Rok výroby:2008Typ motoru:1.7Stav km při koupi:82 000 kmStav km nyní:98 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:3. 6. 2012
rozvod stěračů, chodily za okno a dole na plast, upraveno posunutím na klikovce hnacího ústrojí. staré žhaviče, výměna v opelu, komplet 3500.- spotřebák - stěrače,žárovka prosakuje těsnění vstřiků - budu měnit vadná hadice u turba - budu měnit
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto koupeno v ČR jako dovoz z DE. Tam s tím jezdil někdo slušný, auto čisté, bez oděrků, stav nového. Nehledě na to že to prodejce pěkně vyčistil. Původně jsem chtěl VW Caddy nebo Tourana, ale po svezení v Caddy i Opelu, jsem zvolil Opel Combo. Caddy neskutečně nepohodlný a málo místa na nohy, byl jsem nemile překvapen. Touran supr, ale zase drahé. V Combu pohodlné sezení, nížší jako v osobáku. Sezení na vysoko jako Caddy, Kangoo, Partner apod. mi nevyhovuje, na delší cesty hrůza. Stavitelný volant. Na nohy místa dost. Nejde příliž sklopit sedák do zadu, ale s mými 183cm se vejde v pohodě. Výškově nastavitelné sedadlo řidiče velmi oceňuje má malá žena.Sedadlo spolujezdce nejde nijak seřídit, velká škoda, vesměs tam sedí jen taška. Málo úložných prostor v kokpitu, jen díra před šajtrou, další malá nad neoriginálním rádiem. jinka jen neosvětlený kastlík, který není osvětlený s v žádném PickUp autě. Nákladový prostor mnohem větší než Caddy. Nemám přepážku za řidičem, tudíž nad 110km/h velký hluk zezeadu. Přepážku budu řešit. Pozor! není držák na kávu! nutno dokoupit! Je jeden pseudo držák mezi sedákama, ale kava z nej muže vypadnout a nebo si ji rozlijete při hledání. Bočnice ve dveří jsou velmi veliké, 2l pet v pohodě pojme. Vyskoké čelní sklo a velká mezera mezi stínítky vám zajistí neustálé oslňování sluníčkem jeli před Vámi. Motor: tak to je supr! 55kW je slabý jako čaj a naložený nejede, vhodný do města na malé courání. Zato má 74kW verze jede jako z praku! Mám těžší nohu a spotřebu kolem 6,2 L/100km jízda město 60/mimo 90-120/dalnice 120-130 (max140). Nejrychleji jel 170. Většinou jezním poloprázdný, cca 50 - 100kg nákladu.Motor je Isuzu a púatří mezi nejlepší motory co v Oplu jsou. Turbo zapne asi ve 2000 a pokud máte více jak 1/2 plynu tak vás příjemně zatlačí do sedačky. I studený motor má dobrý zvuk, do dvou minut stichne a přede jak kočka. Za běžné jízdy ho točím do 3500, ale když máte chut jej protáhnout dá se točit stále kolem 3500 - 4900 ot. a vůbec mu to nevadí, nemám pocit, že bych mu dával takto moc, ještě by šel dál, ale není nutné, jízda už je tak svižná. Převodovka je optimálně navržena, možná tu 5 bych chtěl delší, nebo 6 přidal. Podvozek je příjemně tvrdý, ale ne moc, je pohodlný, ale v zatáčkách se nenaklání. Nedotáčivost žádná, sedí pefektně. Trochu malý rejd řízení, často při parkování, či průjezdem staveniště nestačí. Brzdy vynikající (vzadu kotouče), zadní trochu hlučí, ale půjdu s tím na kontrolu. Spojka jde dost ztuha.Plastový volant klouže.Posilovač bych chtěl silnější. V utě nic nevrže ani necvaká, jízda po kostkách velmi klidná. Nákladový prostor je velký. Předchozí Mondeo pojmulo windsurf kvůli délce, zde to je taktak. Na sřechu jsem namontoval na pevno alu příčníky Hakr za 600.-kč z bazaru. Praktické pusuvné dveře na boku. Zadní dveře otevřou plně nákladový prostor, horní hrana mírně zavazí. Na podlaze jsou oka pro uchycení nákladu.Rezerva je zespod auta. Odolnost vozu zatím nijak nezkouším, ale trefil jsem díru za zatáčkou, uletěla poklice, rána jako čert, ale nic se nestalo a na řízení nic nepociťuji. Vzhled vozu je docela pěkný, přední světla velmi dobře svítí. Zpátečkové světlo je poměrně slabé. Inteligentní časovač stěračů ze škody je geniální. Výška podvozku průměrná, v lese a na poli jsem nedřel. Kola jsou 15" (nejdou větší) pěkně sedí v karoserii. Šíře 195 dostačující, ale chtělo by to i možnost širších. Nejdou sklápět zrcátka! Jsou veliká a mohou pří jízdě zavazet. Combo vychází z Corsy či něčeho takového a tudíž zapadá do kategorie osobních aut a ne nákladní, což se projeví zejména u ceny povinného ručení. Také není nutné kupovat zátěžové (drahé) pneu. Celkově velká spokojenost. Spotřeba dobrá, jízda dobrá, velký prostor.Cena ND není nijak vysoká. Olej se mění dle Opelu po 30tis. Budu osobně měnit po 25tis. doporučený long live olej kupovaný v Opelu. Doporučuji motor 1.7 CDTi 74kW Isuzu. Závěrem ještě zmiňuji možnost automatu, který bych si sám upřednostnil, ale v ČR nesehnatelné. Při vození těžkých nákladů však je lepší manuál.
