Recenze Nissan Qashqai 1,6
“Rozmyslete, jestli potřebujete crossover, resp. malé slabé SUV”

Autor recenze: Zz (37 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1,6 Stav km při koupi:8 000 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 3. 2. 2013

Hodnocení inzerátu: 128 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

líbivost
plasty kolem celého auta
od verze Acenta slušná výbava
nízká cena proti srovnatelné konkurenci
světlá výška 19cm
variabilní posilovač řízení

Slabé stránky

tuhá necitlivá spojka
slabý motor na velká kola (motor 1.6i)
citlivý přepínač blinkrů
ESP s pozdním nástupem
slabé světlomety


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil, když mu bylo půl roku a mělo 8tis.km. Nehavarované, v záruce, jako nové. Po počátečním seznámení s autem a po opadnutí euforie z "nový káry", začne člověk vidět krom toho báječnýho co auto poskytuje i nedostatky. Jelikož mě osobně většinou nejvíc pomůžou objektivně negativní recenze, tak se pokusím shrnout to, co se mi na Qashqaii nelíbilo. S přibývajícími měsíci a kilometry, jsem si čím dál častěji kladl otázku, pro koho je vlastně Qashqai se základní "jednašestkou" určen.
Výrobce udává, že je to auto do města. Ovšem spojení motoru 1,6i a kol 215/60/17" nevidím zrovna ideální do města. Né, že by to nějak extra drncalo, na to má Nissan v záloze ještě 18" v nejvyšší výbavě, ale rozjezdy na křižovatkách nejsou zrovna ideální. Člověk si musí dávat extra pozor na to jak pouští spojku a kolik dává plynu, jinak se vám auto odmění vibracemi, cukáním nebo dokonce elegantním chcípnutím. Na zimních 215/65/16" to je o trošku lepší, ale ne o moc. (pro rejpaly co budou oponovat,že jsou ta kola díky rozdílnému profilu stejná, můžu říct jediné-postavte si je vedle sebe...) Motor je zkrátka v nízkých otáčkách nepříjemně líný a nějaké průjezdy křižovatkou na "dvojku", jsou skoro nereálné. Když po motoru něco chcete, tak musí jít přes 4000 otáček. Pak je to na jednašestku velice slušné. Ovšem jeli to "auto do města", tak není zrovna praktické, že vám motor jede od čtyř tisíc nahoru. Nepřispívá k tomu ani řazení, protože jednička je příliž rychlá a třeba výjezd do kopečka z cesty na hlavní silnici se neobejde bez trápení spojky, protože bez jejího prokluzu vám motor prostě zdechne. Je hezké, že můžete na jedničku vyrazit jako ďas a nechat jí tam do padesátky, ale u crossoveru...? Osobně bych uvítal krátkou jedničku, která by uměla využít vysoké světlé výšky auta, třeba na polní cestě. Co se týče parkování a odhadu vzdálenosti, tak profil přídě a výška kapoty taky není zrovna pro začátečníky. Takže z mého pohledu to ideální auto do města až tak není.
Co se týče dálnic, tak myslím že asi nikdo nekoupí Qashqaie s 16i na dálniční provoz. O nějakém komfortu lze mluvit tak do 110 km/h. Pak už stoupá hluk i spotřeba.
No a na ježdění mimo město...není to špatné, nicméně výkonová rezerva pro předjíždění není zrovna veliká, co se týče posedu, tak mě osobně po cca sto kilometrech začínaly bolet záda a jízda v noci bída, pááč auto houby svítí. Dal jsem žárovky OSRAM NIGHT BREAKER PLUS,ale zlepšení jen mírné.
Poslední dvě věci, co mě na autě neseděly, jsou ESP a tzv.trojblik. ESP si dává hodně na čas,než vám sáhne do řízení. Chápu že je to fajn, třeba u Porche 911, ale zrovna u crossoveru určeného řekněme pro klidnější řidiče...Přichystá vám to občas horké chvilky:-)
Co se týče trojbliku, tak je to fajn věc, vcelku návyková, jenže Qashqai má tak jemný a krátký chod páčky, že buď nezablikáte nebo zapnete blinkr na stálo. A věřte že to umí nas...štvat.
Tož asi tak. Jak to po sobě čtu, tak koukám, že bych si Qashqai nikdy nekoupil, ale zas tak zlé to není.Všechno ostatní mi na autě vcelku vyhovovalo .El.posilovač řízení, rádio, tempomat, dvouzonová klima, celkový vzhled, jízdní vlastnosti, odhlučnění, venkovní oplastování, pocit bezpečí a určitě další detaily dělají z Qashqaie vcelku dobré auto a ve spojení s benzínovým dvoulitrem, moderní 1.6 dci nebo 2.0 dci to může být paráda. Ovšem 2.0 benzín asi nebude jezdit za 6,5l a nafta do auta co má jezdit po městě taky není úplně in vzhledem k filtru pevných částic.
Auto jsem už prodal. Kupoval jsem ho s tím, že to bude auto na rok, na zkoušku, na kterém neprodělám, pááč to byl tzv.dobrý kup. Za ten rok užívání, 11000km a dovolence v Chorvatsku jsem na prodeji tratil minimálně a co se nákladů týče, tak to byly jen ty žárovky a roční prohlídka v servisu s výměnou oleje. A to pozor!Cena velice příjemná. Tuším že to bylo 3200,- Cena za práci ve značkovém servisu v Liberci byla 450Kč/hod. což si dneska účtuje leckterý "garážník"
Snad bude recenze někomu přínosem:-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 128


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Qashqai

Vložit komentář

nissan qashqai porucha

Zdravím
dneska se mi rosvitila kontrolka symbol motoru oranžově a podle manualu to chce vypalít vyfuk . byl sem to u kámoše vymazat a naskočilo mi to zase a našel cislo poruchy 14807328 nevite někdo přesně co jeto za poruchu . ale nevim jak se spouští regenerace vypalování . mám to dovoz z německa .jinak slape dobře

25.05.2019 | 15:47:32 | Tomáš  | 185.221.124.* Reagovat

RE: nissan qashqai porucha

Asi spíše katalyzátor....., svědčí to o ježdění okolo komína, chtělo by to kus dálnice na vyšší rychlost, ucpaný kat není nic moc levného...

