Rok výroby:1989Typ motoru:2000Stav km při koupi:190 000 kmStav km nyní:210 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:15. 5. 2011
Ano a spoustu prokorodovaná nádrž ložisko kardanu čepy komplet výfuk startér diferenciál generálka brzd a vedení zatýkající neoriginál střesní okno radiátor topení
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupeno jako cvičné vozidlo pro potomka, který si dělal řidičák, aby nezačínal kariéru s dvěstě koňovým třílitrem se zadním náhonem. Jel jsem původně pro kola a nakonec jsem si kvůli neodolatelně nízké ceně přibral k pneumatikám i celé auto. Auto bylo zanedbané a napadené tunerem, ale mělo mimořádně pěknou nezkorodovanou karosérii. Výbava byla úplný holobit a nemělo ani ABS. První opravou byla hned po koupi skládačka s díly z havarovaného vraku, tj, náhrada tunerské dunící nerez trubky normálním výfukem, výměna tekoucí nádrže a namontování polohovací sedačky řidiče a dělené zadní sedačky s opěrkami hlavy, plus dvojnásobná výměna oleje místo toho černého humusu, který téměř nechtěl vytéct z motoru. Pak následovala výměna rozvodů, vodní pumpy, řemenů a čepů s ložiskem kardanu v servisu. Auto se přehřívalo, ale stačílo vymontovat chladič a vypláchnout z něj rez zahradní hadicí. No a taky samozřejmě odtuňovací operace v interiéru (dráčky potahy, koženkou opletený volant). Bohužel se mi nepodařilo odstranit neodborné zásahy do elektroinstalace, takže autu chybí palivové relé a má jiné nedfinované změny v instalaci, takže hůře startuje. Ale mi co jsme začínali na trabantech, si už nějak poradíme. Tekoucí střešní neoriginální okno vyřešilo máznutí těsnění tukem a jeho nepoužívání, protože sednout si ráno do mokrého není nic příjemného. Auto bylo líné, ale plný plyn a vytáčení do otáček ho probudilo k původnímu životu. Po rozpadu třílitra se z něj stalo hlavní rodinné auto, takže do něj přišel i řízený nasávaný plyn a vyrazilo dokonce i několikrát k moři:-). Troufl jsem si i na vlastní tuning a nahradil jsem obyčejný tachometr verzí s otáčkoměrem koupeným na aukru, bohužel tomu brzy odešlo počítadlo kilometrů, takže už nikdo nezjistí, kolik to auto u nás za 3 roky skutečně najezdilo. Ale je to každodenní hrkač do práce. Po venku to umí jezdit svižně za 9 a ve městě za 12 litru LPG. Motor C20NE je asi opravdu nejodolnější opel motor vůbec, dokonce mu prý nevadí ani přetržení rozvodového řemene. Jízda s ním je velmi příjemná a i po 20 letech vytáhne maximálku dle techničáku. Nicméně to bohužel vypadá, že i tuto babičku už dostihla koroze a oprava prahů už se opravdu nevyplatí, takže na podzim už další STK absolvovat nebude. Ale už nikdy si nekoupím auto po tuzerovi, přes veškerou snahu se mi nepodařilo uvést auto do úplně sériového stavu a to se mi podařilo i flexkou odstranit pomocné pružiny na zadních tlumičích. Nicméně zachovalá omega s touto motorizací je úžasné auto.
Sám jsem vlastnil Omegu A 8 let ve svých 23 jsem ji koupil. Takže úplný začatečník a nelituju toho, protože s takovým autem se po silnici pluje a naučí to člověka rozvažné jízdy. Jedinou nevýhodu to má a ta je podstatná! Už nikdy si člověk nekoupí menší auto.
26.12.2011 | 13:26:20 | Daniel
| 85.70.48.*Reagovat
konec
v lete byla sesrotovana, zacala blbnout elektronika, ale sedacky a dvere ziji premontovany do stejnobarevneho 24ventiloveho dualramu:-)
Já bych nechal potomkovi více volnou ruku při výběru auta, řekl bych že se ženám líbí spíše malá auta, jak říkáte "nákupní tašky". Omega s tímto motorem mi připadala rychlá až dost, dávám jí osobně 7 bodů z 10 za dynamičnost.
a manevrovani je podle mne naprosto v pohode, tam kde se s omegou nacpu napoprve mam dost velke problemy se vymotat se na nekolikrat treba s mensim subaru (rejd to ma opravdu velmi dobry). A znovu zduraznuji, mlada slecna neni zadny pubertalni automobilovy zavodnik, ta spis oceni proznost a vyuzitelnost klasickeho benzinu. Opravdu 85kW ve velkem kombiku neni zadna raketa. A to koneckoncu neni zadna omega, mna to je to prilis velke a tezke. Mne se mala auta nelibi a chtel jsem svuj vkus vnutit i potomkum. Proste aby ji, az na to prijde, nenapadlo si koupit mrnavou nakupni tasku.
Ale třeba parkování s Omegou zasejc nebude tak lehký vzhledem k jejím rozměrům, proto bych na začátek volil ze sekce malých aut, které bude i pomalejší a nebude vyzývat k rychlé jízdě. Měli jsme dvě Omegy A Caravan 2,0 osmiventil 85kw, automat, rád na ně vzpomínám, na ten prostor, kufr, dobrej motor, slušnou spotřebu.
mily anonyme potomek neni zadny smrad ale velmi opatrna slecna od mala zvykla, za auto rovna se omega (mame v rodine uz sestou). Navic vetsina jizd se odehravala pod mym primym dozorem a s nalepkou zacatecnik za zadnim sklem (omyl, v dnesni dobe to pusobi spis jako cerveny hadr-je lepsi ji tam nemit, protoze vyvola nikoliv ohledupnost, ale agresi rady ucastniku provozu). A volba to byla rozumna, to auto se diky zadnimu nahonu i pres jeho velikost dobre ovlada-ma velky rejd a diky 8ventilove technice se s nim i dobre jede, prirovnal bych to k jizde s traktorem, zaradi se rychlost a pusti spojka a auto se ochotne rozjede bez nejakeho kuckani. A znam radu lidi, co v tom bourali a kupodivu i pres stari vozu a temer nulove bezpecnosti dle dnesni doby snad i kvuli svemu stesti dopadli dobre. NIcmene asi zazila nejaky velmi neprijemny zazitek, kdyz jsem u toho nebyl a uz ridit nechce, to je i duvod, proc se mi i kdyz jsem do toho auta sypal na sve pomery nehorazne penize, aby bylo v perfektnim stavu uz investovat nebudu a ty prahy a poteceny motor od oleje resit nebudu a auto necham sesrotovat, protoze ja za auto povazuji vuz od 200 koni nahoru a snad se mi podari zachranit dalsi 24ventilovou ackovou omegu koupenou za jednu korunu ceskou+naklady na zprovozneni tohoto uzasneho stroje.
podla mna na zaciatok jednoznacne dobry vyber. Auto ma klasicky pohon, odolny motor, velku kasnu. Ak si zvykne jazdit na tomto a dostane to do ruky aspon nebude machrovat ako ostatni s blikajucim esp na ceede - v zime by ho ta omega asi pekne vytrestala. Ja chvalim vyber - len skoda, ze tunerovi neodpadli ruky...Ak sa na tomto otuka, bude vediet jazdit.
A v čem je Magor ?? Že to je 20let starý ?? Nebo že to je 2.0?? Rozhodně lepší jak nějaký Favorit ten Opel je ale spon bezpečnější než ten Favorit určitě.Taky sem měl 1 auto starý 18 let.A co uškodilo mě to nějak ,neuškodilo.Neznamená že všem co je 18 nebo 20 musí být magoři co jedou jak prasata.
Koupit 18letému smradovy 2.0L 20let staré auto může jenom magor.To že to auto má nějaké nedostatky a závady po více než 20 letech nemá cenu tady rozepisovat!!!!!!!!!!!!!a to nejsem příznivcem opelu.Jakékoliv auto,kdyby se dostalo do ruky takzv. tunera by na tom bylo podobně.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Omega
Sám jsem vlastnil Omegu A 8 let ve svých 23 jsem ji koupil. Takže úplný začatečník a nelituju toho, protože s takovým autem se po silnici pluje a naučí to člověka rozvažné jízdy. Jedinou nevýhodu to má a ta je podstatná! Už nikdy si člověk nekoupí menší auto.
26.12.2011 | 13:26:20 | Daniel | 85.70.48.* Reagovat
konec
v lete byla sesrotovana, zacala blbnout elektronika, ale sedacky a dvere ziji premontovany do stejnobarevneho 24ventiloveho dualramu:-)
20.01.2012 | 23:09:19 | vrgadaa | 89.103.133.* Reagovat
Omega
Já bych nechal potomkovi více volnou ruku při výběru auta, řekl bych že se ženám líbí spíše malá auta, jak říkáte "nákupní tašky".
Omega s tímto motorem mi připadala rychlá až dost, dávám jí osobně 7 bodů z 10 za dynamičnost.
28.05.2011 | 10:34:46 | Zdenál Reagovat
parkovani
a manevrovani je podle mne naprosto v pohode, tam kde se s omegou nacpu napoprve mam dost velke problemy se vymotat se na nekolikrat treba s mensim subaru (rejd to ma opravdu velmi dobry). A znovu zduraznuji, mlada slecna neni zadny pubertalni automobilovy zavodnik, ta spis oceni proznost a vyuzitelnost klasickeho benzinu. Opravdu 85kW ve velkem kombiku neni zadna raketa. A to koneckoncu neni zadna omega, mna to je to prilis velke a tezke. Mne se mala auta nelibi a chtel jsem svuj vkus vnutit i potomkum. Proste aby ji, az na to prijde, nenapadlo si koupit mrnavou nakupni tasku.