Doplnění recenze ze dne 19.01.2014
Stav km nyní: 152 000 km
2014,leden,152000km, doplňuji k mé recenzi po letech... - turbo nepíská, ani hadice nebyla vadná, prostě jsem něco špatně slyšel. Výkon turba se snížil odhadem o 20% oproti 80000km když jsem jej kupoval. v letě asi repase turba. - odešel alternátor, je moc nízko a stříká na něj sajrajt soleny od cesty, nový Origoš Hella jsem sehnal za 7500,-, což je nákup servisu, mám od známého. - instaloval jsem dekl pod motor 700.- a ličtu pod přední blaník 600.-, ta je dost nízko, je třaba dávat bacha u patníků. - spotřebák klasika: brzdy oleje náplně.olej ted měním po 15tis, ta politika po 30tis v oplu není dobrá, je to možná ekologické. - čelní sklo po kameni nové. - Od doby co čepuji výhradně Verva Diesel od Benziny, jsem pocítil jedna menší spotřebu o cca 0,5-1L/100km a hlavně vyšší výkon a studené starty beze klepání motoru, prostě ne lepší nafta, ale taková jaká má být. Běžná nafta prodávaná v ČR dle ČSN, neodpovídá DIN normě pro Common Rail. - Namontována kamera na zadní dveře pro parkování a couvání.2300.-Kč
Jinak beze poruch, furt šlape, jede každý den. Na střeše kde jsem našrouboval na pevno ohradku odvezu i 300kg materiálu (dřevo na sauny). Dovnitř jsem instaloval otevírací přepážku, která je bohužel drátěná, takže jsem ji zadělal látkou kvůli hluku a teplu.
Doplnění recenze ze dne 10.07.2015
Stav km nyní: 192 000 km
2010 192000km, stále bez zásadních poruch. Nový zadní díl výfuku. Klakson odešel - prší do něj. Ohrádka odvezla najednou asi 400kg uff. Pořád rychlý, při síle, dobrý zvuk. Jedině verva diesel.
Doplnění recenze ze dne 06.02.2017
Prodano. 230000km. Stale jezdi jak hodinky. Posledni investice byly za rok 2016, tlumice, silentbloky, rozvody. Jinak spotrebak. Doporucuji vsem kdo nema na move auto a chce spolehliveho pracovnika. Ahoj
nezacina ti piskat turbo? tento motor je spolahlivy, ale zivotnost turba sa vraj pohybuje okolo 150 000km. zaujima ma to, pretoze som vyberal z 5tich astier medzi 100-144 000km a kazdej turbo piskalo, tej 144 000km najviac a celkom hlasno. Nakoniec som kupil tu so 100 000km, dnes ma 128000km, turbo piska o poznanie hlucnejsie, vcera mi dokonca nachvilu nasalo olej z intercooleru, ktory sa tam dostale cez lozisko turba.
to bylo špatné slyšení nebo mi pískalo v uších, vše kontrolováno a OK a ted už nic nepíská. viz doplnění recenze. po 150tis klesá výkon turba. Ale to je přirozené, již po 60tis přirozeně turbo začíná ubírat na výkonu u všeho - dle opraváře turbo dmychadel, vyvažuje je 15 let.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Combo
turbo
nezacina ti piskat turbo?
tento motor je spolahlivy, ale zivotnost turba sa vraj pohybuje okolo 150 000km.
zaujima ma to, pretoze som vyberal z 5tich astier medzi 100-144 000km a kazdej turbo piskalo, tej 144 000km najviac a celkom hlasno. Nakoniec som kupil tu so 100 000km, dnes ma 128000km, turbo piska o poznanie hlucnejsie, vcera mi dokonca nachvilu nasalo olej z intercooleru, ktory sa tam dostale cez lozisko turba.
05.06.2012 | 17:14:21 | veto | 195.91.110.* Reagovat
RE: turbo
to bylo špatné slyšení nebo mi pískalo v uších, vše kontrolováno a OK a ted už nic nepíská. viz doplnění recenze. po 150tis klesá výkon turba. Ale to je přirozené, již po 60tis přirozeně turbo začíná ubírat na výkonu u všeho - dle opraváře turbo dmychadel, vyvažuje je 15 let.
19.01.2014 | 09:47:05 | Adams | 77.92.194.* Reagovat