Rok výroby:2016Typ motoru:1.2Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5.1 l/100 kmVloženo:9. 5. 2022
Asi po 5ti letech začal chrastit zadní tlumič výfuku, posléze se upravilo na míru únosnou, zatím neřešeno. Po 6ti letech odešlo třetí LED brzdové světlo.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jak si každý může zjistit, jedná se v podstatě o hatchback velikosti horní hranice dnešní B třídy, alespoň délkou 410 cm. Šířka do 170 cm mě neobtěžuje, naopak. Auto je uvnitř prostorné, při výšce 190 cm se za volant posadím bez problémů, i když je stavitelný jen výškově a sedadlo výškově stavitelné není. Za sebe si pak sednu na délku pohodlně s velkou rezervou. Kufr 300L je docela skladný, no 300L, oktávka to není. Výbava je základ + balíček klima - rádio, 4 repro. K tomu je multifunkční volant s ovládáním radia, telefonu, tempomatu a omezovače. Ne že bych to používal, ale je to tam. Tedy je zde i handsfree s bluetooth připojením. Centrál s dálkou, el. okna vpředu. Výbava je na tu dobu, třídu a cenu auta velmi pěkná. Navíc je jen klima a okolostojíčnosti byly s ní v balíku. Už je zde stop-start, to se vypne po nastartování, že, ale musíte vždy znovu. Také TPMS systém v kolech bych mít nemusel. Zatím funguje. V autě nebyla rezerva, jen opravná sada s kompresorem, takže jsem si u prodejce hned před koupí objednal disky, hever, asi i klíč na kola, už nevím, možná se nedodává ani ten, vyhodil jsem vanu z kufru a plnohodnotnou rezervu vozím. Místo na ní tam je. Motor 1.2 atmosféra (dělal se i s mechanickým dmychadlem), tříválec, trochu chrčí, jinak velmi kultivovaný, má těžký setrvačník - dobré řešení, má pěknou charakteristiku (80k, 110 Nm), papírově to nevypadá, ale jede slušně a za dobrou spotřebu. Převodovka asi už Renault, slušná. Jízdní vlastnosti mírně krabicoidní, ESP se v ostrých zatáčkách vtírá i za sucha, ale třeba na kluzku funguje velmi dobře. Přesto se na okreskách dá jet velmi svižně. Z komfortu pružení nejsem úplně nadšen, mohlo být lepší. Závady jsem popsal, to LED světlo odejít nemuselo, ale stává se i jinde a docela prý běžně, je to Valeo, Japonsko to bohužel nevidělo, stejně jako celé auto (výroba v Anglii), tak se to holt musí skousnout. Distupnost dílů, mám zkušenost jen se sklem do zrcátka, které bylo v místním obchodě velmi rychle a levně. Ta LEDka bohužel jen jako originální díl byla také dodána, ale už ne rychle a levně. Ovšem proti ceně u prodejce Nissan (4575,- Kč), jsem ji pořídil ještě levně. Auto je to dobré, na nic si nehraje, asi proto už se nevyrábí.
Výměna kotoučů předních brzd. Nové jsou TRW, i když ty původní zas tolik nevydržely, ale nevyrezly a byly tvrdší desky, tak budiž. Radši jsem nešel do experimentu s něčím levnějším, tyto kotouče také nejsou drahé. Jsem zvědav na další životnost kotoučů i desek. Pokud by byly podobné těm původním, byla by to pro mě první i poslední výměna.
Přezuto na zimu, tentokrát bez ex perimentu s celoročními gumami, bo potřebuji i v zimě občas jezdit do práce přes vrchovinu. Gumy ekonomické třídy, vpředu nové Laufenn a vzadu zánovní Nexen. Při té příležitosti, pamětliv slov Vaška, že brzdové desky vydrží tak 30000 km, vyměnil jsem ty své veterány. Nejhorší měla ještě přes 3 mm masa a nejlepší skoro 5 mm. Ten signalizační plíšek byl nastaven na 2 mm a byl umístěn pouze na jedné desce (možná na druhém kole upadl?), shodou okolností té nejlepší. Takže ten by nic nesignalizoval ještě hodně dlouho. Na nových deskách jsou plíšky dva. Kotouče zbroušeny zvenku do hladka, zevnitř to podomácku jde blbě, ale trochu též. Původní desky TRW - Galfer nahrazeny TRW - nevimco. Tak doufám, že se nepotvrdí to, že TRW prvovýroba = výborné a TRW aftermarket - mizerné. Potvrdilo se mi, že desky Galfer jsou kvalita, už jsem je měl z aftermarketu (Starline) na Splashi a byly rovnocenné těm původním.
No a kotouče jsou na minimální tloušťce, zbytečně jsem se s nimi špinil, měl jsem je také hned koupit a vyměnit. V dohledné době půjdou ven. Takže vlastně kotouče vydržely méně než destičky. Na Splashi byly rovněž TRW brzdy a kotouče vydržely dvoje destičky (180000 km). A tam zas desky držely 90000 km, zde by daly 120000 km. Asi jsou tedy tvrdší, ale že by žraly kotouče až tak?
Na svém prvním Matizovi jsem najezdil 198 tis km, od roku 2000 - 2016. Kotouče jsem nikdy měnit nemusel. Jen destičky, a to jen jednou. Dneska zpětně vidím, že to auto bylo držák a nezmar. Přitom vypadalo jako dětská hračka a lidi do podceňovali. Pak jsem měl třeba Citroen C3, o třídu až dvě údajně lepší auto, ale tam se kazilo všecko, od motoru přes kastli, podvozek, brzdy. Měl jsem C3 jen tři roky, ale více oprav než na Matizovi za 16 let.
Podle toho byly destičky kvalitní a kotouče těžko říci, už to, že se nezkroutily nebo nevyrezly o nějaké kvalitě vypovídá. Já bych je také měnit nemusel, kdybych je nezměřil a nechtěl dodržet jejich minimální tloušťku...
Protože mé brzdové destičky jsou pod drobnohledem, zjm. Vaška, po 100000 km jsem přistoupil k jejich přísné kontrole. A byly zjištěny tyto skutečnosti. Kola se točí celkem volně. Tlouška obložení je cca 3,5 mm vlevo a cca 4,5 mm vpravo. Pokud má destička běžných 11 mm tlusté obložení a mění se při minimu 2 mm, pak je sjeté z 5/6 (slovy z pěti šestin). Kotouče jsou OK, nějaká koroze, ale mimo činnou plochu a trochu mají hrany. Po kontrole musím s politováním konstatovat, že půjde-li to takto dál, příštího servisu ve 120000 km se ty desky asi dožijí. Tam budou na výměnu. Přestože to není možné, atd. No, mě se to, Vašku, také ještě nestalo.
Takové věci se stávají a já ti věřím. Mně se stalo, že jsem si v roce 1986 v Tuzexu koupil kalkulačku Panasonic a tu kalkulačku používal celý gympl, dále v práci až do roku 1997, kdy konečně odešla malá kapslová baterka. Zdá se to neuvěřitelné, ale Japonci jsou už takoví. 11 let tam vydržela baterka! No a proto jsem pak všecko kupoval Panasonic. Rádio, věž, televizi, sluchátka, atd. Kdyby bylo auto, tak i auto Panasonic. Bohužel takové na světě asi není.
Co jsem ale slyšel, tak japonské zboží šlo v poslední době už dolů. Ta špičková kvalita platila pro 80. a 90. léta. Ale je možné, že někde ještě pořád platí.
Jo a mimochodem tu kalkukačku Panasonic mám stále a stále funguje stejně jako tehdy. A mám stále věž Panasonic a stále ji používám. Skoro 30 let. Kalkulačku skoro 40 let. To samé sluchátka. Jenom televize odešla. Jinak funguje všechno desítky let bez poruchy.
A ještě můžu doporučit japonské stíhací strojky Thrive. Na stříhání psů a lidí. Další nezničitelný výrobek. A sluchátka Technics, což je dceřiná společnost Panasonicu.
Tož ano, i já (nebo spíše moji rodiče, ale byl jsem u toho) jsem koncem 80. let zakoupil v Tuzexu kalkulačku Sharp na solární články, takže baterie nedošla, a používám ji dodnes. Obávám se že dnes na japonské elektronice bude nejčastěji Made in PRC. Takže legendární životnost těchto přístrojů šla do PRCdele.
On ten Nissan Note byl vyroben v Anglii. Aby bylo učiněno pravdě zadost, opravuji cesty do Chorvatska, jednou to byla Istrie. Tedy Brod na Kupi nikoliv 16x, ale jen 14x a sešup z hor k moři ne 10x, ale 9x. Bohužel, jak jsem tu asi už uvedl, japonské automobilky byly napadeny evropskou (i americkou) konkurencí a dnes je pro mě těžko vybrat. Nissan a Mitsubishi spadly pod Renault a vyrábějí Nissan Renaulty s jiným vzhledem a Mitsubishi dokonce jen s jinou značkou. Suzuki u nás prodává jen hybridy. To nechci. Toyota šla opravdu dolů, svezl jsem se s Yarisem. Subaru je cenově pro lepší lidi a Mazda i Honda (také tam jsem zaznamenal stížnosti) nevědí, co by si za normální auto řekli. Čili Japonce jsem, bohužel, při poslední koupi auta vypustil, i když jsem ho opět chtěl. Ale přeplácet je nebudu.
Ano, asi také považují kvalitu a pečlivost za věc cti. Podle mě je to správný přístup a my zákazníci z toho těžíme. Vypadá to ale, že tato zlatá doba končí.
