Recenze Opel Astra 1,4 turbo 103kw
“Velmi dobré auto”

Autor recenze: Futrack (37 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2013 Typ motoru:1,4NET Stav km při koupi:30 km Stav km nyní:16 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 23. 9. 2014

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Meriva 1,4

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Komfortní svezení
Ovládání vozu
Podvozek
Zavazadlový prostor
Odkládací prostory
Vysoká kvalita materiálů a zpracování
Při normální jízdě dobrá spotřeba
Dostatečný výkon motoru (1,4 103 kw)

Slabé stránky

Horší odhad okrajů vozidla
Výhled z vozu vzad
Příliš dlouhý 5.převodový stupeň
Velké rozměry vozidla
Málo místa pro prostředního cestujícího vzadu
Při agresivní jízdě vysoká spotřeba

Závady a opravy na autě

v listopadu 2013 sražená srna, cena opravy 50000kč, pojišťovna plnila ze 100%
Jiné závady ani problémy nebyly, ani žárovku jsem neměnil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Naše milovaná Meriva dosáhla věku pěti let a s manželkou jsme se rozhodli, že si pořídíme nový vůz. Chtěl jsem změnu, chtěl jsem kombíka. Rozhodoval jsem se mezi Octavií,Golfem a Astrou. Chtěl jsem "evropské" auto,v rámci mých možností, ale ne Francouze. A zrovna v té době přišla nabídka ze salonu Opel, že po 5.letech od koupi Merivy nám nabídnou lepší cenu a bla bla a protože jsem byl s Oply vždy spokojen, bylo rozhodnuto, jedeme si vybrat Astru Sports Tourer.
Věděl jsem, že chci benzín a nevadil mi mnohými proklínaný benzínový turbomotor. Vybrali jsme skladový vůz s motorem 1,4NET benzín 103kw, ve výbavě: hnědá metalíza,17.litá kola,chromové rámečky kolem oken,anténa ve tvaru žraločí ploutve,led denní svícení, mlhovky,6xairbag,radio-6xrepro,loketní opěrka,el.okna,volant v kůži,pal. počítač,tempomat,omezovač rychlosti,dešt.senzor,interiér a sedadla v umělé kůži. Byla to edice 150.let Opelu.
Astra je z mého pohledu krásné auto, dokonce i manželce se líbila a ta rozlišuje auta jen podle barvy. Astra je hodně veliké auto a proto pro někoho může být problém parkovat a celkově se orientovat, kdeže to auto vlastně končí a kde začíná, ale vše je otázkou zvyku.
Kufr je dostatečně veliký (500 l), je hranatý,nejsou žádné vypoukliny a záhyby,proto jde využít na maximum,nakládací hrana je malinko vyšší, ale i přesto je dobře přístupný,je krytý klasickou stahovačkou, která má ovšem dvě polohy a to je výborná vychytávka,pod kufrem je rezerva.
Co se týče interiéru,materiály jsou kvalitní, nikde nic nevrže, středový panel možná až moc robustní a má, jak říkal Hujer "spoustu ovládacích prvků" ale každá funkce má jedno tlačítko a to se mi vždy líbilo. Sezení vpředu je pohodlné, sedadla jsou kvalitní a dobře drží tělo, jsou nastavitelná, stejně jako volant a je proto možné si udělat maximální pohodlí i pro člověka obrovských rozměrů, je to ovšem na úkor cestujících vzadu,kde do šířky je místa nadmíru ovšem sedí-li před vámi dlouhán, máte problém, ne že by to bylo nějak extra podprůměrné, ale myslím, že