak opravdu šedá myš, obyčejná plechovka. Nevěřím, že tohle je Nissan. Oukej, Almera se mi i celkově líbí... ale už nikdy s motorem 1.5!!! Tohle je pro mě problém, který nedokážu polknout. Narovinu... plusy: tichost, spotřeba. Beru, ale co mě zaskakuje, je výkon. Jednou jsem kontroloval i škrtící klapku, jestli není nějak ucpaná. Nevím, jestli mám nějaký problém v motoru, jestli je přidřený. Ale motor mi vůbec nejede!!!! Při 2 tisících otáčkách dávám postupně plyn a auto se nehne. Oproti Mazdě 323 1.6 s 72 kw je Almera zdechlý pes, to řeknu narovinu:) Je pravda, že jsem už o tomhle problému četl. Motor se ve vyšších otáčkách nad 3 tisíce už trošku rozhoupává, do té doby ale mrtvo. Tenhle motor se jim prostě nepovedl. Neříkám, že motor je líný. Tenhle motor prostě nejede! Zlatá Mazda! To fakt!!!:) Když Almeru, tak s něčím silnějším, tohle je hrůza. Snad příště vyzkouším motor 1.8 a pokud tenhle motor splní má očekávání, tak auto je špíca!
Ja mám P11 už 8 rokov ... 2 roky premýšľam, že ju predám a kúpim niečo novšie, ale stále neviem nájsť nástupcu .. v garáži máme aj Avensis (2009) ten je tiež super ... žiadny problém nenastal ani pri jednom z nich ... takže ak budem kupovať niečo novšie tak možno Avensis ... ale miesto v srdci ktoré si vydobila P11 už asi ťažko nejaké iné zaplní ... čo sa týka interiéru nemám žiadne výhrady a aspoň mi nič netlačí o koleno ako pri koncernoch .... takže túto ,,recenziu,, by som bral s veľkým nadhľadom .... majiteľ asi nikdy nevlastnil auto ktoré sa kazí až vtedy si spomenie na Almošu ....
Japonci nižšej strednej ročníky 90´resp. okolo 2000 majú všetky tvrdé plasty, všetky lacné prevedenie interieru, sú to všetko spotrebky... čo ste čakali? N15 detto... tieto autá majú svoju kvalitu inde- jednoduchá overená spoľahlivá technika. Kašlem na makčené plasty keď mám auto v servise. Almera nie je ani šporťák a čakať od 1.5 zázraky.... Stačí pozrieť na tú gumu okolo riadiacej páky u n15 - ako v bagri, vadí to? Nie, lebo auto šľape jak kvalitné hodinky. Tak sa toľko nesťažujte alebo sa vráťte k mazde.
Ja mám Primeru P11 rv.2000 a je to srdcovka,jazdné vlastnosti super a jediná porucha za 7 rokov bola prasknutá poloos,inak som dvere servisu neprekročil lebo výmenu oleja a brzdy si dokážem urobiť svojpomocne,akurát sa začína ozývať podvozok bude nutná výmena čapov,horných ramien,tyčiek stab.dokonca sa ešte neobjavila ani hrdza čoho som sa najviac obával.Občas používam aj bráchove GT-čko ten podvozok je neuveriteľný,do teraz nechápem čo viedlo Nissan k tomu aby nahradil tak výborné autá takým niečim ako Primerou P-12.
RE: :)), presne, dodnes banujem za svojimi Primerami, 2.0 slx, 1993 a 1995 r.v., ktorú mi šľoh-
li spred, vtedy ešte bytovky/ akurát som vymenil horné ramená, po servise a išla do sveta...:((, nepoistená/
dodnes ŽIADNE auto, ani BMW 330, či 530 d, al. X5 nedokázalo ísť na tých miestach a úsekoch-okreskách 180-200 km/h, v noci, kedy som si mohol jednou rukou doslova špárať v nose, cesta úzka ako uško ihly/zlieva sa do úzkeho pruhu/.
o P 406, či 607 ani nehovoriac, tam už 150 km/h na tom isto úseku znamená silno držať volant a neustále korigovať smer a stále odriekať Otčenáš.