Najeto 100000 km. V údržbě měněny pouze provozní kapaliny, filtry, teď po 100000 km to časem budou svíčky. Nějaké ty pneumatiky (přes 40000 km na sadu), a skóre si Note pokazil výměnou třetího LED brzdového světla. To byla jediná závada, která vyžadovala řešení a několikatisícový výdaj. Ledky prý mají vysokou životnost v porovnání se žárovkou. Žárovka zatím neodešla ani jedna, dokonce ani malá bezpatková za pětikorunu...Časem vyměním stírátka, ta původní(!) sice stírají, ale budou už asi trochu tvrdší :0). Ta nová už budou rozhodně mnohem horší. Kouknu též na brzdové desky, jsou ještě původní a mají za sebou namátkou 8x Chorvatsko, kde cestou přejíždím 3x Alpy (objezd Bosruck tunelu, Hohentauern, Loiblpass), dále sjezd a výjezd do Brodu na Kupi a závěrečný sjezd z chorvatských hor přes Fužine a Hreljin na Krk. To jsou celkem 48x Alpy 16x Brod na Kupi a 10x sešup k moři (2x byl výlet do hor). V tom Chorvatsku si vždy říkám, že tady na té silničce by se měla jet vložka MS v rallye. Tady by se ti borci svezli. Zatáčka stíhá zatáčku, z kopce do kopce, muldy, horizonty. Bylo by to trochu nebezpečné, ale to je rallye vždycky. Co se týká cestování, s blinkajícími dětmi vzadu by to jistě nešlo. Ale 2 dospělé osoby vpředu si to mohou docela užít, pokud je to baví. Řidičsky je to nirvána a vždy se na to těším. Ta cesta je nádherná součást dovolené. Tady jezdí jen pár místních a fronty aut na hranicích, někde i mýtných bránách a ještě za dost vysoké poplatky, necháváte kdesi v nedohlednu. Jo, cesta trvá asi o hoďku nebo dvě déle (pokud jinde na dálnicích jde vše hladce), ale je to krása a není tak hic jako na dálnici. Příroda, stromy, lesy. Samozřejmě, na Makarskou bych tak nejel, ale až tam bych se k moři na dovču netáhl už nikdy, i když jednou jsem to vyzkoušel. Tak to je taková vsuvka k zátěži těch desek, jináč auto bez problémů.
Ještě olej. Po zaznamenání určité spotřeby nízkoviskozitního oleje 5w-30 ACEA A1/A5 a nějaké menší spotřeby normálněviskozitního oleje 5w-30 ACEA A3, jsem už přešel na 5w-40. Po Chorvatsku je olej téměř čistý a spotřeba žádná (po dálnici jedu pouze v Rakousku, na rychlostním limitu). Tedy motor říká 5w-40 a já to budu respektovat.
Tak jsem si našel to auto. Vypadá dobře. A je úsporné. Blahopřeji. Když někdo měří skoro dva metry, musí mít větší auto. Kdybych byl vysoký a rozměrný, tak si taky musím pořídit větší auto. Já mám 177 cm, proto se necítím stísněně ani v Twingu ani Matizovi ani Citigo ani C1. Zajímavé, že v Fiat Seicento jsem se stísněně už fakt cítil. Proto jsem si to nekoupil, i když se to prodávalo ve stejné době jako Matiz. V Daewoo Tico bych se cítil stísněně. Můj kamarád měl 165 cm a v Seicento se cítil fajn, a jezdil s tím snad dvacet let. No nevypadalo to divně, když vedle toho stál. Páč odpovídal velikostně. Dvoumetrový chlap vedle Seicenta by byl divný. Je to tedy i o té velikosti člověka. Oblečení si taky kupuje člověk na míru. Američani jsou tlustí do šířky, tak mají auta roztáhlá i do šířky, aby se jim tam vešly jejich americké zadnice.
Mezi minivozy, stejně jako mezi jinými vozy, jsou velké rozdíly v prostornosti kabiny i kufru (ten nebude nikdy velký, ale bude třeba jako u B třídy). Také v rozměrech vozu, kde každý cm se počítá. U kolíňat je velkorysý prostor vpředu vykoupen malým prostorem vzadu a žádným kufrem. Seicento, Twingo, Ka jsou třídveřáky, do těch jsem nikdy nelezl, páč auto může být malé, ale ne bez dveří...Kdysi Tico bylo extrémně malé vpředu. Jediné autíčko, kam za volant jsem se skutečně nevešel.
Kufr vzadu nepoužívám. Všecko dávám na místo spolujezdce. Nemám sedadlo spolujezdce. To jsem vymontoval. Nedělám si srandu. To jsem kdysi tak měl i Matizovi, když jsem vozil věci na stavbu. Tam jsem měl pryč i zadní sedačky. V C1 mám pryč jen sedadlo spolujezdce. Hlavně kvůli psovi, který tak má vpředu více místa a lépe se mu naskakuje. A když jedu pro nákup, tak vpředu mám taky místa. Případný spolujezdec si holt musí sednout dozadu. Ale to jen občas přiberu sousedku apod.
No hlavně, když k něčemu dojde, tak ten dotyčný na zadním sedadle letí až Bůh ví kam..., vidět to policie bude za to slušnej flastr, ale tak hlavně, že borec s tím vydrbal, nepotřebuje větší auto, vyndal spolujezdcovu sedačku......
Za prvé, soudedka jest připoutána bezpečnostním pásem, povinným i vzadu, a za druhé má před sebou zcela měkkého psa. Ten je lepší než airbag. Nic se nemůže stát...
Nikde není napsáno, kolik sedadel musí mít auto. Pouze pokud je ve voze pasažér, tak musí mít zapnuté pásy. Ostatně lidi často vozí vzadu břemena a sedačky sklopí, pokud to situace vyžaduje, tak je dají dočasně pryč. Slušnej fastr od policie dostane spíše Vašek za nebezpečné předjíždění, vysokou rychlost, nedodržení bezpečné vzdálenosti, nedání přednosti v jízdě apod.
Te jsi vážně exot....každý vůz je otypován a v typu je počet míst..., sedadlo je konstrukční prvek vozu, nemůžeš (to přední specielně jen tak vyndat....) a to se nebavíme o tom, že na některých jsou třeba pyropatrony k pytlům ap. zadní sedadla lze i vyjmout zcela, ale opět jen tehdy, pokud je to v typovém listu a sedadlo je k tomu uzpůsobeno - jinak NE! Pacinte...
Božínku, zhýčkaný Vašek jeho městské teorie. :-) :-) Ty jsi panelákové děcko, co netuší, jak se žije na vesnici nebo v horách. Prý je sedadlo konstrukční prvek vozu. Tak tobě drží auto pohromadě díky sedadlu. Tož to sis koupil jakési SUV druhé jakosti, bobku. :-) Takové vystrašené, nepraktické bobky z města tu fakt nemáme. A co teprve kdybys viděl takový traktor, co má jen jedno sedadlo. Božínku, to by ses pokřižoval a omdlel. :-) Nebo traktory, co si lidi sami složili a vozí tu po vesnici náklad. :-) Vašek by šel hlásit fízlům do Prahy. :-) Vašínko - to je na tobě chlapského?
Milý debilko....ja su z venkova rozhodně více než ty..., to ovšem neznamená jako v tvém případě, že su nevzdělané křupan...bezpečnostní a nárazové testy jsou prováděny v konfiguraci, která odpovídá typu a tudíž si nemůžeš z auta vyndávat kde-co a myslet si, že t to projde, zkus na STK přijet bez toho předního sedadla Bobane, víc s tebou nehodlám ztrácet čas. Jo a traktor? S tím na rozdíl od tebe občas jezdím, neb jej vlastním, ale i můj 60 let starý Zetor má bobečku sedadlo pro spolujezdce...
Sedadlo spolujezdce při řízení opravdu nepoužívám. Nemám tak rozměrnou řiď, abych musel obsadit dva sedáky. Takže je tam pro mě zbytečné. Proto šlo pryč. A místo sedadla mám košík podobný jako mají košíky třeba cyklisti vzadu na kole, v tom vozí nákupy. Já v tom taky vozím nákupy, tašky. Je to fajn, že taška pěkně v tom koši sedí a nelítá po autě. Na sedadle taška nedržela a často se v zatáčce nebo při brzdění vysypal nákup na podlahu. Bez sedadla spolujezdce je to pro mě mnohem lepší. To sedadlo tam bylo jen na nasrání. Navíc se i líp sedá dozadu, když je to třídveřová verze. Na STK je lepší zbytečně úředníky nedráždit, tam musíš mít i pásy a povinnou výbavu apod. Na bezpečnost vozu sedadlo spolujezdce nemá žádný vliv. Není to součást konstrukce, to jsi napsal totální úlet, fantasmagorii. Je to volitelný díl vozu. Ostatně některá auta mají ještě i další řadu sedadel vzadu. Nebo takové autobusy. Některá sedadla jsou různě i třeba na boku, v jiném autobusu to je zase jinak. Některé sedadla se dají různě měnit, posouvat, někde jsou jen lavice apod. Dělat ze sedadel fetiš, modlu je úsměvné, bobku. Jsi bobek. Bobek nepraktický.
