Rok výroby:2001Typ motoru:2,2 DTIStav km při koupi:89 000 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:22. 6. 2005
Vectru jsem koupil z německa s ujetými 89000 km (psanými a snad i skutečně ujetými) v r.2003 - zima. Jediná závada hlášená na diagnostice byla a je nedovírání ventilační klapky klimatizace. Ve skutečnosti funguje jak má, jen odešlo čidlo. Na provoz to nemá vliv a tudíž to nijak neřeším.
Jinak bez chyb. 100% stav.
Hodnocení a zkušenosti s autem
91 000 km - levá přední žárovka.
93 000 km-pravá přední žárovka.
100 000 km doplnění kapaliny do klimy. (400kč) (povolený ventil)
U Vecter často odchází palubní displej přibližná cena dle funkcí kolem 3-5 tis kč bez práce. Dále slabina všech oplů - alternátor.
U benzínu častá závada - čidlo otáček vačk. hřídele.
U nafty se může objevit problém s naftovým čerpadlem - "padání nafta" - špatné startování. Dá se vyřešit relativně levnou opravou . Nikoli výměnou drahého čerpadla.
Naftové motory je velice dobré udržovat v čistotě, tzn při výměně oleje měnit i včechny filtry.-olejový, palivový, a vzduchový. Odměnou vám bude počet najetých km bez běžných udržovacích nákladů jako již zmiňované filtry ,olej dále tlumiče pérování, výfuku, kulové klouby, atd. Dle zkušeností najedou dost km. Avšak vyjímky můžou nastat, jako u každého jiného auta.
2,0 DTi i DTh a také 2,2 DTi mají rozvodový řetěz. Tudíž odpadá výměna rozvodového řemene a kladek a napínáků po asi 80 000 - 90 000 km jako např u pasáta apod. Dobré ale je konrolovat ložisko vodního čerpadla a čerpadlo samo. Protože výsledek "rozpadu" ložiska je stejný jako přetržený řemen. Protože to nejsou 8-mi ventilové motory, následná oprava motoru není nikterak levnou záležitostí.
Zadní náprava není typ multilink. Je tuhá. To má za příčinu levnější uržbu proti stabilitě auta. Ale pokud pojedete klasicky a ne 140 v zatáčce nemáte šanci s autem i bez ESP a dalších elektronických výmyslů. ------------------------------------------------------------------------------------------
Na mojí Vektře se žádné závady nevyskytují a snad ani nevyskytnou. Žádné vrzání ani bouchání. Tlumiče řízení po 100 000 km jsou v 80%. Přijatelná spotřeba 6 -7 l / 100km v kombinovaném provozu
Dobrý den, chci se zeptat, jak přesně upravit ten přívod a odvod paliva do čerpadla..Mám stejný problém u Octavia1..
A dále k zadní nápravě vectry, chci si ji kupovat, co je s ní za problém? Psal jste o ní něco, že nepomůže ani ESP, zadek tomu ve vyšší rychlosti ulitává nebo čím se liší, např od octavie? Děkuji za odpověď
jde o zásah kolem naftového čerpadla..Je zapotřebí jej "upravit" ,aby nedocházelo k poklesu tlaku nafty při stání třeba jen přes noc. Jde o úpravu přívodu nafty. Tento zásah neprovedou v autorizovaným servisu. V podstatě se ani nejedná o čerpadlo jako celek, ale o přívod o odvod paliva k němu /z něj. Funkčnost čerpadla není pozasahu nikterak zhoršena!
dále k autu: Ujel jsem 15 000 km od doby uveřejnění recenze.Za tu dobu se nic nepokazilo ani nezlepšilo .Vyměnil jsem náplně a filtry, přední brzd.desky. Vlivem opotřebení mají tyto auta neduhu v kloubu řízení. Jde o jemné lupkání při pohybu volantem až po hlasité praskání a vrzání. Je to konstrukční závada, která však bezpečnost provozu neovlivňuje kloub vychází něco kolem 1200,- Tlumiče pérování jsou zatím v pohodě a zdá se, že ještě tak 50000km vydrží.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra
Padání nafty a stabilita
Dobrý den, chci se zeptat, jak přesně upravit ten přívod a odvod paliva do čerpadla..Mám stejný problém u Octavia1..
A dále k zadní nápravě vectry, chci si ji kupovat, co je s ní za problém? Psal jste o ní něco, že nepomůže ani ESP, zadek tomu ve vyšší rychlosti ulitává nebo čím se liší, např od octavie? Děkuji za odpověď
03.05.2011 | 15:24:36 | Michalll Reagovat
padání nafty
stačí vyměnit přepadové hadičky... to je celé, potom je trochu horší to odvzdušnit, ale nic co by kutil nezvládl doma v garáži
25.07.2006 | 20:13:41 | Reagovat
zadni naprava
prosim vlezte si pod auto a jeste jednou se na ni poradne podivejte, jestli se opravdu jedna o tuhou nebo o multilink :)
18.02.2006 | 13:28:03 | Jaryn Reagovat
"padání nafty"
jde o zásah kolem naftového čerpadla..Je zapotřebí jej "upravit" ,aby nedocházelo k poklesu tlaku nafty při stání třeba jen přes noc. Jde o úpravu přívodu nafty. Tento zásah neprovedou v autorizovaným servisu. V podstatě se ani nejedná o čerpadlo jako celek, ale o přívod o odvod paliva k němu /z něj. Funkčnost čerpadla není pozasahu nikterak zhoršena!
dále k autu:
Ujel jsem 15 000 km od doby uveřejnění recenze.Za tu dobu se nic nepokazilo ani nezlepšilo .Vyměnil jsem náplně a filtry, přední brzd.desky. Vlivem opotřebení mají tyto auta neduhu v kloubu řízení. Jde o jemné lupkání při pohybu volantem až po hlasité praskání a vrzání. Je to konstrukční závada, která však bezpečnost provozu neovlivňuje kloub vychází něco kolem 1200,-
Tlumiče pérování jsou zatím v pohodě a zdá se, že ještě tak 50000km vydrží.
27.10.2005 | 11:51:12 | Luk Reagovat
padání nafty
Jakou levnou variantu opravy při padání nafty jste měl na mysli? Vypadá to, že moje Vectra 2.0 DTi má tenhle problém. Díky
18.08.2005 | 11:23:35 | Sparkler Reagovat