Rok výroby:1997Typ motoru:1995ccm 74kwStav km při koupi:250 000 kmStav km nyní:303 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:2. 8. 2009
nefunkční klimatizace, váha vzduchu, prasklé pružiny, brzdy, přední zavěšení, výfuk. Přes to všechno jsem byl s aute maximálně spokojený, protože si uvědomuji že jsem koupil ojeté auto 12 let staré. Ne nové ze salonu...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem pořídil od prvního majitele před dvěma a půl lety za vinikající peníze, mělo najeto něco kolem 250000km, v té době už mělo chip na 92Kw, za ty téměř tři roky jsem však měnil pouze věci, které se časem opotřebují, hlavně nesmíme zapomenout že jde o auto staré víc než 12 let...jako první jsem musel opravit klimatizaci, prodřené hliníkové potrubí na vrakovišti nebo v druhovýrobě neseženete(8000,-)asi po roce mi praskly přední pružiny, které jsem vyměnil za sportovní podvozek snížený o 4cm(2500,-) se 17palcovými koly, které tam mám auto vypadalo perfektně a ještě líp sedělo ale asi po 14 dnech jsem zjistil že to nebude ono, na naše cesty se holt takové úpravy nehodí, na což jsem doplatil nejen časnější výměnou kompletních čepů a silentbloků na přední nápravě(cca 1700,-) ale i špatně sjetými pneumatikami(8400), takže jsem pružiny sundal a koupil originální(1860,-)následovaly brzdy - kotouče a destičky, kotouče jsem koupil dražší vrtané(4500,-)po několika týdnesch jsem vyměnil i váhu vzduchu(2500,-), protože se mi zdálo že auto slabě táhne, výsledek byl nárust výkonu asi o 30%,pak jsem jezdil asi rok a něco měl jsem lehce před 300000km a přestal fungovat motor, měl jsem strach že jde o palivové čerpadlo, což má tento motor jen jedno, které slouží zároveň jako podávací a u 300000km selhává a nové s výměnou přijde na hruba 25000,- "naštěstí šlo jen o ztyřelé hadičky zpětného odvodu nafty byla tam přidřená nějaká klapka, omlouvám se ale přesný název již nevím,a vadné těsnění u vstřiků každopádně mě oprava s výměnou kompletních hadiček a těsnění pod vstřiky vyšla na 10548,-....to jsou investice dodnes, nepočítám do nich však výměny oleje3x po 2000,- a vyvaření koroze na předních dveřích a lakování celé přední části auta(20000,-), taky kvuli tomu že kamarád nezabrzdil auto a to pomalu sjelo z kopce a po asi 10 metrech narazilo do stromu výsledek byl jen zmáčknutá kapota v rohu u lampy a rozbitá lampa, rovnou jsem koupil čiré lampy z nového modelu(3000,-).
Takže investice za tři roky provozu 29000,- nepočítám lakování, kola, sportovní podvozek a pneumatiky, které jsem tím zničil....a taky nepočítám servisní úkony, protože jsem na autě všechno dělal sám.
Nemyslím že je to moc peněz, na tolik najetých kilometrů, nemyslím jen stav ale i počet kilometrů který jsem sám najel...
Nyní stručně k autu jako takovému, design se opelu dost podařil, hlavním rysem je linka táhnoucí se od chladiče až na zrdcátka, myslím že i dnes po 13 letech od začátku výroby vypadá auto moderně a mladě, to stejné platí o interiéru je moderní ergonomicky dobře propracovaný a na svou třídu poskytuje dost místa vpředu i na zadních sedačkách, pravda přední sedačka řidiče umí vrzat ale to dělaly i nové vectry a ze zadních sedaček může na dlouhé trase bolet spodní partie, ale při normálních jízdách jsou pohodlné a pevné, co se týče čalounění to je samstatná stránka, když postavím moji vectru s 303000km a vedle dědovu s 38000km nepoznáte rozdíl pokud se nepodíváte na volant a manžety žadící páky a ruční brzdy. Čalounění ja na skvělé úrovni vydrýží neskutečně mnoho a pokud člověk není vyloženě dob*tek a nepropálí ho cigaretami je i po tolika letech jako nové díky tomu má však 85%aut stočené km...4roky jsem pracoval v nejmenovaném autocentru jako výkupčí vozů a ať zareaguje kdo chce jak chce v tomhle se vectrám nikdo nedokáže vyrovnat. Palubní deska je moderní a když zvážím auta, která se vyráběla souběžně žádné,ať už je to octavia, 406, xsara, toledo, se nemůže pochlubit tak hezkým interiérem i exteriérem jako má vectra.