No jo :-)), tak hlavně , že nepotřebuješ normální auto s kufrem :-))) to si raději vyndáš přední sedadlo, aby se ta vůbec něco vešlo aby šlo nastupovat do konzervy nějak normálněji....:-)). Chápeš vůbec tu absurdnost, celou dobu tady kážeš, jak je velké auto nesmysl, aby jsi pak sám přiznal, že to co my normální vozíme v kufrech, ty řešíš vyndáním (navíc nelegálním) sedačky...:-))
Na STK musíš mít i pásy..........:-)) Mně z tebe dnes praskne bránice... a co volant a motor, ty tam taky na STK vracíš??? Zvláštní hele ale je, že ten volitelný díl :-)))) , si nemůžeš zvolit, ale má ho každý vůz, že ho nedávaj třeba do příplatkové výbavy viď?
Já jsem ale nikdy nedával nákupní tašku do kufru. Bez ohledu na velikost vozu, bez ohledu na značku auta. Ať jsem měl jakékoli auto, vzadu kufr byl 99,99% času prázdný. Protože to by znamenalo jít dozadu a něco otevírat. A proč to dělat, když jediné, co opravdu musím, je otevřít dveře řidiče a sednou si. No a když jsem otevřel dveře řidiče, tak jsem tašku vždycky dal na vedlejší sedadlo spolujezdce. No a většinou nákup v zatáčce nebo při brzdění spadl. A to teď nehrozí, když tam mám košík. V něm nákup pěkně drží. Jsem spokojený, mám to prima. To je pro mě hlavní. Já nežiju svůj život pro nějakého Vaška Šaška. Žiju si svůj život pro sebe a svoji spokojenost. Ne pro tvoje pravidla a tvoje zvyky. Je srandovní, jak mi chceš neustále vnucovat tvoje zvyky, tvoji ideologii. Jak nějaký Jehovista. Jsi nemocný, bobku. A hysterický. Pokud tobě vyhovuje manipulace s kufrem, tak to je přece tvůj problém. Copak ti to zakazuju nebo se ti vysmívám? Zaťukej si na čelo. Já si žiju svůj život, ty si žiješ svůj život. A ty další fantasmagorie, zveličování, hysterii, co mi tu píšeš - to je přece jen něco, co se děje pouze v tvém mozku. Na mě to nepřeskočilo. To není ani infekční, ani se to nepřenáší digitálně. Zůstalo to jen v tvé hlavě. Jsem rád, že jsem vyndal sedadlo spolujezdce. Byl to vynikající nápad a měl jsem to udělat dříve. Sednu do auta, nákup dám do košíku, pejsek má spoustu místa vpředu a nehrozí, že na něj spadne nákup ze sedadla při brzdění. A když se dívám na lidi na parkovišti, tak většina lidí dává menší nákup nebo tašku, nebo skripta nebo kabelu nebo kufřík na sedadlo spolujezdce, pokud jedou sami. No a lítá jim to v zatáčkách. Mně ne. Páč jsem si vymyslel bezva řešení.
Už toho nechte, chlapi. Vyřízeno. Každý dle svého. Mulitovo řešení je takové štrapácnější, pro ten venkov, jak by řekl Felix Holzmann, a použitelné max. pro 2 osoby, pokud ta druhá není moc cimprlich. Zrovna včera jsem v Praze hleděl v odpolední špičce na popojíždějící kolonu, která se pohnula vždy asi co 10 sekund a bylo zajímavé pozorovat, že jednak jsou to většinou větší vozy, většinou obsazené jen řidičem (tzn. že ti lidé nemají na městské popojíždění malý vůz, i když ho, dobře počítáno mít mohou - přesně podle teorie Mulita). A druhak, že většina těch větších a novějších vozů popojížděla s nevypnutým Stop-start systémem, tzn. že každých zhruba 10 sec. se vypnul a opět startoval motor a to tam byly i diesely. Prostě Pražáci jak vyšití :0)
Bezva řešení :-))), jo, až tak bezva, že to porušuje bezpečnost....:-)), že ty automobilky vůbec ty kufry do aut dávají?? Že jo? Takovej Vaškův výmysl - kufr......vždyť přece všichni normální lidi si vyndaj sedadlo a je po problému ne? Na co kufr :-)))). Nevím - kdo z nás dvou je magor, nechť posoudí laskavý čtenář..., ale hsysterka jsi 100% ty...:-)))
Božínku, zhýčkaný Vašek jeho městské teorie. :-) :-) Ty jsi panelákové děcko, co netuší, jak se žije na vesnici nebo v horách. Prý je sedadlo konstrukční prvek vozu. Tak tobě drží auto pohromadě díky sedadlu. Tož to sis koupil jakési SUV druhé jakosti, bobku. :-) Takové vystrašené, nepraktické bobky z města tu fakt nemáme. A co teprve kdybys viděl takový traktor, co má jen jedno sedadlo. Božínku, to by ses pokřižoval a omdlel. :-) Nebo traktory, co si lidi sami složili a vozí tu po vesnici náklad. :-) Vašek by šel hlásit fízlům do Prahy. :-) Vašínko - to je na tobě chlapského?
To samozřejmě je....v typovém listu vozidla (to asi ani netušíš, že existuje...., sedadlo (specielně přední) je konstrukční součást vozu a to se nebavíme třeba o tom, že tam jsou pyropatrony ap. , zadní lze u některých aut i vyjmout zcela ven, ale zase jen!!! pokud je to tak otypováno a sedadla jsou k tomu uzpůsobena, jinak NE!! Paciente...
V trojčatech z Kolína jsem vpředu měl místa dost i se 190 cm výšky. Poskládá se tam v pohodě i dvoumetrový čahoun. Což se nedá říci např. o současné Fabii 4. Jednou jsem se vezl i ve Fiatu 126p. Já 190 cm, řidič přes 200 cm. To už bylo dost kuriózní, hlavně když jsme z toho vystoupili před nějakými lidmi, koukali dost nevěřícně :0)
Po těchto km mají brzdové destičky ještě cca 4 mm obložení, takže 100000 km by měly v pohodě dát. Další kontrola ve 100000 km nebo při podzimním přezutí, podle toho, co nastane dříve.
9000 km po výměně oleje 5w-30, ale tentokrát ACEA A1/A5, čili se sníženou viskozitou (byl zrovna v akci, jasné...), je vidět znatelný úbytek, cca 0,6L. Čili tuto mírně zahuštěnou vodu jsem v Nissanu vyzkoušel naposled.
Kontroloval jsem motorový olej 5w-30 po 8000 km, najeto 68000 km. Nezdá se, že by viditelně ubyl a stále má na měrce zlatavou až lehce hnědou barvu. Gut.
Ceny paliv poklesly, o což jsme se zasloužili my, co nejezdíme :0) Za březen až červenec mám spotřebu 268 L, vloni to bylo 702 L. To je pokles tržby za paliva za za toto období cca o 20000,- Kč. Kdyby to tak udělali všichni nebo alespoň většina, je to pokles tržeb v řádu stovek miliard za rok. To by soudruzi petrolejáři poznali rychle a cena paliv by byla zase rozumná. Takhle to jde, bohužel, pomalu. Takže cenu máme takovou, jakou si zasloužíme, neboť jsme je rychle a důrazně nedotlačili k nižší. Také tankování na jistých pumpách, víme kterých, informací je dostatek, je celkem na pováženou. Pump je přehršel a není důvodu podporovat ty největší zloděje.
Tak my, co jezdíme vám do toho házíme vidle, já najel letos víc než vloni:-))), co dělat, kšefty běží, doprava je nutná....beru také na jedné z dražších - protože - kniha jízd....:-))
Kdo jezdí pracovně, jezdí. Jezdí-li dráž, účtuje to zákazníkům. Dokud zákazníci platí, OK, páč inflace. Když je kšeftů méně, což je nezřídka způsobeno drahotou, pobrečíme, případně chceme něco od státu. Normální fungování tržní ekonomiky :0))
Státní dotace asi nebudeme řešit, všechny jsou špatně a nejhorší ty, na které jsou přisáty různá prasata. Co se týká cen u pump, zřejmě zasáhl stát, a tady je to dobře, že uplatnil nějakou sílu a vyhrozil zastropováním marží. Už tam nahoře začínají chápat, že inflace jim rozpočet nezalátá, tak by alespoň nemusela být tolik umělá. Např. pump Benzina se to projevilo náhlým výrazným zlevněním. Ty jsou mi jedno, neboť jsem tam tankoval jednou za uherský rok kdysi, dnes tam netankuji a už ani nikdy nebudu. Šlo by je zlikvidovat pouhou ignorací, kdyby se zákazníci tak rozhodli. Bohužel se tak nerozhodli. Škoda. Naše škoda.
Vy idealisto, třeba v našem městě prostě jiná pumpa není....., stát nemůže dělat nic, leda bu,bu,bu...nemůže nařídit soukromému subjektu marži, jediné, co udělat mohl bylo stanovit ceny u státního podniku (Euro Oil), aby snížil cenu na trhu, ale neudělal ani to...nebo snížit daně (to bylo spíše směšné), cena klesá, protože klesá trh, to je tržní ekonomika, klesá totiž cena ropy na sv.trhu...se státem to nemá co dělat.
Já si k levné pumpě dojedu, při rozdílech cen se to vyplatilo i za extra cestu, jinak jedu kolem. A kdyby nula od nuly pošla, dojedu tam taky. Výchovně...Ignorace řetězce by fungovala dobře, bohužel, není to uskutečnitelné, i když je to tak jednoduché...Ono to trochu zafungovalo, výtoč měli jistě podstatně nižší.
U nás se jezdilo do Polska, rozdíl byl brutální, snad 10-12 kč na Lt, ale já to fakt nedělám z dobrých důvodů... Ale tohle nikdy nefungovalo ani u menšího počtu subjektů, kdysi jsem pracoval ve velkoobchodu s tabákem, když PM zvýšil ceny a začal dodávat trafikám přímo, velkoobchody se dohodli, že přestanou jejich zboží brát...vydrželo to den, vždycky se našel jeden,dva kteří to nedodržely a chtěli si namastit kapsu a zvětšit trh , tím, že oni to distribuovali...
Chápu, že něco nefunguje, protože si někdo mastí kapsu. Ale zákazník si koupí drahého paliva asi nemastí kapsu. Takže tenhle příklad je nepřípadný. Taky chápu, že někdo cenu paliva neřeší, páč mu může být jedno. Ale těch zas není tolik...jsem si myslel...asi je jich dost. Na druhé straně, všiml jsem si nové trapné reklamy na Benzinu. Nevzpomenu si, kdy jsem předtím viděl reklamu Benziny. A najednou tu je. Taky to něco ukazuje. I když nevím, co si od té reklamy slibují. Jako by nežili na Zemi. Ovšem já tomu nerozumím, třeba jen plní plán reklam a musejí na to vyplácat peníze chca nechca.
Vůbec ne....v principu jde o to, že taková dohoda nikdy nemůže fungovat, protože se najde dost těch, co ji nebudou dodržovat, to je celá idea...a je úplně jedno, zda jde o jeden z několika velkoobchodů nebo o 20% všech zákazníků (reálně by to bylo víc, protože prostě firmy, které to živí jezdit musí a berou násobně více paliva). Benzina u které beru má stále nějaké akce a reklamy nebo třeba Tankkartu ap., různé soutěže, teď zase inzerovali proto, že se Benzina přemalovává na Orlen, tak,aby zákazník neutíkal....
Benzina vždy zdraží jako plus minus první a zlevní jako poslední. Pokud není nablízku levná pumpa. Nic prémiového na ní není, kromě cen. Jsou i lidé, kteří tam budou tankovat právě proto, že není levná, ale těch nebude tak moc. Z hlediska peněz (co to neřeší) je horních 10000, to číslo může být v naší zemi dost reálné, a pak z hlediska psychologického, bez ohledu na kupní sílu, takových by bylo asi do 5ti procent. Takže, pravda, vždy se někdo najde.
Máme hustou síť čerpaček, tak nějaká alternativa asi je. Zrovna dnes jsem jel kolem Shellky, Natural za 39,90. I oni se snaží. Benzina v klidu 43,90. A to je nedaleko pumpa ONO. Já to na ONO mám z domu 14 km a už jsem tam párkrát jel tankovat. Jel jsem už i dál. Vyplatí se to nebo je to 0-0, svezu se (jezdím rád), trochu času mám a nepodporuji drahotu. Teda jako do drahých restaurací taky nelezu a nepíšu o nich na netu, že jsou drahé. Ale těmi auty taknějak jezdíme skoro všichni a já navíc rád. Takže to mě sere, drahou hospodu mám na háku, že jo. Zrovna dnes jsem byl na večeři v jedné dobré nikoliv nějak drahé restauraci a cítím se velmi dobře, co se týká zažívání. To se mi po večeři v hospodě dlouho nestalo a že to byly chody podstatně dražší. Tak mě napadá, dnes u toho nebyla ta zdravá zelenina, že by to bylo tím?
Naše město má 10.000,- obyvatel je tady jen Benzina... na ježdění za levným máslem a benálem fakt nemám čas....do hospod chodím jen do kvalitních nechci žrát odpad, buď kvalita nebo nic, na obědy chodím přes ulici, kde mají skvělé kuchaře a vše čerstvé, oběd 250,- s pitím a presem, ale nemám vředy...
Naše město má necelých 9000 obyv. a benzinky jsou tu 3 veřejné a 1 podniková, i zde je možno. Ne že by si nějak cenově konkurovaly, ale jsou. Netankoval jsem tu léta páně. Obědy mám max. za 95,- Kč, nemusím to mít s obsluhou, a mám víc času, možná i proto, že nemusím tolik vydělat na to jídlo a palivo :0) Čas jsou peníze, takže jsem vlastně bohatý :0) Je to o psychologických aspektech chování. Ty si člověk nevybírá a je poměrnë těžké je ovlivnit. Každý jsme ve vleku svých genů, ať už si to připustíme nebo ne :0)
Doplňuji - dnes jsem měl krásně jemně pečený vepřový řízek s bramborem a okurek. Polévka s játrovými knedlíčky. Ne že by to byl vrchol gastronomie, ale velmi chutné a poctivé. Ještě byla např. svíčková, ale té jsem neodolal již několikrát. Je to cena bez pití, zajisté. Vředy nemám, žlučník nemám...Nekrmím se stále řízky a svíčkovou, to byl jen aktuálně dnešek. Podléháte, Vašku, domnění, že co je drahé je dobré a co je levné je špatné. Nepopírám, že v poctivém světě to má logiku. Žijeme však v reálném kapitalismu s volnou tvorbou cen. Podle ceny se mnohdy, co se týká kvality, nepozná nic. Kapitalismus je v podstatě jeden velký podvod, čest výjimkám, které jsou, ale nějdy dá práci je najít. Někdo by řekl, že za čest si nic nekoupíš... :0) Stále jsme u těch psychologických aspektů.
Inu, každý to máme jinak, mně přijde líto času na cestu za benzínem laciným , ale jinak se bohužel mýlíte, stejně jako mnoho mých zákazníků, kteří chtějí něco levného a kvalitního, vždy jim říkám: můžete mít věc drahou a kvalitní - levnou a nekvalitní - drahou a nekvalitní.....čtvrtá možnost neexistuje, to je takové perpetum mobile ekonomiky - levné a kvalitní - prostě vyloučeno.
Když budu něco dodávat, prodávat, možná budu tvrdit totéž. Zákazník může hledat i tu čtvrtou možnost. Občas se najde. Třeba zrovna Suzuki Splash, u jehož recenze jsme si taky asi povídali, je levné auto, o jehož kvalitě si některé prý kvalitní značky mohou nechat zdávat. Ale není to auto na reprezentaci. Pouze je kvalitní, slouží a neobtěžuje.
U Eurooilu stát opravdu nepředvedl nic, jen bordel, v jednu chvíli. Ale nějaké bububu tam bylo, proběhlo to i médii. Ono to má význam. Mě přijde, že nejprve to vypadalo, že vyšší cena by mohla být dobrá pro státní rozpočet a pak se ukázalo, že spotřeba klesla, takže státní rozpočet nic moc (info nemám a podle vlastní spotřeby soudit nemohu), jen se zvedla inflace. A taky protivládní nálady.
Dnes začlo platit snížení spotřební daně u benzinu a nafty. Došlo k zajímavým situacím. Třeba plošným snížením ceny u sítě Benzina se tyto pumpy v blízkosti pump ONO (které jsou dlouhodobě levné) dostávají i pod ceny ONO. Vzhledem k tomu, že Orlen má, jak bylo v médiích uvedeno, celkem prasáckou rafinerskou marži mnohanásobnou oproti normálu) , může na některé pumpě prodávat i bez marže a cenově zatápět levné pumpě, která jim jistě dlouho pije krev. Teď k tomu mají ideální příležitost. Možná je to i napadnutelné, nevím. Ale možná o tom ještě uslyšíme.
Já vím, spoustě lidí to prostě nejde, druhá spousta prostě nechce a chápu to. Já jsem se rozhodl cvičně nepodporovat současnou petrolejářskou a potažmo státní zlodějnu s palivy a zkusil jsem spotřebu omezit. Není to systém v březnu koupit 1000 L a pak aspoň půl roku nic, jako někteří borci a chápu je, ale jen v rámci mých možností. Hodně z nás aspoň trošku sportuje, tedy vzít to jako sport, při tom se také více pohybuji vlastní silou, takže je to snad i přínosem pro zdravíčko. Protože si tankování eviduji, mé tankování v litrech za měsíc je toto. 2021 - květen - 169, listopad - 155, prosinec - 156, 2022 - leden - 113, únor - 182, březen - 62, duben - 50, květen - 0. Zkusil to ještě někdo?
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Note
106276 km
Výměna kotoučů předních brzd. Nové jsou TRW, i když ty původní zas tolik nevydržely, ale nevyrezly a byly tvrdší desky, tak budiž. Radši jsem nešel do experimentu s něčím levnějším, tyto kotouče také nejsou drahé. Jsem zvědav na další životnost kotoučů i desek. Pokud by byly podobné těm původním, byla by to pro mě první i poslední výměna.
16.11.2024 | 22:58:05 | Ital | 37.48.36.* Reagovat
106150 km
Přezuto na zimu, tentokrát bez ex perimentu s celoročními gumami, bo potřebuji i v zimě občas jezdit do práce přes vrchovinu. Gumy ekonomické třídy, vpředu nové Laufenn a vzadu zánovní Nexen. Při té příležitosti, pamětliv slov Vaška, že brzdové desky vydrží tak 30000 km, vyměnil jsem ty své veterány. Nejhorší měla ještě přes 3 mm masa a nejlepší skoro 5 mm. Ten signalizační plíšek byl nastaven na 2 mm a byl umístěn pouze na jedné desce (možná na druhém kole upadl?), shodou okolností té nejlepší. Takže ten by nic nesignalizoval ještě hodně dlouho. Na nových deskách jsou plíšky dva. Kotouče zbroušeny zvenku do hladka, zevnitř to podomácku jde blbě, ale trochu též. Původní desky TRW - Galfer nahrazeny TRW - nevimco. Tak doufám, že se nepotvrdí to, že TRW prvovýroba = výborné a TRW aftermarket - mizerné. Potvrdilo se mi, že desky Galfer jsou kvalita, už jsem je měl z aftermarketu (Starline) na Splashi a byly rovnocenné těm původním.
