Rok výroby:2007Typ motoru:1.4 TWINPORTStav km při koupi:0 kmStav km nyní:8 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:16. 7. 2007
Nejslabší motor Z14XEP má na můj vkus velmi dobrý zátah do kopce, problém je s ale rozjezdem a dynamikou obecně. 1. a 2. rychlostní stupně jsou příliš dlouhé, zejména v kritické situaci (opuštění křižovatky), kdy z malé rychlosti zařadím dvojku a přidám plyn, auto se ani nehne. Nad 1500 ot. motor táhne již výborně.
Vysloveně nemotorný je rozjezd se zapnutou klimatizací, kdy po překonání oblasti nízkého točivého momentu sepne kompresor klimatizace, a točivý moment je opět výrazně snížen. Je nutné si zvyknout, že i při rozjezdu z určité rychlosti (10..15 km/h) je nutno zařadit 1. stupeň
Omezený výhled, daný zejména horní částí A-sloupku, je nepříjemný zejména na křižovatkách, kde se silnice kříží šikmo. Taktéž je nutná zvýšená opatrnost u chodců na přechodu.
Meriva je dobrou alternativou k fabii combi jako rodinné auto, nabízí příjemný vysoký posez a hodně místa na zadních sedačkách, ovšem není to (v této motorizaci) automobil ideální do městského provozu.
Spotřeba: Kombinovaný provoz s minimem ve městě: 6.3l, město + klimatizace: 7.8l
No nevím jestli má 1,4 dobrý zátah do kpce. Dyť auto váží přes 1300 kg, tak nevím nevím. Mě to však problém nedělá protože jsem si vybral motoryzaci 1,8 16V 92 kW, takže u tohoto motoru ten zátah opravdu je. Předtím jsem měl Astru G s motorem 1,7 TD. Problém je u mě ve spotřebě. Byl jsem zvyklí, že nafta nic nebere a samozřejmě u bentínu v 1,8 je ta spotřeba někde jinde vezme si přes 8 l a to jezdím celkem slušně, ale tasek je to svezeníčko. Takže každý musí zhodnotit své priority. Jinak jsem s Oplíkem maximálně sppokojen. Co se týče náhradnbích dílů je to srovnatelene se škodou. Dám příklad filtry používám MANN takže vzduchový 229,-Kč, olejový, 143,-Kč, palivový 285,-Kč a kabinový (pilový) 370,-Kč - vše na k tomu není co dodat. Svíčky originál stojí 143,-Kč (dvouelektrodové) takže pohoda.
Uvedené zkušenosti mohu potvrdit, nicméně se musím Merivy zastat v několika bodech: 1. Výborná stabilita v zatáčkách, na dálnici a to i při silném bočním větru. 2. Výborně naladěné brzdy včetně nástupu ABS 3. Je to detail, ale jedničku bych dal Merivě za řešení krytu zavazadlového prostoru - žádná stahovací roleta, na kterou nelze nic položit, ale přitom absolutně flexibilní.
Při koupi nového auta se při malých rychlostech ozývalo slabé klepání z podvozku. V servisu mi promazali uchycení výfuku a klepání okamžitě zmizelo.
My klidnější řidiči se s tímto motorem prostě musíme naučit jezdit. Mám čerstvé zážitky z dovolené, kdy za výjezdem od baráku následoval takový kopec, že auto tu neudržela ani ruční brzda (samozřejmě Chorvatsko). Prostě po přidání plynu auto nezrychlovalo a motor začal drnčet. Připadal jsem si jak pako. Musel jsem zastavit, zvednout otáčky, znovu rozjezd, následoval prokluz kol a auto jelo jak drak až nahoru. Myslím si že za to může elektronika nastavená s ohledem na emise. Když jsem si všimnul že podobné problémy měly i jiná nová auta a ta stará ne - i když ty zastavy a fiatky domorodců vyloženě naříkaly - usoudil jsem že lepší už to nebude. Jinak na jedničku se mi astra s tímto motorem po rovině rozjede i bez plynu. A to i se zapnutou klimou - její zapnutí pouze zvýší volnoběžné otáčky asi o 100. Přeji hodně šťastných kilometrů.