P.S. Dlho som si myslel, pred skoro 20 rokmi..., že som taký super vodič..., a riť Paľovú, bolo to autom...:(
zábavnejšie jazdné vlastnoti už mal iba Peugeot M 16 a T 16, ale to už bola neriadená strela, kde sa nič neodpúšťalo, Primera dokázala fakt nemožné.
samozrejme, pri abs.spoľahlivosti. Dokonca ani poloosy mi neodišli, lebo som pravidelne menil manžety, pri 100.000 km bol servisný úkon, menili sa manžety a dávala sa špec. vazelína, do 180.000 km som najviac zodral gumy, lebo ešte nebolo ABS...:)), a raz sa menila tuším riadiaca jednotka klímy, pred spolujazdcom, v prístrojovke.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
Ja mám P11 už 8 rokov ... 2 roky premýšľam, že ju predám a kúpim niečo novšie, ale stále neviem nájsť nástupcu .. v garáži máme aj Avensis (2009) ten je tiež super ... žiadny problém nenastal ani pri jednom z nich ... takže ak budem kupovať niečo novšie tak možno Avensis ... ale miesto v srdci ktoré si vydobila P11 už asi ťažko nejaké iné zaplní ... čo sa týka interiéru nemám žiadne výhrady a aspoň mi nič netlačí o koleno ako pri koncernoch .... takže túto ,,recenziu,, by som bral s veľkým nadhľadom .... majiteľ asi nikdy nevlastnil auto ktoré sa kazí až vtedy si spomenie na Almošu ....
23.11.2013 | 20:14:42 | | 217.119.115.* Reagovat
škoda slov
Japonci nižšej strednej ročníky 90´resp. okolo 2000 majú všetky tvrdé plasty, všetky lacné prevedenie interieru, sú to všetko spotrebky... čo ste čakali? N15 detto... tieto autá majú svoju kvalitu inde- jednoduchá overená spoľahlivá technika. Kašlem na makčené plasty keď mám auto v servise. Almera nie je ani šporťák a čakať od 1.5 zázraky....
Stačí pozrieť na tú gumu okolo riadiacej páky u n15 - ako v bagri, vadí to? Nie, lebo auto šľape jak kvalitné hodinky. Tak sa toľko nesťažujte alebo sa vráťte k mazde.
23.11.2013 | 12:21:58 | miki | 87.197.138.* Reagovat
Almery N16 1.5 trpěly převodovky...1.8 žraly olej tuhle řadu ne!
Mám N15 1.4 a absolutně super auto.. spolehlivost,jízdní vlastnosti,spotřeba,jednoduchost...ale ta koroze!
23.11.2013 | 09:57:12 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
Ja mám Primeru P11 rv.2000 a je to srdcovka,jazdné vlastnosti super a jediná porucha za 7 rokov bola prasknutá poloos,inak som dvere servisu neprekročil lebo výmenu oleja a brzdy si dokážem urobiť svojpomocne,akurát sa začína ozývať podvozok bude nutná výmena čapov,horných ramien,tyčiek stab.dokonca sa ešte neobjavila ani hrdza čoho som sa najviac obával.Občas používam aj bráchove GT-čko ten podvozok je neuveriteľný,do teraz nechápem čo viedlo Nissan k tomu aby nahradil tak výborné autá takým niečim ako Primerou P-12.
23.11.2013 | 09:47:04 | | 95.102.80.* Reagovat
RE: :)), presne, dodnes banujem za svojimi Primerami, 2.0 slx, 1993 a 1995 r.v., ktorú mi šľoh-
li spred, vtedy ešte bytovky/ akurát som vymenil horné ramená, po servise a išla do sveta...:((, nepoistená/
dodnes ŽIADNE auto, ani BMW 330, či 530 d, al. X5 nedokázalo ísť na tých miestach a úsekoch-okreskách 180-200 km/h, v noci, kedy som si mohol jednou rukou doslova špárať v nose, cesta úzka ako uško ihly/zlieva sa do úzkeho pruhu/.
o P 406, či 607 ani nehovoriac, tam už 150 km/h na tom isto úseku znamená silno držať volant a neustále korigovať smer a stále odriekať Otčenáš.
P.S. Dlho som si myslel, pred skoro 20 rokmi..., že som taký super vodič..., a riť Paľovú, bolo to autom...:(
zábavnejšie jazdné vlastnoti už mal iba Peugeot M 16 a T 16, ale to už bola neriadená strela, kde sa nič neodpúšťalo, Primera dokázala fakt nemožné.
samozrejme, pri abs.spoľahlivosti. Dokonca ani poloosy mi neodišli, lebo som pravidelne menil manžety, pri 100.000 km bol servisný úkon, menili sa manžety a dávala sa špec. vazelína, do 180.000 km som najviac zodral gumy, lebo ešte nebolo ABS...:)), a raz sa menila tuším riadiaca jednotka klímy, pred spolujazdcom, v prístrojovke.
23.11.2013 | 17:05:53 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat