Rok výroby:1997Typ motoru:1,4Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:188 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:6.6 l/100 kmVloženo:3. 8. 2007
Při stavu tachometru asi 175 000 km - vadné (opotřebené)uhlíky startéru , poměrně často - asi 1 x ročně spálené vlákno žárovky v některém z hl. světlometů , jinak nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v r. 2001 od 1. majitele a určitě nelituji ! Jsou i pohodlnější auta - má poměrně tvrdší odpružení a i odhlučnění motoru by mohlo být kvalitnější , ale co se týče spolehlivosti , je na tom Almera velice dobře . Jezdím po celé Evropě s několika různými firemními vozy a tak mám možnost srovnávat .
Myslím si , že ovládání je lehké a kam volantem točím tam taky opravdu jedu , což se např. u Escortu 100% říct nedá a takovou jistotu v projíždění zatáček jako mám u Almery nemám v žádném z používaných aut . Spotřeba je rovněž příznivá a ať jedu velice slušně dle předpisů či řádně prošlápnu pedál plynu , nepřekročil jsem nikdy za 6 let , co auto vlastním , spotřebu 8 l a dlouhodobý průměr je 6,6 l / 100 km . Skutečnost že brzd.destičky jsem měnil letos při 180 000 najetých km a akumulátor vydržel taky více než 8 let určitě o něčem mluví - prostě japonská kvalita. Většina německých aut je velice kvalitních (a vím o čem mluvím) ,ale japonská auta jsou opravdu "držáky" , což jsem vyzkoušel u Nissanu Sunny combi .
Používal jsem ho dříve v zaměstnání a i když se říká "mnoho psů - zajícova smrt " jezdil s ním v zaměstnání kdo mohl , přesto před odprodejem měl najeto 470 000 km ! Almera mě nikdy nenechala na holičkách a za opravy jsem v průběhu 6 let dal cca. 5 000 Kč - samozřejmě nepočítám běžnou údržbu a díly jako jsou filtry atd. jejichž výměnu provádím 1 x ročně po zhruba každých 15 000 km.
Pokud ti odcházejí manžety na tlumičích, tak to rychle řeš, jinak ti tlumiče odejdou. N15-ka má málo problémů, ale patří tam bohužel i koroze a to zvláště zadních lemů blatníků a koncových prahů. Má sice pozink, ale jen jednostranný, takže pokud se kašlalo na dutiny, tak se to jednoznačně projeví a většinou už je pozdě. A že by byla Almera ošklivá, tak s tím nesouhlasím. Na ten rok, kdy se začala vyrábět-1995, tak tady byly nové Felicie a nejsem si jistý, že by Felicie byla zrovna designově super kára a v jízdních vlastnostech a výbavě se absolutně nechytá. Samozřejmě byla cenově někde jinde. Mám Almeru dva roky a kromě zadních tlumičů skrz zmíněné manžety a výfuku jsem neměnil nic, najeto 170 tis. A jestli se dá u Almery opravdu na něco spolehnout, tak je to řízení motoru a veškerá el výbava, která většinou nemá žádný problém. Samozřejmě jsou vyjímky. Další malá výhoda je autodiagnostika, kterou si můžete udělat doma, nic k tomu nepotřebujete, krom el. drátku na propojení pinů, a zjistíte načtené chybové kódy řj, taky dobré. O "vrcholné" verzi N15 GTI ani nebudu mluvit, kdo to nezná, tak by si myslel, že si vymýšlím .....
Jen škoda, že ten dizajn auta je tak příšerný. Kvalita zabalená do ošklivého kabátu. Copak Japonci neví, že obal prodává? A to nejen Nissan, ale i Toyota.
Čas plyne a já mám na almerce další najeté km-celkem 239 500. Auto slouží bez problémů,pouze pomalu odcházejí pryž.díly-manžety tlumičů a vnější manžeta p.poloosy a taky trochu foukal bokem výfuk(stačil jen zavařit).Spotřeba na dálnici při 140km/h cca 7l,ale při letním výletu po okreskách do jižních Čech a rychlosti do 100 km/h jen 5,1l/100km.Olej nežere a vše funguje jak má - na 13 let staré auto O.K. ! P.S. Technická kontrola minulý týden zjistila několik zaprášených kapek oleje na LZ tlumiči a shořenou žárovičku parkovaček-jen lehké závady .
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
Pokud ti odcházejí manžety na tlumičích, tak to rychle řeš, jinak ti tlumiče odejdou. N15-ka má málo problémů, ale patří tam bohužel i koroze a to zvláště zadních lemů blatníků a koncových prahů. Má sice pozink, ale jen jednostranný, takže pokud se kašlalo na dutiny, tak se to jednoznačně projeví a většinou už je pozdě. A že by byla Almera ošklivá, tak s tím nesouhlasím. Na ten rok, kdy se začala vyrábět-1995, tak tady byly nové Felicie a nejsem si jistý, že by Felicie byla zrovna designově super kára a v jízdních vlastnostech a výbavě se absolutně nechytá. Samozřejmě byla cenově někde jinde. Mám Almeru dva roky a kromě zadních tlumičů skrz zmíněné manžety a výfuku jsem neměnil nic, najeto 170 tis. A jestli se dá u Almery opravdu na něco spolehnout, tak je to řízení motoru a veškerá el výbava, která většinou nemá žádný problém. Samozřejmě jsou vyjímky. Další malá výhoda je autodiagnostika, kterou si můžete udělat doma, nic k tomu nepotřebujete, krom el. drátku na propojení pinů, a zjistíte načtené chybové kódy řj, taky dobré. O "vrcholné" verzi N15 GTI ani nebudu mluvit, kdo to nezná, tak by si myslel, že si vymýšlím .....
18.03.2010 | 08:13:15 | Olin Reagovat
Jen škoda, že ten dizajn auta je tak příšerný. Kvalita zabalená do ošklivého kabátu. Copak Japonci neví, že obal prodává? A to nejen Nissan, ale i Toyota.
17.03.2010 | 20:34:53 | Reagovat
další km s almerou
Čas plyne a já mám na almerce další najeté km-celkem 239 500. Auto slouží bez problémů,pouze pomalu odcházejí pryž.díly-manžety tlumičů a vnější manžeta p.poloosy a taky trochu foukal bokem výfuk(stačil jen zavařit).Spotřeba na dálnici při 140km/h cca 7l,ale při letním výletu po okreskách do jižních Čech a rychlosti do 100 km/h jen 5,1l/100km.Olej nežere a vše funguje jak má - na 13 let staré auto O.K. !
P.S.
Technická kontrola minulý týden zjistila několik zaprášených kapek oleje na LZ tlumiči a shořenou žárovičku parkovaček-jen lehké závady .
17.03.2010 | 19:50:30 | Květoš Reagovat