26.05.2019 | 11:18:12 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Špinavý olej v motoru

Ahojte, prosím Vás o pomocnou radu. Na Quasqai rv 2009, který si hci pořídit, jsem V motoru 1,6 83kW po vytažení měrky našel černý olej (v její spodní části). Četl jsem, že je to vada motoru, můžete mi to prosím někdo potvrdit, co b to mohlo být, zda řešit či ne?
Taky jsem si všiml prázdné nádrže z chladící kapalinou. Může to mít spojitost?
Děkuji velice za rychlou pomoc. Díky

18.10.2016 | 23:42:23 | Lukasz Kulesza  | 185.37.75.* Reagovat

RE: Špinavý olej v motoru

Tak záleží, jak to dlouho stálo, a kdy olej měnili. Olej při běžném provozu zčerná úsadami, pokud dlouho stál (což je samo o sobě podezřelé), mohly úsady klesnout dolů, kdyby byla voda z chlazení v motoru, dělal by se na víčku pro dolévání bílý šlem (kondenzace)

19.10.2016 | 08:16:18 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Špinavý olej v motoru

Takové základní informace pokud je neznáte VŮBEC nepořizujte ojeté vozidlo. Nádrž chladící kapaliny jak je prázdná, tak okamžitě ruce pryč od auta. Jen jestli jste si to podle vašich zvláštních dotazů nespletl s nádobkou na kapalinu pro ostřikovače.
K dotazům : černý olej běžný jev
Prázdná nádrž chladící kapaliny závada na motoru.

19.10.2016 | 11:03:49 |   | 82.117.130.* Reagovat

Takové recenze jsou užitečné a pomáhají druhým s výběrem mně určitě pomohla.Máte někdo zkušenost s motorizací 2.0dci alespoń tak po150000?

12.04.2014 | 19:11:31 | borda  | 194.228.32.* Reagovat

pekna a vcelku objektivna recenzia s dobrymi postrehmi.

Tiez nexapem, preco sa lzdia trepu do kiest velkymi SUV..., ked je vsade malo miesta.

Logicky by mali do velkych miest a centier.jedine male auta, ostatne niekde na zaxytne parkoviska.

Najviac srandovne je, ze sa vyrobcovia vytesuju, ze znizuju spotrebu po jvapkach, pricom obycajne gumy , rozmerov 17-18 palcov uuuuplne zlikviduju nejaky zmysel "setrenia".
Nehovoriac o niceni naprav, tlmicov a podobne.

A ked vidim kraksne typu x5-6, toyoty landcruisery V8, Rovery a podobne, tak je to na slak trafenie.

O Pirsche Cayene, ktore hocikde zaparkuje, najlepsie na mieste pre vozickarov..., ani nehovoriac.

Ale dzip..:):), moda pre somarov do mesta, inak velmi slusne vozenie s nadhladom. A do zlych podmienok.

04.02.2013 | 19:15:13 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: pekna a vcelku objektivna recenzia s dobrymi postrehmi.

Také to sleduji na parkovištích u obchodů, ženy s maxiSUV apod. Já jezdím malými auty, možná extrém, ale zmíněná maxivozidla jsou zas extrém na druhou stranu. Někteří chtějí mít auto, v kterém si připadají dobře a vedle nějž si připadají dobře. A někteří to i přiznávají - lepší případ. Někteří budou operovat třeba bezpečím pro sebe a svoji rodinu. Někteří možná pohodlím. Já jsem byl dost překvapen, když jsem si některá větší auta vyzkoušel (ne tanky, ale nižší střední třídu nebo střední třídu, menší SUV), alespoň si do nich sedl, a s podivem zjistil, jak málo je v některých místa, nevejdu se za volant. Takovým celkem křiklavým případem je např. Opel Astra. Takže větší vnější rozměry rozhodně nejsou zárukou ničeho, pohodlí určitě ne.

09.04.2015 | 16:27:58 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: pekna a vcelku objektivna recenzia s dobrymi postrehmi.

Tak ještě musím dementovat svoji informaci o Astře, neboť jsem dement. Znovu jsem po čase zaběhl do jiného autosalonu Opel a do Aster jsem si znovu sedl. Tentokrát sedadlo šlo bez problémů posunout dozadu a místa bylo dost. Tedy nevím, čím to bylo, a proč sedadlo v jiném autě a v jiné prodejně posunout nešlo. Tehdy prodejce pouze konstatoval, že Astra je skutečně menší. Nyní jsem zjistil, že není a dokonce má (jako prý všechny Opely nyní) volant stavitelný ve dvou osách v základu. Přestože i v nejvyšší poloze volant je dost nízko, usadit se tam dá, jen sedadlo musí být dole. Menší Corsa je v tomto řešena lépe.

28.04.2015 | 14:13:56 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai