Rok výroby:2008Typ motoru:1700Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:24 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:23. 5. 2009
Od roku 2003 jsem zůstal věrný značce Opel, protože jsem s auty, které jsem vlastnil, neměl žádné vážné potíže. Od srpna 2008 vlastním nový Opel Combo, který jsem vyměnil za Opel vectra 2.0DTi. Auto jsem měnil z důvodu prostoru, protože jej využiji jako živnostník pro svou práci a též rodinu. Auto jsem si objednal u Teplického zástupce Opla Autotipservis Jiří Novák. S jednáním a přístupem prodejce jsem maximálně spokojen. Snažili se mi vyjít se vším vstříc, doufám, že i servis a případné opravy budou probíhat k mé spokojenosti. Teď k samotnému autu. Velmi mne překvapil prostor před druhou řadou sedaček, který je v této třídě opravdu luxus. Interiér a předek je shodný s corsou staršího modelu. Dále se mi líbí výhled jak vpřed, díky velkému čelnímu sklu, tak dozadu přes rozměrná zpětná zrcátka. Trochu hůř se dívá dozadu přes vnitřní zpětné zrcátko, protože vadí středový sloupek zadních křídových dveří. Kritiku by též sneslo zpracování spojů karoserie a to hlavně v nákladním prostoru. Chápu, že je auto určeno hlavně pro pracovní účely, ale spojení dílů karoserie bodováním, které není nijak zakryto, nevypadá hezky. Interiér je jinak průměrný bez nějakých výstřelků. Odkládacích ploch je dostatek, hlavně pod střechou. Velká (trochu huř přístupná) police nad hlavami řidiče a spolujezdce a plno menších schránek po obvodu auta. Dále menší šuplík pod sedačkou spolujezdce a plastový stolek s gumovou kapsou na zádech předních sedadel. Prostor pro náklad je v této třídě slušný. Není problém vozit dvoumetrové předměty a při sklopení spolujezdcovi sedačky se dají do auta i předměty měřící tři metry. Po stránce prostoru jsem s autem maximálně spokojen, nikde nic nevrže, vše drží a funguje. Teď něco k jízdním vlastnostem a motoru. Auto mohu přímo porovnat s mou předchozí béčkovou Vectrou kombi 2.0Dti. Motor Comba (výrobce ISUZU Japonsko) má papírově stejný výkon jako dvoulitr vectry, ale kroutící moment v nižších otáčkách měla vyšší Vectra. Motor 1,7CDTi v Combu má téměř benzínovou charakteristiku. Papírovou kombinovanou spotřebu by měl mít cca 5,5l/100km, ale ve skutečnosti jezdím pořád kolem 6ti litrů. Spotřeba je prakticky stejná jako u Vectry. Motor má celkem dobré odhlučnění a je v interiéru méně hlučný než motor Vectry. Od cca 1800 otáček se motor probudí a dobře táhne. Co se týče jízdních vlastností, tak ty měla lepší Vectra a to hlavně díky dobrému podvozku a nižšímu těžišti. Combo je přeci jen více pracovní, i když se s ním dá jezdit také svižně. Na dálnici není problém udržovat plynule rychlost 130 -140km/h, maximálka cca 180km/h. Do 120km/h je uvnitř auta celkem klid, ale jak se rychlost začne zvedat, tak se zvedá i hluk obtékajícího vzduchu a při vyšších otáčkách motoru proniká i zvuk motoru do kabiny. Vzhledem ke kategorii auta jsem s pohodlím a jízdou spokojen. Porovnat jsem mohl pouze se staršími vozy konkurenčních značek. Závěr: celkově jsem s autem opravdu spokojen a splňuje moje požadavky na auto pro rodinu a mou práci. Pokud někdo potřebujete prostor a sháníte auto pro rodinu, za slušný peníze a nevadí Vám trochu starší design, tak Opel Combo vřele doporučuji.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Combo