03.11.2024 | 18:10:34 | Ital | 89.24.50.* Reagovat
RE: 106150 km
No a kotouče jsou na minimální tloušťce, zbytečně jsem se s nimi špinil, měl jsem je také hned koupit a vyměnit. V dohledné době půjdou ven. Takže vlastně kotouče vydržely méně než destičky. Na Splashi byly rovněž TRW brzdy a kotouče vydržely dvoje destičky (180000 km). A tam zas desky držely 90000 km, zde by daly 120000 km. Asi jsou tedy tvrdší, ale že by žraly kotouče až tak?
03.11.2024 | 22:35:24 | Ital | 89.24.50.* Reagovat
RE: 106150 km
Na svém prvním Matizovi jsem najezdil 198 tis km, od roku 2000 - 2016. Kotouče jsem nikdy měnit nemusel. Jen destičky, a to jen jednou. Dneska zpětně vidím, že to auto bylo držák a nezmar. Přitom vypadalo jako dětská hračka a lidi do podceňovali. Pak jsem měl třeba Citroen C3, o třídu až dvě údajně lepší auto, ale tam se kazilo všecko, od motoru přes kastli, podvozek, brzdy. Měl jsem C3 jen tři roky, ale více oprav než na Matizovi za 16 let.
04.11.2024 | 12:20:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 106150 km
Podle toho byly destičky kvalitní a kotouče těžko říci, už to, že se nezkroutily nebo nevyrezly o nějaké kvalitě vypovídá. Já bych je také měnit nemusel, kdybych je nezměřil a nechtěl dodržet jejich minimální tloušťku...
04.11.2024 | 18:47:43 | Ital | 37.48.12.* Reagovat
100137 km
Protože mé brzdové destičky jsou pod drobnohledem, zjm. Vaška, po 100000 km jsem přistoupil k jejich přísné kontrole. A byly zjištěny tyto skutečnosti. Kola se točí celkem volně. Tlouška obložení je cca 3,5 mm vlevo a cca 4,5 mm vpravo. Pokud má destička běžných 11 mm tlusté obložení a mění se při minimu 2 mm, pak je sjeté z 5/6 (slovy z pěti šestin). Kotouče jsou OK, nějaká koroze, ale mimo činnou plochu a trochu mají hrany. Po kontrole musím s politováním konstatovat, že půjde-li to takto dál, příštího servisu ve 120000 km se ty desky asi dožijí. Tam budou na výměnu. Přestože to není možné, atd. No, mě se to, Vašku, také ještě nestalo.
22.08.2024 | 17:15:43 | Ital | 37.48.11.* Reagovat
RE: 100137 km
Takové věci se stávají a já ti věřím. Mně se stalo, že jsem si v roce 1986 v Tuzexu koupil kalkulačku Panasonic a tu kalkulačku používal celý gympl, dále v práci až do roku 1997, kdy konečně odešla malá kapslová baterka. Zdá se to neuvěřitelné, ale Japonci jsou už takoví. 11 let tam vydržela baterka! No a proto jsem pak všecko kupoval Panasonic. Rádio, věž, televizi, sluchátka, atd. Kdyby bylo auto, tak i auto Panasonic. Bohužel takové na světě asi není.
Co jsem ale slyšel, tak japonské zboží šlo v poslední době už dolů. Ta špičková kvalita platila pro 80. a 90. léta. Ale je možné, že někde ještě pořád platí.
23.08.2024 | 08:57:11 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100137 km
Jo a mimochodem tu kalkukačku Panasonic mám stále a stále funguje stejně jako tehdy. A mám stále věž Panasonic a stále ji používám. Skoro 30 let. Kalkulačku skoro 40 let. To samé sluchátka. Jenom televize odešla. Jinak funguje všechno desítky let bez poruchy.
A ještě můžu doporučit japonské stíhací strojky Thrive. Na stříhání psů a lidí. Další nezničitelný výrobek. A sluchátka Technics, což je dceřiná společnost Panasonicu.
23.08.2024 | 09:04:55 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100137 km
Máme doma asi přes 20 let strojek na stříhání, je na tom značka Tesla, tak nevím, zda český, čínský nebo jaký, ale funguje a stříhá dobře dosud.
13.10.2024 | 11:38:39 | Ital | 37.48.25.* Reagovat
RE: 100137 km
Tož ano, i já (nebo spíše moji rodiče, ale byl jsem u toho) jsem koncem 80. let zakoupil v Tuzexu kalkulačku Sharp na solární články, takže baterie nedošla, a používám ji dodnes. Obávám se že dnes na japonské elektronice bude nejčastěji Made in PRC. Takže legendární životnost těchto přístrojů šla do PRCdele.
23.08.2024 | 10:02:12 | Ital | 78.80.106.* Reagovat
RE: 100137 km
On ten Nissan Note byl vyroben v Anglii. Aby bylo učiněno pravdě zadost, opravuji cesty do Chorvatska, jednou to byla Istrie. Tedy Brod na Kupi nikoliv 16x, ale jen 14x a sešup z hor k moři ne 10x, ale 9x. Bohužel, jak jsem tu asi už uvedl, japonské automobilky byly napadeny evropskou (i americkou) konkurencí a dnes je pro mě těžko vybrat. Nissan a Mitsubishi spadly pod Renault a vyrábějí Nissan Renaulty s jiným vzhledem a Mitsubishi dokonce jen s jinou značkou. Suzuki u nás prodává jen hybridy. To nechci. Toyota šla opravdu dolů, svezl jsem se s Yarisem. Subaru je cenově pro lepší lidi a Mazda i Honda (také tam jsem zaznamenal stížnosti) nevědí, co by si za normální auto řekli. Čili Japonce jsem, bohužel, při poslední koupi auta vypustil, i když jsem ho opět chtěl. Ale přeplácet je nebudu.
23.08.2024 | 11:09:32 | Ital | 78.80.106.* Reagovat
RE: 100137 km
To by musel být auto vyrobené v Japonsku. Japonci jsou více pečliví, zodpovědní v průměru proti nám.
24.08.2024 | 15:29:44 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100137 km
Ano, asi také považují kvalitu a pečlivost za věc cti. Podle mě je to správný přístup a my zákazníci z toho těžíme. Vypadá to ale, že tato zlatá doba končí.
24.08.2024 | 20:05:08 | Ital | 37.48.20.* Reagovat
100000 km
Najeto 100000 km. V údržbě měněny pouze provozní kapaliny, filtry, teď po 100000 km to časem budou svíčky. Nějaké ty pneumatiky (přes 40000 km na sadu), a skóre si Note pokazil výměnou třetího LED brzdového světla. To byla jediná závada, která vyžadovala řešení a několikatisícový výdaj. Ledky prý mají vysokou životnost v porovnání se žárovkou. Žárovka zatím neodešla ani jedna, dokonce ani malá bezpatková za pětikorunu...Časem vyměním stírátka, ta původní(!) sice stírají, ale budou už asi trochu tvrdší :0). Ta nová už budou rozhodně mnohem horší. Kouknu též na brzdové desky, jsou ještě původní a mají za sebou namátkou 8x Chorvatsko, kde cestou přejíždím 3x Alpy (objezd Bosruck tunelu, Hohentauern, Loiblpass), dále sjezd a výjezd do Brodu na Kupi a závěrečný sjezd z chorvatských hor přes Fužine a Hreljin na Krk. To jsou celkem 48x Alpy 16x Brod na Kupi a 10x sešup k moři (2x byl výlet do hor). V tom Chorvatsku si vždy říkám, že tady na té silničce by se měla jet vložka MS v rallye. Tady by se ti borci svezli. Zatáčka stíhá zatáčku, z kopce do kopce, muldy, horizonty. Bylo by to trochu nebezpečné, ale to je rallye vždycky. Co se týká cestování, s blinkajícími dětmi vzadu by to jistě nešlo. Ale 2 dospělé osoby vpředu si to mohou docela užít, pokud je to baví. Řidičsky je to nirvána a vždy se na to těším. Ta cesta je nádherná součást dovolené. Tady jezdí jen pár místních a fronty aut na hranicích, někde i mýtných bránách a ještě za dost vysoké poplatky, necháváte kdesi v nedohlednu. Jo, cesta trvá asi o hoďku nebo dvě déle (pokud jinde na dálnicích jde vše hladce), ale je to krása a není tak hic jako na dálnici. Příroda, stromy, lesy. Samozřejmě, na Makarskou bych tak nejel, ale až tam bych se k moři na dovču netáhl už nikdy, i když jednou jsem to vyzkoušel. Tak to je taková vsuvka k zátěži těch desek, jináč auto bez problémů.
22.08.2024 | 10:11:30 | Ital | 194.212.165.* Reagovat
RE: 100000 km
Ještě olej. Po zaznamenání určité spotřeby nízkoviskozitního oleje 5w-30 ACEA A1/A5 a nějaké menší spotřeby normálněviskozitního oleje 5w-30 ACEA A3, jsem už přešel na 5w-40. Po Chorvatsku je olej téměř čistý a spotřeba žádná (po dálnici jedu pouze v Rakousku, na rychlostním limitu). Tedy motor říká 5w-40 a já to budu respektovat.
