Rok výroby:2002Typ motoru:12XEStav km při koupi:0 kmStav km nyní:79 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:BenzínVloženo:21. 2. 2013
solidní zpracování a spotřeba brzdy, ochrana proti korozi nízký hluk a dobré jízdní vlastnosti
Slabé stránky
časovaná bomba Easytronic soudobý originální servis se drahý
Závady a opravy na autě
první tři roky servisní práce v rámci garance v Opelu, žádné závady po skončení leasingu servisováno majitelem s použitím OE dílů, pravidelná daignostika krom provozních kapalin, oleje a filtrů měněno: -prasklý hydrosilentblok uložení motoru, -přední kotouče a desky, které přeci jen dostávají díky automatu víc zabrat -kompletní lanovody ruční brzdy -neustále praskající H7 v předních světlech (jednou dokonce celé světlo shořelo) -poslední díl výfuku -kompletní hydraulika a ř.j. Easytronicu
Hodnocení a zkušenosti s autem
auto kupováno nové, pro pojíždky hlavně vě městě - pro ženu s požadavkem na automat
výbava "comfort" je dostačující, jen doporučuji připlatit za klimu pohodlné tužší sedačky, jisté jízdní vlastnosti i brzdy a překvapivě nízká spotřeba při dostačující dynamice - to vše se zdálo ideální...dokud nepřišla hlavní a zásadní rána v podobě "smrti easytroniku" po necelých 75.tis km!!!
přitom podotýkám, že do té doby auto sloužilo k plné spokojenosti, některé věci se měnily spíše preventivně s ohledem na věk (baterie, svíčky, klín. řemen, apod.)
jednoho dne zničeho nic se zařazený "kvalt" zasekl, auto nejelo a nereagovalo na žádné pohyby voliče páky, zůstalo viset za plného provozu v kopci v nebezpečné dopravní situaci, pomohlo pouze nouzové odaretování na převodovce (podle manuálu), následné diagnostikována v paměti závada ovládání hydrauliky spojky, vymazáno, kontrola ve značkovém servise a auto zase chvilku bez problémů jezdilo
po cca 14 dnech to samé a tentokrát už nepomohlo vůbec nic, opět chyba 1607 - regulátor polohy, na displeji převodovky "F", takže opět odtah do Opelu a po čase zjištena vadná a neopravitelná ř.j. včetně hydrauliky na převodovce - tady je třeba zmínit že Easytronic není vlastně typický automat s měničem , ale jedná se o robotizovanou klasickou převodovku, kde se místo šlapání na pedál a řazení kvaltů o toto stará elektronika spojená s hydraulikou na převodovce
oprava přicházela v úvahu pouze jako výměna za nový díl což s prací a s ovzdušněním systému , činilo hodně přes 45.000 Kč, což se jevilo jako naprostá zlodějina a nehoráznost vzhledem k ceně auta
usilovným pátráním se podařilo dohodnout nejprve montáž jiné jednotky z bouraného Opela, nicméně tak nebyla z Corsy a proto s ní "nemluvila", takže nakonec" přes německou společnost ECU.de, působící také v ČR byla zajištěna repase výměným způsobem s následnou montáží v Opeluv ceně cca 10.000,- Kč
o tom, že se nejedná o nějakou prkotinu svědčí i to, že i autorizovaný servis neměl s touto opravou žádné zkušenosti a dokonce obědnával speciální přípravky na montáž a demontáž, následně i repasovaná jednotka musela být znovu vymontována a softwareově "dolazena" v Německu a teprve pak bylo vše ok, mimochodem nejednalo se zdaleka o ojedinělou závadu na tomto modelu, problémy s easytronicem byly zjištěny u mnoha jiných
sumasumárum, zpracování řízení převodovky - výrobce tuším LUK- je katastrofa s neúměrnými náklady na servis a bez naprosto specifických přípravků a softwaru nemá normální i zručný mechanik šanci
auto šlo okamžitě z domu a jen na okraj - nový majitel již řešil stejný problém, kdy mu byla nakonec repasovaná jednotka kompletně v rámci záruky vyměněna a od té doby klid, tak snad...
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Corsa