Co se týče jízdních vlastností, nemám výtky, na originálních 15"kolech je jak létající koberec, měkké lehké příjemné do zatáček se trochu valí přes předek, když ovšem vezmu dobu kdy jsem tam měl sportovní podvozek tak se jízda dala přirovnat žebřiňáku, ovšem na rovné cestě a například na pezinské babě jsem si skvěle sjel, auto sedělo jak přibité a když jsem to přehnal a najel moc rychle stačilo pustit plyn klepnout na brzdu a auto se okamžitě vrátilo do své stopy, normálně mám 17" kola, a s originálním podvozkem je to ideální kombinace na normální ježdění s přáteli v plném obsazení a s bagáží a na občasné úlety po hezkých zatáčkách, sice se trochu houpe ale kola to dohánějí....pořád ale mluvím o občasném přišlápnutí plynu, ne o závodění, takže jestli chce někdo reagovat hanlivýni reakcemi že je to tank a plečka ať se jde ventilovat jinam, děkuji.
Řazení jde lehce ale bohužel opel řešil uložení řadící páky plastovými klecemi a v dnešní době už bývají dost vychozené, tkaže vůle v řadící páce je bohužel normální, já jsem to vyřešil protáhnutím pár eskapásek mezi kloubem a klecí.
Řízení je přímé posilovací účinek přiměřený ale cit je tak akorát abyste věděli že jedete po nerovnostech nebo asfaltu.
Spotřeba se mi stabilně pohybuje kolem 7 litrů +- litr, podle stylu jízdy ale většinou 6,8 minimum jsem stlačil na 5,3 ale byl to strašný týden:-)a při jíždě na pezinské babě jsem měl 8,1 a to jsem jel brzda plný plyn.
Brzdy jsou při normálním používání dobré ale pokud jezdíte občas rychleji tak je dobré na tomhle nešetřit a koupit vrtané kotouče a sportovní desky jinak ceklem rychle vadnou.
Motor jede krásně má vpodstatě plynulý zátah s mírným nárustem u 1800ot v žádném případě nekouří (má 16ventilů) a je na svůj věk a najeté km příjemně tichý. Od výroby však "žere" olej dolévám 1litr na asi 1000 km...
Takže abych to shrnul za peníze, za které se dá dnes pořídit je to výborná volba a neváhal bych při rozhodování o rodiném voze za malé peníze, protože ne každý si může dovolit auto za 300000,-....
Nedoporučuji motor 1,7TD je zastaralý slabý a nespolehlivý,a 1,6i, pokud nechcete auto jako druhý vůz pro jízdu po městě a na nákupy....pro rodinu je tento motor moc slabý, tudíž budete mít vysokou spotřebu.
V případě jakýchkoliv dotazů ohledně jiných vozů nebo rad při koupi ojetého auta ať už jakéhokoli mě neváhejte kontaktovat na mailu....přeji mnoho šťastných km...
Čau, jo byli a jsem to já...bodejť by dobře nesedělo když nás v něm jelo...8?:-) jo turbo píská víc než je obvyklé, nevím čím to je, začalo tak pískat při palbě na babě ale nemá to žádný vliv na výkon...takže to neřeším, navíc se mi ten zvuk líbí, čekal jsem že se vysype nebo že to bude malým množstvím oleje ale je ho tam dost a do turba jde taky tak to neřeším...
Zdarec kamo, jak tak ctu tvoji recenzi, nabijim dojmu , ze jsme spolu byli asi pred mesicem u Vaciho na chate. V uvedenem aute jsem mel cest se svest, jelo dobre, se slusnou spotrebou, na 17kach kolech slusne sedelo. Jen to piskajici turbo nepridalo na duvere.zatim zdar Tomas
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra
:-)
Čau, jo byli a jsem to já...bodejť by dobře nesedělo když nás v něm jelo...8?:-) jo turbo píská víc než je obvyklé, nevím čím to je, začalo tak pískat při palbě na babě ale nemá to žádný vliv na výkon...takže to neřeším, navíc se mi ten zvuk líbí, čekal jsem že se vysype nebo že to bude malým množstvím oleje ale je ho tam dost a do turba jde taky tak to neřeším...
05.08.2009 | 10:36:02 | drahosch Reagovat
si to ty?
Zdarec kamo, jak tak ctu tvoji recenzi, nabijim dojmu , ze jsme spolu byli asi pred mesicem u Vaciho na chate. V uvedenem aute jsem mel cest se svest, jelo dobre, se slusnou spotrebou, na 17kach kolech slusne sedelo. Jen to piskajici turbo nepridalo na duvere.zatim zdar Tomas
04.08.2009 | 08:28:06 | kokobolo Reagovat