28.05.2011 | 06:40:18 | vrgada Reagovat
To vrgada
Ale třeba parkování s Omegou zasejc nebude tak lehký vzhledem k jejím rozměrům, proto bych na začátek volil ze sekce malých aut, které bude i pomalejší a nebude vyzývat k rychlé jízdě. Měli jsme dvě Omegy A Caravan 2,0 osmiventil 85kw, automat, rád na ně vzpomínám, na ten prostor, kufr, dobrej motor, slušnou spotřebu.
27.05.2011 | 09:05:50 | Zdenál Reagovat
potomek
mily anonyme potomek neni zadny smrad ale velmi opatrna slecna od mala zvykla, za auto rovna se omega (mame v rodine uz sestou). Navic vetsina jizd se odehravala pod mym primym dozorem a s nalepkou zacatecnik za zadnim sklem (omyl, v dnesni dobe to pusobi spis jako cerveny hadr-je lepsi ji tam nemit, protoze vyvola nikoliv ohledupnost, ale agresi rady ucastniku provozu). A volba to byla rozumna, to auto se diky zadnimu nahonu i pres jeho velikost dobre ovlada-ma velky rejd a diky 8ventilove technice se s nim i dobre jede, prirovnal bych to k jizde s traktorem, zaradi se rychlost a pusti spojka a auto se ochotne rozjede bez nejakeho kuckani. A znam radu lidi, co v tom bourali a kupodivu i pres stari vozu a temer nulove bezpecnosti dle dnesni doby snad i kvuli svemu stesti dopadli dobre. NIcmene asi zazila nejaky velmi neprijemny zazitek, kdyz jsem u toho nebyl a uz ridit nechce, to je i duvod, proc se mi i kdyz jsem do toho auta sypal na sve pomery nehorazne penize, aby bylo v perfektnim stavu uz investovat nebudu a ty prahy a poteceny motor od oleje resit nebudu a auto necham sesrotovat, protoze ja za auto povazuji vuz od 200 koni nahoru a snad se mi podari zachranit dalsi 24ventilovou ackovou omegu koupenou za jednu korunu ceskou+naklady na zprovozneni tohoto uzasneho stroje.
26.05.2011 | 22:41:35 | vrgada Reagovat
auto na začátek
Omega je povedené auto, jen na začátek bych volil raději něco menšího než tento skoro pětimetrový drobeček.
20.05.2011 | 20:00:53 | Zdenál Reagovat
2.0
podla mna na zaciatok jednoznacne dobry vyber. Auto ma klasicky pohon, odolny motor, velku kasnu. Ak si zvykne jazdit na tomto a dostane to do ruky aspon nebude machrovat ako ostatni s blikajucim esp na ceede - v zime by ho ta omega asi pekne vytrestala. Ja chvalim vyber - len skoda, ze tunerovi neodpadli ruky...Ak sa na tomto otuka, bude vediet jazdit.
20.05.2011 | 15:10:42 | nstar Reagovat
Tak bourat člověk může ve všem .V trabantu nebo Mercedesu.Zase člověk se na starým autě víc naučí.
19.05.2011 | 23:10:58 | luke20 Reagovat
anonym 9:22: Prečo magor? 2.0 je akurát motor na začiatok, za pár korún sa dieťa povozí, ak niekde "praskne" do stlpa, tak nie je veľká škoda.
Je to práveže dobrý nápad, pôvodne som špekuloval nechať 6-7 ročnú 607 dcére na učenie, ale podobný vergel je lepším riešením, hlavne, že je benzín.
19.05.2011 | 22:58:33 | ľuboš Reagovat
Anonym
A ne každý má na to ,aby koupil děcku auto za 200 000kč.
19.05.2011 | 22:50:26 | luke20 Reagovat
Anonym
A v čem je Magor ?? Že to je 20let starý ?? Nebo že to je 2.0?? Rozhodně lepší jak nějaký Favorit ten Opel je ale spon bezpečnější než ten Favorit určitě.Taky sem měl 1 auto starý 18 let.A co uškodilo mě to nějak ,neuškodilo.Neznamená že všem co je 18 nebo 20 musí být magoři co jedou jak prasata.
19.05.2011 | 22:49:16 | luke20 Reagovat
Koupit 18letému smradovy 2.0L 20let staré auto může jenom magor.To že to auto má nějaké nedostatky a závady po více než 20 letech nemá cenu tady rozepisovat!!!!!!!!!!!!!a to nejsem příznivcem opelu.Jakékoliv auto,kdyby se dostalo do ruky takzv. tunera by na tom bylo podobně.
19.05.2011 | 09:22:27 | Reagovat
Dobře jsem si početl...
17.05.2011 | 00:46:16 | berzerk Reagovat