Rok výroby:1999Typ motoru:2,0 DTIStav km při koupi:125 000 kmStav km nyní:195 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:31. 3. 2008
Ano - zlobila elektroinstalace u světel - pořád praskaly žárovky, zlobilo podsvícení palubky, zlobil centrál, Odporoučelo se naftové čerpadlo odešly hadičky v palivovém systému Prodírala se hadice od chladiče o nádobku se servokapalinou(málo místa - konstrukční chyba).
Termostat.
Spínací skříńka.
Ventil topení.
Hodně pískalo turbo.
A jako rudá nit celým příběhem - koroze.
Divný originální servis.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Začnu od servisu - ten je jednoznačně horší než kritický - neochota, neodbornost, divná komunikace, snad i lajdáckost - to mi přijde, že je snad firemní kultura celého Opla v ČR . a tato zkušenost se týká celkem 3 servisů. jenom v jednom bylo vše v pořádku.
V jednom servise mi nebyli schopni pojmenovat, jak se ta prasklá hadice jmenuje kvůli objednání náhr. dílu (vystřídali se tam celkem 3 mudrlanti), v dalším mi ztratili kopie mých dokladů i dokladů od vozidla při výměně spínací skříňky a nechtěli mi kvůli tomu volat, tak tam auto nechali prostě 3 neděle stát a až když jsem do telefonu opravdu křičel, tak vyšli s pravdou ven, ve třetím odněkud z auta tekla voda - přijímací technik asi nechtěl jít ven - tak se mě pořád ptal odkud - na odpověď, že nevím, že by se možná měl jít kouknout, protože já nejsem ten, kdo má ty auta na rozdíl od něj dobře znát se tedy neochotně zvedl.. a řekl - no to já nevim.. hm.. to asi bude muset na diagnostiku.. (nakonec to objevili pracovníci z vrakoviště, protože byl prasklý ventil topení :-)).
Takže kvůli servisu už i nesmí nic od Opela domů. Jinak - auto celkem má tendence reznout už na výrobní lince. Interiér je u auta dobrý - materiály, které jsou použity vypadají kvalitně, na omak jsou příjemné a snadno se udržují. Ohledně uspořádání a vzhledu - moc invenční to není, spíš takový průměr - žádný designérský skvost nebo vzor imitace luxusu :-) Dostupnost náhradních dílů je dobrá - vrakovišť je plno, druhovýrobní díly jsou také v poměrně širokém spektru.
Na autě jsem najel celkem dost kilometrů na to, abych jej poznal - poměrně tvrdé, všechno je dost účelové. Design má výhodu, že nikoho neprovokuje, takže se hodí jak na jednání, tak ven na výlet (uveze toho celkem dost). Motor jezdil za cca 8 litrů nafty, takže o ekonomické volbě vůbec nemůže být řeč. Auto bych charakterizoval jako dobré pro mladou rodinu, co moc nejezdí nebo průměrného padesátníka, který najede max. 10000 km ročně. Rozhodně vžak za investované peníze můžete mít lepší auto.
No to nevím co jsi chytil za vůz. Mám 1.6 16V kombi. 2,5 roku bez jediný poruchy. Najezdím toho celkem dost. Spotřeba tak 7,5 - 8. Rez jsem zatím nepoznal. Jediná byla výměna všech filtrů a oleje. Jinak ty servisy jsou neochotný nejen u Opela ale skoro v polovině jiných značkách. (Viz Citroën). Našel jsem si svůj neoriginální. Poloviční cena za díly a lepší kvalita. Neplatím hodiny. Výměna ojeje za cenu oleje. Dělá mi Opel i Citroën. :-)
Na Opel se buď pěje chvála nebo nadává.Kamarád má Zafiru 1.6 16V (podvozek a motor Vectry B) a nestěžuje si.Mění jen spotřební věci a to jezdí autem denně (taxi v Praze).Je fakt,že ho každý odrazoval od "chrochtáků" a tak vzal 1.6ku,sice je to skoro jako 2takt,olej dolívá cca po 800km ale dynamika a spotřeba je na jedničku.Vzhledem k cenám ropy a výši povinného ručení je 1.6 16V výhodnější proti naftě.Jen problémy s elektroinstalací taky...neotvírá se zadní šíbr a blbnulo el.stahování oken zadních dveří.
Zdravim ale auto nemoze za neochotu v servise.To je u vsetkych aut ked natrafis na zly kus je to problem ja som najazdil s oplom za tri roky 280 000 km a bez jedinej poruchy a auto dostalo zabrat nakolko bolo sluzobne a servis staci zvisit hlas a hned je ochota.Ja som jazdil na Corse,Astre aj Vectre a musim za seba povedat ze bezproblemove auta a vydrzia hodne len treba pravidelny servis a kvalitny olej moj nazor.