tady je slabina. Já ovšem vozím vzadu pouze děti a ty mají místa až moc, cestujícímu uprostřed vzadu bude vadit loketní opěrka, která zasahuje do zadní části vozu, sedadla vzadu jsou pohodlná a sedák je dostatečně dlouhý, když to shrnu, čtyři cestující po 180 cm se vezou velmi pohodlně,pokud má řidič 200 cm je problém.V interiéru je spoustu odkládacích schránek i tam, kde by je člověk ani nehledal.Někomu může vadit A-sloupek vpředu a malé okna vzadu, je to prostě fakt, s kterým se musí počítat.
Motor po nastartování nevydává žádné "vysavačové" zvuky a má hrubší, příjemný zvuk a velmi rychle a ochotně se dostává do vysokých otáček, jak jsem již psal jedná se o přeplňovaný benzínový čtyřválec motor o výkonu 103 kW. Výkon tohoto motoru ale poznáte až ve vyšších otáčkách, je dostatečně silný na to aby pohodlně rozhýbal 1500kg těžkou Astru, váha vozidla je prostě stále tak nějak cítit ovšem nemá to žádný vyloženě negativní vliv, jen to prostě cítíte. Při dálniční 130 km/h točí motor 2700 otáček na šestku, ve městě při 50 km/h jezdím na čtyřku při 1600 otáčkách, motor tu sílu prostě má, ale nečekejte, že budete akcelerovat na šestku při 130 km/h, tam potom je odezva na pedál nulová,musíte podřadit, stejně jako na okrskách při 90 km/h musíte při předjíždění dát čtyřku, tu ale velmi ochotně vytočíte. Moje aktuální spotřeba se pohybuje na 7 l/100km a jezdím 40% dálnice (7,3 l),40% okrsky (6,3 l) a 20% město 8 l), hojně využívám tempomat(ovládaný jedním prstem na volantu), bez kterého už bych auto nikdy nechtěl, jsem prostě líný mačkat pedál.
Podvozek je jedním slovem perfektní, auto drží jako přibité a nerovnosti tlumí velmi dobře, není to prostě ani skokan s tvrdým podvozkem ani kachna, která se v každé zatáčce naklání, myslím, že i 17.kola podvozku prospívají, podvozek je silnou stránkou Astry.
Brzdy, no, jak bych to napsal abych nenapsal profláknuté, že dobře dávkují. Brzdy spolehlivě reagují na množství síly přenesené na pedál a dá se tedy říct, že dobře dávkují.
Co se týče převodovky, nemám k ní výrazné výhrady, je přesná a vydává přiměřený odpor, jakoby cítíte ty převodové stupně,pětka je na můj vkus příliš dlouhá a někdy mi připadá, že šestku ani nepotřebuji. Ovšem šestku oceníte právě na dálnici a táhlých okrskách, kde ji šoupnete, dáte tempomat a jen se kocháte, je ale velmi slaboučká, takže příjde-li dlouhý táhlý kopec a nejste dostatečně rozjetý,nebo musíte z nějakého důvodu zpomalit, musíte podřadit.
Řízení bez problému, posilovač jde tak akorát těžko a člověk má kontakt s vozovkou. Slabinou ovšem je jistá nedotáčivost, to řidič hlavně pozná při rychlé jízdě táhlou, prudší zatáčkou kde tak nějak nestačí volant, musí se tím počítat a potom vše ok.
Abych to shrnul.Snažil jsem psát tuto recenzi nestraně abych podtrhnul silné, ale i slabé stránky tohoto stroje. Pro mě je Astra zatím vrcholem vozů co jsem vlastnil a zcela určitě bych si ji koupil znovu i s ohledem na to co dnes nabízí konkurence.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

