Rok výroby:1996Typ motoru:1,6 16vStav km při koupi:0 kmStav km nyní:140 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:18. 3. 2009
Po ujetí každých 50tis.km silné klepání v obou nápravách.
2x porouchaný ARG či AGR ventil - nevím jak je ta zkratka správně. Poprvé po 90tis.km, značková výměna, opět se porouchal ve 125tis. km.
50 tis.km - porucha centrálu - přetrhané kabely vedoucí k víku zavazadlového prostoru. Oprava doma. Nastavil jsem délku kabeláže, oproti výrobci jsem je ukotvil tak, aby se tolik neohýbali při zvedání víka zavazadelníku.
Ve 120tis. km se totálně zbortil motor. Nevím jak lépe to popsat. Nové ventily, nové zdvihátka, nové těsnění válců. Oprava ve značkovém nepřipadala z fin. důvodu v úvahu, takže originál díly ale v neznačkovém servise - to vše přišlo na necelých 40000tis Kč.
Stačilo ujet dalších 10tis. km a opět nové kroužky kolem válců. Originál Opel praskly na 2 válcích - zadřený motor.
Koroze lemů blatníků, dveří - jakoby chtěla dohnat naše felicie.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz rodičů. Vozidlo bylo užíváno pro rodinné účely. Příležitostné výlety, vždy slušná jízda, žádné honění. Navzdory tomu se auto, hlavně jeho funkční části, po 100tis. km začaly rozpadat pod rukama. Od cca 110tis. km to hltalo olej 0,5L/100km. (značková polosynt. 10W-40) ale to mu bylo málo. Pořizovací cena 600000 Kč v roce 1996 se změnila na prodejní 50000 Kč v roce 2007.
Z počátku úžasné auto. Jízdní vlastnosti perfektní. Sedělo na cestě jako přibité, Pružnost žádný zázrak - 100 koní bylo na tu hmotnost pro toto auto se 4 osobami uvnitř holým základem. Dlouhá pětka nebyla na akceleraci, ale na dlouhé cesty úžasně ovlivnila spotřebu. Jízda po dálnici z Ostravy do Prahy a zpět v průměru 6L/100km naturalu v plném obsazení při rychlosti na dálnici kolem 120km/h. Rekord Ostrava - Olomouc 5,5 litrů benzínu (1 osoba, po dálnici 100 - 110km/h. 4 roky stáří vozu)
Techničák udával max. rychlost 187km/h. V německu ve dvou lidech ve 3 letech stáří vozu se rafika rychloměru vyšplhala na rovince lehce nad 200km/h. Tzn. dosáhli jsme udávaného maxima (tolerance měřidla).
Z perfektního, krásného auta se však po 6 letech vyklubal vysavač peněženky a nespolehlivá plečka která začala žrát i trávu podél cesty.
S odstupem času jsem se dočetl v jednom článku, že Opel přiznal zásadní chyby při výrobě právě motoru 1,6 16V, kterou odstranili až v roce 1998. Psali, že v Astrách G od r. 1998 už to není, ale já jsem se v tom trochu šťoural, a zjistil jsem, že tyto typy motorů se montovaly do Vectry i Astry ještě skoro celý r. 1999 až do února 2000. Možná jen stejný typ už s použitím kvalitních materiálů, ale kdo se zaručí? Jelikož si chci pro svou vlastní rodinu pořídit Astru G kombi, budu hledat raději od r. 2001. Se značkou jsem spokojen. Líbí se mi jejich vozy, jejich design, kvalita interiéru a jízdních vlastností, ale vyhnu se těm z 90 let min. stol.
Kdo uvažujete o Vectře B, kupujte jen poslední dva roky výroby pokud je chcete spolehlivé pro rodinné účely aby 10 let vydržely. Kdo se chcete předvést, vydovádět a pak vyhodit, stačí vám ty starší, které seženete do 60tis Kč.
Tak ja ti nevim, kamos mel Vectru B 1,8 16V jako sluzebne a byla vcelku spolehliva, jizdni vlastnosti byly dostacujici, auto nemelo zadne vyraznejsi nedostatky.Jenom s ni jezdil jak prase a zdemoloval ji :-)
Anonymu z 19.3.2009 - těžko jsme si mohli něco nastudovat o spolehlivosti motoru, když jsme to auto v 1996 kupovali nové. Tehdy ani výrobce ještě nevěděl, co svým zákazníkům připravil za překvapení. Např. 1,8 16V byly bez chyb. Nezlobte se na mě, ale tlumiče, které vydrží jen 30000km jsou jaksi asi výrobcem špatně zvolené. Zvláště, vydrží-li tak málo lidem, kteří auto užívají velice slušně a opatrně.
ja som si aj napriek negativnym skusenostiam s Oplom, neskor kupil Corsu a som s nou maximalne spokojny .... skor predajca mal doporucit iny motor zakaznikovi, ked vedel ze 1,6 je na pi.. . otazka je ci to uz vtedy vobec predajcovia vedeli.
Po zkušenostech s Opelem Vectra A i B, a VW Golf jsem se zařekl, že mi německý odpad nesmí do domu. V roce 2000 jsem se nechal zlákat Hondou a jsem spokojen jak želva. Mám za 10 let už třetí Hondu (kupuju ojetiny okolo 10 let stáří, na víc bohužel nemám) a u této značky už zůstanu. Zkus něco jiného než Opel, nebo koncern - možná budeš překvapen.
Mily pane.. Tlmice, AGR ventil nie su problemom auta... To ej bezne u vsetkych aut a keby ste si nieco o oploch nastudovali, zistili by ste, ze minimalne problemom s AGR ventilom sa dalo krasne predist..Motor ktory ste mali je najhorsi (X16XEL) aky kedy opel vyrobil, takistosa stacilo informovat a nekupit dany motor ... Minimalne, ze polovicu poruch si mozte sam...
Kdybyste četl pozorně, viděl byste, že bylo kupované jako nové. V době, kdy se pořizoval, byl na trhu necelý rok. Co si o takovém autě chcete přečíst za recenze? Dneska ano, tehdy se nikde nic nepsalo - ani nevědělo.
V jednej firme sme mali tuto Vectru, mala podobne problemy, uz pri 30 000 km zrala olej ako zigulak, takisto sa menili ventily, neskor ovela viac, nakoniec oprava spocivala v tom ze predajca sprostredkoval predaj auta a moj byvaly sef si kupil novu vectru, zrejme zo zlavou. Nebolo to auto co islo z ruky do ruky, skor si myslim ze to bola vadna seria. Ten motor bol na dany objem az moc zivy, mozno prave to prekonovanie bolo pricinou destrukcie motora.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra
1,8 ano. Ty jsou hodnoceny jako perfektní. Bez vážných závad.
16.06.2009 | 14:43:36 | Reagovat
Tak ja ti nevim, kamos mel Vectru B 1,8 16V jako sluzebne a byla vcelku spolehliva, jizdni vlastnosti byly dostacujici, auto nemelo zadne vyraznejsi nedostatky.Jenom s ni jezdil jak prase a zdemoloval ji :-)
25.05.2009 | 16:25:52 | jamieson Reagovat
Anonymu z 19.3.2009 - těžko jsme si mohli něco nastudovat o spolehlivosti motoru, když jsme to auto v 1996 kupovali nové. Tehdy ani výrobce ještě nevěděl, co svým zákazníkům připravil za překvapení. Např. 1,8 16V byly bez chyb. Nezlobte se na mě, ale tlumiče, které vydrží jen 30000km jsou jaksi asi výrobcem špatně zvolené. Zvláště, vydrží-li tak málo lidem, kteří auto užívají velice slušně a opatrně.
19.05.2009 | 11:27:49 | Kubas Reagovat
ja som si aj napriek negativnym skusenostiam s Oplom, neskor kupil Corsu a som s nou maximalne spokojny .... skor predajca mal doporucit iny motor zakaznikovi, ked vedel ze 1,6 je na pi.. . otazka je ci to uz vtedy vobec predajcovia vedeli.
19.03.2009 | 13:40:27 | pepa Reagovat
Jo, kup si znovu Opla a jak píše Anonym, něco si o nich nastuduj, zjisti, který motor je průser, a tak. Přeji příjemné studování a vybírání .
19.03.2009 | 12:18:25 | Itall Reagovat
Opel?Díky...nechci.
Po zkušenostech s Opelem Vectra A i B, a VW Golf jsem se zařekl, že mi německý odpad nesmí do domu. V roce 2000 jsem se nechal zlákat Hondou a jsem spokojen jak želva. Mám za 10 let už třetí Hondu (kupuju ojetiny okolo 10 let stáří, na víc bohužel nemám) a u této značky už zůstanu. Zkus něco jiného než Opel, nebo koncern - možná budeš překvapen.
19.03.2009 | 11:28:18 | Tom,Olomouc Reagovat
Mily pane.. Tlmice, AGR ventil nie su problemom auta... To ej bezne u vsetkych aut a keby ste si nieco o oploch nastudovali, zistili by ste, ze minimalne problemom s AGR ventilom sa dalo krasne predist..Motor ktory ste mali je najhorsi (X16XEL) aky kedy opel vyrobil, takistosa stacilo informovat a nekupit dany motor ... Minimalne, ze polovicu poruch si mozte sam...
19.03.2009 | 10:40:38 | Reagovat
RE:
Kdybyste četl pozorně, viděl byste, že bylo kupované jako nové. V době, kdy se pořizoval, byl na trhu necelý rok. Co si o takovém autě chcete přečíst za recenze? Dneska ano, tehdy se nikde nic nepsalo - ani nevědělo.
01.06.2012 | 12:52:56 | | 81.91.216.* Reagovat
mozem potvrdit
V jednej firme sme mali tuto Vectru, mala podobne problemy, uz pri 30 000 km zrala olej ako zigulak, takisto sa menili ventily, neskor ovela viac, nakoniec oprava spocivala v tom ze predajca sprostredkoval predaj auta a moj byvaly sef si kupil novu vectru, zrejme zo zlavou. Nebolo to auto co islo z ruky do ruky, skor si myslim ze to bola vadna seria. Ten motor bol na dany objem az moc zivy, mozno prave to prekonovanie bolo pricinou destrukcie motora.
18.03.2009 | 15:28:45 | pepa Reagovat