Od té doby, co jsem si našel svůj oblíbený servis ( tentokrát je to tedy na BMW, tak není ani v nejmenším problém. Ochota, snaha, milá komunikace - přesně jak píšeš. Rozhodně jsem se s takovýmhle dementním "zákaznickým" přístupem setkal jenom u Opela. Pochopil bych, kdyby to bylo v jednom servisu,.. ale zarazilo mě, že to je rys, který se prolíná úplně ve všech servisech opel, co jsem poznal. Nemůžu si pomoct, ale snad jsem i na základě toho pochopil, proč má opel image takovou, jakou má.
Jak tak čtu tvou recenzi co se týká značkových servisů si asi můžou podat ruce i v jiných značkách. Lenost, neochota, odmítání vstát od stolu a jít se na auto podívat, poradit... Hlavně zaplať a rychle zmiz a na nic si nestěžuj... To je asi standart. Stalo se mi to osobně v Peugeotu, ve Škoda-servisu i v jednom Citroen-servisu. Ale naštěstí se našel značkový servis, kde toto neplatí. Asi vyjímka. Přístup k zákazníkovi, ochota od mého vstupu dovnitř (byl jsem přijat jako vážený zákazník a host), aktivní přístup a snaha pomoci, komunikativnost nejen na místě, ale i průběžně po telefonu. Super. Chce to jen hledat a najít ten správný. Nemohu napsat který to byl, byla by to reklama.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra
Tak to je všude
No to nevím co jsi chytil za vůz. Mám 1.6 16V kombi. 2,5 roku bez jediný poruchy. Najezdím toho celkem dost. Spotřeba tak 7,5 - 8. Rez jsem zatím nepoznal. Jediná byla výměna všech filtrů a oleje. Jinak ty servisy jsou neochotný nejen u Opela ale skoro v polovině jiných značkách. (Viz Citroën). Našel jsem si svůj neoriginální. Poloviční cena za díly a lepší kvalita. Neplatím hodiny. Výměna ojeje za cenu oleje. Dělá mi Opel i Citroën. :-)
20.12.2008 | 14:19:31 | D.Vasek Reagovat
sOpel
Na Opel se buď pěje chvála nebo nadává.Kamarád má Zafiru 1.6 16V (podvozek a motor Vectry B) a nestěžuje si.Mění jen spotřební věci a to jezdí autem denně (taxi v Praze).Je fakt,že ho každý odrazoval od "chrochtáků" a tak vzal 1.6ku,sice je to skoro jako 2takt,olej dolívá cca po 800km ale dynamika a spotřeba je na jedničku.Vzhledem k cenám ropy a výši povinného ručení je 1.6 16V výhodnější proti naftě.Jen problémy s elektroinstalací taky...neotvírá se zadní šíbr a blbnulo el.stahování oken zadních dveří.
26.08.2008 | 13:55:18 | KubikCv Reagovat
Servis
Zdravim ale auto nemoze za neochotu v servise.To je u vsetkych aut ked natrafis na zly kus je to problem ja som najazdil s oplom za tri roky 280 000 km a bez jedinej poruchy a auto dostalo zabrat nakolko bolo sluzobne a servis staci zvisit hlas a hned je ochota.Ja som jazdil na Corse,Astre aj Vectre a musim za seba povedat ze bezproblemove auta a vydrzia hodne len treba pravidelny servis a kvalitny olej moj nazor.
26.08.2008 | 12:34:22 | Reagovat
Servisy
Od té doby, co jsem si našel svůj oblíbený servis ( tentokrát je to tedy na BMW, tak není ani v nejmenším problém. Ochota, snaha, milá komunikace - přesně jak píšeš.
Rozhodně jsem se s takovýmhle dementním "zákaznickým" přístupem setkal jenom u Opela.
Pochopil bych, kdyby to bylo v jednom servisu,.. ale zarazilo mě, že to je rys, který se prolíná úplně ve všech servisech opel, co jsem poznal.
Nemůžu si pomoct, ale snad jsem i na základě toho pochopil, proč má opel image takovou, jakou má.
02.04.2008 | 08:54:59 | scaletom Reagovat
Vektra B
Stejné zážitky s autem. Protože bylo nové, závad bylo méně, ale stály za to. Viz moji recenzi vozu 2,0 16V 100 kW. Opla už nikdy.
01.04.2008 | 16:58:37 | Letitý fanda aut Reagovat
Standart servisů???
Jak tak čtu tvou recenzi co se týká značkových servisů si asi můžou podat ruce i v jiných značkách. Lenost, neochota, odmítání vstát od stolu a jít se na auto podívat, poradit... Hlavně zaplať a rychle zmiz a na nic si nestěžuj... To je asi standart. Stalo se mi to osobně v Peugeotu, ve Škoda-servisu i v jednom Citroen-servisu. Ale naštěstí se našel značkový servis, kde toto neplatí. Asi vyjímka. Přístup k zákazníkovi, ochota od mého vstupu dovnitř (byl jsem přijat jako vážený zákazník a host), aktivní přístup a snaha pomoci, komunikativnost nejen na místě, ale i průběžně po telefonu. Super. Chce to jen hledat a najít ten správný. Nemohu napsat který to byl, byla by to reklama.
01.04.2008 | 15:16:41 | Standa Reagovat