Merivu mám 4 roky najeto 60000km. Spotřeba 8-8.5 l/100km. Za méně jak 8litrů se mi jezdit nedaří, ačkoliv se počítám mezi klidné řidiče. Na dálnici u nás asi 11litrů a v německu (150-160km/hod) 13 a více litrů. Jinak jak už bylo výše uvedeno auto z nízkých otáček nezrychluje až tak po 2500-3000ot/min. a ani to není odpovídající zátah na 77kw motor. Horší je rozjíždění nebo popojíždění v koloně za vyšších teplot okolo 30°C. Motor se musí řádně roztočit a pak přes spojku se rozjet. Motor zkrátka nejslabší stránka. Naše super Opel-sevisy hlásí vše v pořádku.
29.05.2013 | 21:16:28 | Ota Pech
| 90.178.70.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Meriva
Meriva 1,8 16V 92 kW
No nevím jestli má 1,4 dobrý zátah do kpce. Dyť auto váží přes 1300 kg, tak nevím nevím. Mě to však problém nedělá protože jsem si vybral motoryzaci 1,8 16V 92 kW, takže u tohoto motoru ten zátah opravdu je. Předtím jsem měl Astru G s motorem 1,7 TD. Problém je u mě ve spotřebě. Byl jsem zvyklí, že nafta nic nebere a samozřejmě u bentínu v 1,8 je ta spotřeba někde jinde vezme si přes 8 l a to jezdím celkem slušně, ale tasek je to svezeníčko. Takže každý musí zhodnotit své priority. Jinak jsem s Oplíkem maximálně sppokojen. Co se týče náhradnbích dílů je to srovnatelene se škodou. Dám příklad filtry používám MANN takže vzduchový 229,-Kč, olejový, 143,-Kč, palivový 285,-Kč a kabinový (pilový) 370,-Kč - vše na k tomu není co dodat. Svíčky originál stojí 143,-Kč (dvouelektrodové) takže pohoda.
26.03.2008 | 08:35:30 | Reagovat
Uvedené zkušenosti mohu potvrdit, nicméně se musím Merivy zastat v několika bodech:
1. Výborná stabilita v zatáčkách, na dálnici a to i při silném bočním větru.
2. Výborně naladěné brzdy včetně nástupu ABS
3. Je to detail, ale jedničku bych dal Merivě za řešení krytu zavazadlového prostoru - žádná stahovací roleta, na kterou nelze nic položit, ale přitom absolutně flexibilní.
Při koupi nového auta se při malých rychlostech ozývalo slabé klepání z podvozku. V servisu mi promazali uchycení výfuku a klepání okamžitě zmizelo.
Merivu mohu jen doporučit.
20.07.2007 | 14:33:05 | Reagovat
My klidnější řidiči se s tímto motorem prostě musíme naučit jezdit. Mám čerstvé zážitky z dovolené, kdy za výjezdem od baráku následoval takový kopec, že auto tu neudržela ani ruční brzda (samozřejmě Chorvatsko). Prostě po přidání plynu auto nezrychlovalo a motor začal drnčet. Připadal jsem si jak pako. Musel jsem zastavit, zvednout otáčky, znovu rozjezd, následoval prokluz kol a auto jelo jak drak až nahoru. Myslím si že za to může elektronika nastavená s ohledem na emise. Když jsem si všimnul že podobné problémy měly i jiná nová auta a ta stará ne - i když ty zastavy a fiatky domorodců vyloženě naříkaly - usoudil jsem že lepší už to nebude. Jinak na jedničku se mi astra s tímto motorem po rovině rozjede i bez plynu. A to i se zapnutou klimou - její zapnutí pouze zvýší volnoběžné otáčky asi o 100. Přeji hodně šťastných kilometrů.
19.07.2007 | 21:17:40 | anonym Reagovat
RE: Meriva 1.6 16V r.v.2009
Merivu mám 4 roky najeto 60000km. Spotřeba 8-8.5 l/100km. Za méně jak 8litrů se mi jezdit nedaří, ačkoliv se počítám mezi klidné řidiče. Na dálnici u nás asi 11litrů a v německu (150-160km/hod) 13 a více litrů. Jinak jak už bylo výše uvedeno auto z nízkých otáček nezrychluje až tak po 2500-3000ot/min. a ani to není odpovídající zátah na 77kw motor. Horší je rozjíždění nebo popojíždění v koloně za vyšších teplot okolo 30°C. Motor se musí řádně roztočit a pak přes spojku se rozjet. Motor zkrátka nejslabší stránka. Naše super Opel-sevisy hlásí vše v pořádku.
29.05.2013 | 21:16:28 | Ota Pech | 90.178.70.* Reagovat