22.08.2024 | 10:40:40 | Ital | 194.212.165.* Reagovat
RE: 100000 km
Tak jsem si našel to auto. Vypadá dobře. A je úsporné. Blahopřeji. Když někdo měří skoro dva metry, musí mít větší auto. Kdybych byl vysoký a rozměrný, tak si taky musím pořídit větší auto. Já mám 177 cm, proto se necítím stísněně ani v Twingu ani Matizovi ani Citigo ani C1. Zajímavé, že v Fiat Seicento jsem se stísněně už fakt cítil. Proto jsem si to nekoupil, i když se to prodávalo ve stejné době jako Matiz. V Daewoo Tico bych se cítil stísněně. Můj kamarád měl 165 cm a v Seicento se cítil fajn, a jezdil s tím snad dvacet let. No nevypadalo to divně, když vedle toho stál. Páč odpovídal velikostně. Dvoumetrový chlap vedle Seicenta by byl divný. Je to tedy i o té velikosti člověka. Oblečení si taky kupuje člověk na míru. Američani jsou tlustí do šířky, tak mají auta roztáhlá i do šířky, aby se jim tam vešly jejich americké zadnice.
22.08.2024 | 11:49:29 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Mezi minivozy, stejně jako mezi jinými vozy, jsou velké rozdíly v prostornosti kabiny i kufru (ten nebude nikdy velký, ale bude třeba jako u B třídy). Také v rozměrech vozu, kde každý cm se počítá. U kolíňat je velkorysý prostor vpředu vykoupen malým prostorem vzadu a žádným kufrem. Seicento, Twingo, Ka jsou třídveřáky, do těch jsem nikdy nelezl, páč auto může být malé, ale ne bez dveří...Kdysi Tico bylo extrémně malé vpředu. Jediné autíčko, kam za volant jsem se skutečně nevešel.
22.08.2024 | 13:10:28 | Ital | 37.48.11.* Reagovat
RE: 100000 km
Kufr vzadu nepoužívám. Všecko dávám na místo spolujezdce. Nemám sedadlo spolujezdce. To jsem vymontoval. Nedělám si srandu. To jsem kdysi tak měl i Matizovi, když jsem vozil věci na stavbu. Tam jsem měl pryč i zadní sedačky. V C1 mám pryč jen sedadlo spolujezdce. Hlavně kvůli psovi, který tak má vpředu více místa a lépe se mu naskakuje. A když jedu pro nákup, tak vpředu mám taky místa. Případný spolujezdec si holt musí sednout dozadu. Ale to jen občas přiberu sousedku apod.
22.08.2024 | 13:20:03 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Takový jako Big Ben (komisař), v C1. Ten měl ovšem BMW a neměl psa :0)
22.08.2024 | 13:47:37 | Ital | 37.48.11.* Reagovat
RE: 100000 km
A sousedka si může krásně natáhnout nohy (přes psa...) :0)
13.10.2024 | 11:30:32 | Ital | 37.48.25.* Reagovat
RE: 100000 km
No hlavně, když k něčemu dojde, tak ten dotyčný na zadním sedadle letí až Bůh ví kam..., vidět to policie bude za to slušnej flastr, ale tak hlavně, že borec s tím vydrbal, nepotřebuje větší auto, vyndal spolujezdcovu sedačku......
15.10.2024 | 08:41:46 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Za prvé, soudedka jest připoutána bezpečnostním pásem, povinným i vzadu, a za druhé má před sebou zcela měkkého psa. Ten je lepší než airbag. Nic se nemůže stát...
15.10.2024 | 20:14:56 | Ital | 37.48.19.* Reagovat
RE: 100000 km
:-)))
16.10.2024 | 09:52:39 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Nikde není napsáno, kolik sedadel musí mít auto. Pouze pokud je ve voze pasažér, tak musí mít zapnuté pásy. Ostatně lidi často vozí vzadu břemena a sedačky sklopí, pokud to situace vyžaduje, tak je dají dočasně pryč. Slušnej fastr od policie dostane spíše Vašek za nebezpečné předjíždění, vysokou rychlost, nedodržení bezpečné vzdálenosti, nedání přednosti v jízdě apod.
16.10.2024 | 09:21:37 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Te jsi vážně exot....každý vůz je otypován a v typu je počet míst..., sedadlo je konstrukční prvek vozu, nemůžeš (to přední specielně jen tak vyndat....) a to se nebavíme o tom, že na některých jsou třeba pyropatrony k pytlům ap.
zadní sedadla lze i vyjmout zcela, ale opět jen tehdy, pokud je to v typovém listu a sedadlo je k tomu uzpůsobeno - jinak NE! Pacinte...
16.10.2024 | 10:06:25 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Božínku, zhýčkaný Vašek jeho městské teorie. :-) :-) Ty jsi panelákové děcko, co netuší, jak se žije na vesnici nebo v horách. Prý je sedadlo konstrukční prvek vozu. Tak tobě drží auto pohromadě díky sedadlu. Tož to sis koupil jakési SUV druhé jakosti, bobku. :-) Takové vystrašené, nepraktické bobky z města tu fakt nemáme. A co teprve kdybys viděl takový traktor, co má jen jedno sedadlo. Božínku, to by ses pokřižoval a omdlel. :-) Nebo traktory, co si lidi sami složili a vozí tu po vesnici náklad. :-) Vašek by šel hlásit fízlům do Prahy. :-) Vašínko - to je na tobě chlapského?
16.10.2024 | 12:51:28 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Milý debilko....ja su z venkova rozhodně více než ty..., to ovšem neznamená jako v tvém případě, že su nevzdělané křupan...bezpečnostní a nárazové testy jsou prováděny v konfiguraci, která odpovídá typu a tudíž si nemůžeš z auta vyndávat kde-co a myslet si, že t to projde, zkus na STK přijet bez toho předního sedadla Bobane, víc s tebou nehodlám ztrácet čas.
Jo a traktor? S tím na rozdíl od tebe občas jezdím, neb jej vlastním, ale i můj 60 let starý Zetor má bobečku sedadlo pro spolujezdce...
16.10.2024 | 18:16:22 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Sedadlo spolujezdce při řízení opravdu nepoužívám. Nemám tak rozměrnou řiď, abych musel obsadit dva sedáky. Takže je tam pro mě zbytečné. Proto šlo pryč. A místo sedadla mám košík podobný jako mají košíky třeba cyklisti vzadu na kole, v tom vozí nákupy. Já v tom taky vozím nákupy, tašky. Je to fajn, že taška pěkně v tom koši sedí a nelítá po autě. Na sedadle taška nedržela a často se v zatáčce nebo při brzdění vysypal nákup na podlahu. Bez sedadla spolujezdce je to pro mě mnohem lepší. To sedadlo tam bylo jen na nasrání. Navíc se i líp sedá dozadu, když je to třídveřová verze. Na STK je lepší zbytečně úředníky nedráždit, tam musíš mít i pásy a povinnou výbavu apod. Na bezpečnost vozu sedadlo spolujezdce nemá žádný vliv. Není to součást konstrukce, to jsi napsal totální úlet, fantasmagorii. Je to volitelný díl vozu. Ostatně některá auta mají ještě i další řadu sedadel vzadu. Nebo takové autobusy. Některá sedadla jsou různě i třeba na boku, v jiném autobusu to je zase jinak. Některé sedadla se dají různě měnit, posouvat, někde jsou jen lavice apod. Dělat ze sedadel fetiš, modlu je úsměvné, bobku. Jsi bobek. Bobek nepraktický.
16.10.2024 | 21:48:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
No jo :-)), tak hlavně , že nepotřebuješ normální auto s kufrem :-))) to si raději vyndáš přední sedadlo, aby se ta vůbec něco vešlo aby šlo nastupovat do konzervy nějak normálněji....:-)).
Chápeš vůbec tu absurdnost, celou dobu tady kážeš, jak je velké auto nesmysl, aby jsi pak sám přiznal, že to co my normální vozíme v kufrech, ty řešíš vyndáním (navíc nelegálním) sedačky...:-))
Na STK musíš mít i pásy..........:-)) Mně z tebe dnes praskne bránice... a co volant a motor, ty tam taky na STK vracíš???
Zvláštní hele ale je, že ten volitelný díl :-)))) , si nemůžeš zvolit, ale má ho každý vůz, že ho nedávaj třeba do příplatkové výbavy viď?
18.10.2024 | 11:30:55 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Já jsem ale nikdy nedával nákupní tašku do kufru. Bez ohledu na velikost vozu, bez ohledu na značku auta. Ať jsem měl jakékoli auto, vzadu kufr byl 99,99% času prázdný. Protože to by znamenalo jít dozadu a něco otevírat. A proč to dělat, když jediné, co opravdu musím, je otevřít dveře řidiče a sednou si. No a když jsem otevřel dveře řidiče, tak jsem tašku vždycky dal na vedlejší sedadlo spolujezdce. No a většinou nákup v zatáčce nebo při brzdění spadl. A to teď nehrozí, když tam mám košík. V něm nákup pěkně drží. Jsem spokojený, mám to prima. To je pro mě hlavní. Já nežiju svůj život pro nějakého Vaška Šaška. Žiju si svůj život pro sebe a svoji spokojenost. Ne pro tvoje pravidla a tvoje zvyky. Je srandovní, jak mi chceš neustále vnucovat tvoje zvyky, tvoji ideologii. Jak nějaký Jehovista. Jsi nemocný, bobku. A hysterický. Pokud tobě vyhovuje manipulace s kufrem, tak to je přece tvůj problém. Copak ti to zakazuju nebo se ti vysmívám? Zaťukej si na čelo. Já si žiju svůj život, ty si žiješ svůj život. A ty další fantasmagorie, zveličování, hysterii, co mi tu píšeš - to je přece jen něco, co se děje pouze v tvém mozku. Na mě to nepřeskočilo. To není ani infekční, ani se to nepřenáší digitálně. Zůstalo to jen v tvé hlavě. Jsem rád, že jsem vyndal sedadlo spolujezdce. Byl to vynikající nápad a měl jsem to udělat dříve. Sednu do auta, nákup dám do košíku, pejsek má spoustu místa vpředu a nehrozí, že na něj spadne nákup ze sedadla při brzdění. A když se dívám na lidi na parkovišti, tak většina lidí dává menší nákup nebo tašku, nebo skripta nebo kabelu nebo kufřík na sedadlo spolujezdce, pokud jedou sami. No a lítá jim to v zatáčkách. Mně ne. Páč jsem si vymyslel bezva řešení.