1.4 103 kw

Mám astru od 80 000 mám ted 126000 a nemám důvod se ho zbavovat.
poruchy : únik chladící kapaliny od rozvodů takže vodní pumpa vyměnit plus rozvody a nové víko .Na něm je totiž menbrána která když netěsní tak pouští olej. No 40 000 kč ale z toho 15 000 práce .
Jinak běžný servis. Možná někdo z vyšším nájezdem bude mít víc problémů ale já jsem spokojený.

16.08.2024 | 10:45:16 | František  | 85.193.2.* Reagovat

RE: 1.4 103 kw

Tak to už by byl skoro pádný důvod se toho zbavit. Už před opravou. A teď taky, než se objeví nějaká podobná drobnost.

16.08.2024 | 12:21:06 | Ital  | 89.24.37.* Reagovat

astra nikdy

Dobrý deň.
Mal som tú česť ísť týmto autom 500km a poviem vám, už nikdy by som to neurobil.
Astru by som nechcel ani keby mi ju dávali zadarmo. Myslím, že astra je zbytočné auto na trhu. Prakticky celý opel je zbytočný...
Toľko môj postreh k tomuto super autu.

11.08.2022 | 12:26:05 | Matej  | 212.37.65.* Reagovat

RE: astra nikdy

Ach jaj, takýchto pseudoodborníkov fakt milujem. Chlapče, ty si v Astre nikdy nesedel, len zbytočne trepeš hlúposti.

31.12.2022 | 10:40:20 | rEBELLIN  | 89.173.224.* Reagovat

spotřeba

...a dodávám - dálky za 6,7 l, město 7,1 l, letitý průměr 7.0 l

18.06.2020 | 22:02:29 | Jan  | 109.81.211.* Reagovat

Super auto

Recenze je zřejmě tak pozitivní, protože je to skvělé auto. Druhý majitel. Po čtyřech letech mohu napsat, že jediný problém byl, že mi nedovíralo karosériové víko paliva. Mechanik neodstranil. Po dvou dnech zkoumání jsem zjistil, že je přetočený plastový držák palivové zátky. Stačilo přetočit zpět a vyřešeno. Na kočičích hlavách mi mírně vrže vnitřní obložení levého předního sloupku. Ve srovnání i s většinou dražší konkurence super auto...

18.06.2020 | 22:00:38 | Jan  | 109.81.211.* Reagovat

KONKURENCE

Ještě mě zaujala poslední věta. Autor by si pořídil stejné auto znovu i s ohledem na to co nabízí konkurence. Znamená to, že konkurence nabízí horší auta, myslím, že alespoň některá ne. Co třeba OctaviaIII, nebo FocusIII? Ono to asi nebude tak nestrané.

26.09.2014 | 14:02:08 | Honza  | 46.13.38.* Reagovat

RE: KONKURENCE

Recenzent píše:

Astra zatím vrcholem vozů co jsem vlastnil

a mezi auta která vlastnil je pouze Opel Meriva….:-)

19.06.2020 | 08:27:17 |   | 89.176.46.* Reagovat

Spotřeba

Nějak mi nesedí autorem uváděná spotřeba, četl jsem několik testů a všechny se pohybovali kolem 8 l/100, tady autor uvádí 7 l/100 a to jezdí s poloviny po dálnici, vím samozřejmě, že tyto motory jsou citlivé na styl jízdy.

26.09.2014 | 13:49:41 | Honza  | 46.13.38.* Reagovat

RE: Spotřeba a nielen spotreba

ja som si kúpil v r 2011 presne rovnaký model opela astra st 1,4l ,103kw
do ukončenia záručnej doby s ním neboli prakticky žiadne problémy. potom to však postupne začalo:
1.najprv únik chl kvap cez vod čerpadlo -bolo treba ho meniť
2.následne únik chl kvapaliny stále pokračoval . trvalo takmer 2 r kým
to už možno odstránili.
3.prudký pokles tlaku oleja v motore ,bez predc varovania. vozidlo som
musel 60km od bydliska odstaviť a privolať odťahovú službu. výsledok:
výmena polomotra .
4.najaktuálnejšie ,ca pred 2-mi mesiacmi porucha riad jedn motora. autu
sa už nedá veriť ,kedy a čím nás prekvapí. som z neho sklamaný.
5. priem spotreba je o takmer 2l/100km vyšia ako deklarovaná v tech
knižke ,teda ca. 8l/100km
ani ubezpečenie ,uvedené v návode ,že po 30 000km spotreba klesne sa
neudialo. skôr mám dojem ,že opak je úpravdou.
to sú teda moje skúsenosti s touto značkou a modelom a preto sa ani nečudujem ,že celý koncern opel bol ekonomický stratový. pravdepod veľa reklamácií a nezvládnuté procesy vo výrobe z hľadiska kvality a efektivity práce.

26.06.2017 | 18:31:44 | ján  | 95.105.249.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Opel Astra