Rok výroby:2002Typ motoru:1,8 - benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:26 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:24. 8. 2005
Vyslovené poruchy žádné, ale řada nepříjemných maličkostí:
- výměna snímače otáček motoru na základě svolávací akce Nissanu
- výměna zadní pravé lucerny, ve které se srážela vlhkost
- zasekává se rychloměr při vlkém počasí a teplotách kolem 4-10 stupňů Celsia - tedy pouze na jaře a na podzim naprosto nechápu! - hodlám reklamovat
- v palubní desce, tam, kde je umístěn airbag spolujezdce něco značně vibruje a zhoršuje se to - též budu reklamovat
- koroze meziokenních sloupků u zadních dveří již po první zimě! - též budu reklamovat
- koroze v motorovém prostoru - šroubové spoje a v místě bodových svárů
- teď nově začaly hvízdat brzdy - možná v důsledku nadměrně zkorodovaných brzdových disků - budu konzultovat v servise
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nadšení žádné velké z toho auta nemám, spíš průměrná spokojenost.
Klady:
+ poměr cena/užitná hodnota (plně vybavené: motor 1,8 16V 84kW s proměnným časováním ventilů, klimatizace, 4x Airbag, předpínače pásů, aktivní hlavové opěrky, přední mlhovky, el. zpětná zrcátka, vestavěné rádio s CD a 6 repro, metalíza, elektrony 16 palců) to všecho nové za pouhých 425 TCZK s tříletou zárukou - srovnejte s Octávií ve stejné výbavě a motorizaci!
+ bezpečnost (4 hvězdičky EURO NCAP)
+ jízdní vlastnosti (sportovní podvozek ideální na pěknou dálnici, v zatáčkách neuvěřitelně sedí, skvěle se ovládá - neznám osobně lépe ovladatelné auto
+ ve své třídě a době největší zavazadlový prostor 355 litrů
+ příjemně mne překvapila spotřeba - během celkových měření (počítáno vždy na vyjetou plnou nádrž 60 litrů) od 6,8l/100km (v létě) po maximálních 9,2l/100km (v zimním marastu, většinou po městě a s nosičem lyží)
Zápory:
- celkově odfláknuté ve výrobě a použití levných součástí je zjevné, drobné dílenské nedostatky kazí celkový dojem
- daní za výborné jízdní vlastnosti je příliš tvrdý podvozek, na rozbitých cestách nebo městské dlažbě dost nesnesitelné, zvláště v kombinaci s použitím tvrdých plastů v interiéru - dá se trochu redukovat menším tlakováním pneu
Poměr cena/užitná hodnota není totéž co kvalita a co spolehlivost. V žebříčku spolehlivosti Almera Octavii velmi zřetelně předbíhá. Uznávám, že dílenské zpracování Octavie je na velmi slušné úrovni, ale viděl jsem na vlastní oči co může být problémů s fungl novou Octávií u bratra. A nejednalo se o takové drobnosti, jaké popisuji u mé Almery, které nikterak neomezují funkčnost. Když jsem se rozmýšlel, které auto koupit, Octavie byla také jednou z možností už proto, že jsem před tím měl Felicii. Mám-li ale být upřímný, Octavie je usedlý rodinný vůz a já se necítil na to, abych se posadil do jejích rozměrných sedadel bez výrazného bočního vedení, které jako by byly dělány pro pupkaté dědky, abych si otlačoval koleno o ergonomicky nepovedený středový sloupek a jednou za měsíc řešil vykradené rádio nebo rezervu. Tím, že mám se služebními Octaviemi možnost jezdit, mohu hodnotit. Jsou pouze 2 věci, kterými Octavia Almeru předčí: velikost kufru a kvalita dílenského zpracování. Vše ostatní není vůbec srovnatelné, především ovládání vozu a jízdní vlastnosti. Octavia se v tomto srovnání chová jako neohrabaný slon, strašně se naklání a ve vyšších rychlostech je nestabilní. Prostě jsou to nesrovnatelné vozy, které nevyhoví stejným náturám řidičů. Každopádně by mě zajímalo o kolik míň mohla stát ta Anonymova Octávie, podle ceníků je to nesmysl.
ale po popisu všech závad napsat jako + poměr cena/užitná hodnota? V práci máme Octávii od začátku r. 2001, má najeto cca 110.000 km a kromě běžné údržby a jednoho polámaného tlačítka na ovládání rádia nemusela do servisu. A to se tu na ní střídáme všichni, co máme řidičák. Spotřebu má 7 až 8 l/100 km a jezdí většinou po dálnici. Není sice tak vybavená (motor 1.6 - 100 hp, jen 2 airbagy, jen 4 repro a normální kola), ale stála podstatně míň.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera
to Anonym
Poměr cena/užitná hodnota není totéž co kvalita a co spolehlivost. V žebříčku spolehlivosti Almera Octavii velmi zřetelně předbíhá. Uznávám, že dílenské zpracování Octavie je na velmi slušné úrovni, ale viděl jsem na vlastní oči co může být problémů s fungl novou Octávií u bratra. A nejednalo se o takové drobnosti, jaké popisuji u mé Almery, které nikterak neomezují funkčnost. Když jsem se rozmýšlel, které auto koupit, Octavie byla také jednou z možností už proto, že jsem před tím měl Felicii. Mám-li ale být upřímný, Octavie je usedlý rodinný vůz a já se necítil na to, abych se posadil do jejích rozměrných sedadel bez výrazného bočního vedení, které jako by byly dělány pro pupkaté dědky, abych si otlačoval koleno o ergonomicky nepovedený středový sloupek a jednou za měsíc řešil vykradené rádio nebo rezervu. Tím, že mám se služebními Octaviemi možnost jezdit, mohu hodnotit. Jsou pouze 2 věci, kterými Octavia Almeru předčí: velikost kufru a kvalita dílenského zpracování. Vše ostatní není vůbec srovnatelné, především ovládání vozu a jízdní vlastnosti. Octavia se v tomto srovnání chová jako neohrabaný slon, strašně se naklání a ve vyšších rychlostech je nestabilní. Prostě jsou to nesrovnatelné vozy, které nevyhoví stejným náturám řidičů.
Každopádně by mě zajímalo o kolik míň mohla stát ta Anonymova Octávie, podle ceníků je to nesmysl.
24.08.2005 | 15:17:59 | Herrber Reagovat
Tak nevím
ale po popisu všech závad napsat jako + poměr cena/užitná hodnota? V práci máme Octávii od začátku r. 2001, má najeto cca 110.000 km a kromě běžné údržby a jednoho polámaného tlačítka na ovládání rádia nemusela do servisu. A to se tu na ní střídáme všichni, co máme řidičák. Spotřebu má 7 až 8 l/100 km a jezdí většinou po dálnici. Není sice tak vybavená (motor 1.6 - 100 hp, jen 2 airbagy, jen 4 repro a normální kola), ale stála podstatně míň.
24.08.2005 | 13:35:45 | Reagovat