18.10.2024 | 11:44:48 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Už toho nechte, chlapi. Vyřízeno. Každý dle svého. Mulitovo řešení je takové štrapácnější, pro ten venkov, jak by řekl Felix Holzmann, a použitelné max. pro 2 osoby, pokud ta druhá není moc cimprlich. Zrovna včera jsem v Praze hleděl v odpolední špičce na popojíždějící kolonu, která se pohnula vždy asi co 10 sekund a bylo zajímavé pozorovat, že jednak jsou to většinou větší vozy, většinou obsazené jen řidičem (tzn. že ti lidé nemají na městské popojíždění malý vůz, i když ho, dobře počítáno mít mohou - přesně podle teorie Mulita). A druhak, že většina těch větších a novějších vozů popojížděla s nevypnutým Stop-start systémem, tzn. že každých zhruba 10 sec. se vypnul a opět startoval motor a to tam byly i diesely. Prostě Pražáci jak vyšití :0)
18.10.2024 | 12:49:28 | Ital | 37.48.10.* Reagovat
RE: 100000 km
No.....bydlím na vesnici přes 50 let, ale neznám nikoho, kdo by měl vyndané přední sedadlo kvůli banánům a ještě z toho dělal přednost :-)))
18.10.2024 | 17:46:38 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Hysterický bobku, jaký vliv na tvůj život má, že já si jezdím bez sedadla spolujezdce? Co tu vlastně řešíš?
18.10.2024 | 22:39:59 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Bezva řešení :-))), jo, až tak bezva, že to porušuje bezpečnost....:-)), že ty automobilky vůbec ty kufry do aut dávají?? Že jo? Takovej Vaškův výmysl - kufr......vždyť přece všichni normální lidi si vyndaj sedadlo a je po problému ne? Na co kufr :-)))).
Nevím - kdo z nás dvou je magor, nechť posoudí laskavý čtenář..., ale hsysterka jsi 100% ty...:-)))
18.10.2024 | 17:50:32 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
Hysterický bobku, jaký vliv na tvůj život má, že já si jezdím bez sedadla spolujezdce? Co tu vlastně řešíš?
18.10.2024 | 22:39:38 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
Božínku, zhýčkaný Vašek jeho městské teorie. :-) :-) Ty jsi panelákové děcko, co netuší, jak se žije na vesnici nebo v horách. Prý je sedadlo konstrukční prvek vozu. Tak tobě drží auto pohromadě díky sedadlu. Tož to sis koupil jakési SUV druhé jakosti, bobku. :-) Takové vystrašené, nepraktické bobky z města tu fakt nemáme. A co teprve kdybys viděl takový traktor, co má jen jedno sedadlo. Božínku, to by ses pokřižoval a omdlel. :-) Nebo traktory, co si lidi sami složili a vozí tu po vesnici náklad. :-) Vašek by šel hlásit fízlům do Prahy. :-) Vašínko - to je na tobě chlapského?
16.10.2024 | 12:51:31 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: 100000 km
To samozřejmě je....v typovém listu vozidla (to asi ani netušíš, že existuje...., sedadlo (specielně přední) je konstrukční součást vozu a to se nebavíme třeba o tom, že tam jsou pyropatrony ap. , zadní lze u některých aut i vyjmout zcela ven, ale zase jen!!! pokud je to tak otypováno a sedadla jsou k tomu uzpůsobena, jinak NE!! Paciente...
16.10.2024 | 10:08:50 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: 100000 km
V trojčatech z Kolína jsem vpředu měl místa dost i se 190 cm výšky. Poskládá se tam v pohodě i dvoumetrový čahoun. Což se nedá říci např. o současné Fabii 4. Jednou jsem se vezl i ve Fiatu 126p. Já 190 cm, řidič přes 200 cm. To už bylo dost kuriózní, hlavně když jsme z toho vystoupili před nějakými lidmi, koukali dost nevěřícně :0)
23.09.2024 | 12:18:58 | Ital | 37.48.61.* Reagovat
93780 km
Po těchto km mají brzdové destičky ještě cca 4 mm obložení, takže 100000 km by měly v pohodě dát. Další kontrola ve 100000 km nebo při podzimním přezutí, podle toho, co nastane dříve.
13.06.2024 | 23:06:32 | Ital | 78.80.116.* Reagovat
Olej
9000 km po výměně oleje 5w-30, ale tentokrát ACEA A1/A5, čili se sníženou viskozitou (byl zrovna v akci, jasné...), je vidět znatelný úbytek, cca 0,6L. Čili tuto mírně zahuštěnou vodu jsem v Nissanu vyzkoušel naposled.
21.04.2024 | 21:22:51 | Ital | 37.48.48.* Reagovat
90000 km
Stop-start důsledně vypínám a EFB baterie drží zatím přes 8 let. Není už moc ve formě, ale do šrotu se jí stále nechce.
19.04.2024 | 01:15:59 | Ital | 78.80.112.* Reagovat
Olej po 8000 km
Kontroloval jsem motorový olej 5w-30 po 8000 km, najeto 68000 km. Nezdá se, že by viditelně ubyl a stále má na měrce zlatavou až lehce hnědou barvu. Gut.
20.08.2022 | 23:09:02 | Ital | 37.188.146.* Reagovat
Ceny paliv poklesly, o což jsme se zasloužili my, co nejezdíme :0) Za březen až červenec mám spotřebu 268 L, vloni to bylo 702 L. To je pokles tržby za paliva za za toto období cca o 20000,- Kč. Kdyby to tak udělali všichni nebo alespoň většina, je to pokles tržeb v řádu stovek miliard za rok. To by soudruzi petrolejáři poznali rychle a cena paliv by byla zase rozumná. Takhle to jde, bohužel, pomalu. Takže cenu máme takovou, jakou si zasloužíme, neboť jsme je rychle a důrazně nedotlačili k nižší. Také tankování na jistých pumpách, víme kterých, informací je dostatek, je celkem na pováženou. Pump je přehršel a není důvodu podporovat ty největší zloděje.
04.08.2022 | 09:52:46 | Ital | 37.188.156.* Reagovat
RE:
Tak my, co jezdíme vám do toho házíme vidle, já najel letos víc než vloni:-))), co dělat, kšefty běží, doprava je nutná....beru také na jedné z dražších - protože - kniha jízd....:-))
05.08.2022 | 09:24:38 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Kdo jezdí pracovně, jezdí. Jezdí-li dráž, účtuje to zákazníkům. Dokud zákazníci platí, OK, páč inflace. Když je kšeftů méně, což je nezřídka způsobeno drahotou, pobrečíme, případně chceme něco od státu. Normální fungování tržní ekonomiky :0))
05.08.2022 | 18:16:51 | Ital | 37.188.162.* Reagovat
RE:
Tak nevím, na co jste zvyklý vy, já od státu nikdy neviděl korunu....:-)
06.08.2022 | 08:02:49 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE:
Státní dotace asi nebudeme řešit, všechny jsou špatně a nejhorší ty, na které jsou přisáty různá prasata. Co se týká cen u pump, zřejmě zasáhl stát, a tady je to dobře, že uplatnil nějakou sílu a vyhrozil zastropováním marží. Už tam nahoře začínají chápat, že inflace jim rozpočet nezalátá, tak by alespoň nemusela být tolik umělá. Např. pump Benzina se to projevilo náhlým výrazným zlevněním. Ty jsou mi jedno, neboť jsem tam tankoval jednou za uherský rok kdysi, dnes tam netankuji a už ani nikdy nebudu. Šlo by je zlikvidovat pouhou ignorací, kdyby se zákazníci tak rozhodli. Bohužel se tak nerozhodli. Škoda. Naše škoda.
06.08.2022 | 13:41:34 | Ital | 37.188.242.* Reagovat
RE:
Vy idealisto, třeba v našem městě prostě jiná pumpa není....., stát nemůže dělat nic, leda bu,bu,bu...nemůže nařídit soukromému subjektu marži, jediné, co udělat mohl bylo stanovit ceny u státního podniku (Euro Oil), aby snížil cenu na trhu, ale neudělal ani to...nebo snížit daně (to bylo spíše směšné), cena klesá, protože klesá trh, to je tržní ekonomika, klesá totiž cena ropy na sv.trhu...se státem to nemá co dělat.
07.08.2022 | 10:01:30 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
A ještě k t ignoraci....to je naprosto neuskutečnitelná idea...nikdy nic takového nebude fungovat.
07.08.2022 | 10:02:51 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Já si k levné pumpě dojedu, při rozdílech cen se to vyplatilo i za extra cestu, jinak jedu kolem. A kdyby nula od nuly pošla, dojedu tam taky. Výchovně...Ignorace řetězce by fungovala dobře, bohužel, není to uskutečnitelné, i když je to tak jednoduché...Ono to trochu zafungovalo, výtoč měli jistě podstatně nižší.
07.08.2022 | 12:50:50 | Ital | 37.188.176.* Reagovat
RE:
U nás se jezdilo do Polska, rozdíl byl brutální, snad 10-12 kč na Lt, ale já to fakt nedělám z dobrých důvodů...
Ale tohle nikdy nefungovalo ani u menšího počtu subjektů, kdysi jsem pracoval ve velkoobchodu s tabákem, když PM zvýšil ceny a začal dodávat trafikám přímo, velkoobchody se dohodli, že přestanou jejich zboží brát...vydrželo to den, vždycky se našel jeden,dva kteří to nedodržely a chtěli si namastit kapsu a zvětšit trh , tím, že oni to distribuovali...
07.08.2022 | 20:14:50 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Chápu, že něco nefunguje, protože si někdo mastí kapsu. Ale zákazník si koupí drahého paliva asi nemastí kapsu. Takže tenhle příklad je nepřípadný. Taky chápu, že někdo cenu paliva neřeší, páč mu může být jedno. Ale těch zas není tolik...jsem si myslel...asi je jich dost. Na druhé straně, všiml jsem si nové trapné reklamy na Benzinu. Nevzpomenu si, kdy jsem předtím viděl reklamu Benziny. A najednou tu je. Taky to něco ukazuje. I když nevím, co si od té reklamy slibují. Jako by nežili na Zemi. Ovšem já tomu nerozumím, třeba jen plní plán reklam a musejí na to vyplácat peníze chca nechca.
08.08.2022 | 15:34:05 | Ital | 37.188.173.* Reagovat
RE:
Vůbec ne....v principu jde o to, že taková dohoda nikdy nemůže fungovat, protože se najde dost těch, co ji nebudou dodržovat, to je celá idea...a je úplně jedno, zda jde o jeden z několika velkoobchodů nebo o 20% všech zákazníků (reálně by to bylo víc, protože prostě firmy, které to živí jezdit musí a berou násobně více paliva).
Benzina u které beru má stále nějaké akce a reklamy nebo třeba Tankkartu ap., různé soutěže, teď zase inzerovali proto, že se Benzina přemalovává na Orlen, tak,aby zákazník neutíkal....
09.08.2022 | 14:49:38 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Benzina vždy zdraží jako plus minus první a zlevní jako poslední. Pokud není nablízku levná pumpa. Nic prémiového na ní není, kromě cen. Jsou i lidé, kteří tam budou tankovat právě proto, že není levná, ale těch nebude tak moc. Z hlediska peněz (co to neřeší) je horních 10000, to číslo může být v naší zemi dost reálné, a pak z hlediska psychologického, bez ohledu na kupní sílu, takových by bylo asi do 5ti procent. Takže, pravda, vždy se někdo najde.
11.08.2022 | 12:37:07 | Ital | 37.188.157.* Reagovat
RE:
U nás třeba není alternativa....
11.08.2022 | 16:21:47 | Vašek | 88.103.232.* Reagovat
RE:
Máme hustou síť čerpaček, tak nějaká alternativa asi je. Zrovna dnes jsem jel kolem Shellky, Natural za 39,90. I oni se snaží. Benzina v klidu 43,90. A to je nedaleko pumpa ONO. Já to na ONO mám z domu 14 km a už jsem tam párkrát jel tankovat. Jel jsem už i dál. Vyplatí se to nebo je to 0-0, svezu se (jezdím rád), trochu času mám a nepodporuji drahotu. Teda jako do drahých restaurací taky nelezu a nepíšu o nich na netu, že jsou drahé. Ale těmi auty taknějak jezdíme skoro všichni a já navíc rád. Takže to mě sere, drahou hospodu mám na háku, že jo. Zrovna dnes jsem byl na večeři v jedné dobré nikoliv nějak drahé restauraci a cítím se velmi dobře, co se týká zažívání. To se mi po večeři v hospodě dlouho nestalo a že to byly chody podstatně dražší. Tak mě napadá, dnes u toho nebyla ta zdravá zelenina, že by to bylo tím?
11.08.2022 | 23:04:17 | Ital | 37.188.154.* Reagovat
RE:
Naše město má 10.000,- obyvatel je tady jen Benzina... na ježdění za levným máslem a benálem fakt nemám čas....do hospod chodím jen do kvalitních nechci žrát odpad, buď kvalita nebo nic, na obědy chodím přes ulici, kde mají skvělé kuchaře a vše čerstvé, oběd 250,- s pitím a presem, ale nemám vředy...
12.08.2022 | 07:24:36 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE:
Naše město má necelých 9000 obyv. a benzinky jsou tu 3 veřejné a 1 podniková, i zde je možno. Ne že by si nějak cenově konkurovaly, ale jsou. Netankoval jsem tu léta páně. Obědy mám max. za 95,- Kč, nemusím to mít s obsluhou, a mám víc času, možná i proto, že nemusím tolik vydělat na to jídlo a palivo :0) Čas jsou peníze, takže jsem vlastně bohatý :0) Je to o psychologických aspektech chování. Ty si člověk nevybírá a je poměrnë těžké je ovlivnit. Každý jsme ve vleku svých genů, ať už si to připustíme nebo ne :0)
12.08.2022 | 13:07:41 | Ital | 37.188.175.* Reagovat
RE:
Doplňuji - dnes jsem měl krásně jemně pečený vepřový řízek s bramborem a okurek. Polévka s játrovými knedlíčky. Ne že by to byl vrchol gastronomie, ale velmi chutné a poctivé. Ještě byla např. svíčková, ale té jsem neodolal již několikrát. Je to cena bez pití, zajisté. Vředy nemám, žlučník nemám...Nekrmím se stále řízky a svíčkovou, to byl jen aktuálně dnešek. Podléháte, Vašku, domnění, že co je drahé je dobré a co je levné je špatné. Nepopírám, že v poctivém světě to má logiku. Žijeme však v reálném kapitalismu s volnou tvorbou cen. Podle ceny se mnohdy, co se týká kvality, nepozná nic. Kapitalismus je v podstatě jeden velký podvod, čest výjimkám, které jsou, ale nějdy dá práci je najít. Někdo by řekl, že za čest si nic nekoupíš... :0) Stále jsme u těch psychologických aspektů.
12.08.2022 | 13:43:04 | Ital | 37.188.175.* Reagovat
RE:
Inu, každý to máme jinak, mně přijde líto času na cestu za benzínem laciným , ale jinak se bohužel mýlíte, stejně jako mnoho mých zákazníků, kteří chtějí něco levného a kvalitního, vždy jim říkám: můžete mít věc drahou a kvalitní - levnou a nekvalitní - drahou a nekvalitní.....čtvrtá možnost neexistuje, to je takové perpetum mobile ekonomiky - levné a kvalitní - prostě vyloučeno.
12.08.2022 | 16:48:26 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE:
Když budu něco dodávat, prodávat, možná budu tvrdit totéž. Zákazník může hledat i tu čtvrtou možnost. Občas se najde. Třeba zrovna Suzuki Splash, u jehož recenze jsme si taky asi povídali, je levné auto, o jehož kvalitě si některé prý kvalitní značky mohou nechat zdávat. Ale není to auto na reprezentaci. Pouze je kvalitní, slouží a neobtěžuje.
12.08.2022 | 18:52:28 | Ital | 37.188.163.* Reagovat
RE:
U Eurooilu stát opravdu nepředvedl nic, jen bordel, v jednu chvíli. Ale nějaké bububu tam bylo, proběhlo to i médii. Ono to má význam. Mě přijde, že nejprve to vypadalo, že vyšší cena by mohla být dobrá pro státní rozpočet a pak se ukázalo, že spotřeba klesla, takže státní rozpočet nic moc (info nemám a podle vlastní spotřeby soudit nemohu), jen se zvedla inflace. A taky protivládní nálady.
07.08.2022 | 12:45:13 | Ital | 37.188.176.* Reagovat
Ceny benzinu
Dnes začlo platit snížení spotřební daně u benzinu a nafty. Došlo k zajímavým situacím. Třeba plošným snížením ceny u sítě Benzina se tyto pumpy v blízkosti pump ONO (které jsou dlouhodobě levné) dostávají i pod ceny ONO. Vzhledem k tomu, že Orlen má, jak bylo v médiích uvedeno, celkem prasáckou rafinerskou marži mnohanásobnou oproti normálu) , může na některé pumpě prodávat i bez marže a cenově zatápět levné pumpě, která jim jistě dlouho pije krev. Teď k tomu mají ideální příležitost. Možná je to i napadnutelné, nevím. Ale možná o tom ještě uslyšíme.
01.06.2022 | 19:28:50 | Ital | 46.135.7.* Reagovat
Omezili jste tankování?
Já vím, spoustě lidí to prostě nejde, druhá spousta prostě nechce a chápu to. Já jsem se rozhodl cvičně nepodporovat současnou petrolejářskou a potažmo státní zlodějnu s palivy a zkusil jsem spotřebu omezit. Není to systém v březnu koupit 1000 L a pak aspoň půl roku nic, jako někteří borci a chápu je, ale jen v rámci mých možností. Hodně z nás aspoň trošku sportuje, tedy vzít to jako sport, při tom se také více pohybuji vlastní silou, takže je to snad i přínosem pro zdravíčko. Protože si tankování eviduji, mé tankování v litrech za měsíc je toto. 2021 - květen - 169, listopad - 155, prosinec - 156, 2022 - leden - 113, únor - 182, březen - 62, duben - 50, květen - 0. Zkusil to ještě někdo?
29.05.2022 | 09:15:10 | Ital8 | 46.135.